Zomervakantie 2018!!!!

11-07-2018 11:22 59 berichten
Een topic over de zomervakantie!
Wat zijn jullie plannen? En heb je er zin in? Of juist niet? En waarom wel of niet?
De kinderen krijgen vrijdag vakantie en daar kijk ik al weken naar uit. Even niet op de klok kijken. Heerlijk!
Man en ik moeten dan nog een week werken en dan vertrekken we naar Frankrijk. We hebben een kleine camping aan de Drome uitgekozen voor dit jaar. Ik heb er zo'n zin in!
Ik moet werken tot half augustus. Kinderen zijn wel vrij. Tot half aug dus nog geen plannen behalve werken en hopen dat de kinderen de tent niet afbreken terwijl ik weg ben.
Daarna gaan we een rondreis maken door een bepaald land. Maar ik ben er nog helemaal niet mee bezig. Het is voor mijn gevoel nog heel ver weg.

Ik vind die 6 of 7 weken zomervakantie eigenlijk ook te idioot voor woorden. Mijn kinderen zijn nu al wel wat ouder maar de jongste nog niet oud genoeg om alle dagen alleen te zijn. Ik vrees dat dat weer 5 dagen in de week nonstop gamen wordt.
Van mij mag de zomervakantie de helft korter duren.
Nee, veel te druk. Ik geniet meer van de zonnige periode voor en na de zomervakantie. Reizen doe ik ook buiten het hoogseizoen.
We zijn 2 weken vrij vanaf eind deze maand.
Daarvan gaan we 8 dagen naar ultra luxe resort in Zuid-Europa, daar met openbaar vervoer op avontuur (we gaan zeker niet hele dag aan zwembad liggen).
Daarna begint het gewone leven weer.

Hier geen kinderen.
Yggdrasil- schreef:
11-07-2018 11:26
Ik moet werken tot half augustus. Kinderen zijn wel vrij. Tot half aug dus nog geen plannen behalve werken en hopen dat de kinderen de tent niet afbreken terwijl ik weg ben.
Daarna gaan we een rondreis maken door een bepaald land. Maar ik ben er nog helemaal niet mee bezig. Het is voor mijn gevoel nog heel ver weg.

Ik vind die 6 of 7 weken zomervakantie eigenlijk ook te idioot voor woorden. Mijn kinderen zijn nu al wel wat ouder maar de jongste nog niet oud genoeg om alle dagen alleen te zijn. Ik vrees dat dat weer 5 dagen in de week nonstop gamen wordt.
Van mij mag de zomervakantie de helft korter duren.
Doe je ze toch 'n paar weken op (sport)kamp? In Belgie is dat heel gebruikelijk, daar hebben ze ongeveer 9 weken (heel de maand juli/augustus) dus werkende ouders moeten dan toch iets regelen.
redbulletje schreef:
11-07-2018 11:29
Doe je ze toch 'n paar weken op (sport)kamp? In Belgie is dat heel gebruikelijk, daar hebben ze ongeveer 9 weken (heel de maand juli/augustus) dus werkende ouders moeten dan toch iets regelen.
Ik zie dat hier ook steeds meer.
Voor mij kan de vakantie niet lang genoeg zijn! Ik moet altijd even slikken als het weer voorbij is.
Als kind kon die vakantie me idd niet lang genoeg zijn. Had nooit zoveel zin in de drukte van school.
redbulletje schreef:
11-07-2018 11:29
Doe je ze toch 'n paar weken op (sport)kamp? In Belgie is dat heel gebruikelijk, daar hebben ze ongeveer 9 weken (heel de maand juli/augustus) dus werkende ouders moeten dan toch iets regelen.
Ja daar hebben wij idd naar gekeken. Hij doet nu een programmeer cursus van een paar middagen verspreid over de vakantie. Begint vandaag.
Iets wat langer en veel van huis is durft hij niet zo goed (ass'er)
We hebben naar speciale kampen gekeken voor zijn doelgroep maar stuitte op zoveel weerstand dat we het er maar bij hebben gelaten.
Maar elk jaar komt de optie wel weer langs. Ik vind het nml een hele goeie!!
Ik vind het juist veel te lang duren. Ik vond dat rustig aan doen nooit een zak aan want ik werkte altijd en het was alleen maar meer geregel.

Kinderen zijn er na 3 weken ook wel klaar mee hier.
Yggdrasil- schreef:
11-07-2018 11:38
Ik vind het juist veel te lang duren. Ik vond dat rustig aan doen nooit een zak aan want ik werkte altijd en het was alleen maar meer geregel.

Kinderen zijn er na 3 weken ook wel klaar mee hier.
Ook de ASS-er? Ik (nog niet wetende dat ik autist was) kon helemaal niet goed tegen die drukte, vooral niet meer op het middelbaar. Dus ik werd de laatste week voor de vakantie eindigde steeds stiller, zo enorm zag ik daar tegen op. Ik vermaakte me door lekker in de natuur om ons huis te struinen, met 'n boekje tegen 'n heuveltje in 't gras te liggen, bramen te plukken etc. M'n moeder was gelukkig huisvrouw dus ik had ook echt vrijheid ipv op opvang e.d. te moeten zitten.
Ik vond zomervakanties veel te lang, schoolstructuur die wegviel trok ik echt slecht. (ook ASS)
Dat vond ik veel erger dan de prikkels van school.
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen altijd van de 6 weken, 3 weken op vakantie, en de laatste week gingen ze naar zo'n week waar ze konden bouwen, knutselen, enz.
Dan zijn de 6 weken zo om.
Ben als kind 1x op kamp geweest. Afschuwelijk, wat had ik een heimwee. Nooit weer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Yggdrasil- schreef:
11-07-2018 11:37
Ja daar hebben wij idd naar gekeken. Hij doet nu een programmeer cursus van een paar middagen verspreid over de vakantie. Begint vandaag.
Iets wat langer en veel van huis is durft hij niet zo goed (ass'er)
We hebben naar speciale kampen gekeken voor zijn doelgroep maar stuitte op zoveel weerstand dat we het er maar bij hebben gelaten.
Maar elk jaar komt de optie wel weer langs. Ik vind het nml een hele goeie!!
Wauw, te jong om hele dagen alleen thuis te laten echter wel een programmeercursus? Is hij ontzettend slim?

Hoe oud zijn je kinderen Ygg? Letten ze op elkaar?
Scouting of kamp...lijkt me top!

Ik vind 6 weken ook echt lang en kan niet zeggen dat ik me verheug daarop. Zielig eigenlijk voor kind, echter ik vertel het niet. Hou het netjes geheim, echter ritme en structuur met tijd en ruimte in huis zonder partner en kind om me heen denderen vind ik vele malen prettiger.
Wij zijn al geweest. Maar gaan de tweede week van september nog een weekje. De kinderen zijn inmiddels oud genoeg en gaan niet meer mee. Die gaan zelf. De vakantieperiode zelf werk ik. Hoogtijdagen voor ons project/programma dus alle vakanties zijn ingetrokken van de betrokken medewerkers.
Ttroeteltje schreef:
11-07-2018 11:57
Scouting of kamp...lijkt me top!

Ik vind 6 weken ook echt lang en kan niet zeggen dat ik me verheug daarop. Zielig eigenlijk voor kind, echter ik vertel het niet. Hou het netjes geheim, echter ritme en structuur met tijd en ruimte in huis zonder partner en kind om me heen denderen vind ik vele malen prettiger.
Dat vind ik eigenlijk best verdrietig klinken Troeltje. Heb je dat gevoel altijd of alleen als ze langere tijd thuis zijn?
Niet afhankelijk zijn van hoogseizoen...heerlijk!
Orangetree schreef:
11-07-2018 12:06
Hoogtijdagen voor ons project/programma dus alle vakanties zijn ingetrokken van de betrokken medewerkers.
Da's wel heftig. Je zou maar 'n vakantie met je gezin geboekt hebben. Gaat de baas die vakantiekosten en smartegeld voor het niet weg kunnen terug betalen?
redbulletje schreef:
11-07-2018 12:09
Da's wel heftig. Je zou maar 'n vakantie met je gezin geboekt hebben. Gaat de baas die vakantiekosten en smartegeld voor het niet weg kunnen terug betalen?
Jep, Ze krijgen er een ruime vergoeding voor. Maar anderzijds weten ze dat dat vaker voorkomt in dit vak.
Ze zijn overigens al lang blij dat ze hun baan nog hebben. Men zit hier midden in een reorganisatie en een derde van het personeel is hun baan kwijt ivm automatisering en een efficiëntere manier van werken e.d.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 12:15
23.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst in jaren ook een soort zomervakantie. Opmaken vakantiedagen plus dat mijn nieuwe baan iets later start ivm vakanties van de medewerkers daar.

Ik ga niet weg, wel heb ik wat dagjes uit geplanned en een flinke stapel boeken en dvd's uit de bieb gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk die zomer vaakantie!!

Ik ga met man klussen op onze Finca in Spanje....
Ik ben thuis van 1 juli tot en met 2 september (schoolvakantie). Exact 9 weken dus. Zalig! Man is op pensioen, kinderen zijn het huis uit en we maken minstens 1 keer/ week een daguitstap. Regelmatig komt er ook 1 van de kleinkinderen een dagje of 2 logeren. Ik geniet! (zonder echt op reis te gaan haha)
Wij gaan over een paar weken kamperen in Italie. Kinderen willen veel vermaak, andere tieners en een groot zwembad dus het wordt voor het eerst een grote camping aan zee met veel faciliteiten.

Misschien vind ik het toch leuk. Ik verheug me er dit jaar nog niet enorm op. Niet vanwege het soort camping maar meer doordat de kinderen te groot worden voor campings die vooral geschikt zijn voor jonge kinderen en nog wat aan de jonge kant zijn voor tieneractiviteiten. Terwijl ze ook niet meer zo graag met papa en mama mee sjokken naar een berg/waterval/ruine/museum/dorpje. We gaan het zien, er gaan in ieder geval bergen spelletjes mee deze keer.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan heerlijk 2 weken naar de Dominicaanse republiek.
Verder nog een dagje naar slagharen.
En gaan we nog 2 nachten op familie bezoek aan de andere kant van Nederland. We willen dan ook een dagje naar Antwerpen gaan.
En wellicht nog een dagje beekse bergen.
Verder gaan de kinderen ook nog een week naar een speelweek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven