Welke hersenhelft is bij jullie dominant?

donderdag 12 juni 2008 om 17:29
Dit is raar: ik zie haar tegen de klok in draaien, op hetzelfde moment ziet mijn man haar met de klok mee draaien! Schijnt te maken te hebben met welke van je hersenhelften dominant is.
En soms draait ze ineens de andere kant op!
http://www.news.com.au/he...1985,22556281-661,00.html
Welke hersenhelft is bij jullie dominant? Bij mij blijkbaar de linker...oh, nu de rechter

donderdag 12 juni 2008 om 20:19
Ze wisselt niet echt, dat doen je hersens voor je. Ik heb dit al eerder gezien, maar dan met twee van die poppetjes naast elkaar (in verschillende vakken). Door bepaalde strepen op de achtergrond was het makkelijker om ze een bepaalde kant op te zien draaien, terwijl je aan de bewegingen kon zien dat ze echt gelijk op gingen. Anders zou ik ook gedacht hebben dat het poppetje echt van draairichting wisselt.
donderdag 12 juni 2008 om 20:45
donderdag 12 juni 2008 om 20:47
Linkerhersenhelft
Ontleden (taalkundig)
Logica
Weloverwogen
Rationeel
Methodisch
Geschreven taal
Numerieke vaardigheden
Beredeneerd
Wetenschappelijk
Pro-actief
Volgordelijk
Verbale intelligentie
Intellectueel
Analytisch
Rechterhersenhelft
Allesomvattend
Intuïtief
Gevoelsmatig
Innerlijk bewustzijn
Creativiteit
Inzicht
Ruimtelijk inzicht
Verbeelding
Muziek, kunst
Reactief, passief
Gelijktijdig
Praktische intelligentie
Zintuiglijk
Geheel overziend
Ontleden (taalkundig)
Logica
Weloverwogen
Rationeel
Methodisch
Geschreven taal
Numerieke vaardigheden
Beredeneerd
Wetenschappelijk
Pro-actief
Volgordelijk
Verbale intelligentie
Intellectueel
Analytisch
Rechterhersenhelft
Allesomvattend
Intuïtief
Gevoelsmatig
Innerlijk bewustzijn
Creativiteit
Inzicht
Ruimtelijk inzicht
Verbeelding
Muziek, kunst
Reactief, passief
Gelijktijdig
Praktische intelligentie
Zintuiglijk
Geheel overziend

donderdag 12 juni 2008 om 20:59
Dank je. Als je haar dus alleen met de klok mee zou zien draaien, zou je rechterhelft sterker ontwikkeld zijn. Dat is bij mij duidelijk niet het geval, ben zelfs een behoorlijk zwaar 'linkerhelft-geval'. Het enige waarmee ik echt creatief kan zijn is met taal. En met veel praktische intelligentie ben ik zeker nooit gezegend geweest, als daarmee handigheid en slimheid worden bedoeld. Dus de conclusie van deze test kan wat mij betreft de prullenbak in.
donderdag 12 juni 2008 om 21:42
Cool.... daarnet keek ik en zag ik hem echt niet anders dan met de klok meedraaien... wat ik ook probeerde... het meisje bleef eigenwijs dezelfde kant op draaien... creatief, zintuigelijk enz, past ook wel erg goed bij mijn karakter
Nu ben ik een uurtje laten druk bezig met mijn studie bezig, ben druk bezig met het schrijven van een businesscase... dacht ik, voor de grap nog eens kijken.... draait mevrouw ineens tegen de klok in.... dus analystisch, wetenschappelijk, beredeneerd enz enz.... Geinig hoe dat werkt...
Nu ben ik een uurtje laten druk bezig met mijn studie bezig, ben druk bezig met het schrijven van een businesscase... dacht ik, voor de grap nog eens kijken.... draait mevrouw ineens tegen de klok in.... dus analystisch, wetenschappelijk, beredeneerd enz enz.... Geinig hoe dat werkt...
donderdag 12 juni 2008 om 22:36
quote:shining schreef op 12 juni 2008 @ 22:33:
Met de klok mee.
Kan het niet uistaan dat ik niet kan wisselen!Je kunt zelf ook niet wisselen, maar wat kan helpen om het versnellen is naar de voet van het standbeen te kijken. Dan kan het zijn dat ze ineens onregelmatig begint te draaien en dan wisselt. Het is niet iets dat je bewust kunt doen, tenzij je iets doet dat past in het rijtje hieronder/boven
Met de klok mee.
Kan het niet uistaan dat ik niet kan wisselen!Je kunt zelf ook niet wisselen, maar wat kan helpen om het versnellen is naar de voet van het standbeen te kijken. Dan kan het zijn dat ze ineens onregelmatig begint te draaien en dan wisselt. Het is niet iets dat je bewust kunt doen, tenzij je iets doet dat past in het rijtje hieronder/boven
donderdag 12 juni 2008 om 22:37
Ik kan dus ook niet wisselen maar ik heb ook elders op een website een testje gedaan en daar kwam uit wat wel klopt voor mij; dat de linker- en rechterhersenhelft juist erg in balans zijn met elkaar; dus het rationele en analytische van de ene kant, gecombineerd met het intuitieve (puntjes) van de andere kant.

donderdag 12 juni 2008 om 22:55
donderdag 12 juni 2008 om 23:21
quote:mik25 schreef op 12 juni 2008 @ 22:36:
[...]
Je kunt zelf ook niet wisselen, maar wat kan helpen om het versnellen is naar de voet van het standbeen te kijken. Dan kan het zijn dat ze ineens onregelmatig begint te draaien en dan wisselt. Het is niet iets dat je bewust kunt doen, tenzij je iets doet dat past in het rijtje hieronder/boven
Jawel hoor. Ik kan haar laten draaien naar de kant die ik wil. Ik kan zelfs zo snel wisselen dat ze niet eens de kans krijgt om te draaien.
Het heeft ook niet zozeer iets met de activiteit van je hersenen te maken.
Het heeft te maken met de lichtinval op je ooglens en waar het breekpunt in je lens zit.
Het is dus maar net welk punt van het figuur je lens het eerst vangt.
Het is dus meer een oogtruukje dan dat het wat met je hersenen te maken heeft.
Ik weet het verhaal niet precies(mischien krijg ik het gegoogled)
Waarschijnlijk kunnen de mensen met een cylindersterkte haar makkelijk laten wisselen.
[...]
Je kunt zelf ook niet wisselen, maar wat kan helpen om het versnellen is naar de voet van het standbeen te kijken. Dan kan het zijn dat ze ineens onregelmatig begint te draaien en dan wisselt. Het is niet iets dat je bewust kunt doen, tenzij je iets doet dat past in het rijtje hieronder/boven
Jawel hoor. Ik kan haar laten draaien naar de kant die ik wil. Ik kan zelfs zo snel wisselen dat ze niet eens de kans krijgt om te draaien.
Het heeft ook niet zozeer iets met de activiteit van je hersenen te maken.
Het heeft te maken met de lichtinval op je ooglens en waar het breekpunt in je lens zit.
Het is dus maar net welk punt van het figuur je lens het eerst vangt.
Het is dus meer een oogtruukje dan dat het wat met je hersenen te maken heeft.
Ik weet het verhaal niet precies(mischien krijg ik het gegoogled)
Waarschijnlijk kunnen de mensen met een cylindersterkte haar makkelijk laten wisselen.