Wat voor gewone dingen kan jij echt niet?

06-09-2015 20:45 401 berichten
Hoi dames!



Ik kan wel een beetje afleiding en humor gebruiken .



Ik vroeg me af wat voor "gewone" dingen jullie niet kunnen?



Ik kan bijvoorbeeld totaal niet met eieren omgaan! Als ik ze breek ligt er altijd een stuk schaal in mijn ei. Ik krijg ze ook nooit in 1x open, dus dan word ik onrustig en heb ik de schaal in 100 stukjes. Ook gekookte eieren zijn niet mijn ding, hoelang ik ze ook onder koud stromend water houd, 9 van de 10x kan ik ze amper pellen. Oh en vaak zijn ze dan ook weer net òf te hard òf te zacht.



Nou ik ben benieuwd naar jullie
anoniem_6428889213467 wijzigde dit bericht op 06-09-2015 20:46
Reden: Spelfouten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op mijn vingers fluiten

Een overhemd strijken (altijd wel ergens vouwtjes)

Handstand

Radslag

Iets te voet doen zonder te rennen. Als ik bijv een brief moet posten vrij dichtbij ren ik altijd even. Ook als ik buiten bijv de was heb opgehangen en naar binnen gs trek ik even een sprintje (rare tik)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen veters strikken.
Alle reacties Link kopieren
Eieren breken is ook een ramp bij mij: eerst tik ik 3 x te zacht en dan ram ik zo hard dat de hele schaal in gruzelementen is. Ik kan niet op mijn vingers of een grasspriet fluiten. Drinkpakken/aanmaaklimonade met zo'n plastic ringetje waarmee je de opening makkelijk kan open krijgen: ik trek altijd het ringetje eraf. En hoewel ik typeles heb gehad en al jaren voor mijn werk heel veel type etc., kan ik absoluut niet blind typen...
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, heel maf: ik kan oost en west niet uit elkaar houden maar weet precies wat links en rechts is. Mijn zus heeft het andersom
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Duikenin het zwembad

Borstcrawl

Hoofdschoudersknieenteen lukt me voor geen meter, daarom zal ii ook nooit kunnen aerobikken
Alle reacties Link kopieren
- paracetamol doorslikken (ook niet als ik 'm eerst doormidden breek)

- richtingen/routes onthouden en mensen de weg uitleggen

- glazen op een dienblad verplaatsen zonder dat er minimaal een valt



En vast nog veel meer, maar kom er even niet op...
Alle reacties Link kopieren
Oh ik kan best veel niet:

Niet fluiten

Haren stylen zonder een pluk te vergeten, vervolgens onthouden dat hij uitgezet moet worden

Soep roeren zonder te knoeien

Tanken zonder te morsen

Telefoon aan mijn linkeroor, dat moet echt rechts

Iets tussen mijn tanden klemmen, daar ga ik van kokhalzen
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt niks met links, zelfs een glas drinken naar mijn mond brengen is moeilijk.

Ik ben het wel aan het trainen, maar vooralsnog hangt die arm er enkel voor de sier bij.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet fietsen met iemand achterop
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 06 september 2015 @ 21:19:

[...]





Ik ook niet , gedeelde smart is halve smart!





Het zijn er stiekem nog veel! (die het niet kunnen onthouden)
Alle reacties Link kopieren
quote:damas schreef op 06 september 2015 @ 21:19:

Op mijn vingers fluiten

Een overhemd strijken (altijd wel ergens vouwtjes)

Handstand

Radslag

Iets te voet doen zonder te rennen. Als ik bijv een brief moet posten vrij dichtbij ren ik altijd even. Ook als ik buiten bijv de was heb opgehangen en naar binnen gs trek ik even een sprintje (rare tik)Dit doe ik ook! Ik kan ook niet op een rustig tempo lopen of fietsen, krijg altijd commentaar waarom ik zo hard ga.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
- Mn bh op een normale manier aan doen (het bandje op de rug vastmaken). Ik blijf maar prutsen.

- pannenkoeken bakken. Ze worden altijd te hard, te zwart of te dik.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet rekenen

Ik kan geen tongpiercing nemen, omdat mijn tong te kort is

Ik kan niet normaal eten. Ik knoei altijd

Ik kan niet inparkeren
She needed a hero. So that's what she became.
ik kan maar niet begrijpen waarom mensen niet begrijpen dat de ij de korte ij is, en de ei de lange ei. Iedereen doet het verkeerd. Echt iedereen. En ik snap niet wat er zo moeilijk aan is.



en ik kan niet onthouden of kosten debet of credit zijn. Wat in mij werk vrij dom is
Alle reacties Link kopieren
Typen met 10 vingers, mijn wijsvinger schiet accuut in de "ik doe niet mee stand"... Hoe vaak mij al gevraagd is wat ik met mijn wijsvinger heb (niks dus).



Richtingsgevoel hebben, ik weet meestal bij god niet waar ik ben of hoe ik moet lopen zonder hard na te denken en te kijken.



Drinken inschenken zonder te knoeien.
Alle reacties Link kopieren
banden oppompen met van die verloop nippels. Gelukkig hebben we op het werk sinds kort zo'n hoge drukding met beide ventielopeningen aan de vulstang. Heel handig.



afwassen: bij mij wordt het niet schoon. Ik ga nu sparen voor een afwasmachine (n moet ingebouwd worden dus moet monteur bij )



richtingsgevoel: als een tafel: totaal niet
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Oh en alleen mijn wijsvinger aan mijn rechterhand doet dat (sowieso typ ik met 3,5 vinger ofzo, man wat wil ik graag met 10 vingers kunnen typen hahaha)
Autorijden. Kleding vlekvrij houden (daarom draag ik nooit witte/lichtgekleurde kleding). Voetballen. Alcohol drinken (zonder heel ziek te worden). Flikflak en salto ook niet maar ben ook geen turnster zeg. Vind het al knap dat ik ooit handstand en radslag kon. Onze halve klas bestond uit turnstertjes en we moesten allerlei moeilijke turndingen doen. Ik was heel trots toen ik heel gemeen het beste turnstertje vloerde tijdens rugby. Ze ging voluit op haar gezicht in de modder. Ik kan wel pootje haken en dat mag bij rugby.



Verder ben ik nogal slecht in onthouden wanneer iets is gebeurd, bv 1 of 2 weken, ehh.. weet ik veel. Dat schijnt bij linkshandigheid te horen. Ben erg linkshandig ook.
Alle reacties Link kopieren
Eieren breken: nope.

Ik kan ook niet duiken en streeploos ramen zemen is me nog nooit gelukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet 'normaal' op mijn vingers tot 1,2,3,4,5 tellen.



als duim 1 is en pink 5, dan doe ik het zo: 1,2,3,5,4, dus ringvinger als laatste, dan kun je die handig vastklemmen zeg maar. Anders wordt het 1,2,3, 4&5 samen.



Oh, en geen soep scheppen zonder druppen/knoeien. Lekker handig als je in een bedrijfskantine werkt....
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
quote:consuelabananahammok schreef op 06 september 2015 @ 21:19:

[...]





Ik ook niet , gedeelde smart is halve smart!

Ik heb als ezelsbruggetje geleerd: klinkers is een woord met minder ketters, dat is dan ook voor het deel van het alfabet met de minste letters: a, e, i erc. Medeklinkers is het woord met meer letters en dus....

Voor mij werkt het!



Ik kan geen koprol achterover, in het water. Heb daardoor ooit mijn diploma reddend zwemmen niet mogen halen .

Ik kan mijn haar niet in een nonchalante staart doen. Bij anderen ziet er dat heel leukt uit, bij mij steken er dan allerlei bobbels uit die er niet nonchalant uitzien, maar gewoon als mislukt..

Ik kan niet fietsen met een tas aan mijn stuur.
quote:JollyJ schreef op 06 september 2015 @ 21:34:

ik kan maar niet begrijpen waarom mensen niet begrijpen dat de ij de korte ij is, en de ei de lange ei. Iedereen doet het verkeerd. Echt iedereen. En ik snap niet wat er zo moeilijk aan is.



en ik kan niet onthouden of kosten debet of credit zijn. Wat in mij werk vrij dom is Is dat echt zo van die ij en ei? Dan doe ik dat ook al jaren fout
grappig, maar het is imho vrij simpel:



een klinker heeft 1 klank. Een medeklinker klinkt altijd met een klinker. Dus letter+klinker=mede-klinker
quote:charriejj schreef op 06 september 2015 @ 21:41:

[...]





Is dat echt zo van die ij en ei? Dan doe ik dat ook al jaren fout

troost je. IEDEREEN doet het fout



ik ben de enige niet-spookrijder!



het ergste: ik kan nog aantonen dat ik gelijk heb ook, en het maakt me echt gek dat niemand dat ziet
quote:charriejj schreef op 06 september 2015 @ 21:41:

[...]





Is dat echt zo van die ij en ei? Dan doe ik dat ook al jaren fout



Of toch niet?



https://onzetaal.nl/taala ... oorsprong-van-de-lange-ij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven