Wish: toppers en floppers

18-04-2018 23:16 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af wat er gekocht wordt bij Wish en of het product aan de wensen voldeed, of toch niet naar wens was.

Vertel hier je toppers en floppers ;-)!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-04-2018 08:41
Ik zoek eigenlijk kwaliteitspunaises die je dus succesvol in een houten plank kan drukken. En heel gladde kopspelden die je stof niet verwoesten. En theelichtjes die niet stinken. Sterke wasknijpers die de was niet loslaten. zodat alles op de grond ligt.

Ik weet dus niet meer waar je deze essentiële spullen in goede (normale) kwaliteit kan kopen.
Precies dit is tegenwoordig het probleem. Ging je vroeger naar hema of v&d voor essentials van degelijke kwaliteit, tegenwoordig verkoopt iedereen dezelfde goedkope rotzooi. Ik zie echt een gat in de markt.
.
Amaqanda schreef:
19-04-2018 09:17
China is qua controle op make-up best heel streng. Wat mij meer stoort is het feit dat dierproeven in China verplicht zijn. Terwijl er zoveel goede budget make-up in Nederland te verkrijgen is wat wel dierproefvrij is. Ik heb fantastische lippenstiften van 3-4 euro die dierproefvrij zijn.

Dat wist ik niet. Bedankt! ik bestel vanaf nu nooit meer make-up uit China
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-04-2018 10:34
Precies dit is tegenwoordig het probleem. Ging je vroeger naar hema of v&d voor essentials van degelijke kwaliteit, tegenwoordig verkoopt iedereen dezelfde goedkope rotzooi. Ik zie echt een gat in de markt.
Ook kruidvat had laatst die theelichtjes waar een sterke geur aan zit. Ik twijfelde ook aan die van wibra toen ik ging snuffelen. Gelukkig had blokker nog een paar pakken ouderwetse in de uitverkoop maar ik heb er ook weleens slechtere gekocht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Amaqanda schreef:
19-04-2018 09:17
China is qua controle op make-up best heel streng. Wat mij meer stoort is het feit dat dierproeven in China verplicht zijn. Terwijl er zoveel goede budget make-up in Nederland te verkrijgen is wat wel dierproefvrij is. Ik heb fantastische lippenstiften van 3-4 euro die dierproefvrij zijn.
Oh, dat wist ik niet! De kwaliteit is prima, gebruik ze al een tijdje en geen uitslag of andere rare dingen. Maar nu ik van die dierproeven weet, koop ik geen make-up meer, thanks :rose:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-04-2018 10:34
Precies dit is tegenwoordig het probleem. Ging je vroeger naar hema of v&d voor essentials van degelijke kwaliteit, tegenwoordig verkoopt iedereen dezelfde goedkope rotzooi. Ik zie echt een gat in de markt.
Helaas koopt de gemiddelde consument liever een goedkoop product wat kort meegaat, aangezien het toch goedkoop is wordt het niet erg gevonden om snel weer iets nieuws te “mogen” kopen dan een duurder product wat lang meegaat. Want dat is “zo duur”.
Veel mensen zijn erg korte termijn gericht; nu iets goedkoops voelt beter, dan nu iets duurs wat op de de lange termijn goedkoper is.
Dus er zal pas ingespeeld worden op dat gat in de markt zodra de mentaliteit van de gemiddelde consument veranderd.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop liever bij Ali, meestal goedkoper door gratis verzenden. Laatst kreeg ik wel een mail dat ze de verzendkosten waren vergeten te berekenen. Toen geannuleerd omdat andere leveranciers wel gratis leverden voor dezelfde prijs.
Ik koop eigenlijk ook liever via Ali. Ik vind het review van een artikel fijn.

Wel wat kleine dingen besteld via Wish. Het was allemaal prima. We hebben in de buurt van die rommelwinkels. Volgens mij kopen die in via zulke winkels. Vaak kan je precies hetzelfde vinden namelijk. Dan zie je het liggen en dan hoef ik het niet meer.

Via Ali laatst wel wasbare zwemluier gekocht. Die is heel fijn. Maar ik kon wel foto's zien van anderen die het product besteld hadden.
retrostar schreef:
19-04-2018 08:41
Ik zoek eigenlijk kwaliteitspunaises die je dus succesvol in een houten plank kan drukken. En heel gladde kopspelden die je stof niet verwoesten. En theelichtjes die niet stinken. Sterke wasknijpers die de was niet loslaten. zodat alles op de grond ligt.

Ik weet dus niet meer waar je deze essentiële spullen in goede (normale) kwaliteit kan kopen.
AH heeft hele goede waxinelichtjes, ik neem altijd die met 6 branduren en ze stinken niet en branden helemaal op in tegenstelling die van de Hema of Blokker.
Sorbo heeft de perfecte wasknijper, hier blijft mijn dekbedovertrek met windkracht 6 netjes aan de molen hangen.
Voor goede punaises zou ik naar een kantoorboekhandel gaan, die heeft ze vast.
Afbeelding

Deze bedoel ik
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
19-04-2018 08:39
Metalen rietjes zijn gemaakt van rvs (de soorten die ik ken iig, ik heb geen ervaring met wish), dus roesten als het goed is niet. Er bestaan kleine borsteltjes om ze van binnen schoon te maken.
Ja ditte. Ze roesten niet. Als ik frisdrank oid gedronken heb, laat ik er even water door lopen voor ik het die dag weer gebruik en bij het afwassen haal ik er een klein borsteltje doorheen.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
19-04-2018 08:41
Ik zoek eigenlijk kwaliteitspunaises die je dus succesvol in een houten plank kan drukken. En heel gladde kopspelden die je stof niet verwoesten. En theelichtjes die niet stinken. Sterke wasknijpers die de was niet loslaten. zodat alles op de grond ligt.

Ik weet dus niet meer waar je deze essentiële spullen in goede (normale) kwaliteit kan kopen.

Meestal niet in een budget webshop in China.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
19-04-2018 00:22
Ik gebruik herbruikbare metalen rietjes. Werkt goed, bespaar je het milieu weer onnodig plastic. Niet bij Wish gekocht.
Van waar heb je ze?
Ik twijfel tussen metaal of Pyrex.
Inderdaad, ik gebruik ze redelijk vaak en vind het toch bijdragen aan de plastic hoop.
Vandaar de overgang op.
Metaal voelt toch helemaal niet lekker in je mond?
Neem dan papier oid.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
19-04-2018 22:31
Metaal voelt toch helemaal niet lekker in je mond?
Neem dan papier oid.

Papier gaat maar 1 keer mee en is ook niet milieuvriendelijk. Je kunt ook een herbruikbare riet van plastic kopen als je geen metaal wil. Het voelt wel oke hoor, ik vind het in ieder geval geen probleem.

Je kunt zoiets kopen op ebay, maar vast ook op andere plekken.
Alle reacties Link kopieren
Kristallenbolletje schreef:
19-04-2018 22:28
Van waar heb je ze?
Ik twijfel tussen metaal of Pyrex.
Inderdaad, ik gebruik ze redelijk vaak en vind het toch bijdragen aan de plastic hoop.
Vandaar de overgang op.

Toen ik die metale rietjes wilde, kon ik ze nergens hier vinden en heb ze toen ooit via AliExpress besteld. Denk dat je ze bij verschillende webshops kunt aanschaffen. Misschien dat ze ze inmiddels ook wel hebben in een winkel als 'Waar'.

En goede instelling, als je iets niet-herbruikbaars vaak gebruikt, is het altijd goed om te zoeken naar een duurzame oplossing.
Alle reacties Link kopieren
vienna29 schreef:
19-04-2018 07:47
Bij Wish nog nooit iets besteld. Wel al vanalles bij Aliexpress, vooral de zilveren juwelen zijn een aanrader. Voor 1 a 2 euro al mooie stukken gekocht en ze kunnen mij niet bedotten qua materiaal, want dan krijg ik uitslag. Altijd echt zilver.
Manlief koopt er regelmatig kleine elektronica zoals opladers of kabeltjes voor GSM, ook altijd prima van kwaliteit.

Make-up heb ik nog nooit durven kopen in China. Toch al veel slechte verhalen gelezen.
Heb je misschien een link naar een verkoper van zilveren juwelen? Ik kan ook niet tegen nep, en heb niet heel veel te besteden :)
Kleren doe ik niet meer, valt keer op keer tegen helaas. Dat geldt voor mij, vriend en de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemonTree schreef:
20-04-2018 23:03
Kleren doe ik niet meer, valt keer op keer tegen helaas. Dat geldt voor mij, vriend en de kinderen.
Ik ook niet meer. Het enige item dat leuk is (en past!) was een buideltrui :proud: Deze: https://img.static-smb.be/a/view/q75/w6 ... 13-jpg.jpg

Ons katje was er dol op.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
20-04-2018 12:10
Toen ik die metale rietjes wilde, kon ik ze nergens hier vinden en heb ze toen ooit via AliExpress besteld. Denk dat je ze bij verschillende webshops kunt aanschaffen. Misschien dat ze ze inmiddels ook wel hebben in een winkel als 'Waar'.

En goede instelling, als je iets niet-herbruikbaars vaak gebruikt, is het altijd goed om te zoeken naar een duurzame oplossing.

Ok, ik ga ze gewoon bestellen van de week.
De winkel Waar ken ik niet, misschien alleen in bepaalde steden te vinden.

Ja, het is niet veel maar alle beetjes helpen(ik koop ook geen plastic tassen meer, neem altijd mijn eigen tas mee).
Alle reacties Link kopieren
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... UnMyKzjgAp

Ik heb ook deze nessie ladle en colander gekocht voor een paar euro(op andere websites zijn ze echt een stuk hoger qua prijs).
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend had nu via Ali nieuwe borstels en filters voor de rumba (robotstofzuiger) gekocht. Zien er exact hetzelfde uit voor een fractie van de prijs.

We moeten ze nog wel uittesten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven