Welk museum bezocht jij onlangs?

29-12-2018 19:48 641 berichten
Deel hier welk museum je onlangs bezocht, wat je van het museum vond e.d. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Wil andermans topic niet kapen, daarom dit topic.
Murmur: leuk dat je ook in het buitenland naar musea gaat. Leuk, die foto's.
Blondie: is toch ook prima, dat je musea niet leuk vindt. Een mens moet gewoon kiezen wat bij hem of haar past. Dat is lang geleden, dat ik bij Madame Tussauds ben geweest,
Head: mooie musea noem je.
Nehemah schreef:
29-12-2018 20:14
Ik ben geen museum-type maar wat me altijd bij is gebleven is Camera Obscura in Edinburgh (dat is toch ook een museum? ;-D ) Ik vond het prachtig. Zo gaaf.

En het Whisky Heritage Centre, tour was ook in in van die whisky-vaten, was erg grappig.

Ooit op de basisschool naar het Oorlogsmuseum geweest, maar dat is ruim twintig jaar geleden. Zou graag nog eens terug willen.
Leuk dat dergelijke dingen je bijblijven.

Wat houdt je tegen om nog eens terug te gaan naar het Oorlogsmuseum?
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-12-2018 20:42
Leuk dat dergelijke dingen je bijblijven.

Wat houdt je tegen om nog eens terug te gaan naar het Oorlogsmuseum?
Jazeker. Camera Obscura was echt prachtig.

Eigenlijk is er niets dat me tegenhoudt :) dus ga binnenkort eens een tripje plannen! Bedankt voor dit topic, het plan er weer eens heen te gaan was me helemaal ontschoten.
Nehemah schreef:
29-12-2018 20:20
O en ik ben in nationaal monument Kamp Vught geweest. Ook in het buitenland een voormalig kamp bezocht. Was er echt van onder de indruk, en dat terwijl mijn familie de oorlog niet eens intensief heeft meegemaakt (althans, niet in Europa).
Inderdaad erg indrukwekkend; ben er ook geweest.
Net als Kamp Westerbork geweest. Ben er al vaak geweest (zowel herinneringscentrum als monument). Blijft aangrijpend.
Tiana_76 schreef:
29-12-2018 20:14
Mijn kinderen zitten in een WO II fase, dus laatste musea waren Overloon en Bastogne oorlogsmuseum. Heel indrukwekkend.
Klinkt inderdaad indrukwekkend.
Alle reacties Link kopieren
.
retrostar wijzigde dit bericht op 29-12-2018 21:01
98.35% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nijntje Museum :bunny: :-D
Was wel leuk (voor de kinderen), maar had er meer van verwacht. Ben meteen weer voor een tijdje klaar met musea. Houd er niet echt van.
nlies schreef:
29-12-2018 20:15
Plan voor volgend jaar: meer naar het museum, is er dit jaar wat bij ingeschoten. Het laatste wat ik zag was het plaatselijk museum hier. Gewoon geschiedenis van de stad, heel leuk, veel herkenning al ben ik hier niet geboren.
Verder vraag ik me af of ik mijn kaart er wel heb uitgehaald afgelopen jaar. Volgend jaar beter dus
Hoop dat je het komende jaar meer naar het museum kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Museum van de twintigste eeuw ontzettend leuk museum in Hoorn.
Natuurmuseum in Tilburg groots opgezet museum,ook voor kinderen leuk.
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-12-2018 20:48
Klinkt inderdaad indrukwekkend.
Het is een heel bizarre gewaarwording om aan je kinderen dergelijke horrorverhalen uit te leggen en op de meeste waaroms geen antwoorden te hebben.
Naar een tentoonstelling over Iran.
ShaunTheSheep schreef:
29-12-2018 20:48
Nijntje Museum :bunny: :-D
Was wel leuk (voor de kinderen), maar had er meer van verwacht. Ben meteen weer voor een tijdje klaar met musea. Houd er niet echt van.
Sorry, maar moest hier hartelijk om lachen. Kan het me overigens goed voorstellen bij het Nijntje-museum. Valt tegen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
29-12-2018 20:15
Plan voor volgend jaar: meer naar het museum, is er dit jaar wat bij ingeschoten. Het laatste wat ik zag was het plaatselijk museum hier. Gewoon geschiedenis van de stad, heel leuk, veel herkenning al ben ik hier niet geboren.
Verder vraag ik me af of ik mijn kaart er wel heb uitgehaald afgelopen jaar. Volgend jaar beter dus
Als je inlogt op website van museumkaart kan je precies zien waar je geweest bent en als je op plaatje van museum klikt in je overzicht dan kom je op de infopagina met toegangsprijzen.


Ben recent naar museum Voorlinden geweest. Niet geldig met museumkaart maar zeker het entree geld waard. Ik snap niets van moderne kunst maar daarom vind ik het wel leuk om de fantasie van andere mensen te bekijken.

Er waren ook twee 'reuzen', vergrootte mensen die zo knap nagemaakt waren dat het bijna niet te geloven was dat ze niet van vlees en bloed zijn. Ik probeerde daarna te kijken of er ergens een expositie van die kunstenaar was, maar kon het niet goed vinden.
Tiana_76 schreef:
29-12-2018 20:49
Het is een heel bizarre gewaarwording om aan je kinderen dergelijke horrorverhalen uit te leggen en op de meeste waaroms geen antwoorden te hebben.
Ben als kind met mijn ouders voor het eerst naar het Anne Frank museum geweest; heeft ook zoveel indruk op me gemaakt. Inderdaad; oorlog en alle bijbehorende verschrikkingen, vallen niet uit te leggen.
Nehemah schreef:
29-12-2018 20:45
Jazeker. Camera Obscura was echt prachtig.

Eigenlijk is er niets dat me tegenhoudt :) dus ga binnenkort eens een tripje plannen! Bedankt voor dit topic, het plan er weer eens heen te gaan was me helemaal ontschoten.
Graag gedaan. Ben benieuwd wat je er zoveel jaar later van vindt.
Een enorme foto met info over het overwinningsrelief Bisotun van Koning Darius vonden de kinderen ook reuze interessant.
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-12-2018 20:57
Graag gedaan. Ben benieuwd wat je er zoveel jaar later van vindt.
Ik ook eerlijk gezegd. Zal een update komen geven als ik geweest ben!

Op de havo moesten we voor economie naar de Nederlandsche Bank en voor geschiedenis naar het Rijksmuseum maar daar is me weinig van bijgebleven. Oppervlakkige puber als ik was wilde ik het liefst zo snel mogelijk gaan winkelen ;-D

In de Kalverstraat toen wel een vette kerk ontdekt, met een soort draaideur. Vond ik wel gaaf, zo midden in een winkelstraat.
Alle reacties Link kopieren
In het spoorweg museum in Utrecht - - (dat trouwens echt heel leuk is voor zowel jongens als meisjes :)) staan kaartautomaten waarvan ik nog weet dat we die op het station kregen.
Toen ik die zag staan voelde ik me echt oud :)
_Aphia_ schreef:
29-12-2018 20:54
Als je inlogt op website van museumkaart kan je precies zien waar je geweest bent en als je op plaatje van museum klikt in je overzicht dan kom je op de infopagina met toegangsprijzen.


Ben recent naar museum Voorlinden geweest. Niet geldig met museumkaart maar zeker het entree geld waard. Ik snap niets van moderne kunst maar daarom vind ik het wel leuk om de fantasie van andere mensen te bekijken.

Er waren ook twee 'reuzen', vergrootte mensen die zo knap nagemaakt waren dat het bijna niet te geloven was dat ze niet van vlees en bloed zijn. Ik probeerde daarna te kijken of er ergens een expositie van die kunstenaar was, maar kon het niet goed vinden.
Ik ben inderdaad laatst ook naar Museum Voorlinden geweest, Vond het een geweldig museum, maar ik houd wel van moderne en hedendaagse kunst. Heb inderdaad vooraf getwijfeld gezien museumkaart er niet geldig was, maar ik vond het museum elke cent waard.

Weet precies over welke kunstwerken het gaat. Mocht ik ooit eens een expo van die kunstenaar zien, laat ik het je weten.
Jane Doe schreef:
29-12-2018 20:53
Naar een tentoonstelling over Iran.
Die in het Drents museum in Assen? Ben ik ook geweest. Hoe vond je de tentoonstelling?
Alle reacties Link kopieren
Onlangs: MORE. Leuk, als je specifiek van dat soort kunst houdt.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Superhuisvrouw schreef:
29-12-2018 20:49
Museum van de twintigste eeuw ontzettend leuk museum in Hoorn.
Natuurmuseum in Tilburg groots opgezet museum,ook voor kinderen leuk.
Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
29-12-2018 20:00
De Pont in Tilburg! Met de tentoonstelling van Ann Veronica Janssens, zoveel kleuren en zo mooi! Als je van kleur en hedendaagse kunst houdt, is dit absoluut een aanrader!

En vorige week was ik even bij de Fundatie in Zwolle voor de tentoonstelling Giacometti & Chadwick, prachtige sculpturen en mooi ruim opgezet.
Leuk! Ik had het Textielmuseum Tilburg al op mijn lijstje staan, zet deze erbij!
Tjezus, wat vals
Aphia en Jolly Rider: zijn inderdaad beide mooie musea. En dat je je oud voelt, vergeet je gewoon snel weer ;)
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
29-12-2018 20:21
Gemeentemuseum Den Haag, waar toen een tentoonstelling was van Alexei von Jawlensky, prachtige schilderijen gezien. Ik vind het ook een heel mooi gebouw.
Ik wil graag naar de Glans en Geluk tentoonstelling toe binnenkort, ook in het Gemeentemuseum. Ik blog o.a. over creativiteit en exposities, dus ben weer een mooi lijstje aan het maken voor volgend jaar.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven