Wie gebruikt deze dingen/ of doet dit nog?

02-05-2026 09:00 142 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vond gisteren een oude portemonnee in een la.Toentertijd best een dure,van een merk, echter hij lag er niet voor niets. Contant geld heb ik niet. Mijn pasjes zitten in mijn telefoonhoesje.

Een huistelefoon...net zoiets. Toen mijn vader overleed, de enige die ons nog op de huistelefoon belde, Hebben we het abonnement opgezegd en de toestellen op zolder gelegd.

Van daaruit bedacht ik mij meer zaken waar ik mij van afvroeg wie doet of gebruikt bepaalde dingen anno 2026 nog?
Gezien de obsessie van partner hebben wij nog wel een stereo met goede boxen van een gerenommeerd merk..jaja, zelfs nog een cassetterecorder 😁.
Maar ook Spotify hoor.

En zo zijn er nog tig dingen zoals handgeschreven brieven, acceptgiro's etc.

Als luchtig topic voor het weekend.
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 02-05-2026 09:01
Reden: Verkeerd woord
0.32% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Contant geld- voor nood en de hulp
Vaste telefoon- voor bejaarde familieleden
Lps, cd's, portemonnee, benzineauto
Alle reacties Link kopieren Quote
Portemonnee zeker wel. Ik sleep niet alles mee in mijn telefoon. Id, pasjes heb ik 90% van de tijd niet mee. Bij een dagje weg gaat de portemonnee in de tas.

Huistelefoon weg gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog steeds een heel grote C&B portemonnee, ik denk zeker wel 35 jaar oud. Daar zit standaard € 20-40 euro in voor ‘je weet maar nooit’ en al mijn pasjes. Ik moet nog steeds wel een keer Apple Pay op mijn telefoon en horloge zetten want tegenwoordig hebben zelfs zeventigers dat.
Een huistelefoon heb ik ook. Sinds het overlijden van mijn moeder is er volgens mij nog een keer op gebeld door een kozijnenverkoper. Ik ga hem binnenkort opzeggen als ik ga verhuizen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Contant geld voor nood, cd's voor in de auto ( is 25 jr oud dus geen moderne "snufjes" :P ) en héél belangrijk mijn papieren ( moleskine) weekagenda :flirting:
Voor mij speciale en geliefde personen stuur ik nog echte kaartjes.
"As around the sun, the earth knows she's revolving..."
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf nog met vulpen en rij bij voorkeur in auto’s van 25 jaar oud of ouder.
Gebruik geen AI, geen sociale media als Facebook, Snapchat etc.
Ook draag ik nog wel hoeden, heb een paar Borsalino’s en voor de zomer een mooie panamahoed.

Maar ik gebruik vrijwel geen contant geld meer, betaal alles met mijn telefoon.
Een vaste telefoon heb ik al jaren niet meer. Toen ik 12 jaar terug verhuisde heb ik nog een jaar of 2 een vaste lijn gehad, maar niemand belde er op en ik kon mijn eigen nummer niet eens onthouden. Dus bij de volgende abonnementswissel de vaste lijn eruit gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij kijken de laatste tijd weer meer DVD's omdat er steeds minder op de streamingdiensten staat dat ik wil zien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hela schreef:
02-05-2026 09:14
Contant geld voor nood, cd's voor in de auto ( is 25 jr oud dus geen moderne "snufjes" :P ) en héél belangrijk mijn papieren ( moleskine) weekagenda :flirting:
Voor mij speciale en geliefde personen stuur ik nog echte kaartjes.
Voor in de auto gebruik ik een FM-transmitter. Daarmee verbind je je telefoon met Bluetooth en dat ding zendt een signaal uit op een vaste frequentie. Als je je autoradio op die frequentie zet, heb je muziek. Of een podcast, of wat je maar vanaf je telefoon wil luisteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Platenspeler 🥰
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee gebruik ik allemaal niet meer.
Een agenda ook zoiets, gebruik ik niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen een platenspeler. Verder geen ouderwetse spullen in gebruik volgens mjj.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben sinds we hier wonen (bijna 9 jaar) al geen vaste telefoon meer.

Portemonnee heb ik wel, zitten eigenlijk alleen maar pasjes in, contant geld gebruik ik zelden tot nooit.

Het meest ouderwetse dat wij hebben is waarschijnlijk de cd-speler in onze auto. Voor de vakantie nog leuk allemaal cd's voor samengesteld en gebrand. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wel een portemonnee en een agenda.
Alle reacties Link kopieren Quote
Contant geld alleen nog voor de glazenwasser in mijn portemonnee. Deze beroepsgroep lijkt een hekel te hebben aan pinnen.
En ik blijkt tot de minderheid te horen die niet met een mobiel betaalt.
margreetder wijzigde dit bericht op 02-05-2026 09:35
23.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn keuken weekkalender. Al mijn afspraken staan erop. Ook wel in mijn telefoon, maar hou ervan dat ding per week. Nog een oude mini-rolodex met adressen. Mijn leren filofax agenda-omslagen liggen in de la. Zo mooi, maar niet meer van deze tijd.
En altijd in de tas kleine opschrijfboekjes.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren Quote
O ik dacht dat dit topic over washandjes zou gaan :mrgreen:

Mijn pinpas inclusief pincode. Krijg laatst toch even flinke kortsluiting toen ik geen 5G had en mijn fysieke pas moest gebruiken en mijn pincode niet meer wist.
star⁴ wijzigde dit bericht op 02-05-2026 09:39
Reden: verkeerd gelezen, gebruik ik dus NIET
1.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bewaar mijn pasjes niet bij mijn telefoon.

Als ik mijn telefoon kwijt ben, wil ik nog wel iets kunnen betalen.

En als ik mijn geld kwijt ben, wil ik iemand kunnen bellen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Auditor2 schreef:
02-05-2026 09:24
Voor in de auto gebruik ik een FM-transmitter. Daarmee verbind je je telefoon met Bluetooth en dat ding zendt een signaal uit op een vaste frequentie. Als je je autoradio op die frequentie zet, heb je muziek. Of een podcast, of wat je maar vanaf je telefoon wil luisteren.
Hoe doe je dat?
Mijn benzineauto is 12 jaar oud en ik heb wel usb waar ik muziek mee kan afspelen maar zou graag Stingray willen kunnen afspelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik betaal graag contant.

Ik vind een enge gedachte dat een bank (of de overheid) ervoor zou kunnen zorgen dat iemand nergens meer iets kan kopen.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
02-05-2026 09:38
O ik dacht dat dit topic over washandjes zou gaan :mrgreen:

Mijn pinpas inclusief pincode. Krijg laatst toch even flinke kortsluiting toen ik geen 5G had en mijn fysieke pas moest gebruiken en mijn pincode niet meer wist.
Hahaha...
Washandjes gebruik ik niet meer sinds ik op mezelf woon...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Contant geld eigenlijk alleen voor de schoonmaakhulp. Ik heb nog wel een portemonnee maar neem die niet overal in z’n geheel mee naartoe. Zit standaard in m’n werktas. Ik heb geen telefoonhoesje waar pasjes in kunnen maar pasje (meestal alleen rijbewijs) gaat vaak in m’n jaszak/auto/tas als ik die bij me heb. Betalen doe ik met telefoon. Maar ik vind t wel fijn dat m’n pasjes e.d. (ook id kaart van m’n jonge kinderen, verzekeringspasjes, biebpasjes) een soort “thuis” hebben waar ik ze altijd laat ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
dreuvel schreef:
02-05-2026 09:49
En ik betaal graag contant.

Ik vind een enge gedachte dat een bank (of de overheid) ervoor zou kunnen zorgen dat iemand nergens meer iets kan kopen.
Dat contante geld komt toch ook van je bankrekening? Dus, als de bank/overheid niet wil dat jij nog wat koopt, dan kan je ook niet meer aan contant geld komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Papieren agenda vind ik fijn om mijn uren bij te houden .
Vaste lijn wordt nog zelden gebruikt maar man wil er niet vanaf .
Ik betaal bijna alles met telefoon of horloge maar heb voor de zekerheid altijd ongeveer 100€ cash in huis en 20€ in mijn tas .
Maar bv een verjaardagskalender die ik soms nog wel tegenkom bij mensen heb ik niet en ook nooit gehad .
Alle reacties Link kopieren Quote
margreetder schreef:
02-05-2026 09:34

En ik blijkt tot de minderheid te horen die niet met een mobiel betaalt.
Ik behoor ook tot die minderheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn puberdochters zijn helemaal into cd's en vinden papa en mama weliswaar helemaal niet cool maar onze muzieksmaak wel, dus zijn de cd's weer van zolder gehaald. Ook loopt de 17-jarige weer rond met onze oude digitale pocketcamera.

Dus gewoon blijven gebruiken die ouderwetse dingen, op een gegeven moment wordt het vanzelf weer hip :)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven