Wesp op kamer

21-04-2019 09:15 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helpp!!! Er zit een dikke wesp op mijn kamer! Hij zit pp mijn raam. Ik heb het raam al opengezet maar hij gaar niet weg!! (Ik heb zo'n zolderraam). Wie kan mij helpen??
jomata schreef:
21-04-2019 12:56
We hebben een bakje staan waar die wel in kan en niet uit. Zitten luchtgaatjes in zodat we hem levend buiten kunnen zetten. Alleen tot nu toen nog geen succes
Zo'n bakje had ik ook even geleend van de buurman dus dat bakje stond er en de muizenklem maar de muizenklem werkte wel en het bakje niet. Ben gelukkig wel van de muis af.
Alle reacties Link kopieren
Als het inderdaad een wesp is (Koningin dus) want wespen zijn er nu nog niet, dan wil je die niet bij je huis en dan mep je die met wat kracht gewoon dood. Als het echter een bij is, die nu eindelijk wat actiever worden, dirigeer je die gewoon naar buiten. Die zijn niet agressief, hebben nut en meer.
redhead70 schreef:
21-04-2019 19:09
Als het inderdaad een wesp is (Koningin dus) want wespen zijn er nu nog niet, dan wil je die niet bij je huis en dan mep je die met wat kracht gewoon dood. Als het echter een bij is, die nu eindelijk wat actiever worden, dirigeer je die gewoon naar buiten. Die zijn niet agressief, hebben nut en meer.
Een bij mep ik ook dood hoor. Als je een wespenvanger hebt in de tuin dan komen daar ook ander insecten in zoals bijen en vlinders en vliegen.
redhead70 schreef:
21-04-2019 19:09
Als het inderdaad een wesp is (Koningin dus) want wespen zijn er nu nog niet, dan wil je die niet bij je huis en dan mep je die met wat kracht gewoon dood. Als het echter een bij is, die nu eindelijk wat actiever worden, dirigeer je die gewoon naar buiten. Die zijn niet agressief, hebben nut en meer.

Wespen zijn ook nuttig. Het zijn een soort ongediertebestrijders want ze eten andere insecten waar wij last van hebben (zoals muggen). Ook bestuiven ze planten, net als bijen.
En ze zijn alleen agressief als je ze lastigvalt, dus ik zou niet weten waarom een wesp dood moet.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
21-04-2019 19:17
Een bij mep ik ook dood hoor. Als je een wespenvanger hebt in de tuin dan komen daar ook ander insecten in zoals bijen en vlinders en vliegen.
Die vangers trekken juist ongedierte aan. Beter zorg je dat ze bij je buren hangen en niet in je eigen tuin:-) Bijen en vlinders doen echt geen kwaad en wespentijd is nog lang niet aangebroken. Eerst komen de muggen ons nog massaal lastig vallen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-04-2019 19:23
Wespen zijn ook nuttig. Het zijn een soort ongediertebestrijders want ze eten andere insecten waar wij last van hebben (zoals muggen). Ook bestuiven ze planten, net als bijen.
En ze zijn alleen agressief als je ze lastigvalt, dus ik zou niet weten waarom een wesp dood moet.
Ze hoeven van mij ook niet perse dood, maar wel als ze hier in de tuin een nest pogen te maken. Dat heb ik liever niet. Nuttig ja, maar ook steekgraag en ik ben allergisch voor die steken. In een normale tuin wordt dat nest te vaak en te veel verstoord waardoor ze er niet prettiger op worden. In een grote (hele grote) zou ik ze ook lekker laten zitten, maar hier in de stad niet.
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging. Een bij vliegt wat rond en valt je vlees niet aan, of het fruit van je kinderen etc. een wesp doet dat wel. Maar citroen/sinaasappel met kruidnagel werkt prima om ze een beetje weg te houden.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
21-04-2019 10:48
De buurman bleef laatst wel errrg lang in de slaapkamer. Ik kwam even checken en toen had hij een papiertje onder de deur geschoven. Daarop stond; buurman is dood. Jij bent de volgende. Afzender: wesp. 😂 Volgens de buurvrouw zat hij zich al sinds de winter te verheugen op deze grap. :roll:
Die is leuk
Alle reacties Link kopieren
Nog een. Wespen worden pas agressief op het einde van de zomer. Door voedsel tekort, o.a. Daarvoor heb je er inderdaad weinig last van als je niks verstoord. Half juli begint vaak de ellende.
Ik had vorig jaar voor het eerst een Waspinator ipv wespenvangers. Dat werkte heel goed. Dat is een nep wespennest.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer bijen meestal wel heelhuids buiten te zetten. Wespen krijgen met de elektrische klapper te maken.
Probleem is alleen dat ik het verschil vaak niet goed af zie.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-04-2019 19:23
Wespen zijn ook nuttig. Het zijn een soort ongediertebestrijders want ze eten andere insecten waar wij last van hebben (zoals muggen). Ook bestuiven ze planten, net als bijen.
En ze zijn alleen agressief als je ze lastigvalt, dus ik zou niet weten waarom een wesp dood moet.
Nou, dat valt tegen. Wespen eten vooral verzwakte bijen (althans, die voeren ze aan hun larven) eten nagenoeg geen nectar (en bestuiven dus ook niet) en proberen later in het seizoen eten uit bijennesten te jatten. Ik heb dus niet zo’n probleem met een wesp doodmeppen.
Overigens overwinteren ze hier in de houtstapel en komt er dan vaak een dikke vette met het haardhout mee naar binnen. Die gaat dan een beetje halfwakker rondzoemen in de huiskamer (want warm) Die maken we dan toch echt dood.
Overigens nog nooit een nest in de tuin of het huis gehad gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt doodsbang voor wespen. Als ze bij mij zitten spuit ik ze altijd dood met haarlak.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hem best wel te knijpen nu. De dagelijkse wesp hier is ook enorm en de buurman noemde haar ook al een koningin. Wat nou als ze aan het nesten is rondom mijn slaapkamer? Dus ik moet haar vermoorden? Dat is het beste? 😭 Zielig.
Hier is het wel degelijk wespenseizoen, alleen ze zijn nu nog aan het bouwmarkt-shoppen, ze vallen ons nu nog niet lastig, maar we hebben denk ik al 3 nesten in de maak.
Het hele dak wordt door wespen af en aan gevlogen op verschillende plekken, en ze verzamelen hout, riet, water, en zitten zelfs cement los te peuteren voor de nesten.
als de nesten klaar zijn, dan gaan ze op zoek naar voedsel, worden ze agressief, en gaan ze ons lopen treiteren.
miedo schreef:
21-04-2019 19:35
Ik probeer bijen meestal wel heelhuids buiten te zetten. Wespen krijgen met de elektrische klapper te maken.
Probleem is alleen dat ik het verschil vaak niet goed af zie.
ik zie het verschil ook niet en elk insect wat bij mij binnen zit gaat kapot. Buiten trouwens ook. Vorig jaar veel last van mieren gehad . Ik heb nu veel gifkorrels gestooid in de tuin en elke mier die ik zie trap ik dood. Vorig jaar heb ik 2 keer een ongedierte bestijdingsdienst laten komen en die man heeft dus 2 keer met een soort gel de tuin gedaan en nog was ik er niet vanaf. Dus nu begin ik in het voorjaar al met gifkorrels en hoop dat ik die mieren eindelijk de baas wordt.
Sjulia schreef:
21-04-2019 19:42
Ik zit hem best wel te knijpen nu. De dagelijkse wesp hier is ook enorm en de buurman noemde haar ook al een koningin. Wat nou als ze aan het nesten is rondom mijn slaapkamer? Dus ik moet haar vermoorden? Dat is het beste? 😭 Zielig.
vang m anders met een potje,en laat verder op in de straat weer vrij, als je hem/haar niet wil doodmaken.
Hier sla ik wel degelijk de koningin dood, als ik die te pakken krijg, want wij hebben zat nesten gehad, (straks weer een stuk of 3 schat ik)
en na nachten geknaag in je dak, en hout, en de angst dat ze zich een weg naar de slaapkamer knagen, vind ik het welletjes geweest, ik slaap niet graag onder een wespennest, dan bel ik de verdelger.
als ze op het dak van de schuur zitten vind ik het prima, maar niet boven m'n slaapkamer,
retrostar schreef:
21-04-2019 09:59
Als hij na een kwartier niet weg is ondanks mijn hulp dan spuit of sla ik hem dood. Niet van harte maar je moet wat.

Er blijven er nog genoeg over om de soort in stand te houden.
Yep ik doe hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
21-04-2019 10:48
De buurman bleef laatst wel errrg lang in de slaapkamer. Ik kwam even checken en toen had hij een papiertje onder de deur geschoven. Daarop stond; buurman is dood. Jij bent de volgende. Afzender: wesp. 😂 Volgens de buurvrouw zat hij zich al sinds de winter te verheugen op deze grap. :roll:
Echt geweldig die buurman van jou :cheer:
Alle reacties Link kopieren
MMXVIII schreef:
21-04-2019 11:08
In deze periode gaat de koningin op zoek naar een plekje voor een nest. Ze zoekt daarvoor steeds op dezelfde plekken. Als je nu een wesp tegenkomt in huis kan je deze beter of dood maken of aan de andere kant van het huis weer buiten zetten ( dan blijft de wesp meestal weg)
Wij hebben inderdaad heel de week al koninginnen in de tuin en schuur die beginnende nesten aan het bouwen zijn :-(
Het zijn er heel veel dit jaar, we blijven bezig met wegjagen om te voorkomen dat we straks grote nesten in de schuur hebben...
Alle reacties Link kopieren
lineola schreef:
21-04-2019 19:48
vang m anders met een potje,en laat verder op in de straat weer vrij, als je hem/haar niet wil doodmaken.
Hier sla ik wel degelijk de koningin dood, als ik die te pakken krijg, want wij hebben zat nesten gehad, (straks weer een stuk of 3 schat ik)
en na nachten geknaag in je dak, en hout, en de angst dat ze zich een weg naar de slaapkamer knagen, vind ik het welletjes geweest, ik slaap niet graag onder een wespennest, dan bel ik de verdelger.
als ze op het dak van de schuur zitten vind ik het prima, maar niet boven m'n slaapkamer,
Snap ik zeg! o_o vorig jaar op het nieuws gezien, die mensen hadden een reuzennest van 12.000 wespen op zolder...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen dagen in huis al 5 bijen gevangen.
Met een glas en een dunne onderzetter. Ik zet ze levend weer buiten.
2 van de 5 zag ik later dood op de galerij liggen.
Joost mag weten waar ze vandaan komen. Heb gezocht, maar kan geen kier, gat, boom of struik vinden waar ze uit komen.
Op bijen ben ik zuinig. De bijensterfte is een groot probleem. Veel gewassen worden bestoven door bijen.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
21-04-2019 19:44
ik zie het verschil ook niet en elk insect wat bij mij binnen zit gaat kapot. Buiten trouwens ook. Vorig jaar veel last van mieren gehad . Ik heb nu veel gifkorrels gestooid in de tuin en elke mier die ik zie trap ik dood. Vorig jaar heb ik 2 keer een ongedierte bestijdingsdienst laten komen en die man heeft dus 2 keer met een soort gel de tuin gedaan en nog was ik er niet vanaf. Dus nu begin ik in het voorjaar al met gifkorrels en hoop dat ik die mieren eindelijk de baas wordt.
Het verschil tussen een bij en een wesp is goed te zien. En te horen.
amarna schreef:
23-04-2019 11:21
Ik heb de afgelopen dagen in huis al 5 bijen gevangen.
Met een glas en een dunne onderzetter. Ik zet ze levend weer buiten.
2 van de 5 zag ik later dood op de galerij liggen.
Joost mag weten waar ze vandaan komen. Heb gezocht, maar kan geen kier, gat, boom of struik vinden waar ze uit komen.
Op bijen ben ik zuinig. De bijensterfte is een groot probleem. Veel gewassen worden bestoven door bijen.
Een verdwaalde bij altijd wat suikerwater geven. Ik had er net eentje. Even wat rusten en eten op de lepel en ze vliegen vanzelf weer weg.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
23-04-2019 11:21
Ik heb de afgelopen dagen in huis al 5 bijen gevangen.
Met een glas en een dunne onderzetter. Ik zet ze levend weer buiten.
2 van de 5 zag ik later dood op de galerij liggen.
Joost mag weten waar ze vandaan komen. Heb gezocht, maar kan geen kier, gat, boom of struik vinden waar ze uit komen.
Op bijen ben ik zuinig. De bijensterfte is een groot probleem. Veel gewassen worden bestoven door bijen.
Veel gewassen worden bestoven door wespen. Ook daar moet je zuinig op zijn!
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven