Wat je niet hardop wilt zeggen - deel 4

13-09-2019 19:48 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook deel 3 is inmiddels (nagenoeg) vol, vandaar dat we onze agressie/irritatie/ongenoegen/... ongegeneerd kunnen spuien in deel 4.

Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
06-01-2020 18:15
Het was meer dan 200 euro en vanwege een dikke tegenvaller (lekkage dak) kan ik het nu letterlijk niet betalen. Het was een bestelling waarbij ik sowieso niet alles wilde houden, meerdere maten kleding besteld. Het was met PostNL. Er zaten natuurlijk feestdagen tussen dus ik heb de hoop dat het goedkomt maar ik stress ‘m wel.
Waar ik net aan dacht... het is mogelijk dat je het bedrijf vraagt of ze de retourstikker nog in het systeem hebben. Want die hebt je ook in het pakket gehad om op de doos te plakken en terug te sturen. Als goed is zit daar ook de track en trace code in verstopt. Als ze dit nog een keer scannen hebt je kans erop dat ze hem kunnen vinden.
Ik snap niet dat zoveel mensen zo lyrisch zijn over luisterboeken. De hele tijd zo'n stem in je oor die voor jou bepaalt wat de toon van een verhaal is. Geef mij maar gewoon een normaal boek.
ñuca schreef:
06-01-2020 18:39
Ik snap niet dat zoveel mensen zo lyrisch zijn over luisterboeken. De hele tijd zo'n stem in je oor die voor jou bepaalt wat de toon van een verhaal is. Geef mij maar gewoon een normaal boek.
Daar zat ik ook aan te denken toen ik het topic zag.
ñuca schreef:
06-01-2020 18:39
Ik snap niet dat zoveel mensen zo lyrisch zijn over luisterboeken. De hele tijd zo'n stem in je oor die voor jou bepaalt wat de toon van een verhaal is. Geef mij maar gewoon een normaal boek.
Dit.
ñuca schreef:
06-01-2020 18:39
Ik snap niet dat zoveel mensen zo lyrisch zijn over luisterboeken. De hele tijd zo'n stem in je oor die voor jou bepaalt wat de toon van een verhaal is. Geef mij maar gewoon een normaal boek.

Ik denk dat veel luisterboeken worden gebruikt terwijl er een andere activiteit plaatsvindt, zoals een lange autorit of huishoudelijk werk
Cateautje schreef:
06-01-2020 18:41
Daar zat ik ook aan te denken toen ik het topic zag.

Ja ik dacht ik zet het maar hier neer, dan verpest ik hun topic niet :A:
Alle reacties Link kopieren
het ligt heel erg aan degene die voorleest. Ik heb alle Harry potterboeken als luisterboek, voorgelezen door Stephen Fry :heart:
Werkt ook errug goed om in slaap te komen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
herfstappeltaart schreef:
06-01-2020 18:42
Ik denk dat veel luisterboeken worden gebruikt terwijl er een andere activiteit plaatsvindt, zoals een lange autorit of huishoudelijk werk


Dat zal ook wel, maar ja. Ik hoor dan persoonlijk liever muziek.
ñuca schreef:
06-01-2020 18:48
Ja ik dacht ik zet het maar hier neer, dan verpest ik hun topic niet :A:
Meid, wat zijn we eensgezind vandaag. Ik heb me ook maar verre gehouden van het topic, om dezelfde reden. ;-)
rosanna08 schreef:
06-01-2020 18:51
het ligt heel erg aan degene die voorleest. Ik heb alle Harry potterboeken als luisterboek, voorgelezen door Stephen Fry :heart:
Werkt ook errug goed om in slaap te komen
De manier waarop ik lees zorgt voor hartslagversnellingen als er iets spannends gebeurt. Ik lees heel levendig en dat heb ik nog niemand horen doen. Ik heb het dus geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Beste collega, houd toch eens op met oude koeien uit de sloot te halen. We moeten als organisatie bezuinigen en jij blijft maar kletsen over de keuzes die het moederbedrijf in het verleden heeft gemaakt. Onze leidinggevende kan daar niets aan veranderen en probeert op dit moment voor een goede oplossing te zorgen waarbij mogelijk wat mensen hun baan kwijt raken. Jij niet, want voert een activiteit uit die niet geschrapt kan worden in de organisatie.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
ñuca schreef:
06-01-2020 18:51
Dat zal ook wel, maar ja. Ik hoor dan persoonlijk liever muziek.

Ja maar dat is weer een heel andere keuze :) . Ik heb zelf nog nooit een luisterboek gehoord dus ik weet niet hoe ze worden voorgelezen, maar ik ken wel mensen die het gebruiken zoals ik beschreef.
Vinden ze rustgevend.
Alle reacties Link kopieren
Pff wat heb je er een zooitj3 van gemaakt op het werk en nu verwachten jij en de Manager dat ik wel effe doe pijn ruimen, sorry maar door jullie 2 ben ik hier nog maar 2 weken dus.
Als jullie slim zijn doen jullie het zelf zodat je weet wat er gebeurd en gezegd is.
Alle reacties Link kopieren
pffffft, :nope: meer krijg er even niet uit
Relax we're all crazy, it's not a competition
herfstappeltaart schreef:
06-01-2020 19:00
Ja maar dat is weer een heel andere keuze :) . Ik heb zelf nog nooit een luisterboek gehoord dus ik weet niet hoe ze worden voorgelezen, maar ik ken wel mensen die het gebruiken zoals ik beschreef.
Vinden ze rustgevend.

Dan zal het ook zijn dat ik bij (voor mij) saaie activiteiten als lange autoritten en huishoudelijk werk totaal geen behoefte heb aan iets rustgevends, maar aan iets wat me energie geeft :-D

En als ik ga slapen moet het gewoon stil zijn :P
Voor iedereen die nog steeds met een depressie kampt, hier een hart onder de riem.

De depressie is voorbij voor mij, maar dat wat hier besproken wordt, daar loop ik nog steeds tegenaan.

https://www.boredpanda.com/hardest-part ... CFNQusdVlQ
Voor mij ook erg herkenbaar,Cateautje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd gevonden dat het schoonmaken bij jou iets dwangmatigs had. Ook omdat je vaak dingen schoonmaakte die net nog schoongemaakt waren. En dingen niet schoonmaakte die wel vies waren. Ik vond het moeilijk laatst, dat er iets was en jij zingend en fluitend de strijk ging doen. Nu zeg je het zelf ook, tussen neus en lip. Gelukkig heb ik een nieuwe behandelaar en kan ik dit daar ook bespreken. Want ik vind het op zich niet erg als jij zes keer in de week hetzelfde schoonmaakt. Ik heb het wel altijd moeilijk gevonden dat je er niet voor mij was als je 'moest schoonmaken'. Want ik heb niks aan een schoon gasfornuis, to be honest.
Je kunt méér.
mindervanmij schreef:
06-01-2020 20:39
Voor mij ook erg herkenbaar,Cateautje.
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mijn werk leuk, maar die nieuwe manager weet zo op mijn zenuwen te werken en me te demotiveren dat ik serieus overweeg om ontslag te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Rebecca20 schreef:
06-01-2020 18:39
Waar ik net aan dacht... het is mogelijk dat je het bedrijf vraagt of ze de retourstikker nog in het systeem hebben. Want die hebt je ook in het pakket gehad om op de doos te plakken en terug te sturen. Als goed is zit daar ook de track en trace code in verstopt. Als ze dit nog een keer scannen hebt je kans erop dat ze hem kunnen vinden.
Goede tip! Ik heb ze gelijk een mail gestuurd. Dankjewel!
Graag gedaan hoor!
Alle reacties Link kopieren
verdorie waarom heb ik die stomme grote merci doos niet meegenomen :facepalm: :@ ik snak naar chocola
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ja meid, ik voel je he-le-maal. Ik heb ook liever een ‘beleving’ zoals een midweekje Rome in een vijfsterrenhotel dan een ‘materiële’ ring van de juwelier. Wie niet, domme trut.

Maar ben je nou echt zó wereldvreemd om dat tegen een vrouw te zeggen die met moeite het hoofd boven water weet te houden? Snap je werkelijk niet dat je dit soort nietszeggende geblaat kunt uitkotsen omdat jouw vader ervoor heeft gezorgd dat je 0,0 aan hypotheek hoeft te betalen?

Maar dankjewel, om mij eraan te herinneren wat mijn vader zaliger vreesde. Ik heb op eigen kracht mijn hut hypotheekvrij over tien jaar, ongeacht de bepalingen in een testament of de voorkeuren van de heer des huizes. En die vrouw die jou vanavond zo glazig aankeek heeft meer onafhankelijkheid dan jij ooit zult bereiken. Live with it.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-01-2020 20:33
Voor iedereen die nog steeds met een depressie kampt, hier een hart onder de riem.

De depressie is voorbij voor mij, maar dat wat hier besproken wordt, daar loop ik nog steeds tegenaan.

https://www.boredpanda.com/hardest-part ... CFNQusdVlQ
Dit is executieve disfunctie, komt vaak voor bij autisme/add/adhd etc. maar met depressie en angst kan het zeker te maken hebben.


OT: het ruikt op een of andere manier naar stokbrood in mijn kamer?
Of zou dat komen omdat ik nog niet geslapen heb.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven