Wat je niet hardop wilt zeggen, deel 5

08-01-2020 15:00 3085 berichten
Dus: pesthumeur? Agressieve buien, maar te fatsoenlijk om er iets mee te doen? Uitlaatklep nodig, maar geen idee waar?
Wellicht ben ik niet de enige forummer die behoefte heeft aan een topic om gewoon zonder verdere uitleg te roepen wat je dwars zit.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3

En er is een deel 4 maar ik durf wel harop te zeggen dat ik gen zin heb om uit te zoeken hoe daar een linkje van te maken!

Daar gaan we weer!
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
21-04-2020 21:08
Voor veel van de make up merken en verzorgingsproducten die jullie noemen zijn dieren mishandeld. Bekende merken als Clinique, Estee Lauder, Maybelline, Mac, Max Factor, Rimmel, Yves Roches, L'Oreal en nog veel meer.

Maar er zijn dierproefvrije alternatieven. Ook bekende merken, gewoon bij de drogist en Hema verkrijgbaar en heel betaalbaar. Ik wou dat jullie net zoveel tijd en uitzoekwerk zouden besteden aan dit gegeven als aan de ingrediënten. Wil je echt mooi zijn door dierenleed?
Ga dit ajb hardop zeggen!!
Geraldine schreef:
21-04-2020 20:58
Vanavond ben ik voor de buurman gevlucht toen ik de vuilniszak naar beneden bracht. Hij begon erover dat oude mensen,chronisch zieken,mensen met overgewicht niets toevoegen en dat ze teveel geld kosten en waarom zou je ze redden. Verheven Übermensch! Dan had mijn broer met een handicap ook niet verder mogen leven of mijn schoonmoeder die hartpatiënt is? Alsof het je eigen schuld is dat je ziek bent of oud etc...! (6) Ik verzon maar gauw een smoesje en dan snel uit de kelder.
Nou, met mensen met opvattingen zoals hij wordt de wereld gezellig, maar niet heus. Goed dat je weg gegaan bent. Ik zou ook geen zin in die discussie hebben. :hug:
Ik vind hier dingen van.
Bah Geraldine, wat naar!

Soms verlang ik naar de tijd dat ik kon zeggen dat ik 'niet thuis' was. Ik vind het helemaal niet zo prettig, dat gebeeldbel in mijn kamer. t Was voor mij fijner om ergens naartoe te gaan en weer weg te gaan. Dan had je ook nog zoiets als reistijd, even tot jezelf komen.

Ik ga lekker een aantal dagen de echt noodzakelijke dingen afhandelen en de rest noem ik thuiswerken. Niks bijkletsen, telefonische consulten en weet ik veel wat.

Ik ben er niet.
Je kunt méér.
Kamiere schreef:
21-04-2020 20:56
Ik heb alles wat ik wil. Fijn huis, leuke baan, lieve vriendinnen en de allerliefste familie. Er is niets wat ik anders zou doen als ik kon. Maar waarom lijkt het in de liefde niet te lukken? Waarom laat liefdesverdriet me idealiseren en hoop houden? Ik begrijp wat er niet goed zat en ik begrijp dat het voor hem als opluchting kan voelen.

Maar god wat mis ik het
:daisy:
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Aaaaaaah! Ik vind je een leuke collega, maar stop ermee! Houd op met dat paniekzaaien en accepteer dat niet iedereen bang is in deze corona-tijd.
Jij wilt niet met kinderen werken omdat je bang bent ziek te worden, ok.

Maar dat betekent niet dat de hele school dicht moet blijven, ik (en met mij gelukkig de meeste anderen) willen wel weer op school in de klas met de kinderen werken.

Oh, en als ik toch bezig ben. Bond: dat geldt ook voor jullie!
lemoos2 schreef:
20-04-2020 21:48
Dan had je niet iedere keer op FaceTime moeten zaniken over het tekort aan mensen, hoe jullie gepensioneerden weer terug op de werkvloer hadden, dat er mensen van de opleiding werden ‘getrokken’.

Nu mag je morgen aan de slag met je schoonmoeder, fijn samen carpoolen :-D. Enjoy. Ik weet uit ervaring dat ze geen naald nodig heeft om bloed te trekken.
Zet ‘m op mam!
Ik vind het oprecht rot voor je dat jij en je moeder blijkbaar niet klikken. Maar jeetje, wat moet ik altijd lachen om de opmerkingen die je maakt over je moeder :rofl:
prada schreef:
22-04-2020 08:09
Ik vind het oprecht rot voor je dat jij en je moeder blijkbaar niet klikken. Maar jeetje, wat moet ik altijd lachen om de opmerkingen die je maakt over je moeder :rofl:
Oh ik klik wel met mijn moeder hoor. Geen ruzie of andere toestanden. Tenzij ik hardop ga zeggen wat ik hier schrijf over haar :-D
Als-je-blieft open je ogen. Ik zit compleet vast. Ik moet een keuze maken of ik blijf of weg ga, maar dat maakt het huurcontract waar ik aan vast zit voor minimaal een jaar niet makkelijker. En elke nacht wordt enger. Meestal kan ik er niet uit want hij heeft de sleutel en ik kom er nooit zonder pijn uit.

Als ik al niet gek was, word ik het nu wel.
waterval80 schreef:
22-04-2020 10:58
Als-je-blieft open je ogen. Ik zit compleet vast. Ik moet een keuze maken of ik blijf of weg ga, maar dat maakt het huurcontract waar ik aan vast zit voor minimaal een jaar niet makkelijker. En elke nacht wordt enger. Meestal kan ik er niet uit want hij heeft de sleutel en ik kom er nooit zonder pijn uit.

Als ik al niet gek was, word ik het nu wel.
Wat bedoel je met hij heeft de sleutel en je komt er niet zonder pijn uit ?

Is er sprake van huiselijk geweld ? Je kunt altijd veilig thuis bellen ( ook anoniem ) het nummer is 0800-2000.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Quaintrelle schreef:
22-04-2020 11:00
Wat bedoel je met hij heeft de sleutel en je komt er niet zonder pijn uit ?

Is er sprake van huiselijk geweld ? Je kunt altijd veilig thuis bellen ( ook anoniem ) het nummer is 0800-2000.
Ik weet niet wat ik mezelf op de hals haal als ik dat ga doen. Heb er zo weinig puf voor
waterval80 schreef:
22-04-2020 11:01
Ik weet niet wat ik mezelf op de hals haal als ik dat ga doen. Heb er zo weinig puf voor
Er gebeurt niets als je dat niet wil. Ze kunnen luisteren, advies geven, waar jij behoefte aan hebt. Gun jezelf dat, iemand die naar jou luistert. Veel sterkte.
Geraldine schreef:
21-04-2020 20:58

Vanavond ben ik voor de buurman gevlucht toen ik de vuilniszak naar beneden bracht. Hij begon erover dat oude mensen,chronisch zieken,mensen met overgewicht niets toevoegen en dat ze teveel geld kosten en waarom zou je ze redden. Verheven Übermensch! Dan had mijn broer met een handicap ook niet verder mogen leven of mijn schoonmoeder die hartpatiënt is? Alsof het je eigen schuld is dat je ziek bent of oud etc...! (6) Ik verzon maar gauw een smoesje en dan snel uit de kelder.
Jemig wat een hork!
waterval80 schreef:
22-04-2020 11:01
Je kunt gewoon informatie inwinnen anoniem. De situatie klinkt onhoudbaar. Ik begrijp je angst voor het onbekende en de eventuele gevolgen. Heb er zelf ook mee te maken gehad. Er is echt hulp, ook al doe je er niet gelijk iets mee.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
lemoos2 schreef:
22-04-2020 11:03
Er gebeurt niets als je dat niet wil. Ze kunnen luisteren, advies geven, waar jij behoefte aan hebt. Gun jezelf dat, iemand die naar jou luistert. Veel sterkte.
Misschien toch maar eens doen. Ik ben de oorzaak constant bij mezelf aan het zoeken en heb het idee dat het allemaal wel meevalt, maar ondertussen breekt het me ontzettend op. Het wordt vandaag lekker warm en ik kan niet eens een jurk aan.
Quaintrelle schreef:
22-04-2020 11:04
Je kunt gewoon informatie inwinnen anoniem. De situatie klinkt onhoudbaar. Ik begrijp je angst voor het onbekende en de eventuele gevolgen. Heb er zelf ook mee te maken gehad. Er is echt hulp, ook al doe je er niet gelijk iets mee.
Lief, fijn. Elke dag lijkt er een stukje van mezelf en m'n gevoel af te breken en het wordt echt tijd dat ik er inderdaad iets aan ga doen. Vind het alleen inderdaad wat je zegt, dood en doodeng
Kamiere schreef:
21-04-2020 20:56
Ik heb alles wat ik wil. Fijn huis, leuke baan, lieve vriendinnen en de allerliefste familie. Er is niets wat ik anders zou doen als ik kon. Maar waarom lijkt het in de liefde niet te lukken? Waarom laat liefdesverdriet me idealiseren en hoop houden? Ik begrijp wat er niet goed zat en ik begrijp dat het voor hem als opluchting kan voelen.

Maar god wat mis ik het
Maak je het niet groter dan het is?
Geluk zit in jezelf , niet in een ander.
waterval80 schreef:
22-04-2020 11:05
Misschien toch maar eens doen. Ik ben de oorzaak constant bij mezelf aan het zoeken en heb het idee dat het allemaal wel meevalt, maar ondertussen breekt het me ontzettend op. Het wordt vandaag lekker warm en ik kan niet eens een jurk aan.
Je hebt er niets mee te verliezen, alleen te winnen. Wis na het gesprek het telefoontje uit je lijst mocht je telefoon ook gecontroleerd worden.
lemoos2 schreef:
22-04-2020 11:07
Je hebt er niets mee te verliezen, alleen te winnen. Wis na het gesprek het telefoontje uit je lijst mocht je telefoon ook gecontroleerd worden.
Dank je wel. Soms heb je alleen even dit soort woorden nodig om jezelf toch nog even die schop onder je kont te geven, hoe klein dit soort zinnetjes voor jullie ook lijken, voor mij zijn ze nét eventjes wat ik nodig heb
waterval80 schreef:
22-04-2020 11:06
Lief, fijn. Elke dag lijkt er een stukje van mezelf en m'n gevoel af te breken en het wordt echt tijd dat ik er inderdaad iets aan ga doen. Vind het alleen inderdaad wat je zegt, dood en doodeng
Dat gevoel dat je jezelf steeds meer kwijtraakt is logisch. Je past je elke keer steeds meer aan aan de situatie om escalatie te voorkomen. Dat gaat heel geleidelijk tot dat je jezelf niet meer herkent. Je gevoel verdooft omdat het niet meer veilig is om te voelen, je staat in stand overleven.
De fout bij jezelf leggen deed ik ook, maar niemand heeft het recht je te mishandelen of je vrijheden in te perken.

Ik ben heel blij en dankbaar dat ik nu dik twee jaar uit die relatie ben. De tijd erna was niet makkelijk, maar ik ben erg dankbaar voor alles wat ik erna mee heb mogen maken ( de hulp, het opnieuw opbouwen van sociale contacten bijvoorbeeld ). Er komt nog een strafzaak en erna wil ik het echt afsluiten en mij alleen nog maar richten op mijn eigen toekomst zonder hem in mijn leven en hoofd.

Het heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik iets durfde delen, uit schaamte en angst. Je kunt dit echt, probeer het stap voor stap te zien. Je bent het waard.
Desmond Tutu
Waarom val ik toch altijd op mafkezen? Wat zegt dat wel niet over mij? Weinig goeds vrees ik. Zolang mensen maar flink beschadigd en raar zijn vind ik het helemaal geweldig. :@@:

*ik zit een A-Team marathon te houden en val direct weer terug in mijn enorme Murdock crush. :$ *
waterval80 schreef:
22-04-2020 11:05
Lees goed wat je hier schrijft. Hoeveel van jezelf ben je ondertussen kwijt geraakt? Stukje bij beetje ben je helemaal iemand anders geworden. Echt, ga weg bij deze 'man'. Je bent volwassen. Je komt er echt bovenop, eerlijk waar. Dit is géén liefde van hem uit. Dit is pure controle en macht en invloed op jou willen hebben. Verwar dat NIET met liefde, want dat is alleen liefde voor zichzelf. Niet voor jou. Anders had je nu gewoon in een jurkje naar buiten gekund.
Madrid87 schreef:
22-04-2020 11:25
Waarom val ik toch altijd op mafkezen? Wat zegt dat wel niet over mij? Weinig goeds vrees ik. Zolang mensen maar flink beschadigd en raar zijn vind ik het helemaal geweldig. :@@:
Heb je last van het redders syndroom?

Is een relatie voor jou alleen goed als er drama en ellende is? Als je voor je relatie moet 'vechten'? Als het tenminste niet vanzelf loopt? Of mag het ook rustig, fijn, knus en niet Groots een Meeslepend zijn?

Een mooi moment om een stukje zelfonderzoek te doen om niet opnieuw in de valkuil te trappen.
Quaintrelle schreef:
22-04-2020 11:18
Dat gevoel dat je jezelf steeds meer kwijtraakt is logisch. Je past je elke keer steeds meer aan aan de situatie om escalatie te voorkomen. Dat gaat heel geleidelijk tot dat je jezelf niet meer herkent. Je gevoel verdooft omdat het niet meer veilig is om te voelen, je staat in stand overleven.
De fout bij jezelf leggen deed ik ook, maar niemand heeft het recht je te mishandelen of je vrijheden in te perken.

Ik ben heel blij en dankbaar dat ik nu dik twee jaar uit die relatie ben. De tijd erna was niet makkelijk, maar ik ben erg dankbaar voor alles wat ik erna mee heb mogen maken ( de hulp, het opnieuw opbouwen van sociale contacten bijvoorbeeld ). Er komt nog een strafzaak en erna wil ik het echt afsluiten en mij alleen nog maar richten op mijn eigen toekomst zonder hem in mijn leven en hoofd.

Het heeft bij mij ook lang geduurd voordat ik iets durfde delen, uit schaamte en angst. Je kunt dit echt, probeer het stap voor stap te zien. Je bent het waard.
Fijn dat je een stukje van jezelf deelt. Aangifte doen zit ik overna te denken, maar hij heeft z'n leven al niet op de rit en ik heb ergens nog empathie voor hem. Absurd he.. Nu is hij bijvoorbeeld werken en denk ik erover na om gewoon mijn spullen te pakken en te gaan, maar als hij dan weer voor me staat kan ik het niet
Nee mens, dat je in horoscopen gelooft betekent niet dat je spiritueel bent en dat je overal zo overgevoelig op reageert betekent niet dat je hoogsensitief bent.
Doreia* schreef:
22-04-2020 11:45
Lees goed wat je hier schrijft. Hoeveel van jezelf ben je ondertussen kwijt geraakt? Stukje bij beetje ben je helemaal iemand anders geworden. Echt, ga weg bij deze 'man'. Je bent volwassen. Je komt er echt bovenop, eerlijk waar. Dit is géén liefde van hem uit. Dit is pure controle en macht en invloed op jou willen hebben. Verwar dat NIET met liefde, want dat is alleen liefde voor zichzelf. Niet voor jou. Anders had je nu gewoon in een jurkje naar buiten gekund.
Het erge is, ik begin eigenlijk net pas te leven. Ben begin twintig. Ik besef me heel goed dat ik nog wel een tijdje nodig heb hier weer boven op te komen. Ik weet zelfs dat het een machtsspelletje is, een soort kat en muisspel. En toch word ik door mijn eigen gevoel constant tegengehouden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven