Wat voor gewone dingen kan jij echt niet?

06-09-2015 20:45 401 berichten
Hoi dames!



Ik kan wel een beetje afleiding en humor gebruiken .



Ik vroeg me af wat voor "gewone" dingen jullie niet kunnen?



Ik kan bijvoorbeeld totaal niet met eieren omgaan! Als ik ze breek ligt er altijd een stuk schaal in mijn ei. Ik krijg ze ook nooit in 1x open, dus dan word ik onrustig en heb ik de schaal in 100 stukjes. Ook gekookte eieren zijn niet mijn ding, hoelang ik ze ook onder koud stromend water houd, 9 van de 10x kan ik ze amper pellen. Oh en vaak zijn ze dan ook weer net òf te hard òf te zacht.



Nou ik ben benieuwd naar jullie
anoniem_6428889213467 wijzigde dit bericht op 06-09-2015 20:46
Reden: Spelfouten
% gewijzigd
quote:clemance schreef op 06 september 2015 @ 22:01:

[...]





Je hebt het fout. Het gaat om de lengte ('lange' ij) en niet om de breedte. Dus het is wel degelijk LANGE IJ en korte ei.



Maar volgens mij zit je iedereen in de maling te nemen.

heb je niet gelezen wat mijn argumentatie is, of snap je die niet?



Ik neem niemand in de maling, het ergert me echt al een jaar of 40 dat mensen zoiets simpels niet zien.
quote:clemance schreef op 06 september 2015 @ 22:04:

Dus, als we van jouw uitleg uit zouden moeten gaan ('we lezen van links naar rechts), zou het 'smalle ij' en 'brede ei' moeten heten. Dus.

jaja, want we hebben smalle zinnen en brede zinnen



laten we deze discussie sluiten, dit was als lollig topic bedoeld en ik ga heel onaardige dingen zeggen.
Een radslag.



Geduldig blijven.



En nog een hele lijst van andere dingen.
quote:boro_ schreef op 06 september 2015 @ 20:56:

[...]





Ik ook niet.



En links en rechts kan ik ook alleen als ik een trucje met mijn handen doe, anders weet ik het gewoon niet. Heel raar.



zeker met je duim en wijsvinger de letter L maken en dan weet je dat dat je linkerhand is?



ik heb daar overigens geen last van, kan me ook niet voorstellen dat je dat niet weet, het lijkt zo gewoon

zelfde geldt voor oost en west. of stuurboord en bakboord. geen enkele moeite mee



wat ik dan weer niet kan:

- radslag

- duiken

geloof me, ik heb het geprobeerd, maar die twee dingen gaan gewoon nooit wat worden



o ja, en een ezelbruggetje om het verschil tussen medeklinkers en klinkers te onthouden, mocht je het nodig hebben:

Medeklinkers begint met een M, MMMMMedeklinkers. daarmee kun je dus onthouden dat klinkers juist die andere letters zijn: a, i, e, o, u

klinkt niet logisch maar zo heb ik ooit ook geleerd dat stuuRRRRRRboord RRRRRechts is en bakboord dus links
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik kan niet tegen mierenneukers op dit forum. Maar wie wel? Altijd dat gelijk willen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
- Ik kan ook geen ei openen zonder een stuk schaal in de pan te hebben.

- Fietsen met iemand achterop. Ik zwabber dan de hele weg over en heb het gevoel dat mijn voorwiel van de grond komt.

- Ik kan niet als een rechtshandige eten met mes en vork terwijl ik wel rechtshandig schrijf.

- Pillen slikken is een drama. Kan tegenwoordig wel beter tegen de smaak van paracetamol dus die bijt ik eerst kapot met m'n voortanden.

- Rekenen. Ik kan helemaal NIKS met getallen. Snap het idee van geld bijgeven aan de kassa ook niet, zodat er een mooi heel bedrag kan worden teruggegeven.

quote:JollyJ schreef op 06 september 2015 @ 21:52:

[...]



Nee. Laat me een hint geven.



Dit is een KORTE zin.



Dit is duidelijk, zoals iedereen direct ziet en begrijpt, en ook niet zal ontkennen, een LANGE zin.





Kort of lang in een zin wordt bepaald door de afstand van links naar rechts, niet van boven naar beneden.



De e is duidelijk dus een langere letter dan de j. Dus is de ei langer dan de ij.



Dus.



Maar dan zou je eigenlijk moeten spreken van een brede ei en smalle ij. En helemáál niet moeten spreken van korte en lange zinnen, maar brede en smalle zinnen. Want in het algemeen worden kort en lang toegepast op verticale zaken, en smal en breed op horizontale zaken. De zinnen van jou stáán dan wel, maar zijn smal of breed.



*zit hier serieus over na te denken*
Alle reacties Link kopieren
Ik weet pas wat het westen is wanneer ik eerst het rondje in mijn hoofd maak. Dus noord, oost, zuid, ooohjaa west.
Alle reacties Link kopieren
Quoten kan ik ook niet
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Wiskunde kan ik ook niet. Natuurkunde wel, ik kan het alleen niet in de juiste termen benoemen. Behalve eentje: de wet van de communicerende vaten. Die gebruik je als je verkeerde brandstof in de auto hebt gegooid. Hee, ik kan niet autorijden he, tanken kun je ook beter niet aan mij overlaten. Maar ik kan wel goed kaartlezen! Maar was toch wel blij met de komst van de Tomtom, nu hoeven we niet meer te kibbelen wie er toch, zie je wel, gelijk had.
quote:JollyJ schreef op 06 september 2015 @ 22:05:

[...]



heb je niet gelezen wat mijn argumentatie is, of snap je die niet?



Ik neem niemand in de maling, het ergert me echt al een jaar of 40 dat mensen zoiets simpels niet zien.



Heb het gelezen, en jij hebt het fout. Nogmaals, het gaat om de LENGTE, en niet om de breedte wat jij beweert.



De letter J maakt de lengte in de lange ij.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 06 september 2015 @ 22:10:

[...]





Heb het gelezen, en jij hebt het fout. Nogmaals, het gaat om de LENGTE, en niet om de breedte wat jij beweert.



De letter J maakt de lengte in de lange ij.Omg seriously who gives a f*ck!? Wat zonde van zo'n leuk topic dat gezeik altijd over niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:_Egidius_ schreef op 06 september 2015 @ 21:06:

Zwemmen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Boeren, op mijn vingers fluiten en streeploos ramen zemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 06 september 2015 @ 20:54:

Ik kan nooit onthouden wat nu klinkers en wat medeklinkers zijn In die lijn: ik kan het verschil tussen pull en push nooit zo onthouden. Moet het eerst helemaal hardop tegen mezelf zeggen voor ik een deur kan pullen of pushen.
Alle reacties Link kopieren
Dat rijtje van noord, oost, zuid, west.

Die maak ik ook altijd in m'n hoofd
Alle reacties Link kopieren
o jongens, ik lig in een deuk op de bank hier. Té herkenbaar allemaal!



Vooral het opvouwen van die hoeslakens (nooit begrepen, wat een ondingen), inparkeren,

oost-west, tuinslang oprollen etc.

Heerlijk, ik heb de tranen over m'n wangen rollen van menig herkenbaar dingetje!
quote:pinkyandthebrain schreef op 06 september 2015 @ 22:12:

[...]





Omg seriously who gives a f*ck!? Wat zonde van zo'n leuk topic dat gezeik altijd over niks.Ja maar is het nou gezeik of gezijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 06 september 2015 @ 22:10:

[...]





Heb het gelezen, en jij hebt het fout. Nogmaals, het gaat om de LENGTE, en niet om de breedte wat jij beweert.



De letter J maakt de lengte in de lange ij.Het begrijpen van sarcasme kan ook op je lijstje geloof ik.
Egidius. Niet Eggie.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet met opzet boeren.

Een vriendin heeft ooit haar stinkende best gedaan het mij te leren.

Maar nee, ik zie er enkel uit als een vis op het droge maar er komt echt geen boer uit.



Niet dat het nuttig is om het te kunnen
Klinkers en medeklinkers zijn geen probleem, met dank aan Hans van der Togt!



Ik kan niet zorgen voor orchideeën. Die gaan altijd dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 06 september 2015 @ 22:15:

[...]





Ja maar is het nou gezeik of gezijk? Ik denk gezeik met een kippen ei.
gut, zo kun je trouwens ook wel een topic openen over 'dingen die je ooit geleerd hebt, waarvan je je afvraagt waarom je ze onthouden hebt omdat je er nooit iets mee doet'



zo weet ik namelijk de scheikundige afkortingen nog omdat ik dat als een soort ketting uit mijn hoofd heb geleerd. Van de meesten weet ik niet eens meer waar ze ook al weer voor stonden. Maar daar komt ie he: hahe libepknof nenamgal sips clark ca

Je weet wel: H (van H2O), helium, lithium, natrium, magnesium, calcium

(misschien is er een scheikundige in de zaal die de overige afkortingen nog herkent? )



of die verdammte voorzetsels van duits: aus bei mit nach seit von zu durch fur ohne um gegen



why o why
Tip over ei breken, tik 1 keer om de schaal te breken. Meerdere keren tikken geeft meer eischilfertjes.



Tip voor eieren schrikken: eerst het kokende water afgieten, dan een harde, koude straal erop. Je kunt de kraan eerst even laten lopen, dan wordt het kouder. Hoe groter de tegenstelling in temperatuur van ei en water, hoe groter de kans dat het vel loslaat bij het pellen. Trouwens: altijd een gaatje in de bolle kant van het ei prikken voor het koken, opzetten met koud water met een schep zout/scheut azijn erin. Dan stolt het ei meteen als het mocht breken tijdens het koken. Ik hou voor halfzacht vijf minuten aan, voor hardgekookt tien.
quote:barbaracartland schreef op 06 september 2015 @ 22:16:

Ik kan niet zorgen voor orchideeën. Die gaan altijd dood.



daar moet je ook nagenoeg niet voor zorgen. streng voor zijn.

en nooit verpotten. 1x per 2 weken heel weinig water.

en ze moeten op exact de juiste plek in je huis staan en dan niet meer verplaatsen



ik heb er 1 al jaren staan die minimaal 2 keer per jaar hysterisch bloeit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven