Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Antipsychotica

13-07-2019 17:57 953 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een jaar of 9 antipsychotica gehad
De laatste jaren middels een depot
Ik wilde stoppen en dat heb ik nu kortgeleden gedaan.
Denk dat de laatste depot bijna uitgewerkt is.
Ik heb het idee dat het heel slechte medicijnen zijn. Had er steeds meer angst voor.
Ik heb nl ook vaak pijntjes overal. Dan op de ribben dan in de bovenbuik etc.
Onlangs bleek mn hormoonhuishouding op zn kop. O.a. prolactine te hoog
Ik vermoed door de ap ook.
Maar ik heb al heel lang hoofdpijn ook,
En maakte me er ineens zorgen over afgelopen week.
De ha zei dat het zou kunnen komen van de prolactine, maar dat ik langs moet komen en dat er dan een scan gemaakt moet worden in het ziekenhuis.
Gezien mn angststoornis is dit geen pretje. Maar ik heb twee artsen officieel. Van die scan zei de ene en ik heb volgende week een afspraak bij de andere. Kan dus maar zo dat zij geen scan adviseert.

Maar hoe is jullie ervaring na langdurig gebruik van ap? Gaf het andere lichamelijke klachten? Werd dit beter door het stoppen?
Of heb je ernstige evt blijvende gevolgen ervan ondervonden?
Antipsychotica krijg je niet voor een eksteroog, dus ik zou met klem willen adviseren nog eens te overwegen om het wel te blijven gebruiken. Misschien een andere, bespreek dat eens met je arts of psychiater, maar zomaar stoppen lijkt me geen goed plan.
Wees vriendelijk voor de mensen die je ontmoet op je weg naar boven, je zou ze op je weg naar beneden ook nog weleens tegen kunnen komen.
Nee ze weten ervan hoor, want ik kreeg depots mede doordat ik anders steeds stopte
Maar ik wil om meerdere redenen nu stoppen
Denk ook dat het nu wel goed zal gaan

De psychiater is langdurig ziek
Dus ik heb het gewoon tegen de spver gezegd en zij zou met de dienstdoende arts overleggen of ik moet afbouwen of abrupt kon stoppen
Niks van weer gehoord. Haar wel gezien nog maar niet gehad over afbouwen. Wel over dat ik nu dus gestopt ben
Ik kreeg ook de maximale dosis
Ik heb zo’n 8-10 jaar ap geslikt en heb er niks aan gehad. Heel lang durfde ik niet te stoppen, omdat ik bang was dat ik me nog slechter zou gaan voelen. Twee jaar geleden had ik ineens de moed om te stoppen. Dat was een heel goede beslissing. Ik merk qua klachten geen enkel verschil, dus ik heb die troep inderdaad voor niks geslikt. Helaas zit ik nog steeds op een heel lage dosis omdat ik anders niet slaap, maar ook daar hoop ik van af te komen.

Als ik jou was zou ik heel goed afwegen wat voor baat je eventueel hebt van de ap en welke nadelen en bijwerkingen. Als het positieve niet tegen het negatieve opweegt lijkt het me voor de hand liggend wat je moet doen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
vivajaline schreef:
13-07-2019 18:20
Nee ze weten ervan hoor, want ik kreeg depots mede doordat ik anders steeds stopte
Maar ik wil om meerdere redenen nu stoppen
Denk ook dat het nu wel goed zal gaan

De psychiater is langdurig ziek
Dus ik heb het gewoon tegen de spver gezegd en zij zou met de dienstdoende arts overleggen of ik moet afbouwen of abrupt kon stoppen
Niks van weer gehoord. Haar wel gezien nog maar niet gehad over afbouwen. Wel over dat ik nu dus gestopt ben
Ik kreeg ook de maximale dosis
Je bent op eigen houtje gestopt dan? De SPVer weet ervan, heeft nog niet kunnen overleggen of heeft nog niets laten weten en jij bent nu gestopt? Dat lijkt me echt niet zo'n heel goed idee eigenlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Ik kan me niet voorstellen dat er zo gemakkelijk over gedaan wordt, zeker niet als je de maximale dosis hebt gehad.
Misschien zijn ze je eigenwijsheid een beetje beu en hebben ze besloten dat je dan maar met de consequenties om moet zien te gaan. Kan je die consequenties overzien?
Wees vriendelijk voor de mensen die je ontmoet op je weg naar boven, je zou ze op je weg naar beneden ook nog weleens tegen kunnen komen.
Haha kan maar zo want ik ben zon 1.5 jaar terug ook gestopt en toen moest ik wel afbouwen. Dat ging niet goed dus toen weer begonnen

Nou niet op eigen houtje gestopt want zij moeten dat depot geven dus weten ze ook dat ik het niet heb gehaald
En de spver zei ook hoe gaat het nu je gestopt bent?
Dus ze weten er wel van

Fayanna jammer dat het dus voor niks was al die tijd
En goed dus dat je het toch gestopt hebt dan. Scheelt veel rotzooi in je lijf9
Had je ook bijwerkingen en lichamelijke klachten toen je het slikte
vivajaline schreef:
13-07-2019 18:31
Haha kan maar zo want ik ben zon 1.5 jaar terug ook gestopt en toen moest ik wel afbouwen. Dat ging niet goed dus toen weer begonnen

Nou niet op eigen houtje gestopt want zij moeten dat depot geven dus weten ze ook dat ik het niet heb gehaald
En de spver zei ook hoe gaat het nu je gestopt bent?
Dus ze weten er wel van

Fayanna jammer dat het dus voor niks was al die tijd
En goed dus dat je het toch gestopt hebt dan. Scheelt veel rotzooi in je lijf9
Had je ook bijwerkingen en lichamelijke klachten toen je het slikte
Ik heb in die periode diabetes gekregen, wat veel voorkomt bij seroquelgebruik. Ik had ook andere risicofactoren dus ik kan niet met zekerheid zeggen of het door de seroquel komt. Maar erger dan dat vind ik dat ik dus niet meer zelf, zonder pillen kan slapen en dat het slikken van dit middel betekent dat ik bepaalde andere medicijnen niet kan proberen ivm wisselwerkingen.
Krishnamurti
Dan kan het inderdaad zijn dat ze wachten op het moment dat het weer misgaat.
Ik weet natuurlijk niet wat er dan met je gebeurt, de enige vraag lijkt me of je het er voor over hebt en het aankan.
Oeh wel ernstig diabetes
Ja je weet nooit zeker of je het zonder medicijnen ook had gekregen natuurlijk

Komt dat je nu moet slapen.met seroquel doordat je het zo lang geslikt hebt?
Toen ik nog ad had kon ik ook niet goed slapen. Heb toen ook een tijdje seroquel erbij gehad om te slapen
Dat werkte wel goed toen
vivajaline schreef:
13-07-2019 18:40
Oeh wel ernstig diabetes
Ja je weet nooit zeker of je het zonder medicijnen ook had gekregen natuurlijk

Komt dat je nu moet slapen.met seroquel doordat je het zo lang geslikt hebt?
Toen ik nog ad had kon ik ook niet goed slapen. Heb toen ook een tijdje seroquel erbij gehad om te slapen
Dat werkte wel goed toen
Ik weet niet waarom ik nu niet meer zonder seroquel kan slapen. Heb wel ruim 90 % kunnen afbouwen. Nou het laatste beetje nog.
Heb jij wel het idee dat je ook positieve effecten van de ap hebt, of alleen maar negatieve?
Krishnamurti
Dus de psychiater weet nog niet dat jij gestopt bent?

Je kreeg deze medicatie in depot, met een spuit dus, omdat je anders steeds stopte. Nu heb je gezegd dat je wilde stoppen, kreeg niet snel genoeg antwoord en bent dus je volgende spuit niet gaan halen, klopt dat?

En nu heb je pijntjes en kwaaltjes en hoop je dat je geen scan hoeft te laten maken. Verder denk/hoop je dat die kwaaltjes door de medicatie komen, klopt dat ook?
Ik had voor ik het kreeg o.a. stemmen horen. Nu ik het gebruikte had ik af en toe even stemmen en soms dingen horen en zien. Misschien achterdochtig.

Maar toen ik zon 1.5 jaar ap gebruikte en gestopt was even kreeg ik een psychose. Ik denk nu mss als ik nooit ap gehad had, had ik ook geen psychose gekregen.
Diagnose was schizofrenie maar de laatste keer anders geformuleerd. Iets als: psychotische gevoeligheid door kwetsbare persoonlijkheid. Maar dat was volgens de arts in principe hetzelfde alleen anders geformuleerd. Ze begon met zeggen dat ze er geen discussie over wilde en geen tijd in de diagnosestelling wilde steken, dus ik kon geen verduidelijking vragen.

Verder heb ik een angststoornis
Die angst is wel heftig en ik lees in de bijsluiter van ap dat angst ook een bijwerking kan zijn. En ook te hoog prolactine kan emoties versterken.
Dus genoeg redenen om nu te stoppen
Het zijn misschien mijn zaken niet, maar ik vind dat je erg dom bezig bent en met je welzijn speelt. Schizofrenie is een geestesziekte die een heel leven bij je blijft en dan kan je niet zomaar met je medicijnen gaan rommelen, dat gaat volledig mis.
Het is niet mogelijk om voor die ziekte uit te rennen, het haalt je altijd in.
vivajaline schreef:
13-07-2019 19:03
Ik had voor ik het kreeg o.a. stemmen horen. Nu ik het gebruikte had ik af en toe even stemmen en soms dingen horen en zien. Misschien achterdochtig.

Maar toen ik zon 1.5 jaar ap gebruikte en gestopt was even kreeg ik een psychose. Ik denk nu mss als ik nooit ap gehad had, had ik ook geen psychose gekregen.
Diagnose was schizofrenie maar de laatste keer anders geformuleerd. Iets als: psychotische gevoeligheid door kwetsbare persoonlijkheid. Maar dat was volgens de arts in principe hetzelfde alleen anders geformuleerd. Ze begon met zeggen dat ze er geen discussie over wilde en geen tijd in de diagnosestelling wilde steken, dus ik kon geen verduidelijking vragen.

Verder heb ik een angststoornis
Die angst is wel heftig en ik lees in de bijsluiter van ap dat angst ook een bijwerking kan zijn. En ook te hoog prolactine kan emoties versterken.
Dus genoeg redenen om nu te stoppen
Bij een arts die niet over de diagnose wil praten en geen tijd aan diagnoses wil besteden moet je zo snel mogelijk wegwezen! Er komt steeds meer bewijs (heb helaas geen link, er moet ook nog veel meer onderzoek gedaan worden) dat mensen die langdurig ap gebruiken uiteindelijk slechter af zijn dan mensen die stoppen. Of dit komt doordat de mensen die langdurig slikken sowieso al degenen met de slechtste prognose waren, is nog niet duidelijk.
Krishnamurti
Jeetje, TO, kan je niet bij een andere psychiater terecht? Dit is niet zomaar een griepje hè.
Life is short. Eat dessert first.
Celaena_Aelin schreef:
13-07-2019 19:00
Dus de psychiater weet nog niet dat jij gestopt bent?
denk ik niet idd, want zij was of is ziek en had ook nog vakantie anders

Je kreeg deze medicatie in depot, met een spuit dus, omdat je anders steeds stopte. Nu heb je gezegd dat je wilde stoppen, kreeg niet snel genoeg antwoord en bent dus je volgende spuit niet gaan halen, klopt dat?
nou ik had afgesproken met de spv te stoppen en als ik moest afbouwen nog zou ze me dat voor 2 juli laten weten. Niks gehoord. Dus 2 juli geen spuit gehaald. Vorige week wel bij spver geweest en het gesprek ging gewoon over dat ik dus nu gestopt was. In mijn ogen dus gewoon in overleg met haar

En nu heb je pijntjes en kwaaltjes en hoop je dat je geen scan hoeft te laten maken. Verder denk/hoop je dat die kwaaltjes door de medicatie komen, klopt dat ook?ik heb al lang overal pijn en dacht dus dat het mogelijk door de spuit kwam . En die hoofdpijn dacht ik van of dat door de te hoge prolactine zou kunnen komen. Dus ik belde met die specifieke vraag rn torn zei ze dat ik langs moet komen en dat er dan toch een scan gemaakt zou moeten worden.
En daar sta ik dubbel in ja. Langer van huis vind ik moeilijk enerzijds. En ook angst dat er toch wat anders is. En mss nog even afwachten of de prolactine daalt en de hoofdpijn dan weg gaat?
Die andere naam komt omdat er een ge-update handboek is in de psychiatrie. De eerste keer kreeg je een diagnose die in het oude handboek stond, de tweede keer zoals in het nieuwe handboek staat. Daarin hebben ze veel diagnoses een nieuwe naam gegeven.

Jij vindt dat je genoeg reden hebt om te stoppen. Maar ik vraag me af of zo abrupt en zonder afbouwschema wel verstandig is. Het kan namelijk gevaarlijk zijn. Tel daarbij op dat je deze medicijnen niet voor niets kreeg en ook niet heel medicatie-trouw was.

Ik zou je met klem willen aanraden om te overleggen met een arts over een afbouw-schema. Helemaal omdat het al een keer is misgegaan en je daar een psychose van kreeg.
Ja fayanna ik lees ook die dingen
Ik heb steeds het gevoel dat ik puur gif ingespoten krijg

En die psych moet ik houden denk ik
Ik zit bij fact en daar is er maar 1
Wel vaak een andere. En elke keer als er een andere komt veranderen ze de diagnose een beetje.
Ik snap je redenering niet. Je stopte met de medicijnen en kreeg een psychose. En nu denk je dat je die psychose kreeg omdat je die ap had gebruikt in het verleden? Ik denk juist dat je een psychose kreeg omdat je de ap niet meer gebruikte. Ga alsjeblieft snel praten met je arts. Ik vind dat je gevaarlijk spel speelt met je eigen welzijn door op eigen houtje te stoppen.
aaltje89 wijzigde dit bericht op 13-07-2019 19:19
Reden: Foutje
0.67% gewijzigd
Cateautje schreef:
13-07-2019 19:07
Het zijn misschien mijn zaken niet, maar ik vind dat je erg dom bezig bent en met je welzijn speelt. Schizofrenie is een geestesziekte die een heel leven bij je blijft en dan kan je niet zomaar met je medicijnen gaan rommelen, dat gaat volledig mis.
Het is niet mogelijk om voor die ziekte uit te rennen, het haalt je altijd in.
Ja maar de vraag is of ik echt schizofrenie heb
Eerst nav het po wel.
Toen een nieuwe psych die zei van niet
Toen een psych die zei wel schizofrenie en nu de laatste met de formulering zoals ik eerder zei
Dus ik ben ook onzeker of ik dan wel ap moet hebben
vivajaline schreef:
13-07-2019 19:14
Ja fayanna ik lees ook die dingen
Ik heb steeds het gevoel dat ik puur gif ingespoten krijg

En die psych moet ik houden denk ik
Ik zit bij fact en daar is er maar 1
Wel vaak een andere. En elke keer als er een andere komt veranderen ze de diagnose een beetje.
En je weet heel zeker dat het niet je psychoses/stemmen/ziekte is die je vertelt dat het ‘puur gif’ is?

Je krijgt dit niet voor zweetvoeten of een griepje. Je hebt een serieuze aandoening.
vivajaline schreef:
13-07-2019 19:17
Ja maar de vraag is of ik echt schizofrenie heb
Eerst nav het po wel.
Toen een nieuwe psych die zei van niet
Toen een psych die zei wel schizofrenie en nu de laatste met de formulering zoals ik eerder zei
Dus ik ben ook onzeker of ik dan wel ap moet hebben
En dat moet je dus met een arts bespreken! Niet hier. Bel of mail je hulpverleners, zeg dat je met vragen zit rondom je diagnose en de bijbehorende medicijnen.
Mwah daar denkt mn spvee anders over
Zij vindt het goed en zei ook meteen dat ze dacht dat afbouwen niet hoefde maar dat ze het na zou vragen

Maar ik ben dus al bijna 2 weken gestopt nu en je kunt het depot plusmin twee weken nog krijgen
Dus alss ik bv een andere arts spreek lukt dat nooit voor de tijd
Maar mn eigen psych is dus afwezig

Maar mss kan ik het woe aan de ha nog vragen hoe dat zit met afbouwen.
Celaena_Aelin schreef:
13-07-2019 19:20
En dat moet je dus met een arts bespreken! Niet hier. Bel of mail je hulpverleners, zeg dat je met vragen zit rondom je diagnose en de bijbehorende medicijnen.
Psych ziek en spv met vakantie
Maar de spv verwijst altijd door naar de psych
Maar die wil er niet over in gesprek met mij
Dus ja dan moet ik het zelf een beetje bedenken en bepalen
Er is wel een vervangende spv en zij mailt mij mss komende week nog
Ik kan haar dan ook vragen over of afbouwen echt niet hoefde

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven