Welk museum bezocht jij onlangs?

29-12-2018 19:48 641 berichten
Deel hier welk museum je onlangs bezocht, wat je van het museum vond e.d. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Wil andermans topic niet kapen, daarom dit topic.
Dat is idd een aanrader om te combineren, het boek + museum :idee:

Wat is jullie favoriet museum in Nederland?

Ik hink tussen Voorlinden en Kröller-Müller :)
TinaT schreef:
14-03-2019 16:13
Het was wel druk bij de Hockney tentoonstelling, maar het was te doen. Ik zit er wel over te denken om een keer door de week ‘s ochtends te gaan, in de hoop dat het dan rustiger is.
Ik wil er juist met mijn (rustige ;-D ) kinderen heen. En zij houden er helemaal niet van als het te druk is in een museum. Dan maar op een woensdagmiddag. Hopelijk is het dan rustiger dan in het weekend.

Ik ben destijds ook in Keulen geweest. Maar daarvan herinner ik me vooral de zwembadfoto’s.

Leuk topic dit!!
GlitterCupcake schreef:
14-03-2019 20:46

Wat is jullie favoriet museum in Nederland?

Ik hink tussen Voorlinden en Kröller-Müller :)
Ook twee van mijn favorieten ;-)
Maar ook De Pont, Boerhaave en Gemeentemuseum Den Haag staan hoog op mijn lijstje.
Scheepvaartmuseum vind ik erg leuk. En Oyfo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (nog) geen favoriet museum. Heb ze nog niet allemaal gezien :P
Alle reacties Link kopieren
rodelimo schreef:
14-03-2019 18:18
Ik heb pas het gevangenismuseum in Veenhuizen bezocht.

Echt verrassend, want ik wist tot ik er kwam eigenlijk niets over de veenkoloniën. Ook de rondleiding in de gebruikte gevangenis vond ik heel indrukwekkend.
Supermooi museum vond ik!
Veenhuizen gaan we in de zomer naar toe, we zijn dan een paar dagen in Drenthe.
Heb ook het Pauperparadijs bij de bieb gereserveerd, nu is mijn interesse nog meer gewekt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog niet echt een favoriet museum heb ze bij lange na niet allemaal gezien ben nog steeds op ontdekkingstocht.
En voor de musea die op wat meer reisafstand liggen moet ik echt een dag in het weekend of in een vakantie plannen.

Ik kom regelmatig in Den Bosch en daar loop ik vaak even het Noordbrabants museum in en de Pont in Tilburg, maar dat heeft vooral met de afstand te maken.
Boijmans vind ik ook een mooi museum, echt balen dat die voor lange tijd gesloten is.

Kroller Moller ook fantastisch, maar de hele omgeving waar het is gelegen is prachtig, fietsen door het park op de " witte fiets "

In Den Haag kom ik ook graag evenals Amsterdam eigenlijk hebben alle grotere steden mooie musea.

Kortom ik kan niet kiezen uit waar ik al geweest ben
rosanna08 schreef:
10-03-2019 15:11
gisteren ook naar de tentoonstelling van Erwin Olaf geweest in Den Haag :proud:

Het deel wat in het Fotomuseum hing, sprak me meer aan dat in het Gemeentemuseum, hoewel ik die foto's ook heel mooi vond, maar nogal deprimerend
Wat leuk dat je ook naar Erwin Olaf hebt geweest.

Begrijp ik hoor. Ik vond het leuk om zijn oude werk weer te zien, maar van het Gemeentemuseum juist weer leuk dat daar de nog niet eerder geëxposeerde foto's hingen, zoals de serie Palm Springs. Maar goed; ben eigenlijk ook meer liefhebber van zijn vroegere werk.
rodelimo schreef:
14-03-2019 18:18
Ik heb pas het gevangenismuseum in Veenhuizen bezocht.

Echt verrassend, want ik wist tot ik er kwam eigenlijk niets over de veenkoloniën. Ook de rondleiding in de gebruikte gevangenis vond ik heel indrukwekkend.
Supermooi museum vond ik!
De rondleiding vond ik ook erg boeiend.
Richard Long heb ik niet gezien. Binnenkort staat nog een uitstapje naar het Drents Museum op mijn agenda. Daar o.a. met gids de expositie Nubië bewonderen.
Het Fries Museum is genomineerd.
De Tentoonstellling Escher op reis is genomineerd voor de Museums + Heritage Awards for Excellence! De tentoonstelling trok vorig jaar 256.450 bezoekers en is genomineerd in de categorie International Project of the Year.
awards.museumsandheritage.com/awards-2019/
GlitterCupcake schreef:
14-03-2019 20:46
Dat is idd een aanrader om te combineren, het boek + museum :idee:

Wat is jullie favoriet museum in Nederland?

Ik hink tussen Voorlinden en Kröller-Müller :)
Ik heb best veel musea die ik geweldig vind.
Drents Museum in Assen heeft vaak prachtige exposities, Museum Voorlinden vond ik ook geweldig. Afrika Museum in Berg en Dal blijft me ook altijd boeien, Museum Volkenkunde en Rijksmuseum (beide in Leiden) en in museum MORE in Gorssel vermaak ik me altijd goed.
Maar zo kan ik ook heel erg blij worden van bijvoorbeeld museum speelklok of speelgoedmusea (jeugdsentiment) of museum Louwman (puur ontspanning)
friezinnetje2014 schreef:
15-03-2019 22:04
Het Fries Museum is genomineerd.
De Tentoonstellling Escher op reis is genomineerd voor de Museums + Heritage Awards for Excellence! De tentoonstelling trok vorig jaar 256.450 bezoekers en is genomineerd in de categorie International Project of the Year.
awards.museumsandheritage.com/awards-2019/
Wat leuk. Vond het ook een mooie expositie, dus terechte nominatie.
Alle reacties Link kopieren
Laatst in Jopie Huisman museum geweest ook erg leuk, de film die eraan vooraf gaat vertelt over het leven van Jopie Huisman. Vond het de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb mijn favoriete museum tot nu toe hoor.
Het Stedelijk Museum Amsterdam, wat een onwijs gave collectie!
Ik ging eigenlijk voor de tentoonstelling van Raquel van Haver, ook zeer de moeite waard heel rauw wat zij maakt.
Ben er bijna 2,5 uur binnen geweest en ga zeker terug.
Nu hou ik ook erg van moderne/toegepaste kunst.

Mijn dochter wilde ook nog het Rijksmuseum bezoeken zelf had ik die vorige week met mijn andere dochter bezocht maar ondanks dat ik er nu 2 keer in een week tijd was, zag ik weer andere dingen.

Daarnaast is Amsterdam een van mijn favoriete steden en ken ik de stad ook goed ik vermijd op dit soort dagen ook het winkelgebied en kies dan voor de zij en achteraf straten.
Ik woon al jaren niet meer in de buurt maar ga regelmatig met de trein een dagje naar Amsterdam.

Er zijn ook een aantal wat kleinere musea aan de oa Herengracht die ik nog wil doen en op planning staan ook het Verzetsmuseum, Anne Frank, het tropenmuseum en met mijn jongste Nemo kortom ik zal er nog veel te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb je bij de grote musea in Amsterdam dat je met je MJK zo door kunt lopen naar de ingang, of moet je aansluiten in de lange rij om naar binnen te kunnen?
Dat weerhoudt me dan weer om een keer heen te gaan..

Jaren geleden wel eens in het Rijjs geweest, maar dat was op een rustig tijdstip, geen rijen dus niet te vergelijken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
17-03-2019 08:33
Heb je bij de grote musea in Amsterdam dat je met je MJK zo door kunt lopen naar de ingang, of moet je aansluiten in de lange rij om naar binnen te kunnen?
Dat weerhoudt me dan weer om een keer heen te gaan..

Jaren geleden wel eens in het Rijjs geweest, maar dat was op een rustig tijdstip, geen rijen dus niet te vergelijken.
Je kan zo doorlopen. Bij het Rijksmuseum in elk geval.
.
himalaya schreef:
17-03-2019 08:33
Heb je bij de grote musea in Amsterdam dat je met je MJK zo door kunt lopen naar de ingang, of moet je aansluiten in de lange rij om naar binnen te kunnen?
Dat weerhoudt me dan weer om een keer heen te gaan..

Jaren geleden wel eens in het Rijjs geweest, maar dat was op een rustig tijdstip, geen rijen dus niet te vergelijken.
Bij de meeste grotere musea in Amsterdam, kun je met museumkaart doorlopen. Soms moet je dan even wachten, maar langer dan een paar minuten is het meestal niet. Meestal moet je langer wachten als je je jas in de garderobe achterlaat.
Voor wie nog naar gemeentemuseum Den Haag gaat: ook daar hoef je met museumkaart niet langs de kassa, maar mag je direct doorlopen.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor geen rijen konden gewoon doorlopen ig bij het Rijks en het Stedelijk ik ga er vanuit dat het ook geldt voor het van Gogh, je moet overigens wel checken of je een online reservering moet boeken ivm tijdslot, oa bij de Rembrandt tentoonstelling ( niet voor de andere tentoonstelling/vaste collectie ) in het Rijks, het Anne Frank huis en voor het van Gogh.
Dit moet je wel wat ruimer van te voren doen, even op de bonnefooi naar van Gogh of Anne Frank gaat niet. Dat is de reden dat ik in beiden nog niet geweest ben, ik begrijp het qua drukte maar pin me niet graag vast aan iets als ik een dag weg ben.
Anne Frank moet je echt al weken van te voren doen.

Ik ga Anne Frank in mei of juni reserveren, als het zo uitkomt, kijk daar ga je al ik plan niet graag dit soort dingen heel vroeg van te voren.
Alle reacties Link kopieren
Bij speciale exposities moet je soms wel vooraf een kaart/tijdslot reserveren. Dat is ook zo bij de Hockney expo in het Van Gogh zag ik net.

Voor de Rembrandt expo in het Rijks hoefde ik niet te reserveren. Kon zo doorlopen.
impala wijzigde dit bericht op 17-03-2019 08:48
23.29% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Veenkoloniaal museum in Veendam.
Alle reacties Link kopieren
Laatst weer twee trips gemaakt, stedelijk museum in Vianen. Piepklein, maar een aantal schilderijen van Ronner-Knip, tentoonstelling katten in de kunst. Dat was leuk, waren er een aantal te koop (10.000 euro per kat;-)
Afgelopen weekend in Hattem, 3 musea, het Voerman-museum, het Anton Pieck museum en het bakkerij museum. Museumjaarkaart is er nu echt uit! Was een leuk plaatsje en 3 aardige musea, vooral de eerste.

Mijn favoriete museum is toch echt het Rijksmuseum, al is het wel belangrijk drukke dagen te vermijden. Kroller Muller vind ik op mooie dagen ook fantastisch, natuurlijk ook door de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil binnenkort naar het Rijksmuseum, is er een moment dat jullie weten waarop het wat rustiger is?
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
17-03-2019 10:35
Ik wil binnenkort naar het Rijksmuseum, is er een moment dat jullie weten waarop het wat rustiger is?
Ik vind het nooit echt te druk daar. Ook niet in het weekend, laatst nog geweest tijdens de Rembrandt expo en het viel me 100% mee. Alleen het restaurant zit dan wel vol.
Ik zou alleen niet met Pasen gaan :P
.
Naar het Natuurhistorisch Museum in Maastricht geweest met onze oudste. Wel een aanrader en voor mijn zoon gewoonweg smullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven