Wat kun jij wel goed waar anderen minder bedreven in zijn?

14-10-2019 17:40 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tegenhanger van het topc "wat kun jij nog steeds niet".


Ik trap af:

Ik kan heel netjes hoeslakens opvouwen. Ze kunnen zo de verpakking weer in.

Strijken: vind ik leuk werk! Als ik andere vrouwen mag geloven als enige in Nederland...

Met stokjes eten. Zelfs pinda's pak ik met chopsticks. Erfenis van 9 jaar werken bij een Japans bedrijf.

Ballonnen opblazen. Dankzij jaren zangles kan ik goed ademsteun geven.

Uien snipperen in recordtijd. Ooit een trucje in een kookprogramma gezien.
En zonder huilen: contactlenzen houden dat gas blijkbaar tegen.
Alle reacties Link kopieren
De kritieke punten van een idee opnoemen :biggrin:
Allerhande priegelklusjes zoals de draad in de naald doen en dingen uit de knoop halen.
Heerlijk om te doen ook, kan ik echt lol in hebben.

En kwijtgeraakte spullen zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Als bemiddelende partij optreden
Ik onthou teveel idiotigheden.

Ik wist vorige week dat een gepensioneerd oud-collega ooit - 10 jaar geleden - af en toe contact had gehad met "mevrouw Peeters".
Krijg ik dus van een collega vorige week de doodsbrief van mevrouw Peeters zeg ik gelijk tegen die collega "verwittig even X want ...".
Collega viel uit de lucht dat ik dat nog wist want X is intussen 3 jaar op pensioen.


Ik onthou ook té goed allerlei soorten datums en adressen. Weet zo'n beetje precies welke collega wanneer is ingestapt in 't bedrijf, wie wanneer verjaart, wie waar ongeveer woont, ... en dus ook van ex-collega's.


Ik ben een soort levende kalender :-).


Ik kan ook precies zeggen wanneer Pasen of de uurwisseling plaats vond in 1998 op basis van bepaalde dingen die ik toen meemaakte.
Ga ik gewoon effe terug-rekenen :-D.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 17:52
15.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het echt niet. Jaar in jaar uit op gewicht blijven?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Met lastige types omgaan. Die vinden mij vaak heel aardig.
Vroeger was ik er beter in. Toen ging ik er helemaal voor en kon zelfs dingen aanvoelen, echt op instinct.
Het was zelfs zo dat ik nemen die ik kende kon vinden door random te gaan lopen in een bepaalde buurt, dat was niet iets helderziends maar een soort 'weleens met pietje gezien en Pietje zit altijd daar, oh daar zijn de bankjes weggehaald dan zitten ze vast op het nieuwe pleintje, daar zit Klaas nu ineens en die zit ook graag bij dat en dat parkje' etc.
Dat kostte me teveel energie en kan ik niet meer.
retrostar schreef:
14-10-2019 17:51
Ik weet het echt niet. Jaar in jaar uit op gewicht blijven?
Oooh, dat wil ik ook!
Nee hoor, je bent niet de enige, ik kan ook goed strijken ;) (alleen dekbedovertrekken strijken heb ik wel een enorme hekel aan).

Ik kan ook goed discussieren. Ik kan iemand feilloos pakken op zijn/haar onlogische redenaties.
Punt voor punt ergens naartoe praten zodat iemand geen kant meer op kan als hij/zij ECHT geen gelijk heeft, dan ben ik net een pitt-bull :mrgreen:
Als ik er gaandeweg achter kom dat ik zelf fout zit kan ik dat ook toegeven hoor! :A:

En ik kan goed met oude mensen overweg. Ben ook oprecht geinteresseerd in wat ze te vertellen hebben over hun leven vroeger enzo.

Ik kan goed kamerplanten in leven houden.

Ik kan heel goed met geld omgaan. Budgetteren is bijna een hobby :mrgreen: .
Ik moet er wel bij zeggen dat het dan gaat om de eenvoudige huishoudbudgetten. Beleggen e.d. heb ik geen kaas van gegeten.

Euhm.....misschien kom ik nog ergens op straks.
Alle reacties Link kopieren
Slopen. Dat vind ik nou echt lekker.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
En puntjes op de i zetten.
Damned if I don’t
Ik kan heel goed strijken. Maar ik haat het wel.
Zo zijn er wel meer dingen die ik best goed kan en helemaal geen klap aan vind. :proud:


Ben goed in pub-popquizzen. Winnen bijna altijd. Weet heel veel onzin en kan goed verbanden leggen, ook in werk.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 17:57
2.61% gewijzigd
ViezeHond schreef:
14-10-2019 17:54
Slopen. Dat vind ik nou echt lekker.
Doordat ik totaal onhandig ben ... dit dus ook.

Ik sloop alleen meestal 't verkeerde :-).
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
14-10-2019 17:52
Oooh, dat wil ik ook!
Goed, maar dan geen koekjes en chips meer hè? ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ViezeHond schreef:
14-10-2019 17:54
Slopen. Dat vind ik nou echt lekker.

Hier zou ik ook heel goed in zijn: https://www.facebook.com/watch/?v=1207785142708046

Rage Room. :-D
Ik weet vaak exact hoe laat het is terwijl ik in geen uren op de klok heb gekeken.

Bij ballonnen blaas ik vooral mijn trommelvliezen op.
Alle reacties Link kopieren
Nagels lakken en make uppen, ook heb een heel goed luisterend oor.
Internagelaktisch
retrostar schreef:
14-10-2019 17:56
Goed, maar dan geen koekjes en chips meer hè? ;-)
Spijker - kop.
Plan: als dit pak speculaasjes op is, begin ik met lijnen. Slank het jaar 2019 uit.
Ik onthoud allerlei schijnbaar futiele details van mensen, wat weer goed van pas komt, als er bijvoorbeeld een afscheidscadeau voor een collega gekocht moet worden. “Odense, weet jij nog iets voor Mimi? We weten niet waar zij van houdt.” (Gezegd door collega die drie jaar met Mimi op de kamer heeft gezeten.)
Alle reacties Link kopieren
- Ik kan goed en met heel veel geduld met mensen omgaan. Mijn moeder belt mij wel eens op als ze helemaal met de handen in het haar zit door mijn koppige iets dementerende moeder.
- Ik kan goed een (groot) team aansturen.
- Ik kan goed biefstuk bakken (sowieso goed koken).
- Ik kan heel goed alleen zijn.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Dansend, bv chachacha, hoelahoepen. Soep en brood maken. Autorijden met alles erop en dran, rij als een vent volgens man.
Evenwichtsoefeningen, skaten, 2handig zijn.
Veel zelfdiscipline hebben.
Doel deze winter: minimaal 10 min zwemmen in natuurwater/zee minstens 5x per week.
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 18:02
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nutteloze informatie onthouden. Belangrijke zaken daarentegen kan ik dan weer prima vergeten.

Me ingraven in een probleem (hoe zit dat, wat gebeurt hier precies) en proberen tot de kern te raken.

En de vrolijke noot inbrengen. Ik zet hem even in de overdrive en daar gaat-ie. Lukt alleen niet als ik heel moe ben.

En dingen met mijn handen doen (handwerken en klussen) daar ben ik ook wel goed in.

Oh, ja en spelletjes.

Valt al met al nog best mee ;-)
óu sont les neiges d'antan

VivaYfke schreef:
14-10-2019 18:01
Dansend, bv chachacha, hoelahoepen. Soep en brood maken. Autorijden met alles erop en dran, rij als een vent volgens man.
Evenwichtsoefeningen, skaten, 2handig zijn.
Veel zelfdiscipline hebben.
Doel deze winter: minimaal 10 min zwemmen in natuurwater/zee minstens 5x per week.
Komt hij uit de jaren 50? :lol:
Luisteren.
Triviale feitjes onthouden over mensen wat ze soms creepy vinden (maar dan belangrijke dingen vergeten :( )
Bezuinigen.
Cryptogrammen.

Overzicht houden in complexe situaties.

De-escaleren.

En strijken natuurlijk :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven