Welke kakkertrekjes heb jij?

19-03-2018 11:59 451 berichten
Je hoeft geen kakker te zijn om je af en toe lekker snobistisch te gedragen :biggrin: Dus wat zijn jouw kakkerige trekjes?

Dit topic kan natuurlijk volledig de mist in gaan maar laten we het luchtig houden met een flinke dosis zelfspot zoals in het Tokkie topic ;-)

Als iemand nog een leuke kakker checklist heeft, post het dan gelijk :proud:
Alle reacties Link kopieren
Lenen dat is toch voor mensen die niet met geld kunnen omgaan? Ik betaal alles cash, zelfs mijn huis.
poker wijzigde dit bericht op 19-03-2018 13:02
80.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
- mijn ouders hebben een universitair diploma en ik binnenkort ook
- ik kan noten lezen en verschillende instrumenten bespelen
- we kijken thuis naar Canvas en luisteren naar Radio 1 of Klara (België)
- we lezen de Standaard en de Knack
Veritas vos liberabit
lise1985 schreef:
19-03-2018 12:51
Ik vind het altijd wel grappig om te zien dat de nouveau riche heel erg gericht is op uiterlijk vertoon, terwijl de echte 'oude' rijken er vaak heel normaal uit zien of zelfs wat 'versleten'.
Inderdaad.
Dat is zeker waar.
Die malen niet om een oude broek. Die drinken rustig hun thee uit een mok met afgebroken oor.
Nouveau riche daarentegen..
Miskotto schreef:
19-03-2018 12:40
Je lijkt me een naar betweterig mens TO


Naar :-|
Charlotte717 schreef:
19-03-2018 12:57
- mijn ouders hebben een universitair diploma en ik binnenkort ook
- ik kan noten lezen en verschillende instrumenten bespelen
- we kijken thuis naar Canvas en luisteren naar Radio 1 of Klara (België)
- we lezen de Standaard en de Knack


Oeh ja die was ik vergeten :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Een BMW hoort zeker niet bij de echte koude kak. En Britt is een gigantische tokkie.
phloxx wijzigde dit bericht op 24-03-2018 10:52
76.57% gewijzigd
-
amarna schreef:
19-03-2018 12:48
Dit topic is, net als het tokkie-topic, niet serieus bedoeld! De antwoorden worden hier (hoop ik) met enige zelfspot gegeven.


:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Ik schaam mij als ik bij iemand in zijn "gewone" auto zit. Ik voel mij meer op mijn gemak in een BMW of Audi :-D
https://www.kakhiel.nl/posts/38635-de-7 ... akker-zijn

https://kakkerkakkers.weebly.com/
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
19-03-2018 12:53
Dat is misschien wel redelijk kakker ja ;) Ik lees hier op Viva veel mensen die een hekel hebben aan vinex of nieuwbouw, en liever in een karaktervolle jaren '30 woning wonen.

Misschien is het wel enigszins tokkie aan mij dat ik niks mis vind met nieuwbouwwijken. Ik woon zelf in een hele mooie al zeg ik het zelf, met veel verschillende stijlen moderne huizen.
Yes, ben ik toch nog een beetje kakker ;-D

Er zijn ook best mooie nieuwbouwhuizen hoor. Het nadeel is alleen dat ze meestal in een wijk staan met meer nieuwbouwhuizen en bij elkaar is het zo... kaal. Maar ik kijk niet neer op nieuwbouwhuismensen hoor, enkele van mijn beste vrienden wonen in nieuwbouwhuizen :proud:
Poker schreef:
19-03-2018 13:04
Ik schaam mij als ik bij iemand in zijn "gewone" auto zit. Ik voel mij meer op mijn gemak in een BMW of Audi :-D
Grappig. Hier zie ik altijd jonge mannen met petjes en gouden kettingen in bmw's rijden :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, als kakker, last van... de VVD-lach.
https://www.youtube.com/watch?v=5cK5bA9iLs8
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
19-03-2018 13:04
Ik schaam mij als ik bij iemand in zijn "gewone" auto zit. Ik voel mij meer op mijn gemak in een BMW of Audi :-D
Ik schaamde mij juist dood toen ik in de gouden BMW cabrio van een goede vriendin moest zitten.
Ik wist niet eens dat er gouden auto's bestonden, maar het bewijs:
Afbeelding
Het zal vast een heel duur ding zijn maar echt om te janken.
-
Alle reacties Link kopieren
-Esmeralda- schreef:
19-03-2018 13:06
Grappig. Hier zie ik altijd jonge mannen met petjes en gouden kettingen in bmw's rijden :proud:
Da's waarschijnlijk het verschil tussen Nederland en Vlaanderen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Charlotte717 schreef:
19-03-2018 12:57
- mijn ouders hebben een universitair diploma en ik binnenkort ook
- ik kan noten lezen en verschillende instrumenten bespelen
- we kijken thuis naar Canvas en luisteren naar Radio 1 of Klara (België)
- we lezen de Standaard en de Knack
Maar je kunt niet zingen.
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.
Haha, Phloxx!
Dat is zo fout, dat het wel weer grappig is.
Phloxx schreef:
19-03-2018 13:02
Veel van wat hier genoemd wordt op de eerste paginas heeft niks te maken met kak. Er wordt ook al (terecht) gezegd dat dat niet kakkers zijn, maar nouveau riche. Erg groot verschil.
Een BMW hoort zeker niet bij de echte koude kak. En Britt is een gigantische tokkie.
Met name voor de mensen die op het vliegveld aan de kaviaar en champagne zitten, is dit absoluut geen alledaags iets. Ook het neerkijken op anderen hoort echt niet. Ik denk dat oud geld meer vergeet dat er ook nog 'lagere klassen' zijn, waarbij het nieuwe geld vooral heel erg neerkijkt en wil flashen met wat ze hebben.

Zoals mijn moeder altijd al zei: Snobbism shows poor breeding.

Meid ik heb het over kakkers een niet over oud geld of blauwe boekjes. Ik heb het gewoon over ordinaire kakkers zoals in de linkjes van shisha.

Het is geen discussietopic :-[
Alle reacties Link kopieren
Frox schreef:
19-03-2018 13:04
Yes, ben ik toch nog een beetje kakker ;-D

Er zijn ook best mooie nieuwbouwhuizen hoor. Het nadeel is alleen dat ze meestal in een wijk staan met meer nieuwbouwhuizen en bij elkaar is het zo... kaal. Maar ik kijk niet neer op nieuwbouwhuismensen hoor, enkele van mijn beste vrienden wonen in nieuwbouwhuizen :proud:
Da' s ook weer het verschil tussen Nederland en Vlaanderen. Hier is nieuwbouw het van het. Oudere woningen opknappen is voor mensen die wel willen maar niet kunnen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Caquers
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
19-03-2018 13:12
Da' s ook weer het verschil tussen Nederland en Vlaanderen. Hier is nieuwbouw het van het. Oudere woningen opknappen is voor mensen die wel willen maar niet kunnen. :-D
Ik denk dat het hier vooral een kwestie van smaak is :)

Ik kan me dat laatste in Vlaanderen overigens een beetje indenken. Jullie zijn een tijdje wat losjes met de ruimtelijk ordening omgegaan, toch?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zou ook voor goud gegaan zijn, maar die keuze is er niet bij Ferrari. Dan heeft hij maar Ferrari rood genomen.

[quote=Phloxx post_id=28281967 time=1521461404 user_id=345441]
Ik schaamde mij juist dood toen ik in de gouden BMW cabrio van een goede vriendin moest zitten.
Ik wist niet eens dat er gouden auto's bestonden, maar het bewijs:
poker wijzigde dit bericht op 19-03-2018 13:17
21.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
19-03-2018 13:12
Meid ik heb het over kakkers een niet over oud geld of blauwe boekjes. Ik heb het gewoon over ordinaire kakkers zoals in de linkjes van shisha.
Ah ja, dan heeft het denk ik een beetje een verkeerde topictitel. Maar dat soort trekjes heb ik niet, wel volop Tokkie trekjes, dus ik pas toch beter in dat topic denk ik dan :mrgreen:
-
Alle reacties Link kopieren
Praten en lachen met de kaken op elkaar. Doe ik nooit!
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
19-03-2018 13:11
Haha, Phloxx!
Dat is zo fout, dat het wel weer grappig is.
Hahaha erg he! Inmiddels heeft ze godzijdank een andere auto hoor.
-
Alle reacties Link kopieren
BahcoBarbie schreef:
19-03-2018 11:59
TO trapt natuurlijk af:

- Ik lach samen met mijn man de plebs uit als we businessclass/SkyPriority boarden. Dat doen we als grapje, maar toch.. :-$
Dit kost maar 4 euro enkele reis. Voor het plebs not even worth the trouble...
- Wijn drink ik niet zonder bubbel er in.
De gemiddelde Prosecco/Cava is meer cheapy ass dan een gemiddelde Gewürztraminer en Pinot Grigio.
- Als iemand er een Latijnse spreuk uitgooit weet ik 9/10 keer wat het betekent.
Die ander ook, schijnbaar.
- Als een HBO'er zegt dat hij studeert ben ik meestal zo vriendelijk om hem er op te wijzen dat HBO een opleiding is en geen studie. Ergo, hij is dus een scholier.
Ik, en eigenlijk alle WO-ers weten hoe essentieel en onmisbaar de HBO (en MBO!) beroepsgroep is voor de samenleving. Veel meer dan die van ons.

O en de rest van het lijstje is aanstelleritis. Geen kak.
very__cherry wijzigde dit bericht op 19-03-2018 13:22
0.74% gewijzigd
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven