Wie gebruikt deze dingen/ of doet dit nog?
zaterdag 2 mei 2026 om 09:00
Vond gisteren een oude portemonnee in een la.Toentertijd best een dure,van een merk, echter hij lag er niet voor niets. Contant geld heb ik niet. Mijn pasjes zitten in mijn telefoonhoesje.
Een huistelefoon...net zoiets. Toen mijn vader overleed, de enige die ons nog op de huistelefoon belde, Hebben we het abonnement opgezegd en de toestellen op zolder gelegd.
Van daaruit bedacht ik mij meer zaken waar ik mij van afvroeg wie doet of gebruikt bepaalde dingen anno 2026 nog?
Gezien de obsessie van partner hebben wij nog wel een stereo met goede boxen van een gerenommeerd merk..jaja, zelfs nog een cassetterecorder
.
Maar ook Spotify hoor.
En zo zijn er nog tig dingen zoals handgeschreven brieven, acceptgiro's etc.
Als luchtig topic voor het weekend.
Een huistelefoon...net zoiets. Toen mijn vader overleed, de enige die ons nog op de huistelefoon belde, Hebben we het abonnement opgezegd en de toestellen op zolder gelegd.
Van daaruit bedacht ik mij meer zaken waar ik mij van afvroeg wie doet of gebruikt bepaalde dingen anno 2026 nog?
Gezien de obsessie van partner hebben wij nog wel een stereo met goede boxen van een gerenommeerd merk..jaja, zelfs nog een cassetterecorder
Maar ook Spotify hoor.
En zo zijn er nog tig dingen zoals handgeschreven brieven, acceptgiro's etc.
Als luchtig topic voor het weekend.
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 02-05-2026 09:01
Reden: Verkeerd woord
Reden: Verkeerd woord
0.32% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zaterdag 2 mei 2026 om 09:14
Ik heb nog steeds een heel grote C&B portemonnee, ik denk zeker wel 35 jaar oud. Daar zit standaard € 20-40 euro in voor ‘je weet maar nooit’ en al mijn pasjes. Ik moet nog steeds wel een keer Apple Pay op mijn telefoon en horloge zetten want tegenwoordig hebben zelfs zeventigers dat.
Een huistelefoon heb ik ook. Sinds het overlijden van mijn moeder is er volgens mij nog een keer op gebeld door een kozijnenverkoper. Ik ga hem binnenkort opzeggen als ik ga verhuizen.
Een huistelefoon heb ik ook. Sinds het overlijden van mijn moeder is er volgens mij nog een keer op gebeld door een kozijnenverkoper. Ik ga hem binnenkort opzeggen als ik ga verhuizen.
zaterdag 2 mei 2026 om 09:14
zaterdag 2 mei 2026 om 09:21
Ik schrijf nog met vulpen en rij bij voorkeur in auto’s van 25 jaar oud of ouder.
Gebruik geen AI, geen sociale media als Facebook, Snapchat etc.
Ook draag ik nog wel hoeden, heb een paar Borsalino’s en voor de zomer een mooie panamahoed.
Maar ik gebruik vrijwel geen contant geld meer, betaal alles met mijn telefoon.
Een vaste telefoon heb ik al jaren niet meer. Toen ik 12 jaar terug verhuisde heb ik nog een jaar of 2 een vaste lijn gehad, maar niemand belde er op en ik kon mijn eigen nummer niet eens onthouden. Dus bij de volgende abonnementswissel de vaste lijn eruit gedaan.
Gebruik geen AI, geen sociale media als Facebook, Snapchat etc.
Ook draag ik nog wel hoeden, heb een paar Borsalino’s en voor de zomer een mooie panamahoed.
Maar ik gebruik vrijwel geen contant geld meer, betaal alles met mijn telefoon.
Een vaste telefoon heb ik al jaren niet meer. Toen ik 12 jaar terug verhuisde heb ik nog een jaar of 2 een vaste lijn gehad, maar niemand belde er op en ik kon mijn eigen nummer niet eens onthouden. Dus bij de volgende abonnementswissel de vaste lijn eruit gedaan.
zaterdag 2 mei 2026 om 09:24
Voor in de auto gebruik ik een FM-transmitter. Daarmee verbind je je telefoon met Bluetooth en dat ding zendt een signaal uit op een vaste frequentie. Als je je autoradio op die frequentie zet, heb je muziek. Of een podcast, of wat je maar vanaf je telefoon wil luisteren.
zaterdag 2 mei 2026 om 09:32
Wij hebben sinds we hier wonen (bijna 9 jaar) al geen vaste telefoon meer.
Portemonnee heb ik wel, zitten eigenlijk alleen maar pasjes in, contant geld gebruik ik zelden tot nooit.
Het meest ouderwetse dat wij hebben is waarschijnlijk de cd-speler in onze auto. Voor de vakantie nog leuk allemaal cd's voor samengesteld en gebrand.
Portemonnee heb ik wel, zitten eigenlijk alleen maar pasjes in, contant geld gebruik ik zelden tot nooit.
Het meest ouderwetse dat wij hebben is waarschijnlijk de cd-speler in onze auto. Voor de vakantie nog leuk allemaal cd's voor samengesteld en gebrand.
zaterdag 2 mei 2026 om 09:34
zaterdag 2 mei 2026 om 09:35
Mijn keuken weekkalender. Al mijn afspraken staan erop. Ook wel in mijn telefoon, maar hou ervan dat ding per week. Nog een oude mini-rolodex met adressen. Mijn leren filofax agenda-omslagen liggen in de la. Zo mooi, maar niet meer van deze tijd.
En altijd in de tas kleine opschrijfboekjes.
En altijd in de tas kleine opschrijfboekjes.
Everything you see I owe to spaghetti!
zaterdag 2 mei 2026 om 09:38
O ik dacht dat dit topic over washandjes zou gaan 
Mijn pinpas inclusief pincode. Krijg laatst toch even flinke kortsluiting toen ik geen 5G had en mijn fysieke pas moest gebruiken en mijn pincode niet meer wist.
Mijn pinpas inclusief pincode. Krijg laatst toch even flinke kortsluiting toen ik geen 5G had en mijn fysieke pas moest gebruiken en mijn pincode niet meer wist.
star⁴ wijzigde dit bericht op 02-05-2026 09:39
Reden: verkeerd gelezen, gebruik ik dus NIET
Reden: verkeerd gelezen, gebruik ik dus NIET
1.55% gewijzigd
zaterdag 2 mei 2026 om 09:49
Hoe doe je dat?Auditor2 schreef: ↑02-05-2026 09:24Voor in de auto gebruik ik een FM-transmitter. Daarmee verbind je je telefoon met Bluetooth en dat ding zendt een signaal uit op een vaste frequentie. Als je je autoradio op die frequentie zet, heb je muziek. Of een podcast, of wat je maar vanaf je telefoon wil luisteren.
Mijn benzineauto is 12 jaar oud en ik heb wel usb waar ik muziek mee kan afspelen maar zou graag Stingray willen kunnen afspelen.
zaterdag 2 mei 2026 om 09:51
Hahaha...
Washandjes gebruik ik niet meer sinds ik op mezelf woon...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zaterdag 2 mei 2026 om 09:56
Contant geld eigenlijk alleen voor de schoonmaakhulp. Ik heb nog wel een portemonnee maar neem die niet overal in z’n geheel mee naartoe. Zit standaard in m’n werktas. Ik heb geen telefoonhoesje waar pasjes in kunnen maar pasje (meestal alleen rijbewijs) gaat vaak in m’n jaszak/auto/tas als ik die bij me heb. Betalen doe ik met telefoon. Maar ik vind t wel fijn dat m’n pasjes e.d. (ook id kaart van m’n jonge kinderen, verzekeringspasjes, biebpasjes) een soort “thuis” hebben waar ik ze altijd laat
zaterdag 2 mei 2026 om 09:57
Dat contante geld komt toch ook van je bankrekening? Dus, als de bank/overheid niet wil dat jij nog wat koopt, dan kan je ook niet meer aan contant geld komen.
zaterdag 2 mei 2026 om 10:04
Papieren agenda vind ik fijn om mijn uren bij te houden .
Vaste lijn wordt nog zelden gebruikt maar man wil er niet vanaf .
Ik betaal bijna alles met telefoon of horloge maar heb voor de zekerheid altijd ongeveer 100€ cash in huis en 20€ in mijn tas .
Maar bv een verjaardagskalender die ik soms nog wel tegenkom bij mensen heb ik niet en ook nooit gehad .
Vaste lijn wordt nog zelden gebruikt maar man wil er niet vanaf .
Ik betaal bijna alles met telefoon of horloge maar heb voor de zekerheid altijd ongeveer 100€ cash in huis en 20€ in mijn tas .
Maar bv een verjaardagskalender die ik soms nog wel tegenkom bij mensen heb ik niet en ook nooit gehad .
zaterdag 2 mei 2026 om 10:10
Ik behoor ook tot die minderheidmargreetder schreef: ↑02-05-2026 09:34
En ik blijkt tot de minderheid te horen die niet met een mobiel betaalt.
zaterdag 2 mei 2026 om 10:22
Mijn puberdochters zijn helemaal into cd's en vinden papa en mama weliswaar helemaal niet cool maar onze muzieksmaak wel, dus zijn de cd's weer van zolder gehaald. Ook loopt de 17-jarige weer rond met onze oude digitale pocketcamera.
Dus gewoon blijven gebruiken die ouderwetse dingen, op een gegeven moment wordt het vanzelf weer hip
Dus gewoon blijven gebruiken die ouderwetse dingen, op een gegeven moment wordt het vanzelf weer hip
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in