Wat kan jij nog steeds niet?

14-10-2019 12:13 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
TO trapt af:

Ik kan geen kaas schaven. De hele kaas scheurt, er vallen stukken af en ik krijg half gekartelde stukjes. Al meerdere kaasschaven geprobeerd en ik heb het opgegeven. We kopen dus of plakken of mijn man schaaft.

Ik kan niet met mijn vingers knippen. Er komt niet eens een lullig mini geluidje uit, het is echt lachwekkend.

Ik had toch wel verwacht dat ik dit nu als volwassene zou kunnen. ;-)

Wat kan jij (nog steeds) niet?
In de klimtouwen om hoog klimmen.
Op mijn vingers fluiten.
Met stokjes eten lukt ook niet. En ik ben dol op sushi.
Ik vraag altijd kinderstokjes :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar (netjes) vlechten.
drackie wijzigde dit bericht op 14-10-2019 12:18
19.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
- Ik kan niet fluiten (en ik heb vroeger echt heel wat broodkorstjes gegeten :cry: )

- Ik kan niet stofzuigen zonder iets (kapot) omver te gooien en de stofzuiger 10x op zijn kop te laten belanden.

- Ik kan geen pannenkoeken bakken. Wat ik ook doe, ze mislukken altijd (terwijl ik verder wel echt goed kan koken!)
Alle reacties Link kopieren
Autorijden
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
14-10-2019 12:15
Op mijn vingers fluiten.
Dit kan ik niet!
Ik kan niet recht knippen.
Alle reacties Link kopieren
fluiten op wat voor manier dan ook
met mn vingers knippen
batmintonnen, honkbal of eigenlijk alles waarmee je een bal moet terug meppen
Ik kan geen gehaktballen maken. De smaak is prima, maar ze zien er niet uit. Overal bobbels en scheuren, ongelijk qua grootte en na drie minuten braden vallen ze uit elkaar.

Fietsbanden plakken kan ik ook niet. Als ik al de bandenlichter niet dwars door de binnenband jaag zie ik wel een gaatje over het hoofd of de plakker is maar voor de helft vastgelijmd. En daar kom ik dan altijd achter als ik met heel veel gezweet en gevloek eindelijk de banden weer op de velg heb weten te frotten.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 12:22
47.81% gewijzigd
Ingrediënten, rijst, pasta en dingen als olijfolie op gevoel doseren.

Ik moet het echt van te voren afwegen of in een maatbakje doen.

Als ik het uit de losse hand doe is het al-tijd te veel.
Dikke flatsch in de pan, en daarna een standaard: shit!
Alle reacties Link kopieren
Handstand, radslag, aan een touw naar de overkant slingeren. Skeeleren, schaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Nagels knippen bij andere mensen. Ik werk op een woning met 8 dementerenden, heb het 1 keer gedaan en ben een uur bezig geweest voor alle 8. Ben ook heel bang om in de vingers te knippen. Collega doet ze alle 8 in een kwartiertje dus ik laat het aan haar over, vindt ze ook niet erg trouwens.
Niemand is onmisbaar
Ik kan ook geen kaas schaven TO ;-D . Mijn schoonouders zuchten al als ik tijdens de paasbrunch naar de kaas grijp :rofl: .

Als ik de tijd vraag aan iemand en diegene toont 2 seconden zijn/haar horloge... Dan weet ik nog steeds niet hoe laat het is :proud: . Ik kan dus niet goed klokkijken. Als kind kreeg ik een digitale wekker en dat vind ik zoveel logischer. Ik kan het inmiddels wel, maar heb een seconde of 2 extra nodig.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 12:22
0.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Touwklimmen kan ik ook niet en ook niet op mijn vingers fluiten.

Ik kan ook geen vlees bakken, maar dat is meer ongeduld. Buitenkant zwart en binnenkant rauw zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man gelijk geven
:)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet fluiten.
Knipogen lukt me ook niet en ook ballonnen opblazen wil m niet worden.
Gelukkig kan ik prima leven zonder deze dingen te kunnen haha.
Alle reacties Link kopieren
Oh en kan niet op een normale manier aardappels schillen. Ik snij dan in mn vingers. Ik snij nu van me af en dat gaat eigenlijk prima.
Chamaedorea schreef:
14-10-2019 12:17
- Ik kan geen pannenkoeken bakken. Wat ik ook doe, ze mislukken altijd (terwijl ik verder wel echt goed kan koken!)
Is je pan heet genoeg en je beslag "nat" genoeg? Ik doe er altijd een extra scheut melk in.

Ik ben thuis koningin pannenkoeken bakken. Pan 2-3 minuten op hooog vuur, klontje boter erin die echt als de wiedeweerga moet smelten, wachten tot de boter bruin wordt, dan in het midden een niet al te grote schep beslag, pan ronddraaien en zodra de bovenkant indroogt met de spatel omdraaien. Nog 1 minuutje bakken en voila. Ik heb dus ook altijd binnen 15 minuten een hele stapel pannenkoeken klaar :proud: .
En iets strijken zonder strijk-vouwen te maken.

Hebben die dingen al een naam?
Van die ongewenste vouwen die je af en toe in je kledingstuk strijkt als je de was-kreukels eruit strijkt.

Bij mij is nooit iets 100% strijk-vouw-loos, ik heb de strijd opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
14-10-2019 12:21
Ik kan ook geen kaas schaven TO ;-D . Mijn schoonouders zuchten al als ik tijdens de paasbrunch naar de kaas grijp :rofl: .

Als ik de tijd vraag aan iemand en diegene toont 2 seconden zijn/haar horloge... Dan weet ik nog steeds niet hoe laat het is :proud: . Ik kan dus niet goed klokkijken. Als kind kreeg ik een digitale wekker en dat vind ik zoveel logischer. Ik kan het inmiddels wel, maar heb een seconde of 2 extra nodig.
Ik vraag echt al 20 jaar mijn man om het te doen. Maar ik help ook dat hele stuk naar de filistijnen.

Mijn man kan trouwens ook niet klokkijken. Ik moet de tijd ook noemen als 17 uur 30, in plaats van half 6. En dan nog denkt hij vaak half 8, vanwege de 7 er in. Het gaat heel vaak fout, hij haalt alles door elkaar. Hij heeft een heel duur horloge, maar draagt het niet omdat hij dus geen klok kan kijken.

Rechts en links uit elkaar halen gaat ook vaak niet goed bij hem. (In de auto: ANDERE links)
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 12:27
4.91% gewijzigd
Nibbe schreef:
14-10-2019 12:25
En iets strijken zonder strijk-vouwen te maken.

Hebben die dingen al een naam?
Van die ongewenste vouwen die je af en toe in je kledingstuk strijkt als je de was-kreukels eruit strijkt.

Bij mij is nooit iets 100% strijk-vouw-loos, ik heb de strijd opgegeven.
Valse persvouwen :D
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
14-10-2019 12:24
Is je pan heet genoeg en je beslag "nat" genoeg? Ik doe er altijd een extra scheut melk in.

Ik ben thuis koningin pannenkoeken bakken. Pan 2-3 minuten op hooog vuur, klontje boter erin die echt als de wiedeweerga moet smelten, wachten tot de boter bruin wordt, dan in het midden een niet al te grote schep beslag, pan ronddraaien en zodra de bovenkant indroogt met de spatel omdraaien. Nog 1 minuutje bakken en voila. Ik heb dus ook altijd binnen 15 minuten een hele stapel pannenkoeken klaar :proud: .
Ja, ik snap ook nooit zo goed hoe mensen kunnen zeggen dat pannenkoeken bakken zo lang duurt. Ik heb ooit als kind/ puber (groot gezin met veel grote jongens) geleerd met 2 pannen tegelijk te bakken, dan gaat het helemaal snel.

Maar goed, niet kunnen autorijden vinden mensen altijd heel sukkelig, dus ik ben blij dat ik én snel pannenkoeken kan bakken, kan kaasschaven én in de touwen kan klimmen en ook nog op mijn handen kan staan.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 12:29
11.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
verschil tussen links en rechts, ik moet het beredeneren, voel het niet aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven