Welk museum bezocht jij onlangs?

29-12-2018 19:48 641 berichten
Deel hier welk museum je onlangs bezocht, wat je van het museum vond e.d. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Wil andermans topic niet kapen, daarom dit topic.
Alle reacties Link kopieren
De echte laatste keer was in Londen, The Natural History Museum. Uiteraard ook The British Museum, The Science Museum, V&A en Tate bezocht. Kan er geen genoeg van krijgen daar. De laatste keer in Nederland was het Nederlands Openluchtmuseum in Arnhem.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Is één van jullie museumkaarthouders al eens met een museummatch op stap geweest?
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-12-2018 21:14
Is één van jullie museumkaarthouders al eens met een museummatch op stap geweest?
Nee, maar ik vind die contactadvertenties wel heel leuk om te lezen ;-D
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-12-2018 21:14
Is één van jullie museumkaarthouders al eens met een museummatch op stap geweest?
ken ik niet?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Doesburg, lalique....expo over Chagall. Het viel een beetje tegen maar toch erg leuk om te zien....
Alle reacties Link kopieren
Tropenmuseum. Japanse tentoonstelling. Was echt heel leuk en interessant, kan het van harte aanraden!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week naar het openluchtmuseum geweest. Is nu in wintersfeer met schaatsbaan en sneeuwhelling. Was weer leuk met de kinderen. Voor aankomend jaar staat het techniekmuseum, veiligheidsmuseum en nemo op het lijstje. We hebben voor het hele gezin een museumkaart en maken er goed gebruik van.
MevrouwJack schreef:
29-12-2018 21:15
Nee, maar ik vind die contactadvertenties wel heel leuk om te lezen ;-D
Ik ook :rofl:
nlies schreef:
29-12-2018 21:17
ken ik niet?
https://www.museumkaart.nl/match
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op musea, heb al jaren een museumjaarkaart (en de kinderen ook). Ik hou vooral van moderne kunst en heb in allerlei (wereld)steden musea op dat gebied bezocht. Daarnaast gaan we met de kinderen regelmatig op pad.

Recentelijk bezocht:

- Stedelijk Museum A’dam -> al eens eerder geweest, toen was er een gave tentoonstelling, nu viel het me reuze tegen
- MoCo A’dam -> fantastisch! zowel locatie als tentoonstelling (o.a. Banksy)
- Singer Laren -> ook al zo’n fanastische locatie, tentoonstelling (o.a. impressionisme) heel indrukwekkend voor zo’n relatief klein museum!
- Spoorwegmuseum Utrecht -> altijd een hit bij de zoons
- Nemo A’dam -> idem (wel heeeel druk in schoolvakanties)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook laatste keer in london: science museum. Leuk voor kinderen maar ik vind dat zelf ook nog interessant. Beetje jammer dat de kinderen die erbij waren vooral geïnteresseerd waren in de kelder (kleutergedeelte) met een bankje die scheten liet als je erop ging zitten. Hebben het voor ons interessantere gedeelte dus niet zo goed gezien maar komt wel als de kinderen wat ouder zijn.

Wij hebben nu het spoorwegmuseum op de planning staan.
Alle reacties Link kopieren
Het laatst was ik in Tate Modern. Het kon me, op een Monet en een Warhol na, niet echt bekoren.

Daarvoor was ik in Kasteel Sypesteyn, dat vond ik ook niet echt de moeite.

Het Nationaal Militair Museum vond ik wel verrassend.
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
29-12-2018 21:18
Doesburg, lalique....expo over Chagall. Het viel een beetje tegen maar toch erg leuk om te zien....
Echt? Die stond voor volgend jaar op mijn lijstje en aangezien Doesburg niet echt om de hoek ligt, wilde ik er een overnachting aan wagen. Niet doen??
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend bij Museum MORE (Modern Realisme) in Gorssel geweest. Met Museumkaart.
https://www.museummore.nl

Blondie456 schreef:
29-12-2018 20:00
Ik geef helemaal niks om musea. Zo saai. Ik vond het vroeger vreselijk als we met school daar naar toe moesten. Het enige museum wat ik wel leuk vond was het wassenbeelden museum maar wel zonde van het geld van in een kwartier a 20 minuten tijd stonden we weer buiten.
Wat mist U veel. Niks mooiers dan een museumbezoek en daarna lekker naar een saunacomplex :rolling:
oudebaas wijzigde dit bericht op 29-12-2018 21:40
13.72% gewijzigd
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
29-12-2018 21:09
Leuk! Ik had het Textielmuseum Tilburg al op mijn lijstje staan, zet deze erbij!
Mijn lievelingsmuseum, maar dat momt omdat ik de echte historie ken :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Escher tentoonstelling in het Fries Museum in Leeuwarden (daarna lekker lunchen bij Het Wapen van Leeuwarden).
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik was naar Haarlem een paar weken terug, naar het Teylers en het Frans Hals museum. Er was een enorm grote groep heel erg oude mensen in het Teylers, dat had wat nadelen maar daar kan het museum niks aan doen.
Was interessant, een expositie van tekeningen van da Vinci.

Het Frans Hals museum had een expo over kopiisten en dat was echt verrassend mooi! Aanrader!
Nummer*Zoveel schreef:
29-12-2018 21:22
Het laatst was ik in Tate Modern. Het kon me, op een Monet en een Warhol na, niet echt bekoren.
Vind ik ook mwah maar ik ❤️ Tate Britain. Was ook naar Museum of London, wel leuk en informatief, bevobbeld voor kinderen. En museum of Natural History, vond ik niet heel speciaal en het was heel druk.

Als rasechte Nederlander kan ik het erg waarderen dat veel musea in Londen gratis zijn. Dan ga ik ook eerder terug.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-12-2018 21:10
Aphia en Jolly Rider: zijn inderdaad beide mooie musea. En dat je je oud voelt, vergeet je gewoon snel weer ;)
Ik ben blij dat ik me oud voel.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
29-12-2018 21:24
Vanochtend bij Museum MORE (Modern Realisme) in Gorssel geweest. Met Museumkaart.
https://www.museummore.nl



Waarom ben ik niet verbaasd?
Sommige mensen zitten liever in de sauna :wtf:

Hoe vond je MORE?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
- Het Dolhuys, museum voor psychiatrie in Haarlem.
Interessant om te zien hoe men in de loop van de jaren met psychiatrische patiënten zijn omgegaan.
Deels interactief en in een mooi gebouw: het oude Pest en Dolhuys.

- Teylers museum in Haarlem; het oudste museum van Nederland. Vaak ook mooie tijdelijke tentoonstellingen (met je MJK betaal je daar een kleine toeslag voor)

- museum De Locht in Melderslo, Limburg.
Kneuterig streekmuseum met oude ambachten.

- Aviodrome, Lelystad.
Interessante geschiedenis over de luchtvaart.

- ons Lieve heer op Solder, Amsterdam.
Grote schuilkelder op de wallen, je verwacht het niet als je het huis ziet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
29-12-2018 21:27
Ik was naar Haarlem een paar weken terug, naar het Teylers en het Frans Hals museum. Er was een enorm grote groep heel erg oude mensen in het Teylers, dat had wat nadelen maar daar kan het museum niks aan doen.
Was interessant, een expositie van tekeningen van da Vinci.
Teylers staat ook op mijn lijstje voor het voorjaar, dan ben ik een paar dagen in Haarlem
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
29-12-2018 21:15
Nee, maar ik vind die contactadvertenties wel heel leuk om te lezen ;-D
Haha, wilde letterlijk dit typen toen ik de vraag las :)

Komt op mij toch heel erg over als mensen die een date willen.
elfjetwaalfje schreef:
29-12-2018 21:26
Escher tentoonstelling in het Fries Museum in Leeuwarden (daarna lekker lunchen bij Het Wapen van Leeuwarden).
ik ben naar de tentoonstelling van Sir Lawrence Alma Tadema geweest, was ook erg mooi!
Alle reacties Link kopieren
O ja en een aanrader voor later dit jaar: Coda Apeldoorn, Paper Art 2019.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven