Wat waren jullie totaal kwijt voor je rijbewijs?

19-11-2017 18:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag beginnen met Mn rijbewijs.
Ik heb me voorgenomen eerst de theorie heel goed te leren en dan pas beginnen, dit omdat ik wat moeilijk kan leren als een gemiddeld persoon....
Ik heb €4000 euro gespaard.. zal dit genoeg zijn?
Wat waren jullie in totaal kwijt?
Heb je de theorie in 1 keer gehaald of meerdere keren over gedaan?
En het praktijk examen?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden.
Bedankt!
nog geen 500 ....gulden :-D
dochters (net hun rijbewijs gehaald) onder de 2000 euro
1e in 2 maal geslaagd, de 2e in 2 maal
Zo'n 2200 euro, was in 2005 geloof ik dus het zal nu wel meer zijn. Maar ik denk dat je aan 4000 euro wel genoeg hebt hoor. Ik heb alles in 1 keer gehaald. Theorie haal je in 1 keer mits je je goed voorbereid, dus verkijk je daar niet op.
Ik heb hem nu 1 jaar, en was ongeveer €2000-€2500 kwijt.

Edit: zowel theorie als praktijk de 2de keer gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer Fl 500,00
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dochter in 2016 1750€ incl theorielessen(2 x theorie examen ) en 1 x praktijk examen (in 1 x geslaagd )

Was een pakket
Zoon hier 7 keer gezakt dus die 4000€ hebben we ruim overschreden :proud:
Alle reacties Link kopieren
Oei. Uhm ben bij 1 rijschool begonnen en heb daar denk ik uiteindelijk 450 euro betaald. Toen overgegaan naar een ander, daar nog inclusief examen rond de 550/600 euro uit mijn hoofd. Theorie-examen dan nog zelf moeten betalen, en dan je pasje natuurlijk. Dus ik denk totaal rond de 1100 euro. In 1x geslaagd voor theorie en praktijk.

Ik heb geen theoriecursus of TTT gedaan. Mijn inziens allebei niet nodig/noodzakelijk.

Edit: ik heb hem inmiddels al iets meer dan 3 jaar. (Jezus gaat dat snel!)
rp7 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 18:53
8.24% gewijzigd
Tussen de 2000 en 2500 ergens. 4000 euro moet je wel genoeg aan hebben denk ik.
Ik heb 3 keer over de theorie gedaan en 2 keer praktijk.
Heb hem nu anderhalf jaar.
Alle reacties Link kopieren
Bij een aantal rijscholen kun je (in het pakket) ook theorieles krijgen. Dan nemen ze klassikaal de lesstof met je door, en doen vaak proefexamens, zodat je de vraagstelling ook goed snapt.

Ik vond het heel fijn om te zien/horen hoe de rest van de groep dezelfde fouten maakten in het begin en door samen te oefenen kwam bijna de hele groep in 1x door het theorie-examen heen. Je leert van elkaar, en van het doen!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Volgens mijn heb ik het ook binnen € 4000 gehaald, in 2006, incl. 2x theorie-examen en 5x praktijkexamen.
Oef meer dan 4000
Twee jaar bijna gelest
Rond de 100 lessen ttt twee keer praktijkexamen twee keer theorie examen want de eerste was verlopen...
Maar ik ben geen goed voorbeeld haha

Succes
Ik heb trouwens via mijn rijschool theorielessen gevolgd. 1 keer per week inderdaad les, iets van anderhalf uur geloof ik. Heb toen 4 lessen gevolgd (was een pakket) en de rest thuis geleerd met oefen cd'roms en het boek. Is trouwens wel een aanrader, om zelf te oefenen met theorie examens!
Alle reacties Link kopieren
ik hoop dat je meer geluk hebt als ik...
Heb wel 100 rijlessen gehad, 3 keer gezakt voor praktijk..
Daarna was CBR wel in die mate op mijn kunsten uitgekeken, dat ze mij het rijbewijs toch maar gegeven hebben :mrgreen:
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 19:20
6.44% gewijzigd
Niets. Het hoorde gelukkig bij mijn opvoeding wat mijn ouders betreft. Maar ik haalde m'n theorie in één keer en m'n rijbewijs ook na slechts 25 lessen, dus het heeft ze geen kapitalen gekost.
Kun je niet zo'n 10-daagse anwb cursus doen waarna je het gelijk hebt?
Ik was een behoorlijk slechte leerling wat autorijden betreft: heb misschien wel bijna 100 lessen gehad en daar tussendoor een aantal keer afgereden. En uiteindelijk ook geslaagd, gelukkig ;-D
Mijn lessen kostten rond de 35 euro per stuk, dus ik ben wel aan die 4000 euro gekomen. Maar ik was dan wel een uitzondering, google zegt dat het gemiddelde rond 35 lessen ligt. Dus zelfs als je daar iets boven gaat zitten, + 2x afrijden, haal je het met jouw geld met gemak.
Haha, ik zie hier nu toch al twee lotgenoten met 100 lessen, ben ik toch niet zo'n uitzondering als ik altijd dacht ;-D
Alle reacties Link kopieren
Advies bij mijn rijschool was trouwens om bij les 15 je theorie te doen, en hem zeker voor de 20ste te hebben gehaald. Zonder die theorie mag je niet afrijden en hij blijft toch 1,5 jaar geldig. Als je hem dus op tijd hebt hoef je niet nodeloos door te gaan met dure lessen omdat je die theorie nog niet hebt.

Investeer in een boekje met oefenvragen/digitale oefenvragen dan kun je veel oefenen in de vraagstelling. Een goede rijschool kan trouwens met een proefles een aardige inschatting maken van je niveau.
Ik begon gelijk met theorie en rijles en m'n theorie had ik in elk geval al vóór mijn 10e rijles op zak, want toen werd mijn examen aangevraagd. Moest alleen lang wachten wegens zomervakantiedrukte bij de examinatoren.
Alle reacties Link kopieren
Lessen (55 lesuren totaal): 1768 euro
2x theorie-examen: 70 euro
Eigen verklaring: 34 euro
Rijbewijs aanvragen: 39 euro
= 1911 euro

Mijn tussentijdse toets en 1x praktijkexamen zaten bij mijn pakket inbegrepen.
Dit jaar gehaald, in 1x geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Rond de €30.
Let’s go Brandon!
Ik was zo'n 1500 euro kwijt. Theorie, rij-examen en tussen de 25-30 uur lessen. Ik raad je aan je theorie-examen te doen nadat je al wat praktijkervaring hebt opgedaan. Het is dan makkelijker bepaalde situaties in te schatten (gevaarherkenning onderdeel oa). Als je moeilijk leert kan een dagcursus ook erg nuttig zijn.

Prijzen rijlessen verschillen erg per stad/ dorp.
Alle reacties Link kopieren
4,000 euro is best een aardig bedrag hoor. Als ik het nu overnieuw zou moeten doen en weer 80 lessen en 2x praktijkexamen nodig had zou ik het wellicht ook nog redden met dat bedrag.
Ik was per praktijkles 45 euro kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven