Woningen op Funda, plaats hier wat jou opvalt. 6

10-06-2019 00:01 4177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6

Wij kijken hier graag op Funda, gewoon omdat we huizen kijken leuk vinden. Veel topics op het forum gaan over zoektochten op Funda. Maar hier zoeken we niet naar huizen voor ons zelf, we kijken gewoon en delen wat ons opvalt. Dus als je een huis tegenkomt dat je opvalt, plaats dan de link hier en laat ons mee genieten.

Natuurlijk start ik met voorbeelden die hier gedeeld kunnen worden:

Met dank aan mevrouw75 en glittercupcake een boerderij met skylight:
https://www.funda.nl/koop/de-waal/bouwg ... derweg-93/
https://www.monumenten.nl/monument/33451

Met dank aan ADM:
https://www.funda.nl/koop/vlieland/huis ... straat-29/

Link naar deel 5
overig/woningen-op-funda-plaats-hier-wa ... ges/437329
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Vraag: Welke kleur hout wilt u op de trap?
Antwoord: Ja doe maar. :P


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
15-09-2019 23:17
Discreet de tandjes poetsen in dit huis dat gebouwd is als een Amerikaans motel, maar wel oerhollandse verjaardagskalender op de w.c.
En verder veel stoelen.

Afbeelding

https://www.funda.nl/koop/venlo/huis-40 ... seweg-221/

Lijkt wel een rusthuis voor ouden van dagen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
16-09-2019 00:24
Kijk deze schitterende, rietgedekte, lodge-stijl miljoenenvilla, in een parkachtige omgeving...

...met een bijzonder verrassend, niet erg passend maar waanzinnig modern-design inrichting!
Zelden zoveel design bij elkaar gezien. Er was zelfs zoveel design meubilair over dat ook het zwembad voorzien is van een uitgebreide collectie stoelen, lampen en ander moois.

En dan nog de combinatie van hondenkussentjes en oma’s stoel met Nelson’s coconut chairs... ;-D

En zou in zo’n huis nu een replica hangen van Dali?

https://www.funda.nl/koop/beekbergen/hu ... dalweg-30/
Omg wat veel design idd o_o . Beetje te veel zelfs ;-D
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
16-09-2019 06:39
Lijkt wel een rusthuis voor ouden van dagen.
Wat bizar veel grond zit er bij dit huis 8-.
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
16-09-2019 07:05
Omg wat veel design idd o_o . Beetje te veel zelfs ;-D
Vreselijk al dat design. Een paar stukken prima, maar dit is te veel en komt het niet mooi uit. Ik zou er knettergek worden.
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
16-09-2019 07:16
Vreselijk al dat design. Een paar stukken prima, maar dit is te veel en komt het niet mooi uit. Ik zou er knettergek worden.
Nou idd, het lijkt zo eerder een designwinkel met museum dan woonhuis :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
16-09-2019 00:46
Vraag: Welke kleur hout wilt u op de trap?
Antwoord: Ja doe maar. :P


Afbeelding
:-D :-D :-D

Wat betreft die discrete wastafel: dit doet mij eerder denken aan het ziekenhuis hier in de buurt. Het oude stuk, wat in de jaren '60 gebouwd werd.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
kopjekoffie70 schreef:
15-09-2019 23:17
Discreet de tandjes poetsen in dit huis dat gebouwd is als een Amerikaans motel, maar wel oerhollandse verjaardagskalender op de w.c.
En verder veel stoelen.

https://www.funda.nl/koop/venlo/huis-40 ... seweg-221/
Nou ja, dit is helemaal niet gek hoor. Heel veel oude huizen hebben wastafels op de kamer, kan konden alle familieleden dagelijks fris een lapje langs de leden halen. Dat komt weer voort uit de tijd dat mensen geen douche hadden. Mijn vader is zo opgegroeid en heeft nog tot diep in de jaren negentig zich elke dag met een washand gewassen ipv te douchen. En hij stonk niet.

Dus ik vermoed dat die keurige wastafel heel sjiek was in de tijd dat het huis gebouwd is. De oorspronkelijke bewoners hebben er overduidelijk heel lang gewoond. Op de foto van de naaikamer (het dure stoomstrijkijzer staat er nog) zie je een kindertekening aan de muur van een stel dat '50' vasthoudt. Boven elk poppetje een groot kruis aan de muur. Het huis is overduidelijk erg gedateerd, maar het enige waar ik over wil mopperen is dat heftige katholieke gedoe op elke kamer.
Dit ligt misschien helemaal aan mijn bui vandaag, maar ik vind die verouderde woningen vaak zo ontroerend. Dan stel ik me een echtpaar voor dat er jarenlang zeer tevreden gewoond heeft en gewoon het afbladderend behang niet meer zagen. Ze hebben ooit alles met liefde uitgezocht. En nu zijn ze dood en gaat er iemand harteloos met de sloophamer doorheen.

Kijk nou toch naar die kekke blauwe tegeltjes en dat handige zeepbakje. (Nee echt, kun je die nog zo kopen?)
Afbeelding
Leuk huis, hoor. Heel wat van te maken. En wat ze dan altijd voor sfeerfoto's erbij doen van hoe het zou kunnen worden, is meestal om te huilen zo ongezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat motel-huis eigenlijk ook wel leuk. Ik dacht in eerste instantie dat je buitenlangs moest om van kamer naar kamer te komen, dat leek me wat veel van het goede, maar met genoeg geld kun je wel wat leuks van dat huis maken.

En ik vind die oudemensenhuizen vaak ook ontroerend. Het ziet er vaak nog picobello uit, hoe oud het ook is. Komt echt nog uit de tijd dat je 1x meubels kocht, vlak voor je trouwde, en daar dan veertig jaar mee deed.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Dit huis roept zo veel vragen op!

Wie wast de ramen?

Wat is dit vreemde concept "privacy" waar men steeds over spreekt?

Waarom zit de badkamer in de woonkamer, en wat zit er in hemelsnaam opgesloten achter die deur?

Waar is de tuintafel gebleven? Eten ze die ovendonuts met hun bord op schoot?

Waar laten die mensen hun zeep, shampoo, handdoeken etc?

Vreemd.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
ippy schreef:
16-09-2019 00:24
Kijk deze schitterende, rietgedekte, lodge-stijl miljoenenvilla, in een parkachtige omgeving...

...met een bijzonder verrassend, niet erg passend maar waanzinnig modern-design inrichting!
Zelden zoveel design bij elkaar gezien. Er was zelfs zoveel design meubilair over dat ook het zwembad voorzien is van een uitgebreide collectie stoelen, lampen en ander moois.

En dan nog de combinatie van hondenkussentjes en oma’s stoel met Nelson’s coconut chairs... ;-D

En zou in zo’n huis nu een replica hangen van Dali?

https://www.funda.nl/koop/beekbergen/hu ... dalweg-30/
Ik vind de buitenkant wat weg hebben van een AZC
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
16-09-2019 12:13
Dit huis roept zo veel vragen op!

Wie wast de ramen?

Wat is dit vreemde concept "privacy" waar men steeds over spreekt?

Waarom zit de badkamer in de woonkamer, en wat zit er in hemelsnaam opgesloten achter die deur?

Waar is de tuintafel gebleven? Eten ze die ovendonuts met hun bord op schoot?

Waar laten die mensen hun zeep, shampoo, handdoeken etc?

Vreemd.
Dat is de toegangsdeur. Vanuit de hal. Enige andere entree is via de schuipui. Zal wel zijn om te laten zien dat dit de ouderslaapkamer met ensuite badkamer is.

Ik vind het gewoon helemaal niets, zo’n kijkdoos in een doorsnee woonwijk. Leuk op een gigantisch landgoed met een half nationaal park tussen huis en weg maar niet hier. En wat een verlies aan bruikbare ruimte door die rare hoeken en afsnijdingen. En dan heb je 150 vierkante meter en nog steeds een keuken met een werkbladruimte die nog kleiner is dan in mijn eerste miniflatje :@@:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
16-09-2019 11:43
Dit ligt misschien helemaal aan mijn bui vandaag, maar ik vind die verouderde woningen vaak zo ontroerend. Dan stel ik me een echtpaar voor dat er jarenlang zeer tevreden gewoond heeft en gewoon het afbladderend behang niet meer zagen. Ze hebben ooit alles met liefde uitgezocht. En nu zijn ze dood en gaat er iemand harteloos met de sloophamer doorheen.

Kijk nou toch naar die kekke blauwe tegeltjes en dat handige zeepbakje. (Nee echt, kun je die nog zo kopen?)
Afbeelding
Als ik die ouderwetse, originele badkamers en keukens zie, steekt het mij een beetje. Staat daar een jaren ‘50 doelkast van Bosch. En die zal tot voor kort nog hebben gewerkt anders stond ‘ie er niet. En al koop ik het duurste merk, na 7 jaar zijn ze morsdood. Hoe goed ik ook zorg voor aanhechtrubbertjes, hoe voorzichtig ik ook die glazen plateaus eruit haal... binnen een jaar is er al iets afgebroken. Of sterft de ijsblokjesmaker.

Ik heb ooit de oude koelkast van mijn oma gekregen (de reserve koelkast uit haar berging). Dat ding was toen al 15 jaar oud. Ik heb ‘m nog 10 jaar gebruikt en toen is hij gesneuveld bij een verhuizing. Dat ding ging gewoon een kwart eeuw mee. Kom daar nog maar eens om. Idem met die nieuwe actie om mensen er bewust van te maken dat ze spullen kunnen repareren. Nou. Ging even vragen voor een nieuw rolhaspel voor mijn Miele stofzuiger. 120,-. Nou laat maar dan, twee tientjes erbij en ik heb een nieuwe.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die zwaar verouderde maar liefdevolle ingerichte huisjes ook altijd zo leuk! Schrootjes zijn echt mijn ding niet en ook keukens en badkamers in vreemd poepgroen of bruin vind ik niet mooi, maar de overduidelijke liefde die overal in is gestopt is altijd zo goed te zien. Dat desondanks ook ik het er onmiddelijk uit zo slopen zal ik maar even weg laten. :biggrin:

Ik vind trouwens veel klassieke meubels wel heel mooi, van die zwierige donkerhouten meubels, kleedjes, beeldjes en bloemvormige lampenkapjes word ik altijd warm van binnen.

Oh trouwens! Wie wil er een driehoek van 16 vierkante meter kopen?

https://www.funda.nl/koop/gouda/huis-40 ... smarkt-34/

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
16-09-2019 16:30
Als ik die ouderwetse, originele badkamers en keukens zie, steekt het mij een beetje. Staat daar een jaren ‘50 doelkast van Bosch. En die zal tot voor kort nog hebben gewerkt anders stond ‘ie er niet. En al koop ik het duurste merk, na 7 jaar zijn ze morsdood. Hoe goed ik ook zorg voor aanhechtrubbertjes, hoe voorzichtig ik ook die glazen plateaus eruit haal... binnen een jaar is er al iets afgebroken. Of sterft de ijsblokjesmaker.

Ik heb ooit de oude koelkast van mijn oma gekregen (de reserve koelkast uit haar berging). Dat ding was toen al 15 jaar oud. Ik heb ‘m nog 10 jaar gebruikt en toen is hij gesneuveld bij een verhuizing. Dat ding ging gewoon een kwart eeuw mee. Kom daar nog maar eens om. Idem met die nieuwe actie om mensen er bewust van te maken dat ze spullen kunnen repareren. Nou. Ging even vragen voor een nieuw rolhaspel voor mijn Miele stofzuiger. 120,-. Nou laat maar dan, twee tientjes erbij en ik heb een nieuwe.
Ik heb echt lang plezier gehad van mijn vorige Liebherr koel/vries combi. Is 17 jaar meegegaan en toen moest eigenlijk 1 deurrubber vervangen worden. Maar hij was niet meer zo modern en energiezuinig, dus een nieuwe van hetzelfde gekocht. Die ander heb ik weggegeven en is nog steeds in gebruik.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
16-09-2019 12:13
Dit huis roept zo veel vragen op!

Wie wast de ramen?

Wat is dit vreemde concept "privacy" waar men steeds over spreekt?

Waarom zit de badkamer in de woonkamer, en wat zit er in hemelsnaam opgesloten achter die deur?

Waar is de tuintafel gebleven? Eten ze die ovendonuts met hun bord op schoot?

Waar laten die mensen hun zeep, shampoo, handdoeken etc?

Vreemd.
Zooo nou, raar huis inderdaad. Wat lemoos ook schrijft; helemaal niet passend in een woonwijk. Wat zou ik me bekeken voelen als ik hier zou wonen. Lekker romantisch vanuit je bed de slaapkamer van de buren inkijken. Brr kil ook. Keuken vind ik idd ook apart, zo klein met weinig werkblad
anoniem_378317 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 17:47
3.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Ugli schreef:
16-09-2019 17:30
Oh trouwens! Wie wil er een driehoek van 16 vierkante meter kopen?

https://www.funda.nl/koop/gouda/huis-40 ... smarkt-34/

Afbeelding
Waar nu het kantoor zit de keuken, waar nu de wc zit een douche erbij, bed naast ingang, en bovenste verdieping knusse woonhoek. Heerlijk, dit soort Madurodammers in gedachten inrichten, maar daar blijft het bij.
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
16-09-2019 07:05
Omg wat veel design idd o_o . Beetje te veel zelfs ;-D
Heel veel design en dan die armetierige kant en klare rolgordijnen op een rij.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Supermooi ontwerp van stoelen. Met nieuwe bekleding in wit of zwart pu-leer helemaal geweldig.
Afbeelding

Ook veel aparte tegels (gebruik van).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

https://www.funda.nl/koop/amsterdam/hui ... ntsoen-20/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Een privé park achter je huis met eigen opgang in de straat om de hoek.
Afbeelding
Afbeelding

https://www.funda.nl/koop/leiden/huis-4 ... rstraat-6/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Grappig. Ik zou er het geld niet voor overhebben met al die inkijk van buren.
boerinnetje-van-buuten schreef:
16-09-2019 11:32
Nou ja, dit is helemaal niet gek hoor. Heel veel oude huizen hebben wastafels op de kamer, kan konden alle familieleden dagelijks fris een lapje langs de leden halen. Dat komt weer voort uit de tijd dat mensen geen douche hadden. Mijn vader is zo opgegroeid en heeft nog tot diep in de jaren negentig zich elke dag met een washand gewassen ipv te douchen. En hij stonk niet.

Dus ik vermoed dat die keurige wastafel heel sjiek was in de tijd dat het huis gebouwd is. De oorspronkelijke bewoners hebben er overduidelijk heel lang gewoond. Op de foto van de naaikamer (het dure stoomstrijkijzer staat er nog) zie je een kindertekening aan de muur van een stel dat '50' vasthoudt. Boven elk poppetje een groot kruis aan de muur. Het huis is overduidelijk erg gedateerd, maar het enige waar ik over wil mopperen is dat heftige katholieke gedoe op elke kamer.
Wat een grappig detail! Ik moest de foto echt downloaden om het te kunnen zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven