Welke kakkertrekjes heb jij?

19-03-2018 11:59 451 berichten
Je hoeft geen kakker te zijn om je af en toe lekker snobistisch te gedragen :biggrin: Dus wat zijn jouw kakkerige trekjes?

Dit topic kan natuurlijk volledig de mist in gaan maar laten we het luchtig houden met een flinke dosis zelfspot zoals in het Tokkie topic ;-)

Als iemand nog een leuke kakker checklist heeft, post het dan gelijk :proud:
Behalve een paar lp's heb ik nog nooit iets tweedehands gekocht.
Oh, ik reis met de trein enkel eerste klas maar dat is meer om dat ik niet tegen al dat gegil en geprop op de vierkante cm kan. Ik raak daar agressief van en dat is juist weer tokkie.
Alle reacties Link kopieren
Piratesse schreef:
19-03-2018 12:12
Dat dus. Wat jullie als 'kak' zien is eigenlijk tokkies plus een erg dun laagje chroom.
Morero.
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
19-03-2018 12:05
Ik kan zo niks bedenken, maar ik heb wel de neiging om me arrogant te voelen tegenover hele domme mensen op tv.
Dit is eigenlijk ook wat bij mij opkomt.

En ik ga graag naar musea maar dat vind ik niet perse iets voor kakkers.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
19-03-2018 12:18
Oh en ik ben anti toeslagencircus, voor zeer minimale bijstand en zelfs voor geen bijstand in veel gevallen. Want ik ben van mening dat een sociale hangmat zorgt voor meer 'zwakkeren'. Volgens mij is dat al genoeg om zwaar elitair te worden genoemd, al is het tegenwoordig een trend om zo links/communistisch mogelijk te zijn onder de elite.
Dat ligt er nog steeds aan welke elite.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag veel tweed, corduroy, gesteven blouses van marco polo of ralph lauren en cognackleurige schoenen en laarzen. Die zijn ook altijd smetteloos als ik ze aantrek.
anoniem_353611 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 12:24
17.61% gewijzigd
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.
Wij hebben in ons 5* all-in resort mensen met een rood bandje uitgelachen omdat wij een zwart bandje hadden waarmee we in alle restaurants mochten eten en champagne kregen bij het a la carte ontbijt (wat we niet dronken, want we zijn geen tokkies),
Verder heb ik weinig op met zelfbenoemde kakkers/OSM, met hun dubbelgevouwen doorgestoken shawls en cognac met sigaren. Laatst vroeg zo iemand wat mijn alma mater was, dan val ik snel door de mand op zo'n feestje :proud: Als ik had geweten wat het was had ik me ook niet geschaamd om 'de HES' te antwoorden.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 12:24
8.47% gewijzigd
Ik heb geen koelkast maar een ijskast. En ik kom uit het Gooi X-D
Piratesse schreef:
19-03-2018 12:12
Dat dus. Wat jullie als 'kak' zien is eigenlijk tokkies plus een erg dun laagje chroom.
Doet mij nogal aan Mrs. Bouquet denken :rofl:
BahcoBarbie schreef:
19-03-2018 12:17
Ah toch weer een foutje.
Twee zelfs. Uitgooit. Niet uit gooit.

Maar ja, ik had dan ook een 9 voor Nederlands op mijn gymnasiumdiploma. B)

Verder eens met degene die de opmerking over nouveau riche maakte. Ik vind neerkijken op anderen trouwens een heel naar trekje.
anoniem_361432 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 12:26
1.28% gewijzigd
ChantalZr7 schreef:
19-03-2018 12:05
Ik kan zo niks bedenken, maar ik heb wel de neiging om me arrogant te voelen tegenover hele domme mensen op tv.

Dit ja. Ik vind mensen vaak dom en ongeïnformeerd. Ik heb een vrij brede kennis over zaken en aardig wat zelfreflectie en vind dat de meeste mensen dat missen en 'schapen' zijn. Maar goed, dat heeft niet zoveel met kak te maken, eerder arrogantie ;)

Verder denk ik dat ik in het spectrum iets meer richting tokkie zit dan kak, want ik kan vrijwel niks bedenken :D

Misschien dat ik soms naar het concertgebouw of naar arthousefilms ga. Of naar musea (ook alleen). Maar dat vind ik ook niet zo heel kak.
Mevrouw75 schreef:
19-03-2018 12:22
Dat ligt er nog steeds aan welke elite.
Vaak meisjes uit gegoede milieu en in de VS op de universiteit die met hamer en sikkel rond lopen. Wat ik altijd wel grappig vind want die staan als eerste tegen de muur. En hier in NL heb je die Anne fleur Dekker. Elite is ook maar betrekkelijk natuurlijk, voor een communist is dat iedereen boven de arbeiders.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
19-03-2018 12:08
Dit komt op mij nogal nouveau riche over. Ik dacht meer aan de oude kakkers, met een oude Saab en broek en taart zeggen in plaats van pantalon en gebak.

Maar goed, ik heb een behoorlijke kaknaam, een dubbele achternaam en ik kom uit Naarden. Verder herken ik me in geen van bovenstaand genoemde punten.
Een kakker noemt een trui een jumper. En een gebakje een taartje.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
19-03-2018 12:25
Vaak meisjes uit gegoede milieu en in de VS op de universiteit die met hamer en sikkel rond lopen. Wat ik altijd wel grappig vind want die staan als eerste tegen de muur. En hier in NL heb je die Anne fleur Dekker. Elite is ook maar betrekkelijk natuurlijk, voor een communist is dat iedereen boven de arbeiders.
Ik ken het onderscheid wel, maar je hebt de ene elite en andere zeg maar.
Ik weet niet precies wat een kakker is.
Iemand met dure merkkleding?
Eerlijk gezegd vind ik dat weer wat sneu.
Het zijn vaak types die uit een minder milieu komen en met geld indruk willen maken.
Alle reacties Link kopieren
De echte kakkers die ik ken zijn over het algemeen erg aardige, intelligente mensen en lang niet zo arrogant en neerbuigend als sommigen hier doen. Dat heeft m.i. dus ook niets met kak te maken, maar is gewoon een (naar) karaktertrekje/jezelf beter voelen dan de rest, en ik geloof niet dat dat als kak wordt gezien.
nootboek schreef:
19-03-2018 12:29
De echte kakkers die ik ken zijn over het algemeen erg aardige, intelligente mensen en lang niet zo arrogant en neerbuigend als sommigen hier doen. Dat heeft m.i. dus ook niets met kak te maken, maar is gewoon een (naar) karaktertrekje/jezelf beter voelen dan de rest.
Dit. Precies.
Bier drink ik zelden. Ik drink liever wijn of champagne en als er geen wijn is dan altijd uit een glas.

Ik hou van bepaalde merken maar vaak uit de uitverkoop,tweede hands of een outlet-store,maar soms ook C&A.

Het parfum van Chanel No.5 is mijn favoriet omdat ik deze lekker vind ruiken.

Ik hou van reizen en met name van het bezoeken van musea en interesseer me enorm voor de geschiedenis van het land. Als iemand tijdens een rondleiding in een museum er dom doorheen kletst dan erger ik me eraan. Ik wil tenslotte iets leren en laat me daar van niets en niemand van weerhouden.

Grappig topic!
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 12:35
26.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
19-03-2018 12:29
De echte kakkers die ik ken zijn over het algemeen erg aardige, intelligente mensen en lang niet zo arrogant en neerbuigend als sommigen hier doen. Dat heeft m.i. dus ook niets met kak te maken, maar is gewoon een (naar) karaktertrekje/jezelf beter voelen dan de rest, en ik geloof niet dat dat als kak wordt gezien.
Wow, zo mee eens!
Mevrouw75 schreef:
19-03-2018 12:27
Ik ken het onderscheid wel, maar je hebt de ene elite en andere zeg maar.
Dat is waar.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik deed net mijn bijdrage in het Tokkie-topic dus dan hier ook maar gelijk :)
Zoals ik schreef, ik kom uit een tokkie-omgeving, en ben zelf denk ik volgens velen ook een tokkie.
Ik heb geen kakker-trekjes , en vind kakkers erger dan tokkies, (vast één van mijn vooroordelen) omdat zij zich vaak beter voelen dan anderen, en de minachting voor anderen vaak niet eens word verborgen.
En ik vind kakkers vaak enorm asociaal. Klinkt misschien gek ,maar ik woon in Groningen, en tijdens mijn studententijd meer last gehad van kakkers dan van tokkies.
Hoe dan ook, om topic; ik vind dat ik geen kakker-trekjes heb, maar ik denk dat mijn vroegere tokkie omgevind daar anders over dacht, want;
Toen ik ging studeren vonden ze dat ik het hoog in mijn bol had. (o nee, dat was een HBO opleiding, lees nu van een kakker dat dat geen studeren is)
Ik lees graag boeken, ook de 'moeilijkere', ben een enorme boekenwurm.
Verder zou ik het niet weten..
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
19-03-2018 12:29
De echte kakkers die ik ken zijn over het algemeen erg aardige, intelligente mensen en lang niet zo arrogant en neerbuigend als sommigen hier doen. Dat heeft m.i. dus ook niets met kak te maken, maar is gewoon een (naar) karaktertrekje/jezelf beter voelen dan de rest, en ik geloof niet dat dat als kak wordt gezien.
Klopt. Hoewel dat wellicht geen echte kakkers zijn.

Maar ik snap dit topic wel: net zoals in het Tokkietopic niet iedereen die bier drinkt uit een flesje een echte tokkie is, is niet iedereen met een corduroybroek een echte kakker.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit een "net" arbeidersmilieu in een volkswijk. Woon zelf met plezier in een volkswijk.
Beroepshalve verkeer ik regelmatig in kringen van hoogopgeleiden en/of betere milieus. Wat ik daar merk is dat er meestal helemaal niet neergekeken wordt op anderen.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
19-03-2018 12:29
De echte kakkers die ik ken zijn over het algemeen erg aardige, intelligente mensen en lang niet zo arrogant en neerbuigend als sommigen hier doen. Dat heeft m.i. dus ook niets met kak te maken, maar is gewoon een (naar) karaktertrekje/jezelf beter voelen dan de rest, en ik geloof niet dat dat als kak wordt gezien.
Precies. Noblesse oblige.
Alle reacties Link kopieren
Kakkers dragen meestal iets van kaki.
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven