Wie heeft er ook een hekel aan honden?

21-08-2018 16:54 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal wel weer hoop gezeik krijgen van mensen die hun hond helemaal de bom vinden maar das leuk voor jou en ook deels mijn probleem. Ik heb echt een schurft aan honden. Ze hijgen en blaffen en stinken ook al stop je die beesten elke dag in bad. Zo'n muffe geur je ruikt het gewoon altijd. Ook schijten ze overal , wordt dit vaak door hun baas niet opgeruimd en worden ze op een paar uitzonderingen daargelaten in mijn ogen gewoon vaak niet opgevoed en lopen los e.d. Ook kijken ze altijd zo sip en steken ze hun neus zomaar tussen je benen e.d. Vet irritant! Maar het aller aller irritantste vind ik de bazen. Die er maar vanuit gaan dat heel de wereld hun hond leuk en lief vind en dan roepen "hij doet niks hoor" terwijl ik dan denk 'hij doet gvd wel degelijk wat, haal dat smerige beest bij me weg' (ik vind het echt gewoon niet leuk als ze op je kwijlen/likken/springen of de eerder genoemde neus in je kruis gatverdamme.) Ook zie ik dan honden eigenaren die hun gezicht laten likken terwijl dat beest echt net 5 min ervoor een drol heeft opgevreten of zijn eigen gat gelikt. Dit is geen topic zodat honden eigenaren kunnen gaan lopen verdedigen waarom die beesten zogenaamd wél leuk zijn. Maar voor mensen die ze ook echt te stom voor woorden vinden. Ik ben vast niet de enige.
anoniem_364278 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 16:55
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
21-08-2018 17:52
Nee dit ben ik wel met nancyyy eens. Honden mogen los in een losloopgebied of in een bos maar niet gewoon in een woonwijk.

Laatst was mijn oppashond hier. Hij zit aan de riem. Hond van tegemoetkomende mensen loopt los en duikt bovenop mijn oppashond. Grommen, bijten. Mijn oppashond kan dan nergens heen hè. Ik schop dan. Heel hard. En daarna kan men ook, mocht er sprake zijn van een wond, een dierenartsrekening verwachten.

Regel nummer 1: hond aan de riem? Dan lijn jij ook jouw hond aan. En in een woonwijk houd je ze sowieso aan de riem.
Tsja, ik woon gelukkig niet in woonwijk. En mijn honden klappen niet op andere honden. als een andere hond is aangelijnd, hou ik de mijne bij me om geen spanning op te bouwen. Ik weet namelijk dat wanneer één hond is aangelijnd, en een andere niet, dat dit spanning geeft. Helaas weten heel veel hondeneigenaren dit niet. En dit zouden ze echt wél moeten weten.

Geloof me in bossen mogen honden doorgaans óók al niet los! En dat is eigenlijk de reden dat ik me niet meer aan de regels hou. Overigens in mijn gemeente mogen ze in buitengebied wel overal los. En ik woon in buitengebied dus overtreed ik hier niet de regels.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd wel van honden, liefst een beetje formaat rottweiler / herder of een staffordje ofzo. Die van mij mochten niet likken (bah!) en ook niet springen. Wel los, maar luisterden goed dus niemand had er last van. Snap een aantal irritaties wel, maar kan juist smelten voor die lieve ogen. Een vriend van ons was als de dood voor honden (vies / eng / onvoorspelbaar), is lange tijd niet bij ons binnen geweest tenzij ze opgesloten werden. Uiteindelijk hebben die van mij hem eroverheen geholpen, heb nog foto’s waar hij ze lachend aait. Jammer dat ze er niet meer zijn, had ze aan kunnen bieden als therapiehonden :proud:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
21-08-2018 17:50
En die mensen houden juist wijselijk hun mond ipv hun haat of intolerantie te verspreiden.

Want intolerantie is gelukkig tegenwoordig ongewenst maatschappelijk gedrag, iets waarvoor je je behoort te schamen. Om over haat maar niet te spreken.
Haat en intolerantie verspreiden nog wel, jezus wat overdreven.
Moet iedereen van honden houden? En als je dat niet doet moet je je mond erover houden want anders verspreid je haat en intolerantie? :bonk:
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
21-08-2018 17:47
Ik vind van niet. Mits ze opgevoed zijn trouwens.
Ik vind niet dat honden tegen anderen mogen blaffen of op mogen springen.
Maar je hebt veel mensen die te lui zijn om hun kinderen of hun hond op te voeden. Opvoeden is uit de mode geraakt, gemak is in de mode geraakt.
Eens. Hoewel gemakzucht me niet de enige reden lijkt. Sommige mensen begrijpen gewoon niet hoe consequent opvoeden moet. En er zijn er natuurlijk ook die vervelend gedrag juist aanmoedigen en op bedelen of zelfs pikken reageren met: 'ahhh, heb je honger meisje? Wil jij ook een plakje worst'? :sarcastic:

Om nog maar te zwijgen van mensen die een hond nemen met een karakter en temperament dat ze simpelweg niet aan kunnen.
Musai schreef:
21-08-2018 17:52
Hekel aan iets hebben is anders dan haten...

Ik vind honden wel oke, zou er nooit 1 willen hebben, maar de baasjes vind ik meestal maar bagger. De meesten pakken een hond om ergens de baas over te kunnen spelen, maar verpesten dat beestje dan wel.

Het probleem is vaak dat honden als kind gezien worden en zo ook behandeld worden. Het zijn honden en die moeten als honden opgevoed worden.
Jake99 schreef:
21-08-2018 17:52
Regel nummer 1: hond aan de riem? Dan lijn jij ook jouw hond aan. En in een woonwijk houd je ze sowieso aan de riem.
Mee eens.
anoniem_85823 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 17:56
0.25% gewijzigd
Eidde schreef:
21-08-2018 17:33
Ik ben ook bang voor slangen. Ik vertrouw ze niet. Raar zijn ze ook. Eigenlijk is een slang gewoon een heel lang eng hoofd. Ik kan er niets mee en vind ze doodeng.

Ik zeg wel eens dat ik ze haat maar welbeschouwd kan het beest er niets aan doen dat het zo'n creep is.

Dus geen haat. Wel angst.
Inderdaad haha, dit. Echt doodsangst is het bij mij. Varanen vind ik iets minder eng om te zien, die hebben poten ;-D
Maar slangen en ik is absoluut géén combinatie.
iones schreef:
21-08-2018 17:51
Ik vind dat alleen als dat voor hun eigen veiligheid is. Maar weg van de straat mogen ze van mij los. Nogmaals, mits onder commando. Dus geen ongeleide projectielen.
Dat is altijd de vraag, is een hond wel onder appél

In de buurt van wegen vind ik het ronduit gevaarlijk voor de honden als ze los lopen.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
21-08-2018 17:49
Wat apart, je moeder is wel dol op honden dus je hebt het niet van je moeder, ben je wel eens aangevallen dat je zo anti bent?
Mwah, man en ik vinden honden leuk maar zoon wil er al zijn leven lang zo min mogelijk van weten. Nooit iets gebeurd, hij heeft er gewoon niks mee en wil ze ook liever niet in zijn buurt. Beetje als to, maar dan minder uitgesproken zeg maar.

Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
21-08-2018 17:55
Haat en intolerantie verspreiden nog wel, jezus wat overdreven.
Moet iedereen van honden houden? En als je dat niet doet moet je je mond erover houden want anders verspreid je haat en intolerantie? :bonk:
Nogmaals, de derde keer inmiddels, open je eenzelfde topic met dezelfde lading over katten, kinderen, moslims, etc. dan is het écht wel intolerantie en dan krijg je net zoveel tegenstand. Ik vind dat er nog heel mild gereageerd wordt. Had je laatst moeten zien hoe er gereageerd werd in het hekel aan kinderen topic. Dat was veel heftiger.

Maar ik vind hekel aan kinderen net zo ongefundeerd als hekel aan katten of honden.
Ze moeten allemaal opgevoed worden maar als ze niet opgevoed worden, is dat niet hun eigen schuld.
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
21-08-2018 17:55
Het probleem is vaak dat honden als kind gezien worden en zo ook behandeld worden. Het zijn honden en die moeten als honden opgevoed worden.
Komt omdat honden kinderlijke trekjes hebben, en omdat het opvoeden van honden in grote lijnen hetzelfde gaat als met kinderen. Alleen is het minder moeilijk.
QueenArachnia schreef:
21-08-2018 17:55
Haat en intolerantie verspreiden nog wel, jezus wat overdreven.
Moet iedereen van honden houden? En als je dat niet doet moet je je mond erover houden want anders verspreid je haat en intolerantie? :bonk:

Jij vindt de toon en het gescheld van deze TO normaal? Ik vind de reacties prima in reactie op haar geschreeuw.
iones schreef:
21-08-2018 17:54
Tsja, ik woon gelukkig niet in woonwijk. En mijn honden klappen niet op andere honden. als een andere hond is aangelijnd, hou ik de mijne bij me om geen spanning op te bouwen. Ik weet namelijk dat wanneer één hond is aangelijnd, en een andere niet, dat dit spanning geeft. Helaas weten heel veel hondeneigenaren dit niet. En dit zouden ze echt wél moeten weten.

Geloof me in bossen mogen honden doorgaans óók al niet los! En dat is eigenlijk de reden dat ik me niet meer aan de regels hou. Overigens in mijn gemeente mogen ze in buitengebied wel overal los. En ik woon in buitengebied dus overtreed ik hier niet de regels.

Nee klopt. De losloopgebieden worden ook steeds kleiner en er zijn er steeds minder. Oké jouw honden staan goed onder commando. Jij kent ze goed, zeg je. Maar er zijn zo veel mensen die ze niet goed onder commando hebben en ze niet goed kennen. Gevaarlijk.

En ik blijf ervan overtuigd dat het wel dieren blijven en dat ze in bepaalde situaties anders kunnen reageren dan dat je hoopt: fight or flight reaction.
Alle reacties Link kopieren
Nancy je hebt uiteraard gewoon recht op je eigen mening. Ga ik als dierenliefhebber ook niet tegenin.
Ben wel benieuwd of er uberhaupt dieren zijn waar je wel iets mee hebt?
Alle reacties Link kopieren
Hier nog zo'n hondenhater ;)
Maar even een kanttekening; ik geloof best dat er opgevoede en lieve honden zijn, maar ik ken ze niet.
Helaas ben ik door meerdere nare ervaringen best bang van honden, en niemand respecteert dat lijkt het. Inderdaad "hij doet niks hoor" als er een hond op je afkomt. Ik heb wel eens uitgelegd dat ik dan bang werd, maar dan moet ik maar hulp zoeken!

Hardlopen in ons park (waar het eigenlijk voor bedoeld is) ben ik mee gestopt omdat ik door een loslopende hond werd gebeten. Het antwoord: hij doet niks hoor, je lokt het uit omdat je bang bent. Stel je niet zo aan zeg.
Gelukkig had ik een dikke joggingbroek aan an niet zo'n hippe legging dus de schade aan mijn been viel mee. Wel een beetje bloed en een behoorlijke bloeduitstorting
Dat was de laatste nare ervaring en ik hoop echt dat het erbij blijft!

Ik denk ook niet dat het aan de honden zelf ligt, maar aan de baasjes. Er zijn vast ook heel goede baasjes, maar ja dan verpesten de slechte het voor de goede.

En met de afgelopen hittegolven was de meur op bepaalde plekken ook niet te harden (en er is overal opruimplicht in onze gemeente!)

Overigens word ik van alle kattenpoep ook niet blij, en nieuwe planten in mijn tuin is echt een uitdaging, want alles wordt uitgegraven.

Er wonen denk ik gewoon teveel aso mensen in NL.

Ik zelf heb twee afgedankte parkieten. Ik ben dol op deze beesten, maar als ik daar over vertel (of het nou een honden of kattenmens is) snapt niemand dat. Ooit voor 900 euro een vogel laten opereren, ik werd door een kattenliefhebber voor gek verklaard (ze werd zelfs boos!) terwijl ze zelf haar kat na een aanrijding had laten oplappen, en ik vermoed dat dat meer heeft gekost dan die ingreep op mijn vogel.
yette schreef:
21-08-2018 17:43
Ik vind vrij weinig honden leuk. En dat ligt altijd aan hun opvoeding. Of aan de mijne. Misschien zie ik het wel fout.

Ik zie gelik namelijk niet als kusjes. Wild tegen me opspringen, vind ik niet onschuldig enthousiast. En de brie van m'n toastje jatten is niet schattig ondeugend!

De meeste honden die ik ken, vind ik dus irritant. En sneu. Want ze willen zelf wel graag leuk gevonden worden maar leren gewoon niet hoe ze zich moeten gedragen.

Dat ligt aan de baasjes. Ik ken echt niemand die dat soort gedrag toestaat of zelfs ook maar motiveert (je latere posts over worst op de tafel en aanmoedigen).
Waar ik trouwens ook een hekel aan heb zijn die kleine keffertjes die om alles en niks de boel bij elkaar keffen en grommen. Nee geef mij maar een soms wat onhandige labrador die denkt dat hij een schoothondje is en soms per ongeluk wat omver gooit. Of waarbij je soms bijna je nek breekt over zijn speelgoed die hij net voor je voeten heeft gegooid zo van "hallo speel met mij mens!" :heart: :love:

Hier loopt trouwens ook een baas rond waarbij zijn herder naar iedereen blaft de hij niet kent. En dan wordt ie poeslief toegesproken van "ja ja het is al goed!" dat arme beest blijft dus de hele tijd blaffen.

Was een tijdje terug bij iemand die katten had die binnen bleven. Bij vreemd bezoek schieten ze naar boven en laten zich niet zien. Toen ik binnen kwam bleven ze gewoon liggen. Was dus meteen goed gekeurd :rofl:
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 21-08-2018 18:02
3.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hekel niet, maar ik zou ze niet missen...
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
21-08-2018 17:59
Komt omdat honden kinderlijke trekjes hebben, en omdat het opvoeden van honden in grote lijnen hetzelfde gaat als met kinderen. Alleen is het minder moeilijk.
Blijkbaar is het voor de meeste hondeneigenaren die ik ken, te moeilijk.

Die dieren veroorzaken gewoon overlast.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-08-2018 17:59
Jij vindt de toon en het gescheld van deze TO normaal? Ik vind de reacties prima in reactie op haar geschreeuw.
Ik vind de toon van TO fel en ongenuanceerd, maar Iones net zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik!
Ik heb er helemaal niks mee.
En het interesseert mij geen barst wat een hondenliefhebber daarvan vindt.

Maar het grappige is..dat wij sinds dit jaar een hondje hebben.
Man wilde al heel lang zo’n harig beest.
De reden dat ik hier nu in mee ben gegaan is, omdat wij grotendeels in een warmer klimaat wonen en veel buiten leven.
Dus hond is gewoon buiten, heeft eigen plek.
Blaft nooit, is aanhankelijk, rustig, en heel grappig.
Dus hij mag blijven :proud:
En bij wie is hij meest? Ja ik natuurlijk.

Wat hier erg veel is, zijn blaffende honden, met name s’avonds, en wat heb ik daar een hekel aan.
Ik begrijp werkelijk niet dat daar niets aan gedaan wordt.
Ik kan mij goed voorstellen dat dat mensen tot waanzin kan leiden.
Vele honden/katten worden ook vergiftigd.
Absoluut geen voorstander van, maar ik kan het mij voorstellen.
En idd, dat gespring en gelebber van zo’n beest, yak.
Nooit dat een beest ook bij mij in bed komt.

Verder ben ik best lief voor ons hondje |-)
Alle reacties Link kopieren
Jake99 schreef:
21-08-2018 17:59


En ik blijf ervan overtuigd dat het wel dieren blijven en dat ze in bepaalde situaties anders kunnen reageren dan dat je hoopt: fight or flight reaction.
Daar ben ik bij mijn honden echt niet bang voor. Er zijn honden waarbij ik daar niet zeker van ben. Maar omdat ik honden kan lezen, weet ik wanneer ik een pas op de plaats moet maken. Mensen zoals de ts zullen waarschijnlijk in alle gevallen pas op de plaats maken. Misschien is ze dat zat of zo. Iets moet haar getriggerd hebben om dit topic te openen.
iones schreef:
21-08-2018 17:59
Komt omdat honden kinderlijke trekjes hebben, en omdat het opvoeden van honden in grote lijnen hetzelfde gaat als met kinderen. Alleen is het minder moeilijk.

Nee dat ben ik niet met je eens. Honden leven in een roedel. Er is een alpha reu, een alpha teef, de middenmoot en de omega aka de pispaal.

Mocht ik toch ooit een hond nemen dan is dat de omega. Zijn mijn lief en ik de alpha reu en alpha teef en de kinderen de middenmoot. Wij eten dan bijvoorbeeld eerst, daarna de hond, etc.
JollyRider schreef:
21-08-2018 17:32
Nou TO, als het een troost voor je is: ik roep nooit “ze doet niks!”

Eerder dingen als “zoek dekking! Asociale rothond in aantocht!”

Dit. En ook nog nooit iemand anders horen doen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukspopje schreef:
21-08-2018 18:00


Er wonen denk ik gewoon teveel aso mensen in NL.
Dat denk ik ook! En dat is omdat ze opvoeding hebben moeten ontberen. Want ja, ook mensen zijn onopgevoed. Niet alleen honden of katten.
yette schreef:
21-08-2018 18:01
Blijkbaar is het voor de meeste hondeneigenaren die ik ken, te moeilijk.

Die dieren veroorzaken gewoon overlast.
Mag ik nog even herhalen:
Gelukspopje schreef:
21-08-2018 18:00


Er wonen denk ik gewoon teveel aso mensen in NL.
Ook mensen geven overlast. Dat moge duidelijk zijn.

QueenArachnia schreef:
21-08-2018 18:01
Ik vind de toon van TO fel en ongenuanceerd, maar Iones net zo erg.
IK heb geen ongenuanceerde toon. Ik beargumenteer alles rustig. En ik kom op voor de wezens die mij het meest aan het hart liggen. Is mijn goed recht.
iones wijzigde dit bericht op 21-08-2018 18:08
56.63% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven