Welke kakkertrekjes heb jij?

19-03-2018 11:59 451 berichten
Je hoeft geen kakker te zijn om je af en toe lekker snobistisch te gedragen :biggrin: Dus wat zijn jouw kakkerige trekjes?

Dit topic kan natuurlijk volledig de mist in gaan maar laten we het luchtig houden met een flinke dosis zelfspot zoals in het Tokkie topic ;-)

Als iemand nog een leuke kakker checklist heeft, post het dan gelijk :proud:
TO trapt natuurlijk af:

- Ik lach samen met mijn man de plebs uit als we businessclass/SkyPriority boarden. Dat doen we als grapje, maar toch.. :-$
- Wijn drink ik niet zonder bubbel er in.
- Als ik bier drink dan absoluut niet uit fles maar alleen van de tap. Tenzij het dan weer exclusief monnikenbier is waar je 1,5 jaar voor op een wachtlijst moet staan om het te krijgen.
- Alles in mijn huis is design. Ik wens niks te gebruiken zonder dat ik weet wie de designer en producent zijn.
- Als iemand er een Latijnse spreuk uitgooit weet ik 9/10 keer wat het betekent.
- Als een HBO'er zegt dat hij studeert ben ik meestal zo vriendelijk om hem er op te wijzen dat HBO een opleiding is en geen studie. Ergo, hij is dus een scholier.
- Ik ben het helemaal eens met de uitspraken van de Quote-hoofdredacteur, Sander Schimmelpenninck, over hbo'ers.
- Alle bruiloften waar wij tegenwoordig heen gaan hebben een black/white tie dresscode met kleurcode voor de vrouwen en de genodigden houden zich daar aan. En ik verheug mij elke keer weer op de dresscode omdat ik het zo mooi vind als mensen zo homogeen bij elkaar passen :heart:
anoniem_350958 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 12:31
0.13% gewijzigd
Mijn volledige voornaam is een kakkernaam, lijkt me genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom vaak in musea en weet vrij veel van kunst. Heb over het algemeen een brede algemene ontwikkeling.
Ik lees Engelstalige boeken en tijdschriften.
Vind het fijn om te vertellen over onze buitenlandse reizen.
Ik heb een tangetje voor de suikerklontjes -D
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zo niks bedenken, maar ik heb wel de neiging om me arrogant te voelen tegenover hele domme mensen op tv.
lise1985 schreef:
19-03-2018 12:05
Ik heb een tangetje voor de suikerklontjes -D
Ik zet een lepeltje in een schaaltje noten.
(Die overigens door de meeste mensen genegeerd wordt.)
Telt die ook?
Dit komt op mij nogal nouveau riche over. Ik dacht meer aan de oude kakkers, met een oude Saab en broek en taart zeggen in plaats van pantalon en gebak.

Maar goed, ik heb een behoorlijke kaknaam, een dubbele achternaam en ik kom uit Naarden. Verder herken ik me in geen van bovenstaand genoemde punten.
ChantalZr7 schreef:
19-03-2018 12:05
Ik kan zo niks bedenken, maar ik heb wel de neiging om me arrogant te voelen tegenover hele domme mensen op tv.
Dit.
En ik logeer graag in te dure hotels en eet graag in te sjieke restaurants
LizBakker schreef:
19-03-2018 12:08
Dit komt op mij nogal nouveau riche over. Ik dacht meer aan de oude kakkers, met een oude Saab en broek en taart zeggen in plaats van pantalon en gebak.

Maar goed, ik heb een behoorlijke kaknaam, een dubbele achternaam en ik kom uit Naarden. Verder herken ik me in geen van bovenstaand genoemde punten.


Agh je hebt oude kak en nieuwe kak. Dat jij het verschil aanstipt is best kakkerig :-P)
In het algemeen genomen heb ik de neiging mensen die met emotionele argumenten aan te komen te minachten. En ik verander niet snel mijn mening en verplaats me niet snel in een ander als die persoon met onlogische conclusies aan komt, terwijl ik dat eigenlijk wel zou moeten doen in het kader van sociale interactie.

maar dat is niet echt kak, wel je beter voelen misschien dan een ander

Anyway kak: ik draag bijna enkel designer spullen, maar wel voor een zacht prijsje gekocht (tweedehands). Champagne of ander soort bubbels doe ik niet aan want ik kan niet goed tegen koolzuur. En ik drink ook enkel af en toe sterke drank, dat heb ik zo van uit thuis mee gekregen en die familie traditie zet ik voort.

Ik verbaas mij wel over gebrek aan kennis aan literatuur, muziek en kunst in het algemeen, maar beoordeel mensen uiteindelijk op logisch kunnen denken.
LizBakker schreef:
19-03-2018 12:08
Dit komt op mij nogal nouveau riche over. Ik dacht meer aan de oude kakkers, met een oude Saab en broek en taart zeggen in plaats van pantalon en gebak.

Maar goed, ik heb een behoorlijke kaknaam, een dubbele achternaam en ik kom uit Naarden. Verder herken ik me in geen van bovenstaand genoemde punten.
Dat dus. Wat jullie als 'kak' zien is eigenlijk tokkies plus een erg dun laagje chroom.
Godzijdank heb ik geen kakkertrekjes. Houden zo. :proud:
amarna schreef:
19-03-2018 12:03
Ik kom vaak in musea en weet vrij veel van kunst. Heb over het algemeen een brede algemene ontwikkeling.
Ik lees Engelstalige boeken en tijdschriften.

Vind het fijn om te vertellen over onze buitenlandse reizen.

Dikgedrukt hier wel maar dat over die reizen niet. Van het weekend spotte mijn familie zelfs dat manlief en ik nooit reizen. Dat doen we wel maar daar val ik verder niemand mee lastig :biggrin:
Piratesse schreef:
19-03-2018 12:12
Dat dus. Wat jullie als 'kak' zien is eigenlijk tokkies plus een erg dun laagje chroom.
Dit. Kakkers zijn gewoon elitaire tokkies.
Piratesse schreef:
19-03-2018 12:12
Dat dus. Wat jullie als 'kak' zien is eigenlijk tokkies plus een erg dun laagje chroom.

Prachtige kak opmerking :D
"Als iemand er een Latijnse spreuk uit gooit weet ik 9/10 keer wat het betekend."

BetekenD?
Alle reacties Link kopieren
- ik ga graag naar musea
- als we al naar de film gaan, gaan we naar een filmhuis-film en niet naar zo'n plebs-pathé-bisocoop.,
- we lezen de NRC

Hmm verder kan ik niet zoveel bedenken eigenlijk.
het is wat het is
Ik wacht even op de checklist. Ik vind dat er verschil is tussen beschaafd (algemene ontwikkeling, lezen in het Engels en niet met je vingers aan de suikerklontjes zitten vind ik gewoon beschaafd) en kakker. Bij dat laatste denk ik vooral aan iemand die over zijn Lacoste polo nog iets van Ralph Lauren aantrekt - niet omdat het leuk staat, niet omdat het koud is, maar puur om die merken aan te hebben - die verder aan tennis, hockey en golf doet en laatdunkend doet over vriendjes van hun kinderen die géén Tommy Hilfiger dragen.

Design - tja, de meeste dingen zijn ooit door iemand ontworpen, of dat nu voor de Ikea is of niet.

Eersteklas treinreizigers, zijn dat kakkers? (ik ga 2e hoor).
En wat voor auto hoort bij kakkers? BMW? Mercedes?
Jejoue schreef:
19-03-2018 12:15
"Als iemand er een Latijnse spreuk uit gooit weet ik 9/10 keer wat het betekend."

BetekenD?

Ah toch weer een foutje.
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
19-03-2018 11:59
TO trapt natuurlijk af:

- Ik lach samen met mijn man de plebs uit als we businessclass/SkyPriority boarden. Dat doen we als grapje, maar toch.. :-$
- Wijn drink ik niet zonder bubbel er in.
- Als ik bier drink dan absoluut niet uit fles maar alleen van de tap. Tenzij het dan weer exclusief monnikenbier is waar je 1,5 jaar voor op een wachtlijst moet staan om het te krijgen.
- Alles in mijn huis is design. Ik wens niks te gebruiken zonder dat ik weet wie de designer en producent zijn.
- Als iemand er een Latijnse spreuk uit gooit weet ik 9/10 keer wat het betekend.
- Als een HBO'er zegt dat hij studeert ben ik meestal zo vriendelijk om hem er op te wijzen dat HBO een opleiding is en geen studie. Ergo, hij is dus een scholier.
- Ik ben het helemaal eens met de uitspraken van de Quote-hoofdredacteur, Sander Schimmelpenninck, over hbo'ers.
- Alle bruiloften waar wij tegenwoordig heen gaan hebben een black/white tie dresscode met kleurcode voor de vrouwen en de genodigden houden zich daar aan. En ik verheug mij elke keer weer op de dresscode omdat ik het zo mooi vind als mensen zo homogeen bij elkaar passen :heart:
Echte kakkers lachen het plebs natuurlijk niet uit, die zien ze gewoon niet staan en walsen er gewoon overheen.
Het viel me op dat er in het tokkie topic zo veel mensen zijn die thuis in een joggingbroek lopen of er zelfs mee naar de supermarkt gaan. Dat zou dus echt niks voor mij zijn. Ik heb niet eens een joggingbroek of slobbertrui. Ik zie er altijd netjes gekleed uit en ga gerust met een colbertjasje languit op de bank liggen.
Bier drink ik ook altijd uit een glas.
Alle reacties Link kopieren
Piratesse schreef:
19-03-2018 12:12
Dat dus. Wat jullie als 'kak' zien is eigenlijk tokkies plus een erg dun laagje chroom.
Mooi gezegd. Stijl kun je niet kopen, dat heb je.
Cum non tum age
Oh en ik ben anti toeslagencircus, voor zeer minimale bijstand en zelfs voor geen bijstand in veel gevallen. Want ik ben van mening dat een sociale hangmat zorgt voor meer 'zwakkeren'. Volgens mij is dat al genoeg om zwaar elitair te worden genoemd, al is het tegenwoordig een trend om zo links/communistisch mogelijk te zijn onder de elite.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in een kakkeromgeving en volgens mijn oude omgeving praat ik ook als een kakker. Toen al.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 12:19
52.76% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven