wat voor rare gewoontes / dingen heb jij?

18-06-2008 20:22 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik een toetje na het eten neem, zo'n monatoetje bijvoorbeeld. Dan eet ik altijd met hele kleine hapjes van buiten naar binnen het toetje op. Kan enorm sjacherijnig worden als mijn man een grote hap eruit neemt zodat het hele toetje een rommel is.



Of bij het handdoeken opvouwen, die moeten op een bepaalde manier gevouwen zijn en in de kast liggen. Bij andere mensen krijg ik de onbedwingbare neiging om ze goed te leggen. Ik hou me gelukkig in ;-)



Ach, echt raar zijn ze natuurlijk niet, maar ik moet altijd om mezelf lachen wanneer ik merk dat ik het doe. Zo heb ik er nog wel meer.



Wat voor tics, gewoontes, dingen heb jij?
Alle reacties Link kopieren
Als ik smarties, manna, skittels of dergelijke gekleurde snoepjes eet dan eet ik ze kleur voor kleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer altijd de was op te hangen met 2 knijpers van dezelfde kleur

En ik neem een ander winkelwagentje als er bv in mijn winkelwagentje (die ik net heb gepakt dus) een bloemkoolblaadje ligt of zoiets.

Verder ben ik best normaal
Alle reacties Link kopieren
Een poos geleden is hier al eens een topic over geweest.

Stonden toen hele aparte dingen tussen.



Heb er zelf ook een 'paar'



- nooit van iets het eerste plakje/sneetje nemen.

- alles moet recht liggen

- alles waar tekst op staat moet ik lezen

- boeken staan in de kast van hoog naar laag

- tandenborstel natmaken - pasta erop - nog een keertje natmaken

- snoepjes inderdaad op kleur eten

- tel heel vaak de leerlingen in mijn klas

- toetjes eet ik ook zo
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
dewit schreef op 18 juni 2008 @ 20:27:

Als ik smarties, manna, skittels of dergelijke gekleurde snoepjes eet dan eet ik ze kleur voor kleur.




Oh nee, dat is fout. Je moet eerst zorgen dat je van elke kleur gelijke aantallen hebt, dus eerst de overtollige kleuren opeten zeg maar. Als je dan gelijke aantallen hebt qua kleur dan eet je steeds een handjevol kleurtjes op, zodat er van elke kleur steeds hetzelfde aantal overblijft tot ze op zijn. Capice?



Ik vind het altijd wel moeilijk om het laatste handjevol op te eten. Welke kleur eet je het eerst op? Je wilt geen stiefkinderen maken nietwaar? Dus ik kijk meestal maar niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die knijpers en toetjes heb ik ook.

Verder moet ik naar de wc gaan voor ik ga slapen, ik kan bijvoorbeeld naar de wc gaan dan 5 minuten in bed lezen en dan moet ik weer voor ik ga slapen.

Drink nooit het laaste slokje thee ok koffie op.

Moet altijd ruiken aan melk ed voordat ik het inschenk.
Alle reacties Link kopieren
Evidenza schreef op 18 juni 2008 @ 20:32:

[...]





Oh nee, dat is fout. Je moet eerst zorgen dat je van elke kleur gelijke aantallen hebt, dus eerst de overtollige kleuren opeten zeg maar. Als je dan gelijke aantallen hebt qua kleur dan eet je steeds een handjevol kleurtjes op, zodat er van elke kleur steeds hetzelfde aantal overblijft tot ze op zijn. Capice?



Ik vind het altijd wel moeilijk om het laatste handjevol op te eten. Welke kleur eet je het eerst op? Je wilt geen stiefkinderen maken nietwaar? Dus ik kijk meestal maar niet.
:rofl: OOOH wat erg hoe herkenbaar dit is!! Je hebt echt mijn tic beschreven ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tandenborstel natmaken, tandpasta erop en dan weer natmaken doe ik ook altijd! Ik dacht juist dat dat iets heel normaals was.



Als ik een mandarijntje eet dan trek ik alle witte dingetjes eraf, maar dan ook echt alle.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 kleuren handdoeken en washandjes en die moeten om en om liggen, net als mijn 3 verschillende kleuren toetjes schaaltjes O.o

Gaat nergens over maar krijg jeuk als het niet goed staat of ligt... :rolling:

Als ik zo er over nadenk heb ik heel veel tics, maar die ga ik hier niet allemaal opnoemen :-d

Dan wordt het zo'n lap tekst *lol*
Alle reacties Link kopieren
Evidenza schreef op 18 juni 2008 @ 20:32:

[...]





Oh nee, dat is fout. Je moet eerst zorgen dat je van elke kleur gelijke aantallen hebt, dus eerst de overtollige kleuren opeten zeg maar. Als je dan gelijke aantallen hebt qua kleur dan eet je steeds een handjevol kleurtjes op, zodat er van elke kleur steeds hetzelfde aantal overblijft tot ze op zijn. Capice?



hahahaha inderdaad! Kan gewoon niet anders...



phillippa schreef op 18 juni 2008 @ 20:34:

Tandenborstel natmaken, tandpasta erop en dan weer natmaken doe ik ook altijd! Ik dacht juist dat dat iets heel normaals was.
Is dat niet normaal dan? ;-)
Alle reacties Link kopieren
Serieus Ambrosia? Dat sterkt mij alleen maar in mijn overtuiging dat dat inderdaad de enige juiste manier van opeten is. En dat de Wit het dus gewoon fout doet.
Alle reacties Link kopieren
Evidenza schreef op 18 juni 2008 @ 20:32:

[...]





Oh nee, dat is fout. Je moet eerst zorgen dat je van elke kleur gelijke aantallen hebt, dus eerst de overtollige kleuren opeten zeg maar. Als je dan gelijke aantallen hebt qua kleur dan eet je steeds een handjevol kleurtjes op, zodat er van elke kleur steeds hetzelfde aantal overblijft tot ze op zijn. Capice?



Ik vind het altijd wel moeilijk om het laatste handjevol op te eten. Welke kleur eet je het eerst op? Je wilt geen stiefkinderen maken nietwaar? Dus ik kijk meestal maar niet.
Heeee, da's grappig! We hebben dezelfde afwijking! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Toetjes schraap ik juist af, dus laagje voor laagje eten. Als ik de monapudding dus in het bakje laat zitten eet ik de saus als laatste apart op.

Keer ik het echter eerst netjes om op een schoteltje, ja dan schraap ik hem langs de buitenkant af.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik eet de toetjes in hele kleine hapjes en het liefst met een minilepeltje. Zo kan ik er extra lang van genieten haha... Kan me ook erg ergeren wanneer vriend dit idd in hele grote happen naar binnenspaait.



Ook moet ik perse voor het slapen gaan naar de WC, zelfs al ik niet hoef hmm..



Als ik thuis ben kan ik bv marsjes ook niet normaal eten. Dan gaat eerst de bovenkant eraf. dan de zijkanten en onderkant en dan bewaar ik dat kleverige middenstuk met caramel voor het laatst.Gestoord!!
Alle reacties Link kopieren
dit wordt een leuk topic.



eens even nadenken.

De handdoeken heb ik ook, het toetje ook.



Als ik een appel eet, hou ik alleen het steeltje over.



Ik wil graag dat iedereen me bij de verkorte versie van mijn naam noemt, maar neem de telefoon op en stel mezelf voor met de gehele versie.



Ik neem me altijd voor om dit keer echt op tijd te gaan tanken, maar slaak altijd een zucht van verlichting als ik het tankstation haal terwijl het lampje al 20 kilometer brandt.



Verder in de auto: andere zender opzoeken, volgende liedje op de cd aanzetten, cd verwisselen, zonnebril op- of afzetten, telefoon checken voor smsjes; ik doe het allemaal precies als ik in een bocht rij. Op de rechte stukken rijd ik netjes met twee handen aan het stuur en m'n aandacht op de weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alléén maar rare gewoontes.....



Ik moet elke ochtend (Wel eerst plassen!) op de weegschaal.



Ik eet bij gerechten waar champignons in zitten altijd de champignons als laatste op.



Gras maaien moet in een bepaald 'patroon', anders ben ik de kluts kwijt



Handdoeken vouwen, check.



Kleding moet op een bepaalde volgorde in de kast hangen: Van oud naar nieuw..
Alle reacties Link kopieren
dewit schreef op 18 juni 2008 @ 20:27:

Als ik smarties, manna, skittels of dergelijke gekleurde snoepjes eet dan eet ik ze kleur voor kleur.
Check!
Alle reacties Link kopieren
pomodori schreef op 18 juni 2008 @ 20:29:



En ik neem een ander winkelwagentje als er bv in mijn winkelwagentje (die ik net heb gepakt dus) een bloemkoolblaadje ligt of zoiets.

Verder ben ik best normaal
Check!
Alle reacties Link kopieren
Die handdoeken he, is dat niet heel normaal? Zo te lezen heeft bijna iedereen die tic. Het staat gewoon heel mooi in de kast, toch?



O ja, ik maak altijd een boodschappenlijstje, neem ik mee naar de winkel in mijn tas, ik kijk er niet op en vind het dan nog vreemd dat ik dingen vergeet!
Alle reacties Link kopieren
Het lekkerste hapje voor het laatst bewaren.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
koekjes, bedenk ik me ineens. Van die dubbele biscuitjes met zo'n laagje creme ertussen. Ik eet altijd 1 biscuitje eraf en baal altijd als de creme meegaat.
Alle reacties Link kopieren
phillippa schreef op 18 juni 2008 @ 20:34:



Als ik een mandarijntje eet dan trek ik alle witte dingetjes eraf, maar dan ook echt alle.
Check!
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 18 juni 2008 @ 20:40:

Het lekkerste hapje voor het laatst bewaren.
Doe ik ook. Alleen heb ik soms dan helemaal geen trek meer. :-(
Als ik hamkaas chips eet, eet ik altijd het vierkantje rond. Dus eerst een rij van de bovenkant, dan van de rechter zijkant, onderkant en linkerzijkant. Dan heb je er precies 2 kleine vierkantjes over! ;-)



En heel veel andere herkenbare dingen! Schoon winkelwagente, smarties en zo op kleur leggen in gelijke hoeveelheden! Hahaha
Alle reacties Link kopieren
@Goldielocks: dat zijn wel heel veel rare gewoontes he, die jij afcheckt! Verder gaat het wel goed met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven