Zenuwachtig voor Theorieexamen. Heel erg.
vrijdag 27 juni 2025 om 09:55
Ik weet ik ben 52. Maar autorijden hoefde voor mij nooit zo nadat ik vroeger als passagier betrokken ben geweest bij meerdere (ernstige) ongevallen waaronder een met een hert op de auto.
Maar de gezondheid van mijn vriend gaat niet goed en ik moet nu omdat ik hem naar het ziekenhuis of een dokter wil kunnen brengen.
Het rijden gaat prima! De angst is echt wel weg want ontzettend begripvolle en lieve instructrice. Maar eerst mijn Theorie dinsdag….. ik heb meerde hoog aangeschreven online cursussen gedaan. Al een maand dagelijks aan het leren en oefenen. Meer dan 70 oefen exames en 9 op de 10 die ik doe slaag ik. Maar ik ben zo bloed nerveus voor dinsdag. Het wordt ook nog eens 33 graden en ik zit al midden in de overgang.
Hoe kan ik mijn zenuwen in bedwang houden! Het is zo erg dat ik hem liever afzeg (wat ik niet ga doen natuurlijk). Dus wat te doen met de enorme zenuwen?
Maar de gezondheid van mijn vriend gaat niet goed en ik moet nu omdat ik hem naar het ziekenhuis of een dokter wil kunnen brengen.
Het rijden gaat prima! De angst is echt wel weg want ontzettend begripvolle en lieve instructrice. Maar eerst mijn Theorie dinsdag….. ik heb meerde hoog aangeschreven online cursussen gedaan. Al een maand dagelijks aan het leren en oefenen. Meer dan 70 oefen exames en 9 op de 10 die ik doe slaag ik. Maar ik ben zo bloed nerveus voor dinsdag. Het wordt ook nog eens 33 graden en ik zit al midden in de overgang.
Hoe kan ik mijn zenuwen in bedwang houden! Het is zo erg dat ik hem liever afzeg (wat ik niet ga doen natuurlijk). Dus wat te doen met de enorme zenuwen?
donderdag 3 juli 2025 om 13:28
Oh ik had liever juist meer fouten gemaakt..ik haalde hem vorig jaar na 8 keer proberen ofzo..en steeds 1 te veel fout

maar yay het proces geeft je nu vanuit kennis wat rust.
Heb je al een nieuwe kans aangevraagd?
donderdag 3 juli 2025 om 21:18
zaterdag 12 juli 2025 om 11:14
Had ook veel minder zenuwen omdat ik nu wist hoe het hele proces werkte. Ben gewoon gaan zitten. Heb de tijd genomen. Nadien alle vragen nog eens doorgelopen. Niets gewijzigd. ‘Vond het wel goed zo’. Had een twijfeltje maar gelaten voor wat het was. En dus 0 fout! Yihaa! Heb daarna nog een meisje getroost. Was haar eerste keer. Gezegd dat ik de eerste keer ook gezakt was. Zij had er ook 7 fout. Net een teveel. Gezegd dat dat prima was al! Oefenen op het onderdeel in het rood (wat je per mail krijgt) en alles gaat beter de volgende keer.
Dank dames!!!!
Dank dames!!!!
zaterdag 12 juli 2025 om 11:38
Mag ik vragen welke online trainingen jij hebt gebruikt?
Gefeliciteerd!
zaterdag 12 juli 2025 om 11:41
BuzzieBee schreef: ↑12-07-2025 11:14Had ook veel minder zenuwen omdat ik nu wist hoe het hele proces werkte. Ben gewoon gaan zitten. Heb de tijd genomen. Nadien alle vragen nog eens doorgelopen. Niets gewijzigd. ‘Vond het wel goed zo’. Had een twijfeltje maar gelaten voor wat het was. En dus 0 fout! Yihaa! Heb daarna nog een meisje getroost. Was haar eerste keer. Gezegd dat ik de eerste keer ook gezakt was. Zij had er ook 7 fout. Net een teveel. Gezegd dat dat prima was al! Oefenen op het onderdeel in het rood (wat je per mail krijgt) en alles gaat beter de volgende keer.
Dank dames!!!!
Gefeliciteerd.
Maar begrijp ik het goed, zit er geen tijdslimiet op het beantwoorden van de vragen?
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zondag 13 juli 2025 om 15:19
Je hebt 30 minuten. Maar ik was normaal al met 16/17 minuten klaar. Nu echt de tijd genomen. Natuurlijk zijn er vragen waarvan je het antwoord al weet voor je de antwoord opties ziet. Die zijn zo klaar. Voor de rest kan je dan lekker de tiid nemen
zondag 13 juli 2025 om 15:24
De laatste (en de beste) Itheorie.
Daar leerde ik echt dingen die ik bij de vorige niet had gehad. Maar vergt wel veel leeswerk ook en niet alleen maar videootjes kijken. En bij elk onderdeel heb je diverse ‘tussen examens’ op dat onderdeel. Te veel fout en je mag niet door en dat onderdeel opniieuw doen eerst en daarbij krijg je per onderdeel een online live training. Die erg goed zijn. En waar je vragen kan stellen ook.
Daarvoor had ik theorie.nl en theorietoppers gedaan. En dus gezakt na die twee.
zondag 13 juli 2025 om 17:21
Dank! Ik wil mijn kennis opfrissen. Heb mijn rijbewijs, maar heb mijn theorie ooit met de gratie Gods gehaald, met zeer minimale voorbereiding en ook nog na een nacht stappen. Ik stelde het steeds uit en had geen tijd meer alles door te nemen. Heb me toen alleen maar op kruisingen en voorrang gericht en de rest op de gok… wel in 1x gehaald, maar ja, de basis mist soms een beetje.BuzzieBee schreef: ↑13-07-2025 15:24De laatste (en de beste) Itheorie.
Daar leerde ik echt dingen die ik bij de vorige niet had gehad. Maar vergt wel veel leeswerk ook en niet alleen maar videootjes kijken. En bij elk onderdeel heb je diverse ‘tussen examens’ op dat onderdeel. Te veel fout en je mag niet door en dat onderdeel opniieuw doen eerst en daarbij krijg je per onderdeel een online live training. Die erg goed zijn. En waar je vragen kan stellen ook.
Daarvoor had ik theorie.nl en theorietoppers gedaan. En dus gezakt na die twee.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in