Zomervakantie 2018!!!!

11-07-2018 11:22 59 berichten
Een topic over de zomervakantie!
Wat zijn jullie plannen? En heb je er zin in? Of juist niet? En waarom wel of niet?
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan dit jaar weer op vakantie met familie en naar familie. ik heb er wel zin in maar het is zo saaaaaaaaaaaaai. niet dat het heel spannend moet zijn maar vorig jaar zijn we alleen op vakantie geweest met ons gezin in een appartement met heerlijk zwemparadijs erbij en half pension. dat voelde als een echte vakantie. want nu heb ik toch de was, strijk, afwas, boodschappen, constant mensen over de vloer, daardoor geen gezon in de tuin en 0 privacy met de kinderen in onze slaapkamer en dus al helemaal geen seks. Nu ben ik thuisblijfmoeder dus veranderd er helemaal niks (behalve de seks dan;-))

Jongste gaat na de vakantie ook naar school en dan ben ik van plan om zelf een paar weken vakantie te nemen voor ik weer actief ga zoeken naar een baan
daenerys79 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 12:38
11.29% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hier (België) zijn de kinderen al thuis sinds 30 juni (en de oudste eigenlijk ook al een week eerder ivm examens) en dat tot 3 september. Dit jaar voor het eerst geen kamp voor de kinderen. Ze hadden er geen zin in. Helemaal prima want man is ook thuis dus dat kan zonder problemen.

Ik werk nog tot begin augustus , al zijn we vorige week al wel enkele dagen op citytrip geweest en gaan man en ik volgende week nog weekendje weg. De 'echte' vakantie is voor augustus: drie weken roadtrippen in Zuid-Europa.

Tot dan komt nichtje nog logeren (en gaan we naar een pretpark), gaan de kinderen nog naar een festival met hun tante, gaan ze een paar dagen logeren bij hun oma, zijn er her en der BBQ's, brunches en feesten en is man toch nog wat aan het werken en ook wel klusjes in huis aan het doen. De kinderen vinden overigens dat er veel te veel gepland is: die zijn blij met lege dagen (zoals vandaag) waarop ze eindeloos kunnen Fortniten en Fifa-en.

Traditioneel eindig ik de vakantie met een mega-shopdag samen met mijn zus. Ook al zin in.
daenerys79 schreef:
11-07-2018 12:36
Wij gaan dit jaar weer op vakantie met familie en naar familie. ik heb er wel zin in maar het is zo saaaaaaaaaaaaai. niet dat het heel spannend moet zijn maar vorig jaar zijn we alleen op vakantie geweest met ons gezin in een appartement met heerlijk zwemparadijs erbij en half pension. dat voelde als een echte vakantie. want nu heb ik toch de was, strijk, afwas, boodschappen, constant mensen over de vloer, daardoor geen gezon in de tuin en 0 privacy met de kinderen in onze slaapkamer en dus al helemaal geen seks. Nu ben ik thuisblijfmoeder dus veranderd er helemaal niks (behalve de seks dan;-))
Lijkt me idd niet fijn als je verplicht op familiebezoek moet met vakantie. Maar dan kun je toch nog een apart hotelletje boeken voor jullie ipv bij familie wekenlang op de lip te gaan zitten? Kun je de was ook gewoon met de wasservice laten doen en je boekt een aparte kamer voor de kids (of je dumpt die wel bij de familie te logeren ;-D)
Ttroeteltje schreef:
11-07-2018 11:52
Wauw, te jong om hele dagen alleen thuis te laten echter wel een programmeercursus? Is hij ontzettend slim?

Hoe oud zijn je kinderen Ygg? Letten ze op elkaar?

Doen ze hier ook hoor, oudste is 12 . Hele dagen alleen echt te lang voor haar, programmeercursus kan echter prima :)
Ik ben de dagen aan het aftellen, deze week en volgende week nog en dan vakantie.
Jongste wil na twee weken wel weer naar school, oudste niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over anderhalve week twee weken naar de camping in de Achterhoek. Ik heb er heel veel zin in.

We hebben helaas even geen geld voor een vakantie in het buitenland, maar dat komt volgend jaar of het jaar daarop wel weer. En op de camping is het heerlijk! We staan heerlijk aan het meer, in het chalet van mijn schoonouders, dus wel lekker luxe kamperen.
Ik heb altijd heel lang vakantie, dus ik heb aanrommelen geperfectioneerd. Ik ga drie keer weg (twee keer kort in Duitsland, een langere vakantie) en in de tussentijd ga ik zwemmen, wandelen, naar het museum met mijn jaarkaart, de zolder opruimen (of misschien ook wel helemaal niet), naar de sauna en met mijn opblaasbootje varen.
Kinderen hebben scoutingkamp en een abonnement op het zwembad. Het zijn sowieso scharrelvarkens, dus ik maak me geen zorgen.
watdachtjehiervan schreef:
11-07-2018 12:06
Dat vind ik eigenlijk best verdrietig klinken Troeltje. Heb je dat gevoel altijd of alleen als ze langere tijd thuis zijn?
Heeft te maken met mijn gezondheid.
Geef mij ruimte voor mijzelf en ik ben een veel leuker mens. Heb ik moeten leren hoor, die grenzen aangeven. Dus het is niet alleen kommer en kwel. :smooch:
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 11-07-2018 15:12
24.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij vermaken ons prima hier. Kids gaan allemaal op scoutingkamp, daarna een aantal weken op vakantie en nog een paar weken aanrommelen.
Hier 2 ass"ers en 1 normale 😄. En toch gaat dit prima, ook moeten wij gewoon werken.
We hebben duidelijke planning en afspraken gemaakt. Dit werkt voor ons het beste.

(Nu is een kind al veel thuis en die heeft de heeeeeele dag vragen, hoe kan dit, waarom werkt dit zo, wat gebeurt als.... Enz enz)
Bijna nu al vermoeiend 😃😃😃😃
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
11-07-2018 12:48
Doen ze hier ook hoor, oudste is 12 . Hele dagen alleen echt te lang voor haar, programmeercursus kan echter prima :)

Star, heb jij mss een site met info over deze cursussen?.
Heerlijk, kijk er enorm naar uit. Ik heb zes weken maar mijn school staat in regio noord dus regio laat. Mijn kinderen hebben al vrij volgende week en ik nog niet. Ze vermaken zich prima met uitslapen, gamen, werken, tv kijken en sporten. (Niet in volgorde van belangrijkheid)

We gaan drie weken kamperen in Frankrijk. Heel veel zin in.

Helaas tot die tijd nog erg druk. In april had ik een baan voor volgend schooljaar gevonden en dat gaat met ieders instemming niet door. Heb nu een andere baan. Ik heb me voorbereid op de verkeerde dingen en probeer nu in twee weken nog wat op de rit te krijgen voor komend jaar. Ik vind het niet erg om dat gedeeltelijk in de vakantie te doen maar als ik in Frankrijk zit mag ik wel de school in en als ik thuis ben voornamelijk niet ivm onderhoud. Ik heb heel veel zin in mijn nieuwe taak, dus ik ga dat even heel goed plannen.

Verder nog druk met dingen buiten werktijd zoals musical van groep 8, afscheid van collega's etcetera.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen vakantieplannen.
Zijn in mei al geweest.
Man kan geen vrij nemen in zomer.
Af en toe een dagje misschien.
Heb een zoon van 6 en dochter van 2 jaar.
We gaan af en toe een dagje weg: Efteling, strand etc ..
Verder gewoon beetje bij huis keutelen.
Gelukkig hebben we grote tuin dus kinderen vermaken zich wel bij mooi weer (hoop ik).
Vakantie is nu 3 dagen begonnen en zoon is ook al 2 dagen bezig met hutten timmeren in de tuin..
Ook gaan ze af en toe een nachtje bij oma logeren en ik werk gewoon twee dagen door in de hele vakantie en dan komt oma ook oppassen.
Ik vind gezellig dat zoon vrij is van school :-)...wel wat minder tijd voor huishouden en voor mezelf met continu twee kinderen om me heen, dus dat is even nieuw ritme vinden.
Maar ook weer lekker om niet op de klok te hoeven leven ivm schooltijden.
Ttroeteltje schreef:
11-07-2018 13:52
Heeft te maken met mijn gezondheid.
Geef mij ruimte voor mijzelf en ik ben een veel leuker mens. Heb ik moeten leren hoor, die grenzen aangeven. Dus het is niet alleen kommer en kwel. :smooch:
Dat is fijn om te lezen!
Lekker dingen voor jezelf gaan doen in de vakantie!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-07-2018 12:40
Lijkt me idd niet fijn als je verplicht op familiebezoek moet met vakantie. Maar dan kun je toch nog een apart hotelletje boeken voor jullie ipv bij familie wekenlang op de lip te gaan zitten? Kun je de was ook gewoon met de wasservice laten doen en je boekt een aparte kamer voor de kids (of je dumpt die wel bij de familie te logeren ;-D)
tja, kon ik man maar overhalen, maar hij wil persé bij zijn familie zijn (waaronder zus en kinderen) die weken aangezien hij hen al 2 jaar heeft moeten missen.
Ergens anders slapen is niet mogelijk helaas. het dichtsbijzijnde hotel is een uur rijden.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
11-07-2018 16:53
tja, kon ik man maar overhalen, maar hij wil persé bij zijn familie zijn (waaronder zus en kinderen) die weken aangezien hij hen al 2 jaar heeft moeten missen.
Ergens anders slapen is niet mogelijk helaas. het dichtsbijzijnde hotel is een uur rijden.
Waarom gaat je man dan niet jaarlijks gewoon een weekje in z'n eentje? Buiten het hoogseizoen als het minder duur is. Dan kun je de vakantie voor jullie bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
11-07-2018 13:52
Heeft te maken met mijn gezondheid.
Geef mij ruimte voor mijzelf en ik ben een veel leuker mens. Heb ik moeten leren hoor, die grenzen aangeven. Dus het is niet alleen kommer en kwel. :smooch:
Ik denk dat dit voor alle moeders wel in bepaalde mate herkenbaar is.
Moeder zijn is hartstikke leuk, maar tijd voor jezelf ook erg kostbaar en belangrijk.
Een goede balans hierin is erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint hier de vakantie die voor ons begint met een verhuizing naar de andere kant van het land. Superspannend dus! De eerste 2 weken moet mijn man nog werken en dan is hij 2 weken vrij. Door de wisseling van regio hebben de kinderen ‘maar’ 5 weken vrij. We gaan niet weg door de verhuizing en we zijn in april al naar Aruba geweest. Dus het geld is wel zo’n beetje op. Ik denk dat we gewoon de nieuwe omgeving gaan verkennen en in en om huis gaan rommelen. Heb er wel zin in!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit, as we speak, in het Toscaanse zonnetje op de camping. Kinderen hebben afgelopen vrijdag vakantie gekregen en we zijn zaterdag vertrokken.
Froezel schreef:
11-07-2018 13:55
Star, heb jij mss een site met info over deze cursussen?.

Ja, coderminds.nl
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
11-07-2018 11:23
Even niet op de klok kijken. Heerlijk!

Man en ik moeten dan nog een week werken
Dan moet je toch alsnog op de klok kijken? Kinderen hoeven misschien niet naar school maar dan moeten ze toch naar de bso o.i.d.?
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
12-07-2018 13:08
Dan moet je toch alsnog op de klok kijken? Kinderen hoeven misschien niet naar school maar dan moeten ze toch naar de bso o.i.d.?
Die van mij hoeven niet naar de BSO.
Ik heb oppas aan huis
Benbits schreef:
12-07-2018 12:39
Ik zit, as we speak, in het Toscaanse zonnetje op de camping. Kinderen hebben afgelopen vrijdag vakantie gekregen en we zijn zaterdag vertrokken.
Lekker! Is er al wat volk op de camping?
Wintertime16 schreef:
12-07-2018 13:08
Dan moet je toch alsnog op de klok kijken? Kinderen hoeven misschien niet naar school maar dan moeten ze toch naar de bso o.i.d.?
Wij zijn erg flexibel in onze uren en kunnen beide thuis werken. Vaak is 1 van ons thuis. Ze gaan ook nog 2 nachten bij mijn ouders logeren. Die wonen wat verder weg. Ik heb echt al vakantie gevoel.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 16:01
0.12% gewijzigd
Wij zijn al een weekje weg geweest, kinderen hadden ineens dit jaar een week in juni extra vakantie.

Nu nog iets meer dan een week en dan gaat de oudste op een 5 daagse kinder timmer en bouwkamp. Alleen overdag maar ze is bezig.

Jongste is thuis. Daarna gaat de oudste op echt kamp en de jongste uit logeren. Daarna hebben we allemaal 3 weken vrij en gaan we dagjes weg, klussen en ik en man 4 dagen naar een festival. Kinderen lekker logeren. Daarna een week niks.
En dan begint het normale leven weer.

Heerlijk. Daar kijk ik naar uit. ;-)
Lucifer2018 schreef:
12-07-2018 15:42
Wij zijn al een weekje weg geweest, kinderen hadden ineens dit jaar een week in juni extra vakantie.

Nu nog iets meer dan een week en dan gaat de oudste op een 5 daagse kinder timmer en bouwkamp. Alleen overdag maar ze is bezig.

Jongste is thuis. Daarna gaat de oudste op echt kamp en de jongste uit logeren. Daarna hebben we allemaal 3 weken vrij en gaan we dagjes weg, klussen en ik en man 4 dagen naar een festival. Kinderen lekker logeren. Daarna een week niks.
En dan begint het normale leven weer.

Heerlijk. Daar kijk ik naar uit. ;-)

Is dat in jouw stad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven