Welk museum bezocht jij onlangs?

29-12-2018 19:48 641 berichten
Deel hier welk museum je onlangs bezocht, wat je van het museum vond e.d. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Wil andermans topic niet kapen, daarom dit topic.
Alle reacties Link kopieren
In de vakantie met zoon (10) naar de volgende musea geweest
Zaans museum
Bakkerijmuseum Medemblik
Zuiderzeemuseum
NMM
Mindmystery

Allemaal op hun eigen manier leuk. Zelf vond ik het zuiderzeemuseum tegenvallen maar dat komt waarschijnlijk omdat ik daar hooggespannen verwachtingen van had omdat ik er als kind 2x ben geweest en het toen fantastisch vond.
Nu vind ik het openluchtmuseum en het veenpark meer afwisseling bieden.
NMM zou ik zelf nooit naar toe zijn gegaan maar zoon wilde dat graag. Het heeft mij positief verrast en we hebben er een leuke dag gehad.

Binnenkort staat het wereld paviljoen in Steyl op het programma en ik zou graag naar next gaan
Alle reacties Link kopieren
Hier vlak voor Corona eindelijk weer eens een museumjaarkaart aangeschaft. Uiteindelijk toch al heel vaak gebruikt: In Rijks, Stedelijk en Van Gogh geweest toen het echt nog stil was. In de zomervakantie naar Kroller-Muller, en straks met man naar de Hermitage.
In augustus in openluchtmuseum Ootmarsum geweest. Informatief en redelijk compact. Geeft een goed beeld van het leven in die regio voor de industriële revolutie.

Slecht te verstaan waren de audiotour wearables. Man en ik kregen er samen 1 maar je moest m echt aan je oor houden om het te verstaan. Kregen op verzoek een extra maar moesten daarvoor wel wachten tot een ander het had ingeleverd en de medewerker het gedesinfecteerd. Wel erg vriendelijk en gemoedelijke sfeer bij de medewerkers. Geen heel commercieel gebeuren en dat vind ik wel leuk. Geen drankje / eten gebruikt in / bij het museum dus kan er niets over zeggen. Ootmarsum is een sfeervol dorpje leuk om een middag te vertoeven en qua drukte prima te doen.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
18-09-2020 20:06
Slecht te verstaan waren de audiotour wearables. Man en ik kregen er samen 1 maar je moest m echt aan je oor houden om het te verstaan. Kregen op verzoek een extra maar moesten daarvoor wel wachten tot een ander het had ingeleverd en de medewerker het gedesinfecteerd.
Deed het volume het niet? Je kon het geluid regelen op dat audiotour apparaat.
Ik was er onlangs ook en vond het een heel knus en fijn museum. Lekker rustig op zondagochtend, goed georganiseerd (ook corona-wise), groene omgeving. Echt even een stap terug in de tijd.

En inderdaad, Ootmarsum is echt leuk! Ook een prachtige omgeving om het kleine museum te combineren met een wandeling in de omgeving, je loopt zo de glooiende heuvels in.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vandaag naar het Hunebedcentrum geweest. Was nog best druk.
Hoi. Weet iemand waar ik veel magisch realisme of hyperrealisme kan zien?
pipootje schreef:
21-09-2020 21:46
Hoi. Weet iemand waar ik veel magisch realisme of hyperrealisme kan zien?
Schilderstijl bedoel je?
Geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag naar Westerbork en het museum geweest. Was ook eigenlijk te druk in het museum om alles rustig te lezen. Indrukwekkend wel het terrein.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
21-09-2020 21:46
Hoi. Weet iemand waar ik veel magisch realisme of hyperrealisme kan zien?
Museum MORE, maar dat ligt misschien teveel voor de hand?
In november heeft MORE een Bob Ross tentoonstelling! Daar ga ik ook zeker naartoe :D
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die Museum t Schip in Amsterdam een warm hart toedraagt of het in elk geval belangrijk vindt dat dit museum over architectuur van de Amsterdamse School blijft bestaan. Teken aub de petitie.

https://petities.nl/petitions/red-museum-het-schip
Alle reacties Link kopieren
broekrok schreef:
22-09-2020 07:50
In november heeft MORE een Bob Ross tentoonstelling! Daar ga ik ook zeker naartoe :D
Oh dat is wel gaaf!
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
21-09-2020 21:46
Hoi. Weet iemand waar ik veel magisch realisme of hyperrealisme kan zien?

Weet alleen dat realisme nu tot 4 oktober in Schiedam is.
Voor mij iets te ver weg.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in Het Valkhof in Nijmegen geweest. Voor kinderen is het beneden in de Romeinse werkplaats en het archeologie lab erg leuk. Dochter van 9 heeft zich daar best lang vermaakt. En de meneer die er werkt vertelde veel en legde van alles uit. Heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Kasteel Doorwerth,ook een mooie omgeving om te wandelen .
Alle reacties Link kopieren
Het laatste waar ik geweest ben was Kröller Muller. Mijn zoon van 9 wilde graag naar de beeldentuin en toen we er toch waren hebben we ook de schilderijvleugel bekeken, maar toen was hij er ook wel klaar mee en hebben we niet meer het sculptuurgedeelte gezien. Ze hebben wel een hele mooie collectie, vind ik.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn dit weekend naar Kasteel en Museum Helmond geweest. Is hier niet al te ver vandaan. Kasteel was lekker rustig museum was iets drukker maar alsnog ruimte genoeg. In museum tentoonstelling abstract en een fototentoonstelling. Het is niet al te groot maar het was leuk om weer eens iets te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil zo graag naar Naturalis in de kerstvakantie, maar ik denk niet dat dit door kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook niet Gatinmijnsok.

Ik ben echt amper geweest, heb mijn kaart er niet uitgehaald dit jaar.
Vorig jaar 21 musea bezocht dit nog geen 3.

Ik verleng mijn kaart daarom ook niet, pas weer als alles weer enigszins normaal is.
Ik heb ook voor mijn 3 kinderen altijd kaarten en nu weer aanschaffen en amper gaan vind ik gewoon zonde.
Alle reacties Link kopieren
Museumkaart is steeds verlengd met de tijd die ze dicht moesten zijn dus je kan er nog genoeg uit halen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 3 weken terug naar Geofort geweest, dat was wel leuk!

Nu ga ik mijn abonnement voor Park de Hoge Veluwe maar verlengen denk ik. Het is duur, maar we komen er wel echt tot rust.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
xiongmao schreef:
14-12-2020 20:37
Museumkaart is steeds verlengd met de tijd die ze dicht moesten zijn dus je kan er nog genoeg uit halen.
Klopt alleen maak ik er dus geen gebruik van, ik ging altijd het hele land door met ov ( flex abonnement ) en dat doe ik dus ook niet meer
Ik ben met mijn kinderen 175,= pj aan de mk kwijt geen punt als ik er gebruik van maak en dat doe ik dus niet.
Ik heb ook geen zin in de tijdsloten, ik wil gaan wanneer ik wil, of toch niet wanneer het niet uitkomt. Daarnaast was het gelijk een dagje uit, de desbetreffende stad aandoen ergens lunchen.

Om die reden neem ik pas weer een kaart als alles weer enigszins normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Morgen naar het testevenement in het museum! :cheer2:

Begin van de middag een sneltest laten doen bij Ahoy, als onderdeel van de procedure. 40 minuten in de rij gestaan, want er moest ook getest worden voor de wedstrijd van Feyenoord. Na de test zei een van de suppoosten bij het verlaten van de tent ‘veel plezier morgen bij Feyenoord!’ Eh.. we gaan naar het museum :rofl:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk Himalaya! Ik snak ook wel echt naar een museum, misschien nog wel meer dan naar een concert.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb denk ik liever een concert of festival maar zou met een museumbezoek ook heel blij zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven