Wat schrijf je op een 'met oprechte deelneming kaart?'.

10-04-2008 11:15 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren is mijn buurman overleden. Nu wil ik graag een kaartje in de bus doen voor mijn buurvrouw. Ik wil hier graag iets meer opzetten dan alleen onze namen, bijvoorbeeld een gedichtje of persoonlijke noot, maar wat?? Ik heb al even rond zitten kijken, maar de meeste dingen die ik kan vinden zijn meer bedoeld als het over echte naasten gaat. We hadden geen intens contact, meer op 'praatjes bij de brievenbus-niveau'.

Wie heeft een goede tip?
Alle reacties Link kopieren
sterkte, ik zal aan je denken en mocht je je alleen of verdrietig voelen mag je altijd een kopje koffie komen drinken (zoiets)
Alle reacties Link kopieren
Even googelen en een mooi gedichtje uitzoeken en de tekst her en der aanpassen dat het passend is voor een buurman.



En gewoon wat woorden welgemeend is toch ook goed? Ik zou er niet teveel over nadenken, je buurvrouw heeft wel even iets anders aan haar hoofd en zal niet beseffen dat jij een hele dag bezig bent een gedichtje te zoeken.



Gewoon een paar mooie woorden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Oja, dit is een mooie site met afscheidsgedichten.





hier
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
kijk eens op gedachten-gedichten.nl
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat vind ik ook altijd zo moeilijk. Ik probeer er altijd iets persoonlijks bij te zetten, al kende ik de persoon amper.



Dat kan natuurlijk van alles zijn, desnoods schrijf je gewoon op dat je hem niet heel goed kende, maar toch zult missen als je hem 's morgens niet tegenkomt onderweg naar de auto of zo. Of misschien kun je het meer naar haar schrijven? Haar echt sterkte toewensen/aangeven dat ze aan kan kloppen als dat nodig is (als je dat ook echt meent natuurlijk :) ).
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen gedichtje doen, vind ik zo stom, daar moet je wel van houden en past mss helemaal niet bij hun.

Gewoon een paar oprechte woorden, dat is altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Tante Sjaan. Bij sommige kaarten krijg je het idee dat mensen een standaard-gedicht hebben dat ze altijd op de kaart zetten ;-) Een gedicht vind ik eigenlijk alleen kunnen als je iemand heel goed kende of de nabestaanden heel goed kent.
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijke noot op het kaartje geeft het wel een meerwaarde vind ik, standaard kaarten krijg je al zoveel maar ik zou het niet overdrijven dus.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat je een kaart stuurt is echt genoeg hoor. Ik heb er zelf vorig jaar helaas een heel aantal ontvangen en ik herinner me vooral de mensen die geen kaart hadden gestuurd. Ik heb het als een grote steun ervaren, dat je weet dat mensen aan je denken.

Iets als 'gecondoleerd met het verlies van .... en veel sterkte de komende tijd..' is misschien super cliché, maar voor mij verwoordt het vaak wel wat ik zelf wil zeggen.

Verder kun je veel betekenen door af en toe eens te vragen hoe het ermee gaat en daar niet na een paar maanden mee op te houden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Eens met websje ;-)



Iets van dat je het praatje zal missen ofzo komt veel oprechter en persoonlijker over dan een gedichtje dat je maar ergens wegplukt.
Alle reacties Link kopieren
"Gecondoleerd met het verlies van uw/je man. Ik wens u/jou (en uw/jouw familie) alle sterkte en vooral veel mooie herinneringen."



Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus absoluut geen gedichtje plaatsen, dit kan zo ontzettend verkeerd vallen!



Ik zou er iets op opzetten van: Sterkte de komende tijd ofzo. Maar mer ook niet.
Alle reacties Link kopieren
geen gedichtje en al helemaal niet van het internet!

neen iets persoonlijks wat tante sjaan zei, een groet een lief woord, en jullie naam thats all

succes
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij schrijft altijd: Groetjes Vader, Moeder, Kind en Kind.

Vreselijk vind ik die 'Groetjes', ongepast.



Gewoon iets recht uit je hart, hoe vreselijk je het voor ze vindt en dat je ze ontzettend veel sterkte wenst met dit grote verlies. Ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Ik twijfelde zelf al of een gedichtje wel zo'n goed idee was, zo te zien dus niet! Maar ja, ik ben er zelf niet zo goed in de juiste woorden te vinden, zeker bij dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
@ rivival: die groetjes zij inderdaad vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef op 10 april 2008 @ 11:33:

Het feit dat je een kaart stuurt is echt genoeg hoor. Ik heb er zelf vorig jaar helaas een heel aantal ontvangen en ik herinner me vooral de mensen die geen kaart hadden gestuurd. Ik heb het als een grote steun ervaren, dat je weet dat mensen aan je denken.

Iets als 'gecondoleerd met het verlies van .... en veel sterkte de komende tijd..' is misschien super cliché, maar voor mij verwoordt het vaak wel wat ik zelf wil zeggen.

Verder kun je veel betekenen door af en toe eens te vragen hoe het ermee gaat en daar niet na een paar maanden mee op te houden.






precies... je onthoudt van wie je geen kaart hebt gehad en van wie je niets gehoord hebt. Dat is heel raar. Wat ik persoonlijk heel erg waardeerde is het idee dat iemand aan mij en mijn verlies dacht.



Wat iemand hierboven ook al schreef , dat van dat kopje koffie is toch ook heel geschikt.



Of iets in de trant van: ik herinner me hem als een man die altijd in de buurt bezig was o.i.d. ../altijd viste/ mee ging wandelen.. zoiets..
Alle reacties Link kopieren
en mijn oom had de uitspraak: achter elk verdriet schuilt een mooie herinnering...





vond ik een hele mooie uitspraak.
Alle reacties Link kopieren
kitty elastic schreef op 10 april 2008 @ 16:02:

en mijn oom had de uitspraak: achter elk verdriet schuilt een mooie herinnering...





vond ik een hele mooie uitspraak.
Wees voorzichtig met deze uitspraak, dat gaat namelijk niet altijd op, en zeker niet in alle situaties. Wil je dit zeggen moet je echt wel weten of het opgaat voor diegene.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
[quote]kitty elastic schreef op 10 april 2008 @ 16:00:

[...]





precies... je onthoudt van wie je geen kaart hebt gehad en van wie je niets gehoord hebt. Dat is heel raar. Wat ik persoonlijk heel erg waardeerde is het idee dat iemand aan mij en mijn verlies dacht.



quote]



Echt, onthoud je van wie je geen kaart hebt gehad? Natuurlijk is alle aandacht fijn en prettig en nodig en eer dan welkom.

Maar geen haar op mijn hoofd die gaat zitten onthouden van wie ik geen kaartje oid heb gehad.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Eens met de anderen: geen gedichtje en al helemaal geen van internet geplukt gedichtje. Dat vind ik erg makkelijk en kan totaal ongepast zijn.



Ook zou ik niet zo'n standaard "met oprechte deelneming"-kaart sturen, maar een mooie kaart zonder voorgedrukte tekst. En dan er iets in schrijven als wat hieronder staat, mét het aanbod van het kopje koffie (als je dat ook meent tenminste).
.
Alle reacties Link kopieren
En toch Zuss dat heb ik onthouden. Mijn leven stond zo ontzettend op z'n kop op dat moment en ik was zelf zo vol van het verlies dat ik het onvoorstelbaar vond dat sommige mensen niets van zich hadden laten horen. Terwijl het voor mij zo ingrijpend was, ik had zo ontzettend veel verdriet dat ik me echt kon optrekken aan het idee dat mensen met mij meeleefden. Maar dat er mensen waren die zeiden dat ze niet op de begrafenis zouden komen omdat ze de overledene toch niet kende kon ik me niet voorstellen. Je komt toch voor de nabestaande? Of dat ze gingen vragen of ze wel of niet van vakantie moesten terugkomen voor de begrafenis? Ik had echt wel iets anders aan mijn hoofd.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik zou niet onthouden van wie ik geen kaart gekregen heb, wél van wie ik helemaal niets gehoord heb.
Alle reacties Link kopieren
Mariannas, ben het met je eens. Ik vind die Oprechte deelnemings kaarten zo verschrikkelijk, die teksten erop vind ik al helemaal niets. Ik stuur altijd een mooie kaart met bijvoorbeeld een bloem erop of kaarten die ik heb gekocht bij een vriendin van mijn moeder. Zij is kunstenares en heeft van haar schilderijen mooie kaarten laten maken.
"ik ben het, Barbabelladingdong"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven