Woorden waar je de kriebels van krijgt

20-10-2020 22:34 520 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst las ik een internetpagina waarop 'vieze' woorden besproken werden: woorden waarvan de betekenis niet per se vies is, maar waar je wel de kriebels van krijgt. Ik kreeg er echt jeuk van haha. En nu ben ik benieuwd, wat vinden jullie 'vieze' woorden?

Ik trap af: kersvers, kakelvers, leverworst, smikkelen, smullen, korstje, verkleinwoorden zoals dinnetje en mannetje, klont. Als ik even nadenk weet ik er vast nog meer :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Mannie en Hubbie
Het vrouwtje heeft een lekker maaltje gekookt
Kids
Opvolgmelk
Mensen die hun katten hun baby,s noemen.
Wijntje
Biertje
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
21-10-2020 00:59
Echt nog nooit van gehoord!
Wat betekent menstuatiearmoede en waar wordt het voor gebruikt?
Menstruatiearmoede staat voor het feit dat sommige meiden geen maandverband kunnen gebruiken omdat daar geen geld voor is.

Jeukwoord (deze week gelezen hier op het forum): vreetjes.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
21-10-2020 01:16
Menstruatiearmoede staat voor het feit dat sommige meiden geen maandverband kunnen gebruiken omdat daar geen geld voor is.

Oh dát. Dat vond ik zó’n onzin weer uit de linkse hoek, tot inzamelingen aan toe. Terwijl het er om gaat dat sommige meiden/families daar geen geld aan uit wíllen geven, maar liever aan andere dingen. Een pak verband/tampons van een euro van de kruitvat kun je een paar maanden mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
21-10-2020 01:30
Oh dát. Dat vond ik zó’n onzin weer uit de linkse hoek, tot inzamelingen aan toe. Terwijl het er om gaat dat sommige meiden/families daar geen geld aan uit wíllen geven, maar liever aan andere dingen. Een pak verband/tampons van een euro van de kruitvat kun je een paar maanden mee doen.
Totaal off topic maar dat is natuurlijk niet waar. De menstruatie van mij en mijn dochter waren dusdanig hevig dat zo'n pak er in 2 dagen door was.
Me mannetje, me vent, me kerel.

Verschrikkelijk!!! En werkgerelateerd kan ik nog veel noemen. Heb tijdens de vergadering zo mijn bingo kaart vol met:
Transparant
Filteren
Meeting
Ventileren
Etc.etc.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
21-10-2020 01:39
Totaal off topic maar dat is natuurlijk niet waar. De menstruatie van mij en mijn dochter waren dusdanig hevig dat zo'n pak er in 2 dagen door was.

Gut, dan kost het je 2-3 euro per keer. Dan nóg is het een keuze of je dat er voor wilt uitgeven of aan een nieuwe lipstick of een patatje.
Ik vind die hele discussie zó overtrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu al meerdere keren in de lach geschoten tijdens het lezen.

Een vorkje prikken vind ik zelf heel stom.
Vleesjes (bijvoorbeeld voor op die smulsteen), vreetjes. Ik heb spontaan geen honger meer.

(Gefeliciteerd met je) mannetje - voor je partner/echtgenoot: mijn familie weet dat ik dat hoogst ergerlijk vind, dus ze gebruiken het absoluut niet meer bij een felicitatie richting mijn man. Die neiging is namelijk wel aanwezig in de familie :P :whip:

Brokjes, brokkenpap, barfje. :sick:
Alle reacties Link kopieren
Mensenmens
Alle reacties Link kopieren
Koffietje
Alle reacties Link kopieren
Kameraad
Goesting.

Ik las jaren en jaren geleden een artikel zien staan in de Belgische Flair. Met als titel: “goesting in mijn broekje”.

De betreffende dame had zin in seks. Niks mis met zin in seks, maar ik vond het er gewoon ranzig staan.
Whomi schreef:
20-10-2020 22:39
BAM-moeder...blijkbaar weet een groot deel van de Nederlanders niet dat die M in BAM voor moeder staat....

Ik ben bam-mam. En weet dus uiteraard waar de m voor staat. En vele bam-mams met mij. Het merendeel (wellicht niet alle) van de bewust alleenstaande moeders die ik ken (online en IRL) , gebruikt die term ook gewoon. Simpelweg omdat het is ingeburgerd.
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
21-10-2020 01:30
Oh dát. Dat vond ik zó’n onzin weer uit de linkse hoek, tot inzamelingen aan toe. Terwijl het er om gaat dat sommige meiden/families daar geen geld aan uit wíllen geven, maar liever aan andere dingen. Een pak verband/tampons van een euro van de kruitvat kun je een paar maanden mee doen.
Ja precies.
Was laatst nog een vrouw op tv die vroeger menstruatie armoede had gekend.
Wat bleek; ze had nu zelf 5 kinderen en zat in de bijstand...

Je hebt ook wel geld voor je smartphone en abonnement en om in de horeca te kopen.
EHR schreef:
21-10-2020 05:23
Ik ben bam-mam. En weet dus uiteraard waar de m voor staat. En vele bam-mams met mij. Het merendeel (wellicht niet alle) van de bewust alleenstaande moeders die ik ken (online en IRL) , gebruikt die term ook gewoon. Simpelweg omdat het is ingeburgerd.
Maar het slaat toch nergens op, bewust alleenstaand moeder mam zijn? Ik vind het dom overkomen. Alsof je dus niet weet waar bam voor staat. Daar krijg ik de kriebels van :)
Alle reacties Link kopieren
Huidhonger
Mini-me
Brrrrrrr :sick:
Collegaatje.
Behalve wanneer dit collegaatje daadwerkelijk 1.10 m is of elf jaar oud, dan vind ik het gewoon toegestaan. Maar voor vrouwelijke collega's vind ik het idioot denigrerend, zeker als je bedenkt dat het meestal vrouwen zijn die het over andere vrouwen zeggen.

Huidhonger vind ik ook een vervelend woord.
Wat moet ik me voorstellen bij huidhonger? Dat heb ik nog nooit gehoord ...
Alle reacties Link kopieren
Veggie
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Metallover schreef:
21-10-2020 01:00
Gatver!
En wat betekent kitsen?
Kitsen is spugen /kotsen / overgeven.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
21-10-2020 07:17
Maar het slaat toch nergens op, bewust alleenstaand moeder mam zijn? Ik vind het dom overkomen. Alsof je dus niet weet waar bam voor staat. Daar krijg ik de kriebels van :)
Wat moeten ze dan zeggen? BAM klinkt toch gek. Dan weten mensen waarschijnlijk niet wat je bedoeld. BA-moeder of BA-mam klinkt ook niet leuk. Kunt het natuurlijk ook helemaal volledig zeggen.

Maar goed dat is de discussie niet. Als jij het vindt jeuken is dat zo.
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
21-10-2020 07:48
Wat moet ik me voorstellen bij huidhonger? Dat heb ik nog nooit gehoord ...
Dat je behoefte hebt aan lichamelijk contact (een knuffel ofzo).
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
21-10-2020 07:48
Wat moet ik me voorstellen bij huidhonger? Dat heb ik nog nooit gehoord ...
Behoefte aan lichamelijk contact.

Ik ken het vooral van kleine baby's die nog veel behoefte hebben aan huid op huid contact (wat dan weer goed kan zijn om borstvoeding op gang te krijgen).
Alle reacties Link kopieren
Vetschort
Alle reacties Link kopieren
Manlief,
huisje
heerlijk

Jeukwoorden voor mij
Alle reacties Link kopieren
Kindjes (na de peuterleeftijd)
Kids
Groentjes
Vleesjes
Vreetjes (die kende ik nog niet, maar echt iew)

En de ergste uitdrukking ooit: ... in je broekje. Echt NEE.
The owls are not what they seem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven