Welke hersenhelft is bij jullie dominant?

12-06-2008 17:29 95 berichten

Dit is raar: ik zie haar tegen de klok in draaien, op hetzelfde moment ziet mijn man haar met de klok mee draaien! Schijnt te maken te hebben met welke van je hersenhelften dominant is.

En soms draait ze ineens de andere kant op!

http://www.news.com.au/he...1985,22556281-661,00.html

Welke hersenhelft is bij jullie dominant? Bij mij blijkbaar de linker...oh, nu de rechter ;)

ik zie het meisje:

Totaal aantal stemmen: 78

rechtsom draaien (40%)
linksom draaien (14%)
ik kan wisselen! (46%)
Alle reacties Link kopieren
Ow, dan is het linksomdraaiend.
.
Yes!!!
Capibara, geweldig gedaan! Nu zie ik het ook. Zegt wel iets over de eenzijdigheid van mijn blik dat ik haar zonder de lichtinval met geen mogelijkheid tegen de klok in kon zien draaien. Maar de conclusie over de hersenhelften, daar geloof ik nog steeds niet in. Tenzij ik een uitzondering ben.
quote:FritsvanEgters schreef op 13 juni 2008 @ 00:10:

Capibara, geweldig gedaan! Nu zie ik het ook. Zegt wel iets over de eenzijdigheid van mijn blik dat ik haar zonder de lichtinval met geen mogelijkheid tegen de klok in kon zien draaien. Maar de conclusie over de hersenhelften, daar geloof ik nog steeds niet in. Tenzij ik een uitzondering ben.

Haha! de beschrijvingen onder de hersenhelften kloppen wellicht. Maar dat heeft niets met dit figuur te maken.

Het is een optisch truukje!

Dus maak je niet druk,het is inderdaad bulshit verder.
Maar wel een leuk optisch trucje!
Ja,hij is ijzersterk.

Zit heel knap in elkaar.
Bij mij blijft ze ook echt rechtsom draaien. Ga eens kijken of ze morgenavond, na een hele dag studeren, wél linksom draait
-
ik en mijn nicht keken tegelijk, ik zag der tegen de klok indraaien en zij met de klok mee! toen ze voor mij met de klok meedraaide draaide ze voor me nicht tegen!

hoe vaag is dat?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Mijn externe geheugenhelft is dominant

maar bij mij draait ze links en rechts, afwisselend. Raar genoeg lijk ik het niet te kunnen sturen,
Later is nu
ja als ik aan iets naars denk ( dood van me vader ) draait ze met de klok mee als ik aan me werk denk en wat ik nog moet doen draait ze tegen de klok in?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Haha!

Wat een fantasie allemaal!

Mensen probeer dit eens.

Concentreer je niet op het figuur zelf maar kijk naast het plaatje.

Als je links naast het plaatje kijkt draait ze links en als je rechts naast het plaatje kijkt draait ze rechts.

Lukt dat?
Nee hoor

Toen ik vanmiddag dit topic opende draaide ze - hoezee - ineens naar links. Maar nu niet meer hoor, het is gewoon weer naar rechts. Ik kan op m'n kop gaan staan, maar daar verandert niks aan
-
Niet?

(hmm..nu ga ik aan mijn ogen twijfelen)

Bij werkt dat truukje perfect.
Ja, dat trucje werkt Iry!
Ik kan haar nu ook laten draaien door, als zij naar rechts draait, naar links te kijken en als ze naar links draait naar rechts te kijken. Dus je moet haar niet volgen, maar je moet steeds net de andere kant op kijken als zij draait. Perfect!

Zo draait ze precies de kant op die je wilt:)
Het werkt bij mij inderdaad ook. Maar ik zag haar toch al twee verschillende kanten opdraaien.

Het is inderdaad géén indicatie van een meer of minder dominante hersenhelft, het is gewoon een optische illusie. Je wordt gewoon voor de gek gehouden door je eigen ogen.
Capibara, ik ben het gaan zien door jouw plaatjes. Dank je! Daarvoor zag ik het niet. Maar nu je weet hoe je moet kijken is het heel simpel.
Misschien staat ze bij sommigen ook wel stil
In eerste instantie tegen de klok in. Ik kon haar met geen mogelijkheid de andere kant op laten draaien. Tót ik naar die 'stiltaande' voet keek, daarop focuste. Toen draaide ze ineens met de klok mee. Ze heeft wel de neiging stiekum steeds weer tegen de klok in te gaan draaien
Peas on earth!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven