Bang om ziek te zijn of dood te gaan

08-08-2020 22:52 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik even van me af willen typen. En zou graag willen weten of dit herkenbaar is voor sommige?

De laatste tijd ben ik regelmatig bezig met de dood. Ik ben, ivm aantal klachten, ontzettend bang om dood te gaan. Wanneer ik naar mijn kindje kijk word ik regelmatig overvallen door angst en paniek. Bang om dood te gaan en hem dan achter te laten... bang om hem niet zien op te groeien enz.
Het is echt een eng gevoel. Soms lukt het me om mezelf terug te fluiten maar de laatste tijd wordt de gedachte aan dat ik iets ‘onder de leden heb’, de dood en vooral bewust zijn van de kwetsbaarheid van het leven(wat er allemaal kan gebeuren), steeds erger... ik denk er dagelijks aan. Zelfs op momenten dat ik intens van mijn zoon geniet, overvalt de angst dat het ook snel afgelopen kan zijn me! Ik ben er bijna van overtuigd dat ik ziek ben oid.
Want ja, mensen die aan de dood denken voelen dat vaak aan, is mij gezegd ooit 🤦🏼‍♀️. Ik denk niet zonder reden er steeds aan
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-08-2020 00:42
Reden: diagnose stellen
92.59% gewijzigd
Is er (recent) iets voorgevallen in je leven dat je hier "ineens" zoveel last van hebt?
Al bij de huisarts geweest?
gizzmo-returns schreef:
08-08-2020 22:56
Al bij de huisarts geweest?

En dit natuurlijk.
Zoek professionele hulp voor het nog erger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Slik je nog medicijnen. Of heb je dat helemaal afgebouwd?
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
08-08-2020 22:57
Slik je nog medicijnen. Of heb je dat helemaal afgebouwd?
Slik ik nog
Ik heb je even geloept. Misschien is het handig als je je voorgeschiedenis ook even verteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap heel goed dat je kinderen, man, huisdieren absoluut niet achter wil laten, en dat een soort nachtmerrie voor je is. Ik zou, om er nog iets van te maken, proberen zo goed mogelijk je dagen door te komen, voor jezelf maar ook voor je gezin.

Als dat je niet lukt je arts raadplegen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ah, er speelt meer dus. Even bijlezen.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
08-08-2020 22:57
Zoek professionele hulp voor het nog erger wordt.
Ik heb professionele hulp. Ofja, ik wacht.. dit start in sept
Alle reacties Link kopieren
Mijn psycholoog begon met dat gedachten compleet random zijn en net zo snel kunnen veranderen als het weer. Wat je vandaag denkt kan volgende week compleet tegenovergesteld zijn.

En dat je je gedachten niet bent. Dat ze niet waar hoeven te zijn, dat meeste al niet zijn maar ze je wel voor de gek kunnen houden. Dat heeft een oorzaak. En daar kun je iets aan doen.

Ik herken het wel. Ben je net bevallen?

Wacht niet te lang en zoek hier hulp bij. Dat begint bij je huisarts.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Heb je ingang bij de GGZ ?

Meid, het is je angst wat je dwarszit. Niet de realiteit.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er bij stil staan maar niet te lang. Dat is iets wat je toch niet in de hand hebt.
Carpediem
superhuisvrouw wijzigde dit bericht op 08-08-2020 23:37
1.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
08-08-2020 22:59
Ik heb je even geloept. Misschien is het handig als je je voorgeschiedenis ook even verteld.
Depressieve episoden gekend. Hier van ‘hersteld’.

Het IHT team kwam naar mij thuis maar dit is sinds een maand gestopt.

Ik start per sept met therapie.

Ik slik Clomipramine
Jesss-25 schreef:
08-08-2020 23:04
Depressieve episoden gekend. Hier van ‘hersteld’.

Het IHT team kwam naar mij thuis maar dit is sinds een maand gestopt.

Ik start per sept met therapie.

Ik slik Clomipramine
Zoek zsm contact met de behandelaar.
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
08-08-2020 23:02
Mijn psycholoog begon met dat gedachten compleet random zijn en net zo snel kunnen veranderen als het weer. Wat je vandaag denkt kan volgende week compleet tegenovergesteld zijn.

En dat je je gedachten niet bent. Dat ze niet waar hoeven te zijn, dat meeste al niet zijn maar ze je wel voor de gek kunnen houden. Dat heeft een oorzaak. En daar kun je iets aan doen.

Ik herken het wel. Ben je net bevallen?

Wacht niet te lang en zoek hier hulp bij. Dat begint bij je huisarts.
Ik zeg steeds tegen mezelf: Jess het zijn maar gedachten, misschien is het niet eens waar.
Maar als een boomerang komt het weer terug.

Daarbij voel ik ook oprecht lichamelijke klachten. Wat het lastig maakt om mijn gedachten “niet serieus” te nemen
anoniem_399446 wijzigde dit bericht op 08-08-2020 23:07
8.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
08-08-2020 23:04
Je kunt er bij stil staan maar niet te lang. Dat is iets wat je toch niet in de hand hebt.
Carpe Diem
Ja dit, Carpediem ;-)
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
08-08-2020 23:02
Ah, er speelt meer dus. Even bijlezen.
Nou.. Inderdaad.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
08-08-2020 23:04
Je kunt er bij stil staan maar niet te lang. Dat is iets wat je toch niet in de hand hebt.
Carpe Diem
Bedankt! Ik zal ‘t proberen...
Jesss-25 schreef:
08-08-2020 23:05


Daarbij voel ik ook oprecht lichamelijke klachten. Wat het lastig maakt om mijn gedachten “niet serieus” te nemen
Je geest neemt een loopje met je.

Echt, seen
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 08-08-2020 23:12
23.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jesss-25 schreef:
08-08-2020 23:05
Ik zeg steeds tegen mezelf: Jess het zijn maar gedachten, misschien is het niet eens waar.
Maar als een boomerang komt het weer terug.

Daarbij voel ik ook oprecht lichamelijke klachten. Wat het lastig maakt om mijn gedachten “niet serieus” te nemen
Na therapie (EMDR) helpt het mij wel om, als ik een kleine terugval heb, precies dat tegen mezelf te zeggen: 'het is je angst, niet de realiteit'. En dan afleiding zoeken.

Hopelijk krijg je de juiste hulp in september.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Jesss-25 schreef:
08-08-2020 23:05
Ik zeg steeds tegen mezelf: Jess het zijn maar gedachten, misschien is het niet eens waar.
Maar als een boomerang komt het weer terug.

Daarbij voel ik ook oprecht lichamelijke klachten. Wat het lastig maakt om mijn gedachten “niet serieus” te nemen
Welke klachten zijn dat?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Lees meer (boeken) over hoe het brein werkt. En over oude (kind)patronen.
Het kan pijnlijk zijn (ik wilde zeggen, het is pijnlijk..) maar als je jezelf snapt, kan dat al verbetering brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven