Wat vind(t) jij een walgelijk of juist lief koosnaampje?

30-09-2017 21:04 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
En is dat streek of cultuur gebonden voor jou? Ik kom uit NB, grootgebracht in Gelderland.

Ik vind walgelijk;

Scheetje
Poepie
Poepsk
wijffie

en nog wel meer maar dan loopt dit topic binnen 5 min dood vrees ik.

Ik vind lief;

Mop
Mup
Lieffie

En ook hier wel een paar meer. Ben benieuwd naar jullie hot or not koosnaampjes!
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
30-09-2017 23:03
O_O je moeder noemt je poes? Jij noemt haar muts? :woa:
Poes en Muts hebben meerdere betekenissen en jij dacht waarschijnlijk aan wat anderen in mijn omgeving hun poes of muts noemen,maar dat heeft bij ons geen nette naam maar is gewoon kut of kutje en pik of leuter. XD
Rouge__ schreef:
30-09-2017 23:22
:hello: gaat goed met jou en kleine oekoe :-P
hihihih :-D of als hij iets niet gedaan heb: Lucy.... ja? waarom heb het vuil niet buiten gezet :furious: :rofl:
Misschien kan het zijn forumbijnaam worden ;-D met mij gaat het goed en met Oekoe gaat het fantastisch. Hij is druk met fruit- en groentehapjes en begint te trillen van enthousiasme bij bepaalde soorten (mango, pompoen) :rofl: zo schattig. Hij rolt rond, wil de hele dag zitten en staan (maar kan het nog niet dus hij staat de hele dag op mijn schoot te dansen en ondertussen mijn kin onder te kwijlen :loveit: ), brabbelt en gilt (enig, zo'n stem, kun je je moeder uitstekend mee aan een gehoorapparaat helpen) en we gaan samen naar zwemmen waar hij met zijn fier opgeheven hoofd en borstje en tarzankreten het hart van alle bejaarde dames en badmeesters- en juffen heeft gestolen :hihi:

Moet bijna weer aan de slag en daar heb ik ook wel zin in, weer eens wat anders dan een baby om me heen. Maar oooo wat zal ik hem missen want het is zo'n blij, vrolijk, héérlijk kind :heart:
As we speak zit hij mijn gezicht te 'pakken' want man is de hort op met vrienden en toen ik voor de 5de keer wakker werd vanavond en me met een brede guitige glimlach begroette toen ik boven kwam, besloot ik dat het knuffeltijd was :) maar zijn hobby is pakken en bij gebrek aan speelgoed probeert hij nu maar mijn onderkaak te pakken en in mijn neus te peuteren ;)

Zooo sorry voor de offtopic, nu ga ik heel cool doen alsof ik niet smoorverliefd ben op m'n eigen kind en alleen maar daarover wil praten :whistle:
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 30-09-2017 23:42
4.30% gewijzigd
Gewooneendame schreef:
30-09-2017 23:30
Poes en Muts hebben meerdere betekenissen en jij dacht waarschijnlijk aan wat anderen in mijn omgeving hun poes of muts noemen,maar dat heeft bij ons geen nette naam maar is gewoon kut of kutje en pik of leuter. XD
Ja hier betekenen poes en muts kut (of zoals ik het 'keurig' noem; vagina :P ) ja. En het 'scheldwoord' muts gebruik ik ook wel eens als iemand iets doms doet, maar dan nog betekent het kut hoor. Net zoals doos. Een domme doos is niet een domme kubus van karton, maar een domme kut.
Alle reacties Link kopieren
Streekgebonden: mup, mupke, pöpke (poppetje), sjátteke (schatje), hertje (hartje). Man gebruikt wel eens pöpke en dat werkt mij op mijn zenuwen. 'Schat' alleen als ik op zijn zenuwen werk ('Schat, denk er nu eerst gewoon eens over na, dat kan morgen ook nog').

Mijn vader noemde mij altijd 'freule'. Als hij sprak over mijn zusje en mij 'de freules'. Broertje was 'tsarewitsj' of 'de júng' (onze jongen). Mijn zusje werd ook wel eens 'witje' genoemd en ik 'zwartje' door mijn pa. Totdat hij eens door een wildvreemde mevrouw nog net niet lijfelijk werd aangevlogen. Als er klagend over ons werd gesproken door pa dan was zusje 'barones van wispelturig tot nooittevreden', broertje 'markies de Sade of baron van Munchausen' (afhankelijk van wat hij had uitgevreten) en ik was 'gravin laatmaarwaaien-nietgetreurd'. Mam'sel gebruikte hij ook vaak. Mijn moeder gebruikte 'mie' of 'poppemie'.

Zoon noem ik bij zijn naam, alleen 'lieve schat' als ik iets voor de zoveelste keer moet herhalen. Ik heb hem bewust een naam gegeven met maar 1 lettergreep omdat in beide families namen worden afgekort tot een soort van keelklank. Helaas noemt mijn hele Italiaanse schoonfamilie hem nu Gigi. Aan de kant van mijn schoonmoeder is het 'ut mènke' (kleine man). Mijn moeder noemt beide kleinkinderen 'liefje' en 'mie/mieke' (voor nichtje, betekent zoiets als meisje/klein meisje) en 'pie/pieke' (jongen/jochie) voor zoon.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
30-09-2017 23:39
Ja hier betekenen poes en muts kut (of zoals ik het 'keurig' noem; vagina :P ) ja. En het 'scheldwoord' muts gebruik ik ook wel eens als iemand iets doms doet, maar dan nog betekent het kut hoor. Net zoals doos. Een domme doos is niet een domme kubus van karton, maar een domme kut.
Doos zeg ik nooit behalve als ik een kubus van karton
bedoel. :-D Muts word bij ons niet bedoeld als kut. Het is maar net wat voor betekenis je er zelf aan geeft. ;-)
Mijn vader noemde me altijd Ivanhoe en daar ben ik nog steeds content mee. :)
Alle reacties Link kopieren
Mokkel vind ik geen leuk woord.
Poppemie tegen een kindje vind ik lief.

Mijn vriendinnen noem ik meestal bij de (afgekorte) naam. Soms lieverd of mop.

Mijn ouders noem ik papsie en mamsie, of moedertje en vaders.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik gruwel van "poepie", "floepie" en "scheetje" enzo. Gelukkig noemt niemand mij zo. :hamer:

Mijn ex noemde me meestal dushi of mami (nee, ik ben helemaal geen moeder haha!) en hoewel ik helemaal niet zo van de koosnaampjes ben, vond ik dat wel heel erg lief. Eigenlijk alleen omdat hij het was, en hoe hij het zei. :)

Wat hij ook weleens zei, maar dan om me te pesten -of in the heat of "the" moment- is blondje of blondie en dat vind ik absoluut geen leuke koosnaampjes. Hoewel ik het stiekem wel kon hebben van hem. :shame:
Alle reacties Link kopieren
Gewooneendame schreef:
30-09-2017 23:00
Ik noem mijn broertje altijd Pik, hij noemt mij Mokkeltje. Mijn moeder noemt mij Poes,ik noem haar vaak Muts omdat ze mij altijd van alles vraagt omdat ze het zelf dan niet weet, mijn zusje noem ik Kutje als ze irritant doet en een vriend van vroeger noemde mij altijd Poppetje. Voor jou verschrikkelijke koosnaampjes,voor mij zijn ze normaal.
Prima toch? Ieder z'n ding.
Vind het ver-schrik-kul-luk wanneer mijn man mij mama noemt. Ik ben moeder, maar voor hem ben ik Troetel, Troeteltje, schat of lieverd!
Alle reacties Link kopieren
Iemand, engelstalig, noemde zijn verloofde "pocket". In ieder geval klinkt dat beter dan "doos".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven