Bemoeizuchtige Primera medewerkster

17-07-2018 13:08 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare irritatie maar ik begin me er steeds meer aan te storen. Ik stuur vaak pakjes terug naar H&M en zette in het verleden wel eens wat op marktplaats. Nu maakt de medewerkster echt iedere keer opmerkingen over de frequentie waarop ik pakjes verstuur/ terugstuur, vraagt ze als ik wat verstuur ben je je huis aan het opruimen, je verkoopt weer lekker veel. Of wat een vreemde vorm wat zit er in. Ze ging zelf een keer met een pakje schudden om te horen wat erin zat wtf
Vandaag zei ze dat het kleine pakjes waren voor mijn doen. Ik merk dat ik me al dood irriteer voor ik de deur uit ben en alweer zit te bedenken wat ze nou weer voor opmerking heeft. Daarnaast staat die winkel altijd stampvol dus zeker vijf mensen horen hoeveel ik altijd verstuur, dat het veel cw weinig/groot is en dat ik vast lekker verkoop op marktplaats. Ik vind dat ze hiermee mijn privacy aantast
Er is geen ander postagentschap in de buurt. Mijn vriend vind dat dit onder smalltalk valt maar ik wil vind het ze er irritant en ongepast. Wat vinden jullie? En hoe kan ik zeggen dat ik niet wil dat ze opmerkingen maakt over wat en hoe vaak ik iets verstuur want het is haar eigen winkel volgens mij en zij ziet het als gezellig praatje volgens mij. Hoe moet je nou zoiets zeggen in een volle zaak? Lijkt een kleinigheidje maar ik irriteer me kapot. Ze zet me daar neer als een koopzuchtig type dat ladingen pakketten terugstuurt. ( wat ik ook ben maar dat hoeft niet de hele buurt te weten) Ze heeft wel de baan van haar leven want ze is helemaal geobsedeerd door al die pakketten :lol:
Ik snap je wel hoor. Bij mijn ophaalpunt vroeg de pakjesbezorger waar ik woonde, want dan kwam hij het wel even brengen :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik me er niet aan storen.
Maar goed. Jij wel.
Dan zou ik, als ze weer iets te privé wordt, even mijn vinger op mijn lippen leggen. Zo'n ssst gebaar.
Nagelriem schreef:
17-07-2018 13:32
Ook ik heb bij de Primera altijd gesprekken over mijn pakketjes met de jongen die daar meestal werkt. Persoonlijk vind ik dit gezellig en voel ik me heel erg welkom doordat de jongen al zijn klanten lijkt te herkennen en altijd vriendelijk is.

Edit: Heeft die irritatie die jij voelt niet ook iets te maken met dat je zelf misschien vindt dat je te veel koopt en hierbij en bepaalde gêne voelt?
Dit schoot ook door mijn hoofd.

Het schudden van het pakket zou ik niet zo blij mee zijn. Wie weet zit er iets in wat breekbaarder is.
Als j het niet fijn vind zou ik gewoon zeggen dat je liever privé houdt wat je koopt/verkoopt.
Alle reacties Link kopieren
Bestel anders eens 120 kg aan kettlebells en kijk of zij nog pap kan zeggen. :P
En dan meteen terug sturen met de woorden, nee sorry ik had toch de roze versie gewild :jump:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hugsy34 schreef:
17-07-2018 14:08
Dit schoot ook door mijn hoofd.

Het schudden van het pakket zou ik niet zo blij mee zijn. Wie weet zit er iets in wat breekbaarder is.
Als j het niet fijn vind zou ik gewoon zeggen dat je liever privé houdt wat je koopt/verkoopt.
Dat zal niet de enige keer op het traject zijn dat er met een pakketje geschud wordt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Doet me denken aan de vorige DHL bezorger in onze wijk. Een man op leeftijd die altijd precies wilde weten wat ik besteld had. Daar heb ik heel snel korte metten mee gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Oh-happy-day schreef:
17-07-2018 13:11
Hoe reageer je tot nu toe op haar opmerkingen? Ik vind het een lastige, ben benieuwd naar de tips die komen (dus eigenlijk een tv post.)
AH! Dat betekent TVP.

:-D

Ik zou me er overigens niet aan irriteren, ze wil waarschijnlijk gewoon vriendelijk zijn. Wat maakt het nou uit wat die vrouw ervan vindt?
Zoals jij het omschrijft zou ik het niet fijn vinden. Ik ben niet bepaald van de gevatte antwoorden, wat je zou kunnen doen, is haar aankijken, wenkbrauw omhoog en niets zeggen. Dan zal ze vast voelen dat jij het niet prettig vind.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me ook een manier van haar om iets te zeggen te hebben, een band op te bouwen met een klant.

Ik moet een beetje aan mijn vader denken wanneer hij met Sinterklaascadeautje uitpakt. Voor het uitpakken eerst uitgebreid schudden/voelen en "Nou, nou. Wat zou hier toch inzitten?" :heart:

Maar eerlijk zou ik me ook wel een beetje opgelaten voelen als er steeds voor een hele rij klanten een opmerking gemaakt wordt over mijn grote hoeveelheid bestellingen. Misschien een grapje erover maken als ze het weer doet?
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan mijn DHL bezorger.
Dat gaat van:
Ik heb een pakje voor u.
Ah, fijn.
Het is van de Hema.
Ja, dat klopt.
Op nr 12 had ik ook al een pakje van de Hema.
Ja, het is sale.
Oh, vandaar.

Hij heeft altijd wat te lullen.
Zenzeo schreef:
17-07-2018 14:29
Doet me denken aan mijn DHL bezorger.
Dat gaat van:
Ik heb een pakje voor u.
Ah, fijn.
Het is van de Hema.
Ja, dat klopt.
Op nr 12 had ik ook al een pakje van de Hema.
Ja, het is sale.
Oh, vandaar.

Hij heeft altijd wat te lullen.
Dit vind ik ergens best schattig eigenlijk. Die pakketbezorgers zitten ook de hele dag alleen op de weg hè, die vinden een praatje hier en daar ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo schreef:
17-07-2018 14:29
Doet me denken aan mijn DHL bezorger.
Dat gaat van:
Ik heb een pakje voor u.
Ah, fijn.
Het is van de Hema.
Ja, dat klopt.
Op nr 12 had ik ook al een pakje van de Hema.
Ja, het is sale.
Oh, vandaar.

Hij heeft altijd wat te lullen.

Ik vind dit toch raar hoor. Wat gaat mij dat nou aan waar het pakje van mijn buurvrouw vandaan komt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik denk dat die medewerker gewoon vriendelijk wil zijn en dat wellicht wat onhandig doet.

Ging vorige week een pakketje afgeven wat retour moest "lekker bij Wehkamp geshopt zie ik". Antwoord: "Ja, helaas moet dit retour.". En ook een keer bij Primera toen een bedrijf het een goed idee vond om kleding in een mega doos te versturen terwijl die makkelijk de helft kleiner kon. Moest ook een deel terug: "Wow dat is een grote doos! Wat zit daar wel niet in?" Antwoord: "4 shirts en helaas vonden ze die grote doos nodig, hopelijk staat ie niet lang in de weg."

En ik heb wel eens vaker een praatje met de medewerkster.. "wow dat moet helemaal naar..." of "een pakketje helemaal vanuit Japan!" etc. Vind het wel grappig,
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 14:38
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
GinnyJones schreef:
17-07-2018 14:32
Dit vind ik ergens best schattig eigenlijk. Die pakketbezorgers zitten ook de hele dag alleen op de weg hè, die vinden een praatje hier en daar ook fijn.
Ja, hij maakt er wat van, haha!
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
17-07-2018 13:48
Koop een leuk kaartje en schrijf op de achterkant iets als: dank je voor je interesse, maar ik voel me telkens een beetje opgelaten als je over mij of mijn pakketjes begint te praten, zeker als er andere klanten in de buurt zijn. Zullen we het voortaan gewoon over het weer hebben of zoiets? Al vast bedankt voor je begrip!

Overhandig dat aan haar terwijl je bvb zegt: kijk een kaartje voor jou, van mij...zoiets?
O echt, dat doe je toch niet... Ik zie je al aankomen met je kaartje, pfff.
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen ik weet dat er ergere problemen zijn trust me. Om nu aan te nemen dat dit mijn ergste issue is is wel wat kort door de bocht en bovendien niet terecht. Maar ik heb liever op een onderwerp als dit kut comments dan over het feit dat ik niet op de begrafenis van mijn eigen vader mocht komen twee jaar geleden om maar een voorbeeld te noemen want dat zou heel wat minder makkelijk zijn om langs me af te laten glijden. Open een topic en bespreek je eigen probleem als je vindt dat je er zelf zoveel slechter aan toe bent op basis van 1 post.

Het lijkt triviaal maar ik kan gewoon heel slecht tegen die bemoeizucht en nu al zeker dertig opmerkingen over mijn pakketten Ik snap natuurlijk ook wel dat ze het niet slecht bedoeld. Volgende keer maak ik een topic over koopzucht dan los ik dit probleem waarschijnlijk ook indirect wel op.

Bedankt voor jullie reacties ik moet deze week nog 1 pakket terug brengen dan leg ik haar om 😉
Alle reacties Link kopieren
het enige dat het arme mens de hele dag hoort is "staatslot aub, pakje marlboro aub"

dus jij bent leuker. wil ze met je kletsen voel jij je in je priffusie aangetast :blauwoog:
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
barbarab1001 schreef:
17-07-2018 15:25
Bedankt voor jullie reacties ik moet deze week nog 1 pakket terug brengen dan leg ik haar om 😉
:applause:
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Iemand merkte op dat het mss ook te maken heeft met schaamte over hoeveelheid pakketten/koopgedrag en dat is zeker zo. Als het zelfs in een postagentschap opvalt waar mensen de hele dag pakjes versturen dan is het niet best 😳 Mijn volgende post is over koopzucht dan wordt dit probleem indirect hopelijk ook opgelost 😓

Bedankt voor jullie reacties ik moet deze week nog 1 pakket terug brengen dan leg ik haar om met een pakket met een kettlebell erin 😉
Alle reacties Link kopieren
Tis inderdaad wel zielig want ze leeft helemaal op als ze weer met een pakket staat te schudden.
broadway schreef:
17-07-2018 15:28
het enige dat het arme mens de hele dag hoort is "staatslot aub, pakje marlboro aub"

dus jij bent leuker. wil ze met je kletsen voel jij je in je priffusie aangetast :blauwoog:
Alle reacties Link kopieren
ik ging keer pakketje ophalen bij de buren en die zee van datzijn zejer weer skipjes en toen zee ik ja gebruikte
niet waar
Alle reacties Link kopieren
barbarab1001 schreef:
17-07-2018 15:41
Tis inderdaad wel zielig want ze leeft helemaal op als ze weer met een pakket staat te schudden.
precies. juist lief van jou dus!

nu zelf nog braaf glimlachen als je daar komt
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Ja daar heb je wel een beetje gelijk in dat dat ermee te maken heeft bedenk ik me nu je het zegt. Thanks voor je inzicht.
Nagelriem schreef:
17-07-2018 13:32
Ook ik heb bij de Primera altijd gesprekken over mijn pakketjes met de jongen die daar meestal werkt. Persoonlijk vind ik dit gezellig en voel ik me heel erg welkom doordat de jongen al zijn klanten lijkt te herkennen en altijd vriendelijk is.

Edit: Heeft die irritatie die jij voelt niet ook iets te maken met dat je zelf misschien vindt dat je te veel koopt en hierbij en bepaalde gêne voelt?
Alle reacties Link kopieren
Kijk, daar heb ik niet van terug
Rakinova schreef:
17-07-2018 15:42
ik ging keer pakketje ophalen bij de buren en die zee van datzijn zejer weer skipjes en toen zee ik ja gebruikte
Alle reacties Link kopieren
barbarab1001 schreef:
17-07-2018 15:25
Lieve mensen ik weet dat er ergere problemen zijn trust me. Om nu aan te nemen dat dit mijn ergste issue is is wel wat kort door de bocht en bovendien niet terecht. Maar ik heb liever op een onderwerp als dit kut comments dan over het feit dat ik niet op de begrafenis van mijn eigen vader mocht komen twee jaar geleden om maar een voorbeeld te noemen want dat zou heel wat minder makkelijk zijn om langs me af te laten glijden. Open een topic en bespreek je eigen probleem als je vindt dat je er zelf zoveel slechter aan toe bent op basis van 1 post.

Het lijkt triviaal maar ik kan gewoon heel slecht tegen die bemoeizucht en nu al zeker dertig opmerkingen over mijn pakketten Ik snap natuurlijk ook wel dat ze het niet slecht bedoeld. Volgende keer maak ik een topic over koopzucht dan los ik dit probleem waarschijnlijk ook indirect wel op.

Bedankt voor jullie reacties ik moet deze week nog 1 pakket terug brengen dan leg ik haar om 😉

Wat een geweldige post vind ik dit :kneel:
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven