Winkelen

21-02-2019 12:57 52 berichten
Hoi,

Ik lees tegenwoordig vaak , "als ik iets nodig heb bestel ik het online" deels snap ik dat wel.
Maar zijn er nog mensen van mijn generatie (1972) die het gewoon jammer vinden dat je niet meer een dagje kan winkelen zonder speciaal doel? Nou ja niet kunnen, het wordt minder leuk vind ik, omdat er minder winkels zijn voor mijn gevoel.
En dan kwam je thuis met bv een gek theepotje, of een boekje wat je toevallig zag, of een leuke poster die je zag hangen voor iemand.
Er zijn toch wel mensen die dat vroeger deden met hun moede of vriendinnen? Of gaat iedereen alleen naar de stad als je echt wat nodig hebt?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn mensen, ouder dan jij, die dankbaar zijn dat winkelen niet meer nodig is
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
HUH??
ik ben van 'jouw generatie' en wandel geregeld op zaterdag even mijn eigen stad in, en ga eigenlijk elke vakantie wel een dag winkelen met mijn dochters in een andere stad.
Leuke winkels genoeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van winkelen en vind in de stad nog genoeg leuke winkels. Het is ook druk genoeg, dus zat mensen die nog gewoon in echte winkels shoppen.
lilalinda schreef:
21-02-2019 13:00
HUH??
ik ben van 'jouw generatie' en wandel geregeld op zaterdag even mijn eigen stad in, en ga eigenlijk elke vakantie wel een dag winkelen met mijn dochters in een andere stad.
Leuke winkels genoeg!

Idem hier.
lilalinda schreef:
21-02-2019 13:00
HUH??
ik ben van 'jouw generatie' en wandel geregeld op zaterdag even mijn eigen stad in, en ga eigenlijk elke vakantie wel een dag winkelen met mijn dochters in een andere stad.
Leuke winkels genoeg!
In grotere steden wel denk ik, maar er zijn wel minder verschillende winkels naar mijn idee. Hier in de stad is het zeg maar vero moda, only en nog iets waar ze ook allemaal hetzelfde hebben. Vooral heel veel restaurantjes. Maar weinig winkels met " hebbedingetjes" . Blokker en Hema vond ik vroeger ook veel leuker.
Ik ga ook bijna wekelijks de stad wel even in om te winkelen/ rondkijken.
Zou dat missen als dat niet meer zou kunnen.

En inderdaad nog winkels genoeg
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 21-02-2019 13:05
12.27% gewijzigd
Ik hou niet van winkelen, word te vaak onpasselijk van de vreemde geuren in winkels.
Ik heb winkelen altijd heel leuk gevonden en ga er vanuit dat ik dat weer ga vinden. Mis het ook wel een beetje. Lekker snuffelen, bijzondere hebbedingetjes ontdekken.
Ja hoor, is aan mij wel besteed.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
21-02-2019 13:03
In grotere steden wel denk ik, maar er zijn wel minder verschillende winkels naar mijn idee. Hier in de stad is het zeg maar vero moda, only en nog iets waar ze ook allemaal hetzelfde hebben. Vooral heel veel restaurantjes. Maar weinig winkels met " hebbedingetjes" . Blokker en Hema vond ik vroeger ook veel leuker.
Maar dan fiets/bus/trein/rijd je toch gewoon naar een grotere stad. Of een stad die bekend staan om leuke, speciale winkels?
Geen rare geuren bij mij in de winkels in de stad. Vind het ook raar, die mensen die hun neus als koninklijk beschouwen.
Cateautje schreef:
21-02-2019 13:08
Geen rare geuren bij mij in de winkels in de stad. Vind het ook raar, die mensen die hun neus als koninklijk beschouwen.
Hm, waarom zou jij je daar iets van aantrekken, krijg je weleens commentaar van zulk soort mensen?
Ik heb kleding/schoenen shoppen in echte winkels nooit leuk gevonden. Teveel herrie, gedoe met om kleden. Voor mij is online echt 'n zegen!

Enige waar ik wel heel graag nog kom om te shoppen is Intratuin. Heerlijk om tussen alle spullen voor huis en tuin rond te kunnen snuffelen. En je hebt altijd wel 'n plant nodig.
lilalinda schreef:
21-02-2019 13:08
Maar dan fiets/bus/trein/rijd je toch gewoon naar een grotere stad. Of een stad die bekend staan om leuke, speciale winkels?
Ja doe ik ook wel, maar minder vaak dan vroeger. Maar vaak ook daar een heleboel hetzelfde.M
Maar misschien weet jij een stad waar echt de leukste winkels zijn ?
Niet Amsterdam, dat vind ik te druk. :winkie:
freja schreef:
21-02-2019 13:10
Hm, waarom zou jij je daar iets van aantrekken, krijg je weleens commentaar van zulk soort mensen?
Ik heb door de overgang een tijdje een vreemde lichaamsgeur gehad en de onbeschoftheid waarmee ik werd geconfronteerd was te gek voor woorden en zelfs van mensen die zelf ook niet al te fris roken. Typisch Nederlands om je medemens af te fakkelen wanneer het maar kan.
Ik heb er nu geen last meer van en ik had destijds ook overal maling aan, maar het tekent wel de mentaliteit.
Cateautje schreef:
21-02-2019 13:14
Ik heb door de overgang een tijdje een vreemde lichaamsgeur gehad en de onbeschoftheid waarmee ik werd geconfronteerd was te gek voor woorden en zelfs van mensen die zelf ook niet al te fris roken. Typisch Nederlands om je medemens af te fakkelen wanneer het maar kan.
Ik heb er nu geen last meer van en ik had destijds ook overal maling aan, maar het tekent wel de mentaliteit.
Waar heb je geen last meer van, van mensen affakkelen? ;)
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
21-02-2019 13:12
Ja doe ik ook wel, maar minder vaak dan vroeger. Maar vaak ook daar een heleboel hetzelfde.M
Maar misschien weet jij een stad waar echt de leukste winkels zijn ?
Niet Amsterdam, dat vind ik te druk. :winkie:
Daar zijn hele topics vol over geschreven, als ik me zo goed herinner:
Buiten de grote steden (die jij te druk vindt) Zwolle, Zutphen, maar vooral Deventer met stip op 1
lilalinda schreef:
21-02-2019 13:20
Daar zijn hele topics vol over geschreven, als ik me zo goed herinner:
Buiten de grote steden (die jij te druk vindt) Zwolle, Zutphen, maar vooral Deventer met stip op 1

Leuke, niet al te mainstream winkels?
lilalinda schreef:
21-02-2019 13:20
Daar zijn hele topics vol over geschreven, als ik me zo goed herinner:
Buiten de grote steden (die jij te druk vindt) Zwolle, Zutphen, maar vooral Deventer met stip op 1
Als ik naar Deventer ga zal ik er maar een nachtje aan vastknopen, dat ga ik niet redden op 1 dag.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-02-2019 13:25
Leuke, niet al te mainstream winkels?
https://www.leuketip.nl/steden/deventer

Dank je. Ik zie het zo heel snel al even; inderdaad leuk.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
21-02-2019 13:30
Dank je. Ik zie het zo heel snel al even; inderdaad leuk.
gaan we op dezelfde dag winkelen, kijken of we elkaar herkennen :)
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
21-02-2019 12:57
Hoi,

Ik lees tegenwoordig vaak , "als ik iets nodig heb bestel ik het online" deels snap ik dat wel.
Maar zijn er nog mensen van mijn generatie (1972) die het gewoon jammer vinden dat je niet meer een dagje kan winkelen zonder speciaal doel? Nou ja niet kunnen, het wordt minder leuk vind ik, omdat er minder winkels zijn voor mijn gevoel.
En dan kwam je thuis met bv een gek theepotje, of een boekje wat je toevallig zag, of een leuke poster die je zag hangen voor iemand.
Er zijn toch wel mensen die dat vroeger deden met hun moede of vriendinnen? Of gaat iedereen alleen naar de stad als je echt wat nodig hebt?
Kan nog steeds hoor. Ik deed dit vroeger met mijn moeder en nu met mijn dochter.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ik vind het vond het gewoon nooit zo leuk. Heeft niks met generatie te maken. Ik ben maar ene paar jaar jonger.

Ik ga 2x per jaar echt winkelen. Voor en met de kinderen of met vriendinnen.

Maar eerlijk gezegd vind ik de lunch en de drankjes later het leukst op die dag.
Haat dat geleur naar troep gewoon heel erg, duurt allemaal veel te lang, kan gewoon niet vinden wat ik zoek. Te veel mensen en te veel winkels.

Geef mij maar internet en bij gezellig dagje weg een terras.

Wat trouwens een verbetering zou zijn voor veel winkelieren ( vooral de ketens met onwijs slechte bevoorrading) dat je in de winkel kan kijken en voelen en het dan daar in de winkel online bij hen kan kopen als het er niet is. Heel soms zie je dat nu en dat zou een reden zijn om wel naar de winkels te gaan. Is het er niet dan kan je het meteen daar regelen. Ophalen in de winkel of thuis laten komen en klaar.
Ik ga 1 of 2 keer per jaar een hele dag winkelen met mijn beste vriendin. We gaan dan naar Wijnegem, bij Antwerpen. Leuke winkels, overdekt, gratis parkeren. Vind het ideaal! We vertrekken dan rond 9 uur en zijn rond 10 uur ‘s avonds weer thuis. Gaan daar ook altijd uit eten in de middag en avond. Ik kom meestal wel thuis met een heleboel tasjes :) dan show ik ook alles aan mijn man en vind het zo leuk om dan weer een paar sokken of een ketting of iets voor in huis tegen te komen in een tasje, waarvan ik alweer was vergeten dat ik het gekocht had :mrgreen: ik vind het altijd een heerlijke dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven