Welke kakkertrekjes heb jij?

19-03-2018 11:59 451 berichten
Je hoeft geen kakker te zijn om je af en toe lekker snobistisch te gedragen :biggrin: Dus wat zijn jouw kakkerige trekjes?

Dit topic kan natuurlijk volledig de mist in gaan maar laten we het luchtig houden met een flinke dosis zelfspot zoals in het Tokkie topic ;-)

Als iemand nog een leuke kakker checklist heeft, post het dan gelijk :proud:
daddy_gijs schreef:
19-03-2018 13:09
Ik heb, als kakker, last van... de VVD-lach.
https://www.youtube.com/watch?v=5cK5bA9iLs8

o_o Hahahaha ik wist niet dat dat een ding was :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik kan heel bekakt praten als ik gedronken heb. En daar blijft het wel bij geloof ik. Helaas, zou wel een echte kakker met oud geld willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe doen mensen dat trouwens een hele dag werken en dan nog het huishouden? Ik ga niet werken en heb een huishoudster en nog tijd te kort! :-D
Very__Cherry schreef:
19-03-2018 13:21


€4 extra enkele reis voor businessclass? :thumbsup: Ik heb het niet over Wizzair O_o

En onderschat een goede bubbel niet.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
19-03-2018 13:22
Hoe doen mensen dat trouwens een hele dag werken en dan nog het huishouden? Ik ga niet werken en heb een huishoudster en nog tijd te kort! :-D
Huishoudster is ook maar een eufemisme voor hulp.
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn enige kakkertrekje is dat ik neerkijk op mensen die heel erg slecht onderbouwd en in slecht Nederlands proberen te discussiëren (het is meer andere mensen uitschelden) op Social media.

Het gaat me dan niet om kleine taalfoutjes (maak ik zelf ook vast wel), maar mensen die echt gewoon geen fatsoenlijke zin kunnen maken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Op de middelbare school "hoorde" ik bij de kakkers, terwijl mijn ouders niet overdreven rijk waren. We hadden het goed maar rijk wil ik niet zeggen.
Kwam ook meer door mijn kledingstijl, iedereen liep in een Aussie met Air Max eronder en ik droeg ruitjesbloesjes en leren bootschoenen.
Nog steeds heb ik een kakkineuze kledingstijl volgens mijn dochter maar ik voel me er prettig bij. Qua inkomen en levensstijl zou je me nu een kakker kunnen noemen, vrijstaand huis, zwembad in de tuin en ja ook de Mercedes op de oprit maar ik voel me meer bevoorrecht dan een kakker die op iedereen neerkijkt omdat je het beter hebt dan een ander.
daddy_gijs schreef:
19-03-2018 13:09
Ik heb, als kakker, last van... de VVD-lach.
https://www.youtube.com/watch?v=5cK5bA9iLs8
Die gast is zo grappig.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik dacht dat de meesten hier op het forum over hun echtgenoot hadden als het over hulp in het huishouden ging :-D :lol:
Spitzel schreef:
19-03-2018 13:28
Huishoudster is ook maar een eufemisme voor hulp.
BahcoBarbie schreef:
19-03-2018 11:59
TO trapt natuurlijk af:

- Ik lach samen met mijn man de plebs uit als we businessclass/SkyPriority boarden. Dat doen we als grapje, maar toch.. :-$
- Wijn drink ik niet zonder bubbel er in.
- Als ik bier drink dan absoluut niet uit fles maar alleen van de tap. Tenzij het dan weer exclusief monnikenbier is waar je 1,5 jaar voor op een wachtlijst moet staan om het te krijgen.
- Alles in mijn huis is design. Ik wens niks te gebruiken zonder dat ik weet wie de designer en producent zijn.
- Als iemand er een Latijnse spreuk uitgooit weet ik 9/10 keer wat het betekent.
- Als een HBO'er zegt dat hij studeert ben ik meestal zo vriendelijk om hem er op te wijzen dat HBO een opleiding is en geen studie. Ergo, hij is dus een scholier.
- Ik ben het helemaal eens met de uitspraken van de Quote-hoofdredacteur, Sander Schimmelpenninck, over hbo'ers.
- Alle bruiloften waar wij tegenwoordig heen gaan hebben een black/white tie dresscode met kleurcode voor de vrouwen en de genodigden houden zich daar aan. En ik verheug mij elke keer weer op de dresscode omdat ik het zo mooi vind als mensen zo homogeen bij elkaar passen :heart:
Ik vind je dan geen kakker, maar juist een proleet. Enorm nouveau riche.
Je bent een shower, dus geen kakker. Kakkers drinken geen bubbels, dat is voor de ordinaire proleten. Kakkers drinken wijn zonder bubbels.
Je bent dus een wannabe-kakker, geen echte kakker, maar stiekem een Tokkie die zich heeft omhoog heeft gewerkt :)
Je zal in Laren of in Blaricum wonen en in een Range Rover rijden. Vast een witte. Je laat je huis inrichten door een stylist, dus je koopt je smaak. Je gaat naar Ibiza in de zomer.
En je plaatst foto's van je bord sushi op Instagram.
Zit ik er naast? :) :) :)
Alle reacties Link kopieren
En nu ga ik stoppen want sebiet denken jullie nog dat ik het meen :twisted:
Alle reacties Link kopieren
Sinnombre heeft hetzelfde onderbuikgevoel als ik.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Spitzel schreef:
19-03-2018 13:11
Maar je kunt niet zingen.
Ikke lekker wel! :puh:
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
19-03-2018 13:31
Die gast is zo grappig.
Mijn favoriete cabaretier!
Ik sta in het blauwe boekje :whistle: Dat is wel kak genoeg lijkt me, haha! In het dagelijks leven valt het volgens mij enorm mee.
anoniem_63b6d0da2a158 wijzigde dit bericht op 19-03-2018 13:41
Reden: Correctie
0.76% gewijzigd
Ok, we zijn er dus uit: TO is nouveau riche en geen kakker. Ze was even in de war met de betekenis. Dat was al te verwachten, want ze noemde het woord 'snob' en 'kakker' in één adem. Het begon dus al dubieus dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
19-03-2018 13:10
Ik schaamde mij juist dood toen ik in de gouden BMW cabrio van een goede vriendin moest zitten.
Ik wist niet eens dat er gouden auto's bestonden, maar het bewijs:
Afbeelding
Het zal vast een heel duur ding zijn maar echt om te janken.
Kan me helemaal voorstellen. Ik vind dat echt een tokkie-auto!
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
19-03-2018 12:31
Dit. Precies.
Eens. Je hebt leuke mensen en nare mensen. Er zijn ook 'lieden' die trots zijn op hun 'kakker-zijn'. Gooien graag "liever een kakker dan een stakker erin". Nou ik ken er een paar, zijn armlastige krenten van de bovenste plank! Wel met aangeleerde Gooische 'R', dat dan weer wel.

Andersom heb je natuurlijk ook de types met minderwaardigheidscomplex die graag afgeven op mensen die in hun ogen 'kakkers' zijn, omdat ze netjes praten of in wat duurder huis wonen.
sinnombre schreef:
19-03-2018 13:34
Ik vind je dan geen kakker, maar juist een proleet. Enorm nouveau riche.
Je bent een shower, dus geen kakker. Kakkers drinken geen bubbels, dat is voor de ordinaire proleten. Kakkers drinken wijn zonder bubbels.
Je bent dus een wannabe-kakker, geen echte kakker, maar stiekem een Tokkie die zich heeft omhoog heeft gewerkt :)
Je zal in Laren of in Blaricum wonen en in een Range Rover rijden. Vast een witte. Je laat je huis inrichten door een stylist, dus je koopt je smaak. Je gaat naar Ibiza in de zomer.
En je plaatst foto's van je bord sushi op Instagram.
Zit ik er naast? :) :) :)
Gezelligheid kent geen tijd. Maar om je te laten zien dat je onderbuik er naast kan zitten:

Ik heb mij naar beneden gewerkt, ik rij een Volvo/Fiat/Volkswagen/DAF/Alfa allemaal blauw of zwart, ik richt mijn eigen huis in, laat mij betalen om andermans huis in te richten en ik kampeer tegenwoordig.

Ik Instagram zakelijk over nieuwe projecten.

:)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hekel aan musicals; vind het opera voor dummies.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
19-03-2018 13:41
Ok, we zijn er dus uit: TO is nouveau riche gebakken lucht, en geen kakker. Ze was even in de war met de betekenis. Dat was al te verwachten, want ze noemde het woord 'snob' en 'kakker' in één adem. Het begon dus al dubieus dit topic.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
DG2015 schreef:
19-03-2018 13:48
Ik heb een hekel aan musicals; vind het opera voor dummies.
Opera was aanvankelijk echt volksvermaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet kak.
Maar heb wel wat snobistische trekjes.

Alles wat ik echt lekker vind is meestal duur voedsel.
Ik hou van luxe vakanties.
Parkeer de auto het liefst voor de deur waar ik moet zijn.
Ik eet idd taart, geen gebak.
Ik heb een natuurlijke weerstand tegen viezigheid.
Eten doe ik het liefst altijd in leuke schaaltjes ( ook omdat ik dat gezelliger vind staan)
Ik kom standaard een beetje te laat ( al is dat meer een kwestie van slecht timemanagement.)
Alle reacties Link kopieren
Jejoue schreef:
19-03-2018 13:51
Opera was aanvankelijk echt volksvermaak.
Weet ik, net als Shakespeare.
Ik zeg ook niet dat ik gelijk heb. Maar ik vind het net zo vreselijk als de Toppers.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Jezus je gaat iemand die je niet kent toch niet naar & gebakken lucht noemen? :wtf:

We hebben het hier over trekjes en zelfspot, lieve mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven