Wat zou jou opvrolijken?

30-11-2021 21:15 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Was net het kerstsfeer-topic aan het lezen en veel mensen zeggen dat ze zich down voelen en weinig zin hebben in alles dit jaar. Dat gevoel ken ik ook wel. Ik vroeg me af of er dingen zouden zijn die we voor elkaar kunnen doen om het allemaal wat draaglijker te maken. Dus wat zou jou helpen (al is het voor even)? En dan binnen de maatregelen en binnen de mogelijkheden van een individu - corona weg willen we allemaal, maar dat zijn even niet de dingen waar ik op doel.

Een klein cadeautje, kerststukje, baksel dat iemand langs brengt? Een lief kaartje? Bellen of beeldbellen? Iemand die een kerstliedje komt zingen aan de deur? ;-) Waar zou jij nou blij van worden?
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande zaterdag voor het eerst dit jaar lekker naar de Intratuin bij de kerstshow kijken. Samen met neefje van anderhalf. Lekker met hem lopen en dan dat warme handje in die van mij. Puur geluk. :heart:
en kerstliedjes eronder om het helemaal af te maken. Heerlijk. :cheer:
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Geniet ervan Miss Edwards! Zo leuk met de allerkleinste. ❤️
StevieNicks schreef:
02-12-2021 13:44
Geniet ervan Miss Edwards! Zo leuk met de allerkleinste. ❤️

Vreemde vraag wellicht. Maar wat is er in een Intratuin eigenlijk zo leuk voor kinderen (en de allerkleinsten zoals jij zegt)?
Wat mij ook op zou vrolijken, naast wat ik eerder al schreef, is het weer kunnen schilderen. En ik zou graag naar een museum of tentoonstelling willen. Het erover hebben is al fijn, maar met kunst bezig zijn nóg fijner! :D
Alle reacties Link kopieren
Ik zou 18 december met mijn beste vriendin naar een concert van Son Mieux. Dat gaat nu natuurlijk niet door maar we hebben nu allebei een ticket gekocht voor hun optreden in Paradiso dat ze morgen live streamen. En mijn bestelling met lekkere wijnen wordt morgen ook geleverd dus het wordt een gezellige avond! :cheer2:
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Sherlock schreef:
02-12-2021 16:58
Vreemde vraag wellicht. Maar wat is er in een Intratuin eigenlijk zo leuk voor kinderen (en de allerkleinsten zoals jij zegt)?

Ooooooh, die kerstmarkt! Die is zo leuk voor de kinderen!
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Stouteboel schreef:
02-12-2021 17:18
Ooooooh, die kerstmarkt! Die is zo leuk voor de kinderen!

Door de lichtjes? Of kunnen ze er spelen? Heb werkelijk geen idee wat ik me erbij voor moet stellen. :-$
Alle reacties Link kopieren
Sherlock schreef:
02-12-2021 17:24
Door de lichtjes? Of kunnen ze er spelen? Heb werkelijk geen idee wat ik me erbij voor moet stellen. :-$

Ach, allemaal kerstfiguren, sprookjesachtige bouwsels, van die bewegende wintertaferelen, echt van alles! Heel leuk!
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Oké, dank voor de uitleg! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik word vooral blij van een wandeling met zonlicht op mijn gezicht. De laatste dagen is het druilerig en donker en daar ga ik slecht op, merk ik. Vanochtend werd ik wakker met zonlicht door het raam van de badkamer en ik voelde me ineens weer heel vrolijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat gezegd is inderdaad, inclusief zwaar verwonderde snoetjes! De mijne zijn nu 5 en 7 maar ze gaan nog steeds heel graag mee om te kijken (en te kopen, net als hun moeder :whistle: ).
Alle reacties Link kopieren
Stouteboel schreef:
02-12-2021 17:18
Ooooooh, die kerstmarkt! Die is zo leuk voor de kinderen!
Jaaa ik ga ook dit weekend. Baby heeft er nog niets aan maar ik word er zó vrolijk van!

Verder word ik vrolijk van een warm bad met 0 geluid op de achtergrond, dat ik me weer besef dat we tegenwoordig fijne, stille buren hebben.

En van een vrije dag zonder baby. Lekker helemaal alleen zijn en een kop warme koffie drinken en een goed boek voor langer dan een kwartier lezen.

En ik ben ook benieuwd naar die Victoriaanse kerst!
Alle reacties Link kopieren
De intratuin waar ik kom heeft een kindertrein, een draaimolen, 1001 plekken waar kinderen met een ijsbeer, kerstman etc op de foto kunnen, en een enorme kersttrein op de kerstballen afdeling. en een miljoen lampjes. en dan is er natuurlijk nog een klimtoestel in het restaurant, een koikarpervijver en een vlaamse reus als intratuin huisdier.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Sherlock schreef:
02-12-2021 16:58
Vreemde vraag wellicht. Maar wat is er in een Intratuin eigenlijk zo leuk voor kinderen (en de allerkleinsten zoals jij zegt)?
Haha, ja het is meer voor onze lol. Hij vind alles eng, inclusief tuincentra. Hij is er toevallig dus we nemen hem gewoon mee. Is inderdaad leuker voor hem als hij wat ouder is. Een dreumes geeft er niet zoveel om.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik moet duidelijk ook naar Intratuin met mijn kinderen! :-) Is dat nog een beetje coronaproof qua drukte? Klinkt wel heerlijk in elk geval voor de decembersfeer!
Alle reacties Link kopieren
takkentrol schreef:
02-12-2021 17:06
Ik zou 18 december met mijn beste vriendin naar een concert van Son Mieux. Dat gaat nu natuurlijk niet door maar we hebben nu allebei een ticket gekocht voor hun optreden in Paradiso dat ze morgen live streamen. En mijn bestelling met lekkere wijnen wordt morgen ook geleverd dus het wordt een gezellige avond! :cheer2:
Goede vervanging, veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Sherlock schreef:
02-12-2021 17:00
Wat mij ook op zou vrolijken, naast wat ik eerder al schreef, is het weer kunnen schilderen. En ik zou graag naar een museum of tentoonstelling willen. Het erover hebben is al fijn, maar met kunst bezig zijn nóg fijner! :D
Wat zou je helpen om weer te kunnen schilderen? En zijn er (bij gebrek aan echt, want dat is natuurlijk veel beter...) nog interessante online rondleidingen oid in musea?
Alle reacties Link kopieren
Azalea747 schreef:
02-12-2021 20:06
Nou, ik moet duidelijk ook naar Intratuin met mijn kinderen! :-) Is dat nog een beetje coronaproof qua drukte? Klinkt wel heerlijk in elk geval voor de decembersfeer!
Misschien op dinsdagochtend. Afgelopen zaterdag was het dramatisch druk. ik werd er echt bang van.
Don't cry, buy a bag and move on.
Miss_Edwards schreef:
02-12-2021 19:29
Haha, ja het is meer voor onze lol. Hij vind alles eng, inclusief tuincentra. Hij is er toevallig dus we nemen hem gewoon mee. Is inderdaad leuker voor hem als hij wat ouder is. Een dreumes geeft er niet zoveel om.
Was geen oordeel o.i.d. Ik wist het gewoon echt niet. :) Maar mijn beeld is duidelijk nu, na zo veel enthousiaste uitleg! :D
Azalea747 schreef:
02-12-2021 20:08
Wat zou je helpen om weer te kunnen schilderen? En zijn er (bij gebrek aan echt, want dat is natuurlijk veel beter...) nog interessante online rondleidingen oid in musea?

Lief dat je het vraagt. :)

Online rondleiding wel eens gedaan inderdaad.

Schilderen gaat zowel fysiek als mentaal nu niet. Ik begin er wel naartoe te werken in mijn hoofd, dat merk ik wel. Maar nog even te druk met gezondheid. Hoop na de kerst misschien of anders in het nieuwe jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven