Wonen in mijn eigen dorpje sociale controle

26-09-2020 20:28 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Ik wil het liefst zo snel mogelijk een eigen plekje momenteel woon ik nog bij mijn ouders in huis wij zijn woonachtig in een klein dorpje..
In eerste instantie wilde ik absoluut niet in dit dorp gaan wonen.

Maar de zoektocht naar een woning begint nu wel erg lang te duren.. in ons dorp staat een mooie woning te koop. Hier ben ik zeker geïnteresseerd in. Maar wat mij dus tegen houd is mijn privacy. ( ook wel een beetje saai hier maar daar kan ik me nog wel overheen zetten denk ik).

Ouders moeten elke dag langs dit huis rijden als ze op weg naar hun werk gaan maar waar ik dus bang voor ben is die “sociale controle.”

Als mijn ouders over mij gaan praten op de manier van:

“ ik zag vandaag de auto niet op de oprit staan bij Karin “

“ Karin is niet thuis vanochtend stond haar auto er niet”

Deze gedachtes houden me tegen.. onaangekondigd zou mijn moeder nooit op bezoek gaan maar ik vind haar wel ondanks dat soms erg nieuwsgierig en bemoederd. Sommige familie leden zouden soms misschien wel onaangekondigd komen. Zoverre ik weet heeft het huis geen garage dus de auto zie je gewoon staan.

Ik date nu al bewust een lange tijd niet omdat ik daten vanuit huis niet leuk vindt het idee dat ik moet zeggen waar ik verblijf etc heb ik dus geen zin in. ( haalt voor mij de hele spanning er vanaf ) Ik heb ook niks met de jongens uit mijn dorp dus daar hier ga ik sowieso niemand vinden. Alleen ik wil mijn date leven gescheiden houden van privé leven maar dit gaat niet als ik in de buurt ga wonen vrees ik. Omdat ouders dan dus precies alles in de gaten kunnen houden ..

Stel ik me aan of zijn er meer mensen die hier niet van houden ?
linnylow wijzigde dit bericht op 26-09-2020 20:31
4.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Auto altijd in de garage zetten, dan kunnen ze het niet zien. En zwembad goed afschermen zodat je ook geen gelul krijgt over hoe vaak je in het zwembad ligt.
Alle reacties Link kopieren
Hier precies zo'n ouderlijk dorp. Zelfs toen ik in een andere stad ging wonen i.v.m. studie en ik even in het dorp was, dan kreeg mijn moeder berichten van 'oh ik heb je dochter daar en daar gezien in het dorp met die en die'.

Voor ons een reden om in een ander dorp te gaan wonen (iets verderop).

Als je je moeder nu al nieuwsgierig vindt dan zou ik dat ook wel een argument vinden, het is wel erg makkelijk om 'eventjes' langs te komen voor een boodschapje o.i.d.
Ik zou ergens anders een huis kopen.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
26-09-2020 20:30
Auto altijd in de garage zetten, dan kunnen ze het niet zien. En zwembad goed afschermen zodat je ook geen gelul krijgt over hoe vaak je in het zwembad ligt.
Ja, het lijkt er op dat het huis geen garage heeft dus je ziet heel goed of ik wel of niet aanwezig ben.
Dat ligt aan jezelf!

Als je ouders vragen was je niet thuis want je auto stond er niet. Antwoorden dat hij dan alleen zal zijn gaan rijden.

Er zullen mensen zijn die sociale controle willen uitoefenen en KUNNEN uitoefenen omdat er weer andere zijn die dat toelaten.

Aan jou dus de keuze.

Enneuh, ken jij alle jongens/mannen uit het dorp dat je ze allemaal al afgeschreven hebt? Dan is het wel echt een héél klein dorpje.
Tja, zolang jij je niet als volwassene met eigen leven opstelt zullen je ouders je altijd als klein kind blijven zien en je in de gaten houden.
Sociale controle is niet verkeerd maar jij maakt je druk om je ouders, iets heel anders.
En als ze zich te veel opdringen met vragen als waar was je dan zeg je gewoon Lekker liggen neuken met een onbekende man :D
Alle reacties Link kopieren
mammezel schreef:
26-09-2020 20:32
Dat ligt aan jezelf!

Als je ouders vragen was je niet thuis want je auto stond er niet. Antwoorden dat hij dan alleen zal zijn gaan rijden.

Er zullen mensen zijn die sociale controle willen uitoefenen en KUNNEN uitoefenen omdat er weer andere zijn die dat toelaten.

Aan jou dus de keuze.

Enneuh, ken jij alle jongens/mannen uit het dorp dat je ze allemaal al afgeschreven hebt? Dan is het wel echt een héél klein dorpje.
Ik stel mijn date bijv het liefste het eerste jaar niet voor. Ik vind dat niet prettig. Neem
Niet snel jongens mee naar huis. Het idee als
Ik dus even de supermarkt in hol en jan en alle
man tegen kan komen vind ik ook een beetje beangstigend en geeft me geen vrij gevoel.

Voordelen zijn natuurlijk dat ik altijd even snel bij mijn ouders langs kan en het ook fijn kan zijn. Maar naast mijn ouders heb ik ook een “ privé “ leven en daar twijfel ik over.

Ja . ik heb ze eigelijk wel afgeschreven. Het is ook een erg klein dorp ja ons kent ons ..
Alle reacties Link kopieren
Hoe goed kun jij je grenzen aangeven? Want ik denk dat je zorgen reëel zijn. Ik zou er ook geen zin in hebben.

Zeker gezien je wens voor privacy. Moet je straks nog steeds je dates verstoppen. Verderop laten parkeren, gordijnen dicht en via de tuindeur naar buiten bonjouren.

Ga in een ander dorp wonen.
dropdrop wijzigde dit bericht op 26-09-2020 20:43
1.13% gewijzigd
Wat doe jij dan voor enorm spannende zaken dat andere mensen ze Absoluut Niet mogen weten?
Daten is voor een jonge vrouw toch niet zo enorm spannend, tenzij de "jongens" echt jongens zijn en geen mannen, zie ik verder niets enerverends.
Maar je kunt ook ergens anders gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
26-09-2020 20:41
Hoe goed kun jij je grenzen aangevraagd? Want ik denk dat je zorgen reëel zijn. Ik zou er ook geen zin in hebben.

Zeker gezien je wens voor privacy. Moet je straks nog steeds je dates verstoppen. Verderop laten parkeren, gordijnen dicht en via de tuindeur naar buiten bonjouren.

Ga in een ander dorp wonen.
Haha ik dacht sowieso al ik mijn dates idd een paar straten verder op ga laten parkeren dat zal al in mijn hoofd. 😂
Alle reacties Link kopieren
Dit is waarom wij een drop verderop wonen. We wonen maar 5 km van elkaar vandaan en hebben geen sociale controle op deze manier. We vinden het wel fijn om dichtbij te wonen want we kunnen lekker bij elkaar koffiedrinken enzo.

Ik vind veel dingen best maar had geen zin in sociale controle.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
26-09-2020 20:42
Wat doe jij dan voor enorm spannende zaken dat andere mensen ze Absoluut Niet mogen weten?
Daten is voor een jonge vrouw toch niet zo enorm spannend, tenzij de "jongens" echt jongens zijn en geen mannen, zie ik verder niets enerverends.
Maar je kunt ook ergens anders gaan wonen.
Ik vind het gewoon niet fijn denk ik vooral niet als ik iemand aan het leren kennen ben. Als ik die persoon lang en goed genoeg ken vind ik het niet zo erg maar het kan gerust 1 jaar duren voordat ik er me goed genoeg bij voel om het openbaar te maken.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij helemaal niks. Ligt niet aan mijn ouders, wel aan mij
Ik heb veel behoefte aan privacy
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
26-09-2020 20:43
Dit is waarom wij een drop verderop wonen. We wonen maar 5 km van elkaar vandaan en hebben geen sociale controle op deze manier. We vinden het wel fijn om dichtbij te wonen want we kunnen lekker bij elkaar koffiedrinken enzo.

Ik vind veel dingen best maar had geen zin in sociale controle.
Dit Idd zou al beter zijn. Want dan zouden ze er al bewust langs moeten gaan rijden en dat zouden ze niet snel doen.

Maar bij dit huis komen mijn moeder en vader zeker elke dag 2 x langs door werk.

En me moeder kan wel zeggen ze nooit aangekondigd langs zou komen.
Maar als mijn auto er een aantal nachten niet staat is ze al ongerust en ik heb geen zin uit te leggen waar ik ben als ik op mezelf woon. Dat is de struggle een beetje ..
linnylow schreef:
26-09-2020 20:44
Ik vind het gewoon niet fijn denk ik vooral niet als ik iemand aan het leren kennen ben. Als ik die persoon lang en goed genoeg ken vind ik het niet zo erg maar het kan gerust 1 jaar duren voordat ik er me goed genoeg bij voel om het openbaar te maken.
Koop dat huis dan gewoon niet mens!
Jeetje, wat maak je er een gedoe van.
Alle reacties Link kopieren
MariaDeJong schreef:
26-09-2020 20:57
Koop dat huis dan gewoon niet mens!
Jeetje, wat maak je er een gedoe van.
Het is gewoon lastig, want er is steeds wel iets voor mijn gevoel vandaar ik op geven moment een beetje hopeloos wordt.

Het is niet zo dat er een overvloed aan woningen is ...
linnylow schreef:
26-09-2020 21:00

Het is niet zo dat er een overvloed aan woningen is ...
Dit lijkt me echt nog steeds geen reden om een huis te kopen dat helemaal niet bij je past.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
26-09-2020 20:48
Het lijkt mij helemaal niks. Ligt niet aan mijn ouders, wel aan mij
Ik heb veel behoefte aan privacy
Dit!
linnylow schreef:
26-09-2020 21:00
Het is gewoon lastig, want er is steeds wel iets voor mijn gevoel vandaar ik op geven moment een beetje hopeloos wordt.

Het is niet zo dat er een overvloed aan woningen is ...
dat valt wel mee toch
Alle reacties Link kopieren
Dit zou voor mij echt geen reden zijn een leuk huis te laten schieten. Als mijn ouders er naar zouden vragen zou ik zeggen dat ik een gangbang had van 4 dagen. Hahahahaha Zeg gewoon dat het ze niet aangaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wel heel moeilijk want mijn ouders zijn wel heel belangrijk voor me en ik merk bijv nu heel erg dat ze het wat betreft dat huis helemaal voor zich zien allemaal ook omdat dichtbij is en dus ook wel handig kan zijn de grootste tijd.

Dus dan voel ik me wel al snel schuldig.. Kan ik ze wel vermijden op deze manier? Tenminste als ik het vanuit mijn emotioneel kant bekijk vind ik het moeilijk.

Daarnaast staat dus mijn sterke behoefte aan vrijheid en geen sociale controle hebben in de weg.

Terwijl ik bijv.ook nichtjes heb die dat totaal niet hebben wat ik voel. Die hebben ook vaak vriendjes uit de buurt of van het dorp zelf.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt het zelf in de hand, als je ouders verstandige ouders zijn zullen ze zich niet met jouw prive leven bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Als je alle argumenten die we geven van tafel veegt heb je je antwoord toch al? Lekker een ander huis zoeken.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
26-09-2020 20:35
En als ze zich te veel opdringen met vragen als waar was je dan zeg je gewoon Lekker liggen neuken met een onbekende man :D
Dit zou ik doen.

Maar serieus: gewoon niet doen als het niet goed voelt. Ik had dit vroeger ook en ben een stuk verderop gaan wonen. Nu zou ik best weer terug willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven