Wonderbaarlijke Weekdag Reanimatie

11-01-2019 23:56 1426 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zwanger was, was er hier een heel gezellig topic onder leiding van Marels, maar het is helaas een tragische dood gestorven.

Op deze wijze probeer ik het nieuw leven in te blazen :cheer2:

De originele OP:

Ik vond de dagelijkse kletstopics erg gezellig.

Helaas helaas, vakantie bijna voorbij, dus vanaf maandag ga ik er echt niet aan toe komen om elke dag een topic te openen.



Vandaar dit algemene kletstopic, voor élke dag van de week.

Omdat ik 't toch wel erg gezellig vind om jullie dagelijkse beslommeringen te blijven lezen.

Wie doet er mee?



En natuurlijk de hamvraag; wat zijn jouw plannen voor vandaag?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
21-01-2019 11:09
Ik vind het heerlijk jullie avonturen te lezen terwijl ik van ellende nog maar eens op de wc zit. Oh oh oh, vierde dag op rij. Baby slaapt gelukkig. Moet vanmiddag even langs mijn ouders want vader jarig. Ik wandel daarheen en vrouwlief komt met de auto vanaf werk ons ophalen. Goede deal.

Huishouden is hier ontploft al dagen. Mijn taak, maar gaat nu even niet. Een hulp vonden we te veel geld. Maar oh wat zou het nu welkom zijn.
Oh suiker, dat is rot! Laat de boel de boel, dat komt wel weer als je een beetje opgeknapt bent lijkt me?

Beterschap voor alle zieken!

Thuiswerken: had vanmorgen gekund als ik het vooraf geweten had. Vanmiddag te veel afspraken. Gelukkig lijkt de verwarming weer gefixt. Het duurt alleen een dag voor het gebouw weer opgewarmd is (leve de instelingssystemen en de klimaatbesparende maatregelen)
Alle reacties Link kopieren
Maisnon, herkenbaar hoor kapotte klimaatsystemen en een ijskoud kantoor wat minstens een dag nodig heeft om op te warmen. Hier wordt het systeem 4xper jaar gecontroleerd en schoongemaakt (zeggen ze) en dan nog minstens 5 x per jaar valt het uit. Ik begrijp dat niet zo? Thuis doet de CV het gewoon eigenlijk altijd?

Goed gedaan Lux! En nu volhouden 😉

Suiker heel veel beterschap!

Hier vannacht nachtdienst, zie ik altijd als een berg tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad wel raar Drominique. Ik werk vanuit huis, wij hebben stadsverwarming, daarmee ook nooit storing eigenlijk. En als dat wel zo is verhuis ik van mijn kantoor naar de woonkamer, daar hebben we een pelletkachel.
Sterkte met de nachtdienst!

Ik heb nul zin om te gaan sporten, slecht geslapen vannacht, dus moe. Maar ik ga wel, als ik klaar ben, ben ik blij dat ik wel gegaan ben. Nu zo eerst alvast koken voor vanavond, dochter moet ongeveer weg naar haar sport als ik thuiskom, dan kan zij straks vast eten.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Lekker bezig Lux! Hier ook nog te zwaar, terwijl zoon in het voorjaar al twee wordt 🤦‍♀️

Hier een lekker rustig dagje. Net een flinke wandeling gemaakt, héérlijk vind ik dat met dit weer. Zoon met z’n loopfietsje mee, ging verbazingwekkend goed. Nu hangt ie lekker onpedagogisch verantwoord voor de tv, hij heeft zijn middagslaapje overgeslagen en is nu helemaal af. Op tijd naar bed.
Alle reacties Link kopieren
Zo lola lily je had het goed te pakken, fijn dat je beter bent!

Suiker, beterschap en wat Maisnon zegt de boel de boel laten ookal is dat lastig!

Juultje, leuk jij geocached ook, ik ook zo op zn tijd maar met zoon en druk werk leven komt het er vaak niet van....


Hier: visite was erg gezellig, verder een hele hangerige en pieperig zoon... tandjes en sprong schuld man wat was de dag lang.
Zelfs buiten was het herrie maken (gillen!) en mopperen terwijl hij van wandelen vaak erg rustig wordt en tevreden is met alles wat hij buiten ziet.
Nog een uurtje en dan ligt hij hopelijk in dromenland en is vriend weer thuis.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Wij geocachen ook. Vooral tijdens de vakanties, maar vorige week lag er ook een nieuwe vlakbij huis. Dus gelijk een rondje gewandeld. Wij hebben ook een travelbug die van Oostenrijk onderweg is naar huis, maar die in de buurt van Berlijn terecht is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Pittige dag, Krullen-bol! Slaapt hij al?

Het cachen gaat wel een stuk beter nu onze kinderen wat groter zijn. Hoewel ze het nu soms nogal saai vinden, maar ja. Ze kiezen het wel boven gewoon wandelen.

Wij hebben geen travelbugs meer, wel een aantal gehad vroeger, maar die zijn allemaal kwijtgeraakt. Ik neem ze ook niet meer mee uit een cache, omdat we nogal onregelmatig cachen en niet weet wanneer ik hem weer in een andere kan doen. Hoewel, we hebben zelf ook een cache die vlakbij ons huis ligt, daar zou ik hem op zich dan nog wel in kunnen doen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
@Suiker: beterschap!

@Lola: dat probleem heb ik dus ook, maar nu ga ik echt aan de bak, want niet met dit gewicht een tweede zwangerschap door moeten en dan straks nog meer erbij hebben. Nog 7 maanden te gaan :yes: leuk, je zoon op een loopfiets. Dat moet ik ook eens proberen.

@Juil: meh, eerste keer sinds meer dan 2 jaar, 0 conditie. Maar het kan altijd erger denk ik altijd maar ;-D jij nog gesport?

@Drominique: succes met de avonddienst

@Krul: beterschap voor je uk!

@hier: zoon en zoon van vriendin hebben lekker gespeeld, thuis en buiten, en nu scandeert hij ‘mama, papa, opa, Bumba’ vanuit bed. Ik wil eigenlijk lekker een toetje voor mezelf maken (magere kwark met appel, jaja) maar ben bang dat het toch drama wordt en dat ik dan halverwege m’n toetje naar boven moet dus ik wacht nog maar ff.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Heb al heel lang niet meer gecacht. Komt omdat die app ineens betaald werd!

Tofste was in Praag in een standbeeld, vergeet ik nooit weer!

Krul; hopelijk hebben jullie een lekker avondje vanavond en slaapt zoon op tijd!

maisnon: doe ik ook redelijk, maar niet fijn met kind wat alles opeet wat op de grond ligt... vandaag waren het bloemblaadjes, drogerpluisjes en een stukje karton van een smartiedoosje... Dus moest toch echt even stofzuigen.

Nu gaat het trouwens weer.
Alle reacties Link kopieren
Jongste dochter had ook een loopfiets, als ze het eenmaal doorhebben gaan ze razendsnel. En toen ze 3,5 jaar was fietste ze zo zonder zijwieltjes weg.

Ik hoop dat al jullie ukkies gaan slapen! Ik ben even boos geworden op oudste dochter, ze vond dat ze haar topoproefwerk voor morgen wel goed genoeg had geleerd, maar ze kende het helemaal niet goed. Die heb ik naar boven gestuurd om te leren tot ze naar bed gaat. Over het algemeen is het een voorbeeldige puber, maar de laatste tijd denkt ze er wat te makkelijk ovet.
@ gat, daar hoop ik dus ook op! We hebbben ‘m vorige week aangepast van twee wieltjes achter naar 1 wieltje achter en dat gaat, na even oefenen, hartstikke goed! Ideaal met een kind wat nog niet zo goed buiten loopt maar ook niet graag meer in de wandelwagen gaat.

Kitchenaid net uitgeprobeerd, wat een ding! Chocoladecake staat in de oven! En me dan afvragen waarom ik zo langzaam afval 🤣
Alle reacties Link kopieren
Yep na een onverklaarbare gigantische huilbui van zoon tijdens het omkleden (vriend kwam net thuis en met jas en tas en alles naar boven om te kijken of alles wel goed ging :nooo: ), fles en voorlezen heeft zoon nog een kwartier herrie liggen maken wat langzaam overging in een soort geneurie en toen is hij in slaap gevallen...

En nou lig ik een beetje op op de bank, vriend opperde al om maar optijd naar boven te gaan, denk dat ik dat binnen nu en een half uurtje toch maar doe... :sheep:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Voor het afvallen inderdaad niet goed, maar wel een hele mooie machine!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook al in bed: geen dochterdienst vannacht, vriend is niet lekker. Maar ze slaapt niet al te best de laatste nachten, dus ik die alvast aan voorslapen.

Chocoladecake, yummie!

Suiker, fijn dat het weer beter gaat. Kind dat alles op eet is herkenbaar. Vanavond waren het overgebleven naalden van de kerstboom, een van de tafel gevallen papiertje, houtsnippers uit de haardmand die ze nu blijkbaar om kan gooien en de punt van het gordijn.

Lux, toetje nog gelukt?

Geocashen lijkt me echt super leuk, maar nooit aan toe gekomen om me te beginnen. Wat heb ik dat voor nodig?
Alle reacties Link kopieren
De app geocaching, daar maak je een gratis account aan en daar kan je dan wel een tijdje mee vooruit. Wij zijn nog steeds geen betalend lid, maar we vinden het eigenlijk wel zo leuk, dat we dat willen gaan doen.
Als je dan gaat wandelen zoek je op de kaart of er iets in de buurt ligt en loop je daar naar toe met je telefoon. Je zorgt dat je een pen of potlood meeneemt om te loggen (op het papiertje je 'naam' en de datum en soms ook tijd te schrijven).
Wij hebben ook een gps, werkt soms nauwkeuriger dan een telefoon, maar niet altijd.
Je hebt caches waarbij je precies op de aangegeven plek moet zoeken en caches waarbij je een soort speurtocht loopt en caches waarbij je puzzels op moet lossen. Redelijk grote, makkelijke en hele kleine moeilijke.
De caches aan de piste, die we dus tijdens het skiën gevonden hebben vond ik het leukst, door het skiën.
Als je een account hebt kan je ook zelf een cache verstoppen en aanmelden, maar die moet je wel onderhouden. Zorgen dat er papier in zit en dat hij niet verdwijnt.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn wel betalend lid (premium member) van geocaching. We gebruiken eigenlijk alleen nog maar de (betaalde, ik dacht 8 euro) app en geen gps meer. We hebben ook zelf een cache verstopt, die is ooit ook wel eens geript, toen toch maar weer een nieuwe neergelegd.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook geo dat klinkt echt leuk! Welke app moet ik downloaden om een keer te proberen?
Alle reacties Link kopieren
@Lux ben jaloers, zou ik ook wel handig vinden.
@Exota heeerlijk ben dol op zwemmen doe het echt te weinig

nah dames ik wax al bijna 5 jaar dus voel bijna niks meer :hihi: soms denk ik wel is van aaauw!! maar tis snel over.
ik heb nu juist geen last meer van ingegroeide haren en hoef mijn nek niet meer te verdraaien met scheren.

l
Relax we're all crazy, it's not a competition
Goedemorgen allemaal!

Nu even op m’n mobiel dus kan niet alles teruglezen en reageren. Sowieso op telefoon is het ruk!

Lux, eerste rondje zit erop :yes: You go girl!

Rouge, hier ook altijd waxen, tijdens zwangerschap was het pijnlijker, maar over het algemeen vind ik het even onplezierig. Heb een lieve waxdame, ze is zelfs op kraamvisite geweest en als ik dat zou willen had ze me in de kraamperiode thuis gewaxt :rofl:

Ik heb wel vaker van geochache gehoord en gelezen, maar ik snap het niet... Kan iemand mij dat eens uitleggen??

Hier blijf ik vandaag thuis van werk. Dochter heeft gisteren de 4 maanden prikjes gehad en ze heeft er echt last van. Heeft 38,6 graden koorts, zo zielig. Gelukkig wel gewoon geslapen vannacht. Dus nu weer in bed, ik met joggingbroek op de bank.
Alle reacties Link kopieren
Hier een tandarts bezoek op de planning, heb nooit iets dus sta vaak zo weer buiten.
Dan nog even snel een boodschap halen voor de sneeuwval losbarst schijnbaar....?!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ik bleek ineens veel tandsteen te hebben, waarschijnlijk hormonaal. Ikmag dus straks naar de mondhygiëniste.

Drominique, de app heet geocaching.

Fruity-Pebbles, iedereen, die dat leuk vindt, kan iets verstoppen, een ouderwets fotorolkokertje of een heel klein magneetje dat je open kan draaien of een broodtrommeltje of wat dan ook met een rolletje papier erin of een notitieboekje. De coördinaten van de lokatie zet je in de app en iedereen met die app kan op een kaart zien waar er iets verstopt is en dan loop je of fiets of rij je daar naar toe en ga je zoeken. Als je het gevonden hebt schrijf je dat op het papiertje met datum en soms tijd. En dat meld je dat ook nog in de app.
En het is dus een extra iets bij het wandelen.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
22-01-2019 09:10
Ik bleek ineens veel tandsteen te hebben, waarschijnlijk hormonaal. Ikmag dus straks naar de mondhygiëniste.

Drominique, de app heet geocaching.

Fruity-Pebbles, iedereen, die dat leuk vindt, kan iets verstoppen, een ouderwets fotorolkokertje of een heel klein magneetje dat je open kan draaien of een broodtrommeltje of wat dan ook met een rolletje papier erin of een notitieboekje. De coördinaten van de lokatie zet je in de app en iedereen met die app kan op een kaart zien waar er iets verstopt is en dan loop je of fiets of rij je daar naar toe en ga je zoeken. Als je het gevonden hebt schrijf je dat op het papiertje met datum en soms tijd. En dat meld je dat ook nog in de app.
En het is dus een extra iets bij het wandelen.
Wij zijn wel eens hele knutsel werken tegen gekomen met draaiende poppetjes enz, sommige maken er echt iets van :thumbsup:

Ik ben ook geen betalend lid hoor. Ook wij doen het meestal op vakantie, dan is het even kijken wat er ligt en gaan wandelen en zoeken.
Voor zoon er was gingen we er nog wel eens in het weekend op uit om te cachen.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Het is hier, onder de rook van Rotterdam, begonnen met sneeuwen! Nog heel licht, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
@Suiker: fijn dat je ietsje opknapt!

@Krul: succes bij de tandarts zo!

@Hier: net een 8 teruggekregen voor m’n tentamen, woehoe! Vanmiddag afspraak voor studie dus heb alleen de ochtend nog met zoon. We gaan zo lekker naar buiten en ik leg m’n tel ff weg :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lux, mooi cijfer!
Het sneeuwt nu hard en blijft ook liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven