Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Antipsychotica

13-07-2019 17:57 902 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een jaar of 9 antipsychotica gehad
De laatste jaren middels een depot
Ik wilde stoppen en dat heb ik nu kortgeleden gedaan.
Denk dat de laatste depot bijna uitgewerkt is.
Ik heb het idee dat het heel slechte medicijnen zijn. Had er steeds meer angst voor.
Ik heb nl ook vaak pijntjes overal. Dan op de ribben dan in de bovenbuik etc.
Onlangs bleek mn hormoonhuishouding op zn kop. O.a. prolactine te hoog
Ik vermoed door de ap ook.
Maar ik heb al heel lang hoofdpijn ook,
En maakte me er ineens zorgen over afgelopen week.
De ha zei dat het zou kunnen komen van de prolactine, maar dat ik langs moet komen en dat er dan een scan gemaakt moet worden in het ziekenhuis.
Gezien mn angststoornis is dit geen pretje. Maar ik heb twee artsen officieel. Van die scan zei de ene en ik heb volgende week een afspraak bij de andere. Kan dus maar zo dat zij geen scan adviseert.

Maar hoe is jullie ervaring na langdurig gebruik van ap? Gaf het andere lichamelijke klachten? Werd dit beter door het stoppen?
Of heb je ernstige evt blijvende gevolgen ervan ondervonden?
juliaaana schreef:
13-07-2019 20:37
Doe niet zo stellig, dat weet je toch helemaal niet. Helpend om TO zo angst aan te jagen. Not.
Heeft het bij jou ook zo geregend en heb je daarom ook zo'n grafbui? Het heerst, dus je staat er niet alleen in. Fijn hè?
Wees vriendelijk voor de mensen die je ontmoet op je weg naar boven, je zou ze op je weg naar beneden ook nog weleens tegen kunnen komen.
Nou, wat weten velen hier e.e.a. goed voor to in te vullen op basis van minimale informatie.

Ze heeft het met haar SPV besproken en is niet van de straat geplukt toen ze op 2 juli haar depot niet heeft gehaald.
Misschien alle adviezen over wel/ niet stoppen aan haar behandelaren en to overlaten.

Wat vreselijk stigmatiserend wordt er gedaan als iemand aangeeft antipsychotica te gebruiken. Alsof ze nu loslopend gevaar voor zichzelf is. Dat kunnen wij toch helemaal niet zien vanaf het forum?!
Cateautje schreef:
13-07-2019 20:39
Heeft het bij jou ook zo geregend en heb je daarom ook zo'n grafbui? Het heerst, dus je staat er niet alleen in. Fijn hè?
Lees je eigen badinerende teksten eens terug dan. Je vult vreselijk in
Prolactineverhoging kan inderdaad voorkomen bij (langdurig) antipsychotica gebruik. Vaak geeft het niet veel klachten. Maar wel goed dat je het gemeld hebt.
Wacht maar af wat je huisarts volgende week wil, je angsten een beetje proberen te relativeren.
Doordat je nu al 2 weken na je depot bent, kan het natuurlijk ook goed dat je angsten daardoor toenemen. Hou een kort lijntje met je (vervangende) spv. Zit je in een fact team?

Ps, ik zou je vragen vooral daar stellen
juliaaana schreef:
13-07-2019 20:42
Lees je eigen badinerende teksten eens terug dan. Je vult vreselijk in
En wat draag jij bij? Behalve dan dat je zo nodig op mijn nek moet springen.

Schizofrenie of hoe ze het ook noemen tegenwoordig heeft eenzelfde script en de TO kent dat script maar al te goed, ze wil alleen vreselijk eigenwijs haar eigen gang gaan, met alle mogelijk gevolgen van dien en als ik lees wat zij allemaal wel en niet wil, dan geef ik gewoon aan dat ze niet krijgt wat ze wel wil en wel krijgt wat ze niet wil, want zo werkt het script van die ziekte, dus wat ik allemaal schrijf is niet badinerend, maar een herinnering. Wat ze ermee doet, dat moet zij zelf weten.

Over en uit, echt!!!
Wees vriendelijk voor de mensen die je ontmoet op je weg naar boven, je zou ze op je weg naar beneden ook nog weleens tegen kunnen komen.
Cateautje schreef:
13-07-2019 20:48
En wat draag jij bij? Behalve dan dat je zo nodig op mijn nek moet springen.

Schizofrenie of hoe ze het ook noemen tegenwoordig heeft eenzelfde script en de TO kent dat script maar al te goed, ze wil alleen vreselijk eigenwijs haar eigen gang gaan, met alle mogelijk gevolgen van dien en als ik lees wat zij allemaal wel en niet wil, dan geef ik gewoon aan dat ze niet krijgt wat ze wel wil en wel krijgt wat ze niet wil, want zo werkt het script van die ziekte, dus wat ik allemaal schrijf is niet badinerend, maar een herinnering. Wat ze ermee doet, dat moet zij zelf weten.

Over en uit, echt!!!
Schizofrenie is geen script. Jouw ervaring kan je niet op iedereen plakken.
En ja, ik heb er verstand van. Maar goed, ik begrijp dat ik geen kritische noot aan jouw adres mag plaatsen.
Ik pikte jou er toevallig uit, maar zoals je kan lezen vind ik ook anderen stigmatiserend.

Maar jouw tekst viel op omdat je gewoon iemand bang aan het maken bent dat ze opgenomen moet worden en dat is gewoon niet waar en gemeen zelfs, aangezien ze zelfs zegt angstig te zijn.
juliaaana schreef:
13-07-2019 20:53
Schizofrenie is geen script. Jouw ervaring kan je niet op iedereen plakken.
En ja, ik heb er verstand van. Maar goed, ik begrijp dat ik geen kritische noot aan jouw adres mag plaatsen.
Ik pikte jou er toevallig uit, maar zoals je kan lezen vind ik ook anderen stigmatiserend.

Maar jouw tekst viel op omdat je gewoon iemand bang aan het maken bent dat ze opgenomen moet worden en dat is gewoon niet waar en gemeen zelfs, aangezien ze zelfs zegt angstig te zijn.
Lekker geraffineerd zeg, om het op ervaring te gooien, mooie meid ben jij. Mijn complimenten!!!

Jawel, je pikte mij er heel toevallig uit, typisch dat dat al de hele dag gebeurt, wel gemakkelijk, als je al onder zit dan kan dat beetje er ook nog wel bij. Gelukkig ben ik immuun voor die fratsen.

Al heb je er nog zoveel verstand van, als je niet goed leest wat de TO allemaal schrijft, dan blijft er erg weinig over van je expertise, dus begin daar eens mee.
Onbegrijpelijk dat je het advies van een dokter niet na komt.
Die medicatie heb je gewoon nodig,
En al die verhalen ,,wat een troep die medicijnen daar moet je niet naar luisteren.
Wat denk je,dat al die klachten en angsten wel goed zijn voor je lichaam.
Liever dan maar troep slikken, dan altijd in angst moeten leven.
Ik stop er echt niet mee,1x ge probeert alle klachten weer terug
juliaaana schreef:
13-07-2019 20:48
Prolactineverhoging kan inderdaad voorkomen bij (langdurig) antipsychotica gebruik. Vaak geeft het niet veel klachten. Maar wel goed dat je het gemeld hebt.
Wacht maar af wat je huisarts volgende week wil, je angsten een beetje proberen te relativeren.
Doordat je nu al 2 weken na je depot bent, kan het natuurlijk ook goed dat je angsten daardoor toenemen. Hou een kort lijntje met je (vervangende) spv. Zit je in een fact team?

Ps, ik zou je vragen vooral daar stellen
Ja klopt een fact team
Volgens mij werkt mn depot minimaal 2 weken na de spuitdatum nog dus denk niet dat angst daardoor kan toenemen
Bedankt
Ik vind het eerlijk gezegd een zorgelijk verhaal. SPV'ers hebben immers niet de bevoegdheid om zomaar met jouw medicatie te gaan rommelen, dat moet je behandelend arts beslissen.

Daarnaast lijkt stoppen misschien nu een goed idee, maar dat is iets wat vaker gebeurt met mensen die AP gebruiken. Je hebt nergens last van als je trouw je depot/pillen haalt, maar als je stopt gaat het direct mis...

Maar goed, je moet zelf ondervinden wat het beste is voor je. Ik hoop dat ik ongelijk heb en dat alles goed met je blijft gaan!
burgos schreef:
13-07-2019 21:00
Onbegrijpelijk dat je het advies van een dokter niet na komt.
Die medicatie heb je gewoon nodig,
En al die verhalen ,,wat een troep die medicijnen daar moet je niet naar luisteren.
Wat denk je,dat al die klachten en angsten wel goed zijn voor je lichaam.
Liever dan maar troep slikken, dan altijd in angst moeten leven.
Ik stop er echt niet mee,1x ge probeert alle klachten weer terug
Die angsten heb ik dus ondanks ap
En zoals gezegd is angst een.mogelijke bijwerking van de ap
Juist om van de angst af te komen.probeer ik ap te stoppen
Inhoudelijk zal ik er verder niet op ingaan, maar het lijkt me duidelijk dat een spv'er totaal geen zeggenschap heeft over medicatie, zeker niet over ad.

En ik zou echt hulp zoeken bij het afbouwen met de ad. Als het goed met je gaat, dan is afbouwen met ad zeker een optie. Maar doe dit echt met professionele hulp!! Dat is echt van levensbelang! Ik heb van dichtbij (op m'n werk) gezien wat een enorme invloed het kan hebben als er niet op een goede manier wordt afgebouwd. Heb meerdere keren gezien dat mensen heel ver weg zakten, en aan aantal mensen zijn nooit meer de oude geworden.
Dus wil je echt met klem aanraden om altijd in overleg met bevoegde professionals dit aan te gaan!!
Cateautje schreef:
13-07-2019 20:56
Lekker geraffineerd zeg, om het op ervaring te gooien, mooie meid ben jij. Mijn complimenten!!!

Jawel, je pikte mij er heel toevallig uit, typisch dat dat al de hele dag gebeurt, wel gemakkelijk, als je al onder zit dan kan dat beetje er ook nog wel bij. Gelukkig ben ik immuun voor die fratsen.

Al heb je er nog zoveel verstand van, als je niet goed leest wat de TO allemaal schrijft, dan blijft er erg weinig over van je expertise, dus begin daar eens mee.
Jij schrijft dat je uit een herinnering schrijft. Dus ervaring. Misschien jezelf, misschien een naaste. Maar dus ervaring.

En beetje Calimero, maar ik heb vandaag niet gekeken of er al meer mensen negatief op je gereageerd hebben. Ik reageerde puur op je bangmakerij over een opname.

Afijn, ik ga er weer tussenuit, hoop dat je to niet verder bang gaat maken met loze dreigingen over opname, thats all
juliaaana schreef:
13-07-2019 21:20
Jij schrijft dat je uit een herinnering schrijft. Dus ervaring. Misschien jezelf, misschien een naaste. Maar dus ervaring.

En beetje Calimero, maar ik heb vandaag niet gekeken of er al meer mensen negatief op je gereageerd hebben. Ik reageerde puur op je bangmakerij over een opname.

Afijn, ik ga er weer tussenuit, hoop dat je to niet verder bang gaat maken met loze dreigingen over opname, thats all
Oei, je kan ook niet begrijpend lezen, da's wel naar als je met mensen werkt die je goed moet kunnen verstaan.
marielle8484 schreef:
Inhoudelijk zal ik er verder niet op ingaan, maar het lijkt me duidelijk dat een spv'er totaal geen zeggenschap heeft over medicatie, zeker niet over ad.

Dus wil je echt met klem aanraden om altijd in overleg met bevoegde professionals dit aan te gaan!!
SPV werkt in fact team, dus dit is heus wel besproken. AD is niet hetzelfde als AP. En ook van de AP zijn vele verschillende en werken ook nog eens allemaal verschillend. Ook de wel/niet afbouw.
.
juliaaana wijzigde dit bericht op 13-07-2019 21:29
99.03% gewijzigd
Bedankt

Maar dit loopt ff anders
Ik zocht ervaringen over lichamelijke klachten door de medicijnen
Ik snap wat de meeste hier zeggen maar als mn spv er zegt dat ze de dienstdoende psych vraagt of ik moet afbouwen eerst, dan ga ik er vanuit dat dit ook is gedaan en dat het dus niet hoefde
juliaaana schreef:
13-07-2019 20:37
Doe niet zo stellig, dat weet je toch helemaal niet. Helpend om TO zo angst aan te jagen. Not.
Euhm, iemand die ernstig ziek is en stopt met medicatie aanmoedigen om lekker zo door te gaan, is wel helpend? De psychiater weet er niet eens van, dat lijkt me echt geen goede zaak.
Life is short. Eat dessert first.
vivajaline schreef:
13-07-2019 21:27
Bedankt

Maar dit loopt ff anders
Ik snap wat de meeste hier zeggen maar als mn spv er zegt dat ze de dienstdoende psych vraagt of ik moet afbouwen eerst, dan ga ik er vanuit dat dit ook is gedaan en dat het dus niet hoefde
Of ze heeft nog geen tijd gehad om het te bespreken.

Stel nou dat je klachten niet komen door je medicijnen? Wat doe je dan?
vivajaline schreef:
13-07-2019 21:27
Bedankt

Maar dit loopt ff anders
Je had moeten wachten op een antwoord en niet stoppen. Maar zoek alsjeblieft zo snel mogelijk contact met de dienstdoende psychiater zodat je tenminste in de gaten gehouden kan worden.
Life is short. Eat dessert first.
juliaaana schreef:

Als je even loept dan lees je een hoop reacties van cateautje de afgelopen weken die niet de indruk geven dat het met haar zelf erg goed gaat psychisch want ze zijn regelmatig behoorlijk off en zoals ik haar al jaren lees als forummer, helemaal niets voor haar.

Ik vond jouw reactie naar TO overigens een goede, jammer als je er tussenuit gaat om de reactie van Cateautje, want reacties zoals de jouwe kunnen wel TO wel helpen om verstandig hier mee om te gaan.
doornroosje9 schreef:
13-07-2019 21:28
Euhm, iemand die ernstig ziek is en stopt met medicatie aanmoedigen om lekker zo door te gaan, is wel helpend? De psychiater weet er niet eens van, dat lijkt me echt geen goede zaak.

Ik moedig niks aan. En ik vul niets in, ik geloof to als ze zegt dat ze het met haar spv heeft besproken. Die in fact team werkt. En dus ga ik haat niet behandelen vanaf deze plek. Dat laat ik aan haar en haar team over
Ze zou het voor de depot datum laten weten als ik een andere spuit zou moeten
En ook heb ik haar na de tijd gezien en toen zei ze ook dat ik dus nu gestopt was
Dus dan hoef ik niet nog te wachten denk ik
doornroosje9 schreef:
13-07-2019 21:30
Je had moeten wachten op een antwoord en niet stoppen. Maar zoek alsjeblieft zo snel mogelijk contact met de dienstdoende psychiater zodat je tenminste in de gaten gehouden kan worden.
Dit is nogal betuttelend hoe je het zegt. Ze is niet zo gestopt. Ze heeft het overlegd en is op 2 juli niet gekomen om haat depot op te halen. Haar spv heeft haar niet opgehaald dat het moet. Blijkbaar mocht ze van haar behandelend team stoppen, anders hadden E wel de moeite gedaan haar te halen voor het depot.

Dat bedoel ik met invullen. Wellicht vaak goed bedoeld hoor. Maar nog steeds invullen, terwijl er een team betrokken is.
Celaena_Aelin schreef:
13-07-2019 21:29
Of ze heeft nog geen tijd gehad om het te bespreken.

Stel nou dat je klachten niet komen door je medicijnen? Wat doe je dan?
Ligt eraan hoe het verder gaat zonder depot
Ik zal er veel aan doen om zonder te kunnen. Want ik wil er erg graag af
Ben ook bang voor bepaalde bijwerkingen zoals epilepsie en embolie herseninfarct

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven