Welk museum bezocht jij onlangs?

29-12-2018 19:48 641 berichten
Deel hier welk museum je onlangs bezocht, wat je van het museum vond e.d. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Wil andermans topic niet kapen, daarom dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Het schipbreuk- en juttersmuseum. Vooral met kinderen erg leuk, de meest ondenkbare aangespoelde spullen zie je daar terug.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
29-04-2019 10:15
Wij gaan zaterdag naar Den Haag, eens kijken waar we heen gaan. Ik wil in elk geval even binnenlopen bij het Kinderboekenmuseum en naar Panorama Mesdag. Wat is nog meer een aanrader?
Volgens mij is je dag dan al ver gevuld, inwendige mens ook niet vergeten he, hapje drankje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik ga volgende week naar de expositie van Het oog van de meester, iemand daar al geweest?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
29-04-2019 14:00
Volgens mij is je dag dan al ver gevuld, inwendige mens ook niet vergeten he, hapje drankje
Uiteraard, maar als iemand zegt je moet daar of daarheen dan kijk ik of dat gaat lukken :).
Hungarian national gallery, nu de vaste collectie. Prachtig gebouw, mooie collectie Hongaarse schilderkunst, vooral de 19e eeuw, van modernisme hebben ze niet veel kaas gegeten.

Holocaust memorial in Budapest. Heftig uiteraard, maar smaakvol gedaan.
Iemand onlangs nog naar het Tropenmuseum geweest? Een deel is gesloten las ik.
Zou het toch de moeite waard zijn met een 15jarige puberzoon?
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn gisteren dus naar Den haag geweest. 4/5 musea bezocht. Ik zeg 4/5 want literatuur/kinderboeken museum zijn we snel doorheen gegaan.
Daarna Mauritshuis voor het meisje met de parel. Daar was het behoorlijk druk. Daarna naar de gevangentoren waar we meteen met een rondleiding mee konden. Dat was leuk. En toen naar Panorama Mesdag. Dat vond ik ook wel heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al weer even niet naar musea geweest het is er in april niet van gekomen.
Hoop vanaf deze maand wel weer eea te gaan bezoeken.

Ben in Berlijn geweest, helaas alleen de Berliner Unterwelten gezien ( wat niet echt een museum is maar bij benadering ) en uiteraard allerlei monumenten, maar niet echt musea daar ga ik binnen een jaar nog zeker voor terug het was zulk prachtig weer zonde om dan in musea rond te lopen vond ik dus dat hou ik nog te goed.
Ik ben vandaag naar de World Press Photo in Amsterdam geweest en daarna naar Body Worlds.
World Press Photo bezoek ik elk jaar, maar vind ik de laatste jaren steeds wat minder worden. Van mij mogen ze de storytelling er ook uithalen en alleen nog maar foto's tonen. Raakt me meer en vind ik veel boeiender om naar te kijken. Maar dat verschilt per persoon natuurlijk.
Body Worlds was boeiend, met simpele, korte, maar duidelijk uitleg was het fascinerend om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist de verhalen bij de WPF een toegevoegde waarde. :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
18-05-2019 20:49
Ik vind juist de verhalen bij de WPF een toegevoegde waarde. :)
De verhalen en achtergrondinfo van de fotografen vind ik wel goed (wel audiotour genomen dus). Maar de digital storytelling (dus de videoreportages) mogen ze van mij verwijderen. En al helemaal als de techniek zo functioneert als dit jaar en vorig jaar... Dan is het al helemaal waardeloos.
Maar ik realiseer me dat niet iedereen er zo over denkt hoor. ;)
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 19-05-2019 01:47
7.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
18-05-2019 21:21
De verhalen en achtergrondinfo van de fotografen vind ik wel goed (wel audiotour genomen dus). Maar de digital storytelling (dus de videoreportages) mogen ze van mij verwijden. En al helemaal als de techniek zo functioneert als dit jaar en vorig jaar... Dan is het al helemaal waardeloos.
Maar ik realiseer me dat niet iedereen er zo over denkt hoor. ;)

Oh, ik bedoelde gewoon de geschreven tekst bij de foto’s ;P
Weet niets van videoreportages.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
18-05-2019 23:19
Oh, ik bedoelde gewoon de geschreven tekst bij de foto’s ;P
Weet niets van videoreportages.
Die zijn inderdaad juist heel erg belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
18-05-2019 19:42
Ik ben vandaag naar de World Press Photo in Amsterdam geweest en daarna naar Body Worlds.
World Press Photo bezoek ik elk jaar, maar vind ik de laatste jaren steeds wat minder worden. Van mij mogen ze de storytelling er ook uithalen en alleen nog maar foto's tonen. Raakt me meer en vind ik veel boeiender om naar te kijken. Maar dat verschilt per persoon natuurlijk.
Body Worlds was boeiend, met simpele, korte, maar duidelijk uitleg was het fascinerend om te zien.
Je bedoelt toch de video reportages die je in het midden van de kerk kan zien, met die knullige koptelefoons aan een draadje?
Ik ga daar juist echt voor zitten, daarom ga ik ook altijd alleen. Heb in de loop der jaren wel wat memorabele dingen gezien.

Dit jaar nog niet geweest trouwens.
.
impala schreef:
19-05-2019 08:51
Je bedoelt toch de video reportages die je in het midden van de kerk kan zien, met die knullige koptelefoons aan een draadje?
Ik ga daar juist echt voor zitten, daarom ga ik ook altijd alleen. Heb in de loop der jaren wel wat memorabele dingen gezien.

Dit jaar nog niet geweest trouwens.
Ja; die bedoel ik. Goed om te horen dat er mensen zijn die het kennelijk meer waarderen dan ik. ;)
Ik ga inderdaad ook altijd alleen naar de World Press. Wel zo prettig om je eigen tempo aan te kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
19-05-2019 09:19
Ja; die bedoel ik. Goed om te horen dat er mensen zijn die het kennelijk meer waarderen dan ik. ;)
Ik ga inderdaad ook altijd alleen naar de World Press. Wel zo prettig om je eigen tempo aan te kunnen houden.
Ik las dat het volgend jaar in de Westergasfabriek is. Duncan Stutterheim heeft dat terrein gekocht en is het helemaal op de schop aan het gooien. Ik denk dat de video's dan wat beter gepresenteerd worden ;-) Maar wel jammer want de Dam, daar kom ik altijd wel langs en dan wip ik even binnen. De Westergasfabriek ligt toch een beetje onhandig. Maar wel een slimme zet, want het trekt veel mensen.
Het zou me trouwens niet heel erg verbazen (maar wel teleurstellen) als de museumkaart dan opeens niet meer geldig zou zijn.
.
Is er iemand in het museum van de 20e eeuw geweest in Hoorn?
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
19-05-2019 11:17
Is er iemand in het museum van de 20e eeuw geweest in Hoorn?
Ja superleuk !! Eén en al herkenning (oh, dat hadden wij thuis ook !)
En je bent er best een tijdje zoet, er staat echt heeeel veel.
Allerleukste is om met je ouders, grootouders of kinderen te gaan. Of allemaal ;-)
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-05-2019 11:19
Ja superleuk !! Eén en al herkenning (oh, dat hadden wij thuis ook !)
En je bent er best een tijdje zoet, er staat echt heeeel veel.
Allerleukste is om met je ouders, grootouders of kinderen te gaan. Of allemaal ;-)

Ja, dit dus! Ik vond het erg leuk, veel ‘oh ja!’ Momenten. En veel bruin, groen en oranje :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mooi! Ik ga met mijn moeder van 74
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-05-2019 11:19
Ja superleuk !! Eén en al herkenning (oh, dat hadden wij thuis ook !)
En je bent er best een tijdje zoet, er staat echt heeeel veel.
Allerleukste is om met je ouders, grootouders of kinderen te gaan. Of allemaal ;-)
Oh dat klinkt leuk!
pipootje schreef:
19-05-2019 11:17
Is er iemand in het museum van de 20e eeuw geweest in Hoorn?
Ik lees het topic nu pas. Ben n.a.v. een tip helemaal in het begin van dit topic (bedankt daarvoor!) vandaag geweest!
Geweldig museum. Echt jeugdsentiment: bijvoorbeeld speelgoed waar je bij je opa en oma mee speelde, dingen die vroeger in de woonkamer stonden en soms enorm grappige dingen. Ik had in elk geval nog nooit een strijkijzer gezien, waarop ze de rollers voor je haar bevestigden om te verwarmen. Hilarisch!
Ze hebben nu een tijdelijke expositie over de tv-serie Floris.
O ja; neem een muntje van 50 eurocent mee als je de bimbobox (foute naam) wilt laten spelen. Je kunt kiezen uit verschillende nummers die over gevangenissen gaan. http://www.oostereiland.nl/nw-24657-7-3 ... bobox.html
Helaas was museumboot de Halve Maen vandaag gesloten. In plaats daarvan naar een film geweest; Cinema Oostereiland is net als museum van de 20e eeuw gevestigd in de voormalige gevangenis.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 25-05-2019 21:33
6.78% gewijzigd
pipootje schreef:
19-05-2019 12:04
Mooi! Ik ga met mijn moeder van 74
Wat leuk; veel plezier!
impala schreef:
19-05-2019 10:40
Ik las dat het volgend jaar in de Westergasfabriek is. Duncan Stutterheim heeft dat terrein gekocht en is het helemaal op de schop aan het gooien. Ik denk dat de video's dan wat beter gepresenteerd worden ;-) Maar wel jammer want de Dam, daar kom ik altijd wel langs en dan wip ik even binnen. De Westergasfabriek ligt toch een beetje onhandig. Maar wel een slimme zet, want het trekt veel mensen.
Het zou me trouwens niet heel erg verbazen (maar wel teleurstellen) als de museumkaart dan opeens niet meer geldig zou zijn.

Dank voor de info. Dat wist ik nog niet.
Tip: de World Press Photo verschijnt vaak ook nog in andere musea in Nederland waar de musemkaart wel geldig is.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
25-05-2019 21:30
Dank voor de info. Dat wist ik nog niet.
Tip: de World Press Photo verschijnt vaak ook nog in andere musea in Nederland waar de musemkaart wel geldig is.
Dat wist ik dan weer niet :)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven