Wie heeft er ook een hekel aan honden?

21-08-2018 16:54 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel weer hoop gezeik krijgen van mensen die hun hond helemaal de bom vinden maar das leuk voor jou en ook deels mijn probleem. Ik heb echt een schurft aan honden. Ze hijgen en blaffen en stinken ook al stop je die beesten elke dag in bad. Zo'n muffe geur je ruikt het gewoon altijd. Ook schijten ze overal , wordt dit vaak door hun baas niet opgeruimd en worden ze op een paar uitzonderingen daargelaten in mijn ogen gewoon vaak niet opgevoed en lopen los e.d. Ook kijken ze altijd zo sip en steken ze hun neus zomaar tussen je benen e.d. Vet irritant! Maar het aller aller irritantste vind ik de bazen. Die er maar vanuit gaan dat heel de wereld hun hond leuk en lief vind en dan roepen "hij doet niks hoor" terwijl ik dan denk 'hij doet gvd wel degelijk wat, haal dat smerige beest bij me weg' (ik vind het echt gewoon niet leuk als ze op je kwijlen/likken/springen of de eerder genoemde neus in je kruis gatverdamme.) Ook zie ik dan honden eigenaren die hun gezicht laten likken terwijl dat beest echt net 5 min ervoor een drol heeft opgevreten of zijn eigen gat gelikt. Dit is geen topic zodat honden eigenaren kunnen gaan lopen verdedigen waarom die beesten zogenaamd wél leuk zijn. Maar voor mensen die ze ook echt te stom voor woorden vinden. Ik ben vast niet de enige.
anoniem_364278 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 16:55
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Trouwens hoe kortzichtig die mensen die roepen dat hun hond niks doet. Alsof je als anti-honden mens dat kan zien als ie op je af komt stormen. Er is geen baas ter wereld die roept dat ie wel wat doet. Er zijn ook legio mensen gewoon doodsbang voor die beesten. Heb tijdens t joggen keer zo'n kreng achter me aangehad die zogenaamd niks deed. Heeft me wel in mijn kuit gegrepen dat beest. Schrok me echt rot. Dus sindsdien geloof ik dat 'hij doet niks' echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
21-08-2018 17:38
Hahahah, ik roep bij mijn oppashond (ieder jaar een maand in de zomervakantie): “geen zorgen hij rukt alleen je arm af en vreet hem op.”

Het dier doet niks maar is wel aanwezig en heeft weinig respect voor personal space. Wel altijd aan de riem. Maar goed ik kan weinig veranderen aan zijn opvoeding.
Onze hond is een deurmat op pootjes. Dat ik haar als bloeddorstig monster presenteer aan de buitenwereld is om er nog iets van te maken.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vrij weinig honden leuk. En dat ligt altijd aan hun opvoeding. Of aan de mijne. Misschien zie ik het wel fout.

Ik zie gelik namelijk niet als kusjes. Wild tegen me opspringen, vind ik niet onschuldig enthousiast. En de brie van m'n toastje jatten is niet schattig ondeugend!

De meeste honden die ik ken, vind ik dus irritant. En sneu. Want ze willen zelf wel graag leuk gevonden worden maar leren gewoon niet hoe ze zich moeten gedragen.
Nancyyy schreef:
21-08-2018 17:42
Trouwens hoe kortzichtig die mensen die roepen dat hun hond niks doet. Alsof je als anti-honden mens dat kan zien als ie op je af komt stormen. Er is geen baas ter wereld die roept dat ie wel wat doet. Er zijn ook legio mensen gewoon doodsbang voor die beesten. Heb tijdens t joggen keer zo'n kreng achter me aangehad die zogenaamd niks deed. Heeft me wel in mijn kuit gegrepen dat beest. Schrok me echt rot. Dus sindsdien geloof ik dat 'hij doet niks' echt niet meer.

Maar dat doet hij anders nooit!
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
21-08-2018 17:38
Ik vind een hond wel stinken. Vooral nat. Maar ik vind heel veel parfum op stinken. Dus dat is subjectief.

Opdringerig wordt nogal eens verward met 'enthousiast'.
Wat een baas enthousiast noemt vind ik al snel opdringerig. Ik wil geen fysiek contact met andermans hond dus geen gespring gelik of gesnuffel. En echt bs dat je je dan beter moet wassen :facepalm: grappig man.
Alle reacties Link kopieren
Nancyyy schreef:
21-08-2018 17:42
Trouwens hoe kortzichtig die mensen die roepen dat hun hond niks doet. Alsof je als anti-honden mens dat kan zien als ie op je af komt stormen. Er is geen baas ter wereld die roept dat ie wel wat doet. Er zijn ook legio mensen gewoon doodsbang voor die beesten. Heb tijdens t joggen keer zo'n kreng achter me aangehad die zogenaamd niks deed. Heeft me wel in mijn kuit gegrepen dat beest. Schrok me echt rot. Dus sindsdien geloof ik dat 'hij doet niks' echt niet meer.
Ik ben niet kortzichting. Ik ken het lichaamsgedrag van honden en ik ken mijn eigen honden nog beter. Alleen niet alle mensen met honden kennen honden of kennen hun eigen hond. en die verpesten een hoop.
Van paarden wordt ook al gezegd dat ze onvoorspelbaar zijn. Maar dat valt ook reuze mee. Je ziet sommige dingen al van mijlenver aankomen bij paarden. Bij honden ook. Maar als mensen een plank voor hun kop hebben of ze hebben er geen verstand van, dan kunnen die dieren daar toch ook niets aan doen? Zij zenden signalen uit en die ketsen vervolgens af op de muur van een dom mens. Dat is niet hún fout.

En als jij doodsbang bent voor honden, jammer dan. Ze bestaan. Deal with it.
iones wijzigde dit bericht op 21-08-2018 17:45
19.63% gewijzigd
JollyRider schreef:
21-08-2018 17:43
Onze hond is een deurmat op pootjes. Dat ik haar als bloeddorstig monster presenteer aan de buitenwereld is om er nog iets van te maken.

Hahahaha, ik heb ooit zo’n filmpje gezien dat ze een tekkel een spinnenpak aan hadden gedaan en bij de ondergrondse lieten rondlopen. Ze hadden ook overal spinrag opgehangen en mega spinnenwebben gemaakt. Wellicht is het iets voor jullie hond? Ze hebben vast ook wel iets anders. Een haai ofzo? Haha
iones schreef:
21-08-2018 17:44
Ik ben niet kortzichting. Ik ken het lichaamsgedrag van honden en ik ken mijn eigen honden nog beter. Alleen niet alle mensen met honden kennen honden of kennen hun eigen hond. en die verpesten een hoop.
Van paarden wordt ook al gezegd dat ze onvoorspelbaar zijn. Maar dat valt ook reuze mee. Je ziet sommige dingen al van mijlenver aankomen bij paarden. Bij honden ook. Maar als mensen een plank voor hun kop hebben of ze hebben er geen verstand van, dan kunnen die dieren daar toch ook niets aan doen? Zij zenden signalen uit en die ketsen vervolgens af op de muur van een dom mens. Dat is niet hún fout.

En als jij doodsbang bent voor honden, jammer dan. Ze bestaan. Deal with it.
Koekoek.
:popcorn: Ik blijf toch even hangen. Heb wel m'n hond mee: :puppy: :whistle: maar hij doet niets (kijk zelf maar).
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
21-08-2018 17:44
Ik ben niet kortzichting. Ik ken het lichaamsgedrag van honden en ik ken mijn eigen honden nog beter. Alleen niet alle mensen met honden kennen honden of kennen hun eigen hond. en die verpesten een hoop.

En als jij doodsbang bent voor honden, jammer dan. Ze bestaan. Deal with it.
Ja en ik als niet hondenfan kan dat onderscheid op een afstand niet maken als zo'n beest op me af komt. Ergens diep in t bos of speciale losloop plekken prima maar je kan die beesten amper ontlopen en ik vind gewoon dat ze op plekken waar veel mensen komen aan een riem horen te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de bemoedigende knuffels en woorden, ik ben enorm aan het kwispelen.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Nancyyy schreef:
21-08-2018 17:46
Ja en ik als niet hondenfan kan dat onderscheid op een afstand niet maken als zo'n beest op me af komt. Ergens diep in t bos of speciale losloop plekken prima maar je kan die beesten amper ontlopen en ik vind gewoon dat ze op plekken waar veel mensen komen aan een riem horen te zitten.
Ik vind van niet. Mits ze opgevoed zijn trouwens.
Ik vind niet dat honden tegen anderen mogen blaffen of op mogen springen.
Maar je hebt veel mensen die te lui zijn om hun kinderen of hun hond op te voeden. Opvoeden is uit de mode geraakt, gemak is in de mode geraakt.
Ik heb geen hond. Ik wil geen hond. En vind het oppassen eens per jaar prima. Ik begrijp het als mensen honden niet leuk vinden. Maar haten... diep hoor.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik wel benieuwd wat maakt dat hondenbezitters massaal moeten verdedigen dat ze een hond hebben. Ik ben echt verbaast. Want ik zeg nergens dat je slecht bent als je ze wel leuk vind of dat ik vind dat niemand ze leuk moet vinden. Ik richt me tot de mensen die ze NIET leuk vinden dat zeg ik duidelijk in mijn openingspost.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
21-08-2018 17:45
Hahahaha, ik heb ooit zo’n filmpje gezien dat ze een tekkel een spinnenpak aan hadden gedaan en bij de ondergrondse lieten rondlopen. Ze hadden ook overal spinrag opgehangen en mega spinnenwebben gemaakt. Wellicht is het iets voor jullie hond? Ze hebben vast ook wel iets anders. Een haai ofzo? Haha
Lol, ja die ken ik. Erg grappig. Die van die haai klinkt goed. Een spuitbus bloedrode verf was ook al best vermakelijk trouwens :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nancyyy schreef:
21-08-2018 17:38
Precies dit. Mijn ma heeft nog net geen smetvrees maakt 2x per dag schoon en nog stinkt alles naar die hond. En het beest moet ook altijd mee. Ook mijn huis in. Tegenwoordig weiger ik dit en man wat een gezeik heeft dat al gegeven. Ze praat ook alsof het beest een mens is zo van 'jaaaa maar dan zit fikkie alleen en das niet gezellig voor hem bla bla bla' hele verhalen joh.
Wat apart, je moeder is wel dol op honden dus je hebt het niet van je moeder, ben je wel eens aangevallen dat je zo anti bent?
iones schreef:
21-08-2018 17:47
Ik vind van niet. Mits ze opgevoed zijn trouwens.
Ik vind niet dat honden tegen anderen mogen blaffen of op mogen springen.
Maar je hebt veel mensen die te lui zijn om hun kinderen of hun hond op te voeden. Opvoeden is uit de mode geraakt, gemak is in de mode geraakt.
Ik vind wel dat honden aan de lijn moeten buiten de losloopgebieden om.
Ik heb geen hekel aan honden, ik ben er wel allergisch voor
Alle reacties Link kopieren
Nancyyy schreef:
21-08-2018 17:48
Overigens ben ik wel benieuwd wat maakt dat hondenbezitters massaal moeten verdedigen dat ze een hond hebben. Ik ben echt verbaast. Want ik zeg nergens dat je slecht bent als je ze wel leuk vind of dat ik vind dat niemand ze leuk moet vinden. Ik richt me tot de mensen die ze NIET leuk vinden dat zeg ik duidelijk in mijn openingspost.
Ik verdedig niks. Ik snap waarom mensen een hekel aan honden hebben. Maar ik zou niet weten waarom ik me zou verdedigen voor legaal amusement.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Nancyyy schreef:
21-08-2018 17:48
Overigens ben ik wel benieuwd wat maakt dat hondenbezitters massaal moeten verdedigen dat ze een hond hebben. Ik ben echt verbaast. Want ik zeg nergens dat je slecht bent als je ze wel leuk vind of dat ik vind dat niemand ze leuk moet vinden. Ik richt me tot de mensen die ze NIET leuk vinden dat zeg ik duidelijk in mijn openingspost.
En die mensen houden juist wijselijk hun mond ipv hun haat of intolerantie te verspreiden.

Want intolerantie is gelukkig tegenwoordig ongewenst maatschappelijk gedrag, iets waarvoor je je behoort te schamen. Om over haat maar niet te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
21-08-2018 17:49
Ik vind wel dat honden aan de lijn moeten buiten de losloopgebieden om.
Ik vind dat alleen als dat voor hun eigen veiligheid is. Maar weg van de straat mogen ze van mij los. Nogmaals, mits onder commando. Dus geen ongeleide projectielen.
iones schreef:
21-08-2018 17:47
Ik vind van niet. Mits ze opgevoed zijn trouwens.
Ik vind niet dat honden tegen anderen mogen blaffen of op mogen springen.
Maar je hebt veel mensen die te lui zijn om hun kinderen of hun hond op te voeden. Opvoeden is uit de mode geraakt, gemak is in de mode geraakt.

Nee dit ben ik wel met nancyyy eens. Honden mogen los in een losloopgebied of in een bos maar niet gewoon in een woonwijk.

Laatst was mijn oppashond hier. Hij zit aan de riem. Hond van tegemoetkomende mensen loopt los en duikt bovenop mijn oppashond. Grommen, bijten. Mijn oppashond kan dan nergens heen hè. Ik schop dan. Heel hard. En daarna kan men ook, mocht er sprake zijn van een wond, een dierenartsrekening verwachten.

Regel nummer 1: hond aan de riem? Dan lijn jij ook jouw hond aan. En in een woonwijk houd je ze sowieso aan de riem.
Hekel aan iets hebben is anders dan haten...

Ik vind honden wel oke, zou er nooit 1 willen hebben, maar de baasjes vind ik meestal maar bagger. De meesten pakken een hond om ergens de baas over te kunnen spelen, maar verpesten dat beestje dan wel.
ViezeHond schreef:
21-08-2018 17:47
Bedankt voor de bemoedigende knuffels en woorden, ik ben enorm aan het kwispelen.
:smooch:
JollyRider schreef:
21-08-2018 17:49
Lol, ja die ken ik. Erg grappig. Die van die haai klinkt goed. Een spuitbus bloedrode verf was ook al best vermakelijk trouwens :)

Oh ja dat is leuk! Oh alsjeblieft doe dat en zet het filmpje hier 😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven