Angst om te gaan werken wordt erger

19-10-2018 15:56 55 berichten
Wegens herkenning haal ik hem weg. Afspraak bij de huisarts is gemaakt en nu kan het probleem worden aangepakt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2018 09:07
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
94.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoek hulp voor je faalangst.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ja, dat dus. Je hebt hulp nodig om van je faalangst af te komen. Jij kan het allemaal net zo goed als anderen, alleen die angst zit je enorm in de weg. Dus, bel de huisarts!
Alle reacties Link kopieren
Waarom kon dit niet in je topic van vorige maand? Zoek professionele hulp, nog meer topics openen op een forum gaat je niet helpen.
Voorheen liep je met deze klachten bij een psycholoog. Ik zou de handvatten die je toen van hem/haar hebt gekregen, nu erbij nemen. Wellicht heb je van die sessies e.e.a. op papier staan of een leesopdracht, etc. gekregen. Herlees deze.

Het blijft je in de weg zitten dus ik zou nogmaals in therapie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit mijn hele leven al, bij mij is het geen faalangst, maar angst om de hele dag op 1 plek te moeten blijven. Ik had dit op de lagere school al. Wat het nou uiteindelijk is weet ik niet, maar ik heb nog nooit fulltime gewerkt, ik trek het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Ik werk nu dus in een winkel, omdat ik dat ken van mijn bijbaantjes. En helaas niet in het werkveld waar ik voor naar school geweest ben. Heb destijds wel een baan gevonden die aansloot bij mijn opleiding, maar ben na 1,5 week heel hard weggelopen daar. Faalangst tot en met.
Ik heb wel hulp gezocht, helaas is dat traject nog niet afgerond... Maar ruk is het wel.

Dus... Zoek. Hulp.
beetjegek schreef:
19-10-2018 16:44
Ik heb dit mijn hele leven al, bij mij is het geen faalangst, maar angst om de hele dag op 1 plek te moeten blijven.


Ik zie geen probleem hier. Je kunt buschauffeur worden, postbode, hovenier, eten bezorgen (van alles bezorgen, eigenlijk), in de thuiszorg werken, in een ambulance, vrachtwagenchauffeur, verkoper in de buitendienst, loodgieter, iets met klussen doen bij mensen thuis, in de bouw...

Ik mag hopen dat dit geen serieuze reden is om niet te werken!
.
anoniem_63702571d53e4 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 21:08
97.42% gewijzigd
.
anoniem_63702571d53e4 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 21:09
99.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij lieten ook graag sollicitanten proefdraaien. Het maakte helemaal niets uit of je niets wist van de goederen die wij verkochten of geen idee had hoe een kassa werkte. Wij keken vooral hoe de sollicitant met de klant omging en of ze durfden te vragen, ook als het meerdere keren dezelfde vraag was.

Zo te lezen is het bij jou vooral faalangst. Jammer dat je niet in je studierichting werk zoekt.
.
anoniem_63702571d53e4 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 21:09
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoek zsm hulp hiervoor!
Alle reacties Link kopieren
Blauwstreepje schreef:
19-10-2018 19:22
Vervelend dat jij er ook last van hebt, maar ergens wel fijn als iemand je situatie begrijpt. Ik wil wel heel graag, maar het komt er gewoon niet uit. Heeft de faalangst training je wel wat geholpen? Ik dacht als ik eerst 'makkelijker' werk doe, dan kan ik wat zelfvertrouwen opbouwen. Maar zelfs dat 'makkelijker' werk lijkt wel te moeilijk voor mij..
Ik heb (nog) geen faalangsttraining gehad. Meestal ligt er wel iets aan de faalangst ten grondslag, en dat wordt nu onderzocht. Volgende week vrijdag krijg ik (eindelijk) de uitslag van een aantal onderzoeken. En vanuit hier wordt er hopelijk de hulp gegeven die ik nodig heb. Al met al ben ik hier al een half jaar mee bezig. Gelukkig heb ik ‘t opzich wel naar m’n zin op ‘t werk, al is dit (hopelijk) niet voor de rest van m’n leven, want ergens verveel ik me uiteindelijk te pletter in ‘n winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ga echt hulp zoeken Blauwstreepje.
Dit is te overspoelend
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch niks te verliezen?
Je doet gewoon je best en meer kun je niet.
Gaat de baan niet goed, dan pech gehad. Zoek je iets anders.
Probeer elke werkdag 3 dingen voor jezelf op te noemen die wel goed gingen.
Mooie test voor jezelf, Praat jezelf eens aan dat het wel gaat lukken in plaats van dat kan ik niet. Dan is het bij voorbaat al mislukt.
.
anoniem_63702571d53e4 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 21:10
99.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blauwstreepje schreef:
20-10-2018 11:02
Dat probeer ik ook. Alleen het stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat ik niet goed genoeg ben is zo doordringend. Het is alsmaar een gevecht tegen mijzelf
Wat verwacht je eigenlijk van dit topic? De tips die je zelf kunt doen praat je onderuit, en het advies om hulp te zoeken negeer je.
.
anoniem_63702571d53e4 wijzigde dit bericht op 12-11-2020 21:11
99.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Blauwstreepje schreef:
20-10-2018 12:33
Voor tips, mensen die in dezelfde situatie zitten of weten hoe het voelt. De adviezen om hulp te zoeken negeer ik zeker niet. Ik ben me al aan het inlezen en opzoek naar een faalangst training oid..
De enige manier om van deze angst af te komen is ofwel dwars door die angst heen gaan (en dus gewoon gaan werken) of door goede hulp te zoeken. In dat geval zou ik je aanraden om maandag naar de huisarts te gaan om een verwijzing naar een psycholoog, zondat je daar ctg kunt krijgen.
Celaena_Aelin schreef:
20-10-2018 11:59
Wat verwacht je eigenlijk van dit topic? De tips die je zelf kunt doen praat je onderuit, en het advies om hulp te zoeken negeer je.


“Och arme TO, dat is een heel goede reden om helemaal niet te gaan werken! Blijf maar lekker thuiszitten met een uitkering! Gelukkig werken wij allemaal supergraag zodat deze makkelijk van ons belastinggeld betaald kan worden! Geen enkel probleem hoor!” :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
iets_perzik schreef:
20-10-2018 14:56
“Och arme TO, dat is een heel goede reden om helemaal niet te gaan werken! Blijf maar lekker thuiszitten met een uitkering! Gelukkig werken wij allemaal supergraag zodat deze makkelijk van ons belastinggeld betaald kan worden! Geen enkel probleem hoor!” :sarcastic:
Je haalt me de woorden uit de mond...
Alle reacties Link kopieren
iets_perzik schreef:
20-10-2018 14:56
“Och arme TO, dat is een heel goede reden om helemaal niet te gaan werken! Blijf maar lekker thuiszitten met een uitkering! Gelukkig werken wij allemaal supergraag zodat deze makkelijk van ons belastinggeld betaald kan worden! Geen enkel probleem hoor!” :sarcastic:
Dat idee begin ik ook te krijgen. Anders had je a) al eerder gezocht naar een faalangst-training, of naar hulp.

Ofwel stop met je aan te stellen ofwel zoek hulp. Als je echt wil werken is er genoeg hulp te vinden om over deze angsten heen te komen. Of je gaat post lopen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Blauwstreepje schreef:
20-10-2018 12:33
Voor tips, mensen die in dezelfde situatie zitten of weten hoe het voelt. De adviezen om hulp te zoeken negeer ik zeker niet. Ik ben me al aan het inlezen en opzoek naar een faalangst training oid..
Ik herken de angst om te werken. Heb dat zelf ook (gehad) nadat ik een tijd door ziekte niet heb kunnen werken. Vond het heel eng om weer te beginnen. Ik heb geen faalangsttraining gedaan maar heb het aangepakt met een psycholoog en de onderliggende problemen aangepakt (terwijl ik ook weer begon met (parttime) werken (onder mijn opleidingsniveau) zodat ik de dingen die ik leerde meteen in de praktijk kon brengen).
Ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan en je problemen daar voorleggen. Dan kun je met de huisarts bespreken wat nu goede stappen zijn. Misschien kan de poh ggz je al snel wat helpen zodat je de meeloopdag aandurft. Dan kun je met de huisarts of met de poh bespreken wat nu verstandig is, een faalangsttraining of een traject met een psycholoog of wellicht hebben ze nog andere ideeën. Jezelf vooraf inlezen is niet verkeerd, dan kun je daar ook bespreken wat je al te weten bent gekomen.

Je bent erg angstig en wordt ernstig belemmerd in je leven nu. Daar moet toch iets onder liggen? Misschien weet je de onderliggende oorzaak niet maar het is wel goed om dit wel grondig aan te pakken. En er zijn misschien ook faalangsttrainingen waar ze grondig kijken wat jij nodig hebt. Daar kan de huisarts of poh misschien ook wel bij helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven