Wat je niet hardop wilt zeggen - deel 4

13-09-2019 19:48 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook deel 3 is inmiddels (nagenoeg) vol, vandaar dat we onze agressie/irritatie/ongenoegen/... ongegeneerd kunnen spuien in deel 4.

Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Niet naar de weg vragen die je hier niet mag bewandelen.
@ Niq: je vraagt me iets. Kun je dan ook iets duidelijker zijn?
Niet nu, ik ga even een bakkie doen :koffie:
Niq schreef:
01-11-2019 19:46
Niet nu, ik ga even een bakkie doen :koffie:

Nou smakelijk dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Dat stomme gevraag waarom je geen traktatie neemt. Ik vraag toch ook niet waarom jullie wél nemen? Ik heb gewoon niet elke keer zin daarin. Maar blijkbaar vinden mensen dat vreemd.
:biggrin: :proud: :yes: :yes: :worship: :sun: :cheer2: :hihi: :lijstje: :daisy: :rolling: :kneel: B) :euro: :muziek: :-)-) :love: :applause: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Oh, als je niet gratis en voor niets vier uur per week extra wil werken heb je ‘geen hart voor de zaak’ en weinig ‘beroepseer’?

Gast, werk jij gratis aan die beugel van mijn kind? Waar is jouw hart en inzet voor rechte kindergebitjes? Jouw eer?

Oh, je kunt niets doen aan dat glazuur, dat is aangeboren. Nou, ik kan die dyslexie van jouw kind ook niet wegtoveren eikel!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Klote exceem.
Waarom nou bij mijn hoofd haar?
Kan ik weer naar de dokter voor hormoonlotion.
Alle reacties Link kopieren
Wil je nu echt dat ik je keihard afwijs? Nee is nee en hoe aardig je sommige dingen misschien ook bedoelt, als ik Nee zeg bedoel ik ook Nee. Dan zit daar geen verborgen Ja achter, dus dan hoef je het niet een tweede of zelfs derde keer te vragen.

Tot nu toe ben ik (te) aardig en geduldig gebleven, maar elke keer als ik een vinger geef, neem jij de hand. Je claimt. Je luistert niet naar wat ik zeg en zit constant tijd te rekken, ik krijg je maar met moeite mijn huis uit. Ik had dus al besloten dat je mijn huis niet meer in komt, dan hoef ik je er ook niet uit te krijgen. Dat heb je vanmiddag vast al gemerkt? Maar dat wil je vast niet zien...

Je hoopt nog steeds op meer dan vriendschap en laat dat ook duidelijk blijken, terwijl ik je al vaker heb verteld dat ik niet meer voel voor jou. Los daarvan zijn wij zó verschillend dat dat nooit goed zou gaan, dat zou jij toch ook moeten kunnen zien?

Ik denk dat dit het einde van de vriendschap is, dit is voor mij niet meer fijn. Ik hoop dat je de boodschap vanmiddag hebt opgevangen, maar ergens vrees ik van niet. Dan zal ik dit wel hardop moeten zeggen, vermoed ik.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
"No matter how many mistakes you make or how slow you progress, you are still way ahead of everyone who isn't trying"

Wat een prachtig opbouwend motto zeg. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
02-11-2019 17:08
"No matter how many mistakes you make or how slow you progress, you are still way ahead of everyone who isn't trying"

Wat een prachtig opbouwend motto zeg. :)

Ja, ik vind hem zelf ook mooi en lees hem af en toe als er iets niet helemaal goed gaat. Hiermee krijg ik het beetje perfectionist dat er nog in me schuilt weer stil :)

Hoop dat anderen er ook wat aan hebben als ze het lezen en misschien net die ene stap (hoe groot of klein dan ook) wel durven te zetten.
malibu82 wijzigde dit bericht op 02-11-2019 17:24
2.72% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Dat is een mooi streven Malibu.
Is dat een foto van jou Cateautje? Dan wil ik hard op zeggen: wow!
strikjemetstippels schreef:
02-11-2019 17:30
Is dat een foto van jou Cateautje? Dan wil ik hard op zeggen: wow!
Is nu allemaal weg hoor. :$
Ik weet met mijn haarkleur doe ik deze post echt eer aan maar ik erger mij aan sommige mensen op dit forum die altijd in moeilijke taal schrijven zodat ik ik er na 2 keer lezen nog niks van begrijp. Oke, ik ben eerlijk na 3 keer lezen nog niet!
Cateautje schreef:
02-11-2019 17:33
Is nu allemaal weg hoor. :$
Heb je foto op latere leeftijd ook gezien hoor en je ziet er nog steeds goed uit. Maar op de huidige foto ben je net een combi van jonge Isabel allende en jonge Nina Simone. Bedoel ik positief. Ok, genoeg geslijmd :P
strikjemetstippels schreef:
02-11-2019 17:38
Heb je foto op latere leeftijd ook gezien hoor en je ziet er nog steeds goed uit. Maar op de huidige foto ben je net een combi van jonge Isabel allende en jonge Nina Simone. Bedoel ik positief. Ok, genoeg geslijmd :P
Dat zie ik niet, maar bedankt. :-D
Blondie456 schreef:
02-11-2019 17:36
Ik weet met mijn haarkleur doe ik deze post echt eer aan maar ik erger mij aan sommige mensen op dit forum die altijd in moeilijke taal schrijven zodat ik ik er na 2 keer lezen nog niks van begrijp. Oke, ik ben eerlijk na 3 keer lezen nog niet!
Woord in je Google gooien :)
Of denken, loopt die nou weer interessant te doen..
Blondie456 schreef:
02-11-2019 17:36
Ik weet met mijn haarkleur doe ik deze post echt eer aan maar ik erger mij aan sommige mensen op dit forum die altijd in moeilijke taal schrijven zodat ik ik er na 2 keer lezen nog niks van begrijp. Oke, ik ben eerlijk na 3 keer lezen nog niet!

Helemaal niet raar van je hoor. Soms lijkt het hier ook wel een wedstrijdje wie het ingewikkeldst kan formuleren. Dan roep je voortaan gewoon heel hard: Jip-en-Janneke-taal graag!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil stoppen bij deze werkgever, ondanks mijn vaste contract wat net is ingegaan, ondanks dat het lesgeven en de leerlingen fantastisch is/zijn. Maar ik wil stoppen omdat de organisatie gewoon niet professioneel is, mensen niet met elkaar communiceren en ik blijkbaar als een bloedhond op moet letten of ik niet nog ergens een taak in mijn schoenen geschoven krijg waarover niet overlegd wordt.

Dan maar weer terug het bedrijfsleven in...
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
02-11-2019 19:57
Ik wil stoppen bij deze werkgever, ondanks mijn vaste contract wat net is ingegaan, ondanks dat het lesgeven en de leerlingen fantastisch is/zijn. Maar ik wil stoppen omdat de organisatie gewoon niet professioneel is, mensen niet met elkaar communiceren en ik blijkbaar als een bloedhond op moet letten of ik niet nog ergens een taak in mijn schoenen geschoven krijg waarover niet overlegd wordt.

Dan maar weer terug het bedrijfsleven in...
Neeeeee! Blijven, blijven, blijven....

Pro-tip: taakurenoverzicht op tafel gooien en roepen: “Taak x? Hoe dan?! Wat gaat er dan hier vanaf?”
En in zo’n organisatie (heel herkenbaar) kun je ook gewoon zeggen: “Huh? De excursies? Sinds wanneer doe ik dat dan? Waar kan ik dat terug vinden in mijn taakurenoverzicht? Mail? Gesprek?”

Of wat mijn collega doet: ‘Ik voel een burn-out opkomen...’
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
02-11-2019 19:57
Ik wil stoppen bij deze werkgever, ondanks mijn vaste contract wat net is ingegaan, ondanks dat het lesgeven en de leerlingen fantastisch is/zijn. Maar ik wil stoppen omdat de organisatie gewoon niet professioneel is, mensen niet met elkaar communiceren en ik blijkbaar als een bloedhond op moet letten of ik niet nog ergens een taak in mijn schoenen geschoven krijg waarover niet overlegd wordt.

Dan maar weer terug het bedrijfsleven in...
Absoluut iets wat je wél hardop moet zeggen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
02-11-2019 20:03
Neeeeee! Blijven, blijven, blijven....

Pro-tip: taakurenoverzicht op tafel gooien en roepen: “Taak x? Hoe dan?! Wat gaat er dan hier vanaf?”
En in zo’n organisatie (heel herkenbaar) kun je ook gewoon zeggen: “Huh? De excursies? Sinds wanneer doe ik dat dan? Waar kan ik dat terug vinden in mijn taakurenoverzicht? Mail? Gesprek?”

Of wat mijn collega doet: ‘Ik voel een burn-out opkomen...’
Ow, ik heb er geen moeite mee om 'nee' te zeggen. Ik weet namelijk precies hoeveel ik aankan en hoeveel uur ik werk. Ik heb er juist zoveel moeite mee dat er bij ons niks formeel overlegd wordt, maar alleen op de wandelgangen. Dus dan weten 2 mensen dat er iets veranderd en de rest moet het dan van die mensen horen. Daarnaast zetten zoveel collega's de leerling niet op de eerste plek, maar hun eigen ego.
Dan zijn er ook nog collega's die in beeld willen brengen hoeveel uren iedereen aan taken heeft, maar dat is uiteraard niet bedoeld om iedereen te controleren, maar in een adem wordt dan ook maar even genoemd dat we op deze manier de mensen die geen extra taken op zich nemen kunnen aanspreken. Je hebt in iedere organisatie mensen die minder uren werken dan dat ze betaald krijgen.
feow schreef:
02-11-2019 20:06
Absoluut iets wat je wél hardop moet zeggen.
Alleen zo lastig om te zeggen: "beste leidinggevende, ik wil eigenlijk nu al weg omdat er ruk gecommuniceerd wordt, o.a. door jou".
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Mens,je gaat niet dood van een beetje miezer! Het is maar 5 minuten lopen

(Mn oma die dag wilde komen zeggen omdat we een week weg gaan)
Nu verwacht ze van ons dat we voor vertrek zelf langskomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven