Woorden waar je de kriebels van krijgt

20-10-2020 22:34 520 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst las ik een internetpagina waarop 'vieze' woorden besproken werden: woorden waarvan de betekenis niet per se vies is, maar waar je wel de kriebels van krijgt. Ik kreeg er echt jeuk van haha. En nu ben ik benieuwd, wat vinden jullie 'vieze' woorden?

Ik trap af: kersvers, kakelvers, leverworst, smikkelen, smullen, korstje, verkleinwoorden zoals dinnetje en mannetje, klont. Als ik even nadenk weet ik er vast nog meer :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag in de tram van die jeugd die praten met dat marokkaanse straattaaltje alles met die zzzzzzz. En in elke zin kanker dit en kanker dat. Ik werd er helemaal chagerijnig van. Ze zaten achter me en ik kon me er niet voor afsluiten.
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
sauvignonblanc schreef:
21-10-2020 17:50
Vanmiddag in de tram van die jeugd die praten met dat marokkaanse straattaaltje alles met die zzzzzzz. En in elke zin kanker dit en kanker dat. Ik werd er helemaal chagerijnig van. Ze zaten achter me en ik kon me er niet voor afsluiten.
:nooo:
sauvignonblanc schreef:
21-10-2020 17:50
Vanmiddag in de tram van die jeugd die praten met dat marokkaanse straattaaltje alles met die zzzzzzz. En in elke zin kanker dit en kanker dat. Ik werd er helemaal chagerijnig van. Ze zaten achter me en ik kon me er niet voor afsluiten.
Op zich niks mis met dat taaltje, als het uit de mond van Marokkaanse jongeren komt. Ik heb een nichtje van 15, blond haar, blauwe ogen en een "Hollandsche boezem" die ook zo praat. Woont in Noord Groningen, geen Marokkaan binnen een straal van 50 KM......
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
21-10-2020 09:27

Mensen die me kat schrijven ipv mijn. Echt jeuk krijg ik daarvan. Ik knap daar echt op af. Helaas zie ik het bijna iedereen doen tegenwoordig. Of deze aquarium is te koop ipv dit aquarium.
Of ik ga is mijn tanden poetsen in plaats van ik ga eens mijn tanden poetsen. Zie je ook steeds vaker.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-10-2020 15:35
Op het werk! Pak je 2e bingokaart maar vast.....

Scrummen (in plaats van gewoon vergaderen, aan een tafel, met stoelen enzo...)
Feedback
Agile
Lean
Meet-up
Townhall meeting
Positief-kritisch
Future-bases (wat het ís weet ik na 2 jaar nóg niet)
Spin-in-het-web
Participeren

Maar.... met stip op 1:

Iemand in zijn/haar kracht zetten......
Iets aangeven ipv iets zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die het over uiteten hebben of opzoek zijn.
Sneu vind ik een vies woord.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-10-2020 15:35
Op het werk! Pak je 2e bingokaart maar vast.....

Scrummen (in plaats van gewoon vergaderen, aan een tafel, met stoelen enzo...)
Feedback
Agile
Lean
Meet-up
Townhall meeting
Positief-kritisch
Future-bases (wat het ís weet ik na 2 jaar nóg niet)
Spin-in-het-web
Participeren

Maar.... met stip op 1:

Iemand in zijn/haar kracht zetten......
Of hoe we iets moeten "aanvliegen", ook voor op de bingokaart!
Schrijlings
Het puzzelt'mij'
SixthGun schreef:
21-10-2020 21:52
Of hoe we iets moeten "aanvliegen", ook voor op de bingokaart!
Stip aan de horizon...... :sick:
Alle reacties Link kopieren
Splintervaardigheid.
Gebruikt voor mensen met een beperking die iets goed kunnen. Ik vind het zo denigrerend klinken, precies alsof dat het enige is wat ze kunnen. Van een "normaal" iemand die bvb goed kan koken zeg je toch ook niet dat het een splintervaardigheid is?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Peuzelen, smikkelen, (ver)troetelen (er was ooit een sauna met een vertroetelcheque).

Vleesschort vind ik ook echt een smerig woord (net als die vleespet van eerder). Lillend vlees.
Alle reacties Link kopieren
aquake82 schreef:
21-10-2020 23:49
Splintervaardigheid.
Gebruikt voor mensen met een beperking die iets goed kunnen. Ik vind het zo denigrerend klinken, precies alsof dat het enige is wat ze kunnen. Van een "normaal" iemand die bvb goed kan koken zeg je toch ook niet dat het een splintervaardigheid is?
Dat woord kende ik nog niet, maar ik ben het met je eens!
Ik had op de lagere school een vriendinnetje wiens vrijgevochten, ban de bom, BH-loze, ongeschoren, overjarige hippie-moeder altijd naakt in de tuin lag te zonnen.

Als we dan thuis kwamen roep ze altijd "hoi! Ik pak even een doekie voor de flamoes"

Dus ik associeer dat woord nog steeds met de zwaar overbehaarde schaamstreek van toen.....
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-10-2020 20:48
Of ik ga is mijn tanden poetsen in plaats van ik ga eens mijn tanden poetsen. Zie je ook steeds vaker.
Ook: ik ga na de supermarkt, ik ga na huis.
Alle reacties Link kopieren
Pulled pork, pulled chicken.

Associaties met dierenmishandeling.
Alle reacties Link kopieren
Smikkelen, smullen etc. Klantenreis of nog erger customer journey. Mensen die joune zeggen (i.p.v. jouwe).
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
sauvignonblanc schreef:
21-10-2020 17:50
Vanmiddag in de tram van die jeugd die praten met dat marokkaanse straattaaltje alles met die zzzzzzz. En in elke zin kanker dit en kanker dat. Ik werd er helemaal chagerijnig van. Ze zaten achter me en ik kon me er niet voor afsluiten.

Vreselijk
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-10-2020 20:43
Op zich niks mis met dat taaltje, als het uit de mond van Marokkaanse jongeren komt. Ik heb een nichtje van 15, blond haar, blauwe ogen en een "Hollandsche boezem" die ook zo praat. Woont in Noord Groningen, geen Marokkaan binnen een straal van 50 KM......

Alles mis met dat taaltje. Altijd.
Doorenvogels55 schreef:
22-10-2020 12:02
Alles mis met dat taaltje. Altijd.
Ik vind het ook gruwelijk irritant
Er is niets mis met dat taaltje zolang het door pubers wordt gesproken, die hebben nu eenmaal een eigen wereldje met alles dat daar bij hoort, alleen die ziektes mogen van mij overgeslagen worden.
Tegen de tijd dat ze een jaar of 20 bereiken spreken ze weer de gewone mensentaal.
Alle reacties Link kopieren
En de volgende keer dat iemand zegt dat ik 'in mijn kracht moet gaan staan', mep ik 'm zo weer uit z'n eigen kracht.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het daar neergelegen

Ik wordt
Hij bepaald
Ik kon hem
Zo i zo
Controle uitspreken als controole ipv contrôle
Puzzel uitspreken als puzel

Chill en nice en vet. 'Vroeger' zeiden we gewoon "gaaf" en "cool" en "leuk"

Sowieso woorden tussendoor in het Engels: Ik was zo excited.

Kak ipv shit. Vind ik toch viezer klinken op de een of andere manier.

Laatst hoorde ik iemand zeggen "Laten we gaan happen" ipv "eten"
elisa55 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 15:12
1.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O en om in de vieze categorie te blijven:

Als iemand zegt 'scheet' tegen bijvoorbeeld zijn partner

Ik heb een poepje gelaten, of een wind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven