Bemoeizuchtige Primera medewerkster

17-07-2018 13:08 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare irritatie maar ik begin me er steeds meer aan te storen. Ik stuur vaak pakjes terug naar H&M en zette in het verleden wel eens wat op marktplaats. Nu maakt de medewerkster echt iedere keer opmerkingen over de frequentie waarop ik pakjes verstuur/ terugstuur, vraagt ze als ik wat verstuur ben je je huis aan het opruimen, je verkoopt weer lekker veel. Of wat een vreemde vorm wat zit er in. Ze ging zelf een keer met een pakje schudden om te horen wat erin zat wtf
Vandaag zei ze dat het kleine pakjes waren voor mijn doen. Ik merk dat ik me al dood irriteer voor ik de deur uit ben en alweer zit te bedenken wat ze nou weer voor opmerking heeft. Daarnaast staat die winkel altijd stampvol dus zeker vijf mensen horen hoeveel ik altijd verstuur, dat het veel cw weinig/groot is en dat ik vast lekker verkoop op marktplaats. Ik vind dat ze hiermee mijn privacy aantast
Er is geen ander postagentschap in de buurt. Mijn vriend vind dat dit onder smalltalk valt maar ik wil vind het ze er irritant en ongepast. Wat vinden jullie? En hoe kan ik zeggen dat ik niet wil dat ze opmerkingen maakt over wat en hoe vaak ik iets verstuur want het is haar eigen winkel volgens mij en zij ziet het als gezellig praatje volgens mij. Hoe moet je nou zoiets zeggen in een volle zaak? Lijkt een kleinigheidje maar ik irriteer me kapot. Ze zet me daar neer als een koopzuchtig type dat ladingen pakketten terugstuurt. ( wat ik ook ben maar dat hoeft niet de hele buurt te weten) Ze heeft wel de baan van haar leven want ze is helemaal geobsedeerd door al die pakketten :lol:
Alle reacties Link kopieren
Spannend, laat je ons nog wel weten hoe het is verlopen? Geef 'r van Jetje! :yes:
Zenzeo schreef:
17-07-2018 14:29
Doet me denken aan mijn DHL bezorger.
Dat gaat van:
Ik heb een pakje voor u.
Ah, fijn.
Het is van de Hema.
Ja, dat klopt.
Op nr 12 had ik ook al een pakje van de Hema.
Ja, het is sale.
Oh, vandaar.

Hij heeft altijd wat te lullen.
Die zin zou me wel op mijn zenuwen werken; ik zou dan ook zeggen goh, interessant. Ga je nu de volgende klant vertellen wat je bij mij hebt afgeleverd?
Ik vind dat ook niet netjes, je maakt toch ook verkeerd bezorgde post niet open, leest het en geeft het dán aan de buren met de woorden: kijk, een herinnering over een onbetaalde nota; betaal maar gauw voor je problemen krijgt :)

Er zijn zoveel onderwerpen waar je een kort praatje over kan maken.
Het nieuws, sport whatever.. voor mijn part hoe druk het op de weg is. Je merkt vanzelf wel of mensen het leuk vinden om een praatje te maken.
Je kunt er ook voor zorgen dat je niet zo asociaal veel bestelt en alles maar als vanzelfsprekend terugstuurt. Bestel eens wat zorgvuldiger, dan hoef je niet altijd alles terug te sturen.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
17-07-2018 20:34
Je kunt er ook voor zorgen dat je niet zo asociaal veel bestelt en alles maar als vanzelfsprekend terugstuurt. Bestel eens wat zorgvuldiger, dan hoef je niet altijd alles terug te sturen.
Wut? o_o Je mag toch gewoon kleding (bijvoorbeeld) passen en terug sturen? Asociaal? Ik bestel alles in 2 maten, standaard. Kijk ik welk mooier zit. Gezien je geen pashokje bij de online kassa hebt.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar en idd zwaar irritant. Dat is waarom ik altijd naar verschillende afleverpunten ga.
Alle reacties Link kopieren
Oh-happy-day schreef:
17-07-2018 19:55
Spannend, laat je ons nog wel weten hoe het is verlopen? Geef 'r van Jetje! :yes:
:rofl:

Ik wacht ook op de update! Eindelijk weer ns een goed geschreven verhaal :)
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
17-07-2018 21:53
:rofl:

Ik wacht ook op de update! Eindelijk weer ns een goed geschreven verhaal :)

We lezen het binnenkort wel in de krant dat "die vriendelijke Primera-medewerkster - die altijd met iedereen een praatje maakte - op brute wijze tijdens haar werk is omgelegd".
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Oeh doet me denken aan een voormalige buurvrouw die ik gedag zei en af en toe eens vroeg hoe het met haar ging. Na een aantal maanden stond ze ineens pal voor me nadat ik haar gedag had gezegd en zei: ‘je moet niet denken dat ik thee/of koffie met je wil drinken hoor want zo ben ik niet’

Uit een beetje vriendelijk bedoeld geleuter van mijn kant had zij blijkbaar het signaal gehaald dat ik een ander contact wilde en werd het me heel duidelijk dat zij mijn gedrag dus als aanmatigend had ervaren. Tsja....

Ik denk dus dat ze het allemaal niet zo kwaad bedoelt maar als je het oplost zoals mijn buurvrouw dan ben je er écht vanaf hoor. Definitief.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
barbarab1001 schreef:
17-07-2018 13:08
Misschien een rare irritatie maar ik begin me er steeds meer aan te storen. Ik stuur vaak pakjes terug naar H&M en zette in het verleden wel eens wat op marktplaats. Nu maakt de medewerkster echt iedere keer opmerkingen over de frequentie waarop ik pakjes verstuur/ terugstuur, vraagt ze als ik wat verstuur ben je je huis aan het opruimen, je verkoopt weer lekker veel. Of wat een vreemde vorm wat zit er in. Ze ging zelf een keer met een pakje schudden om te horen wat erin zat wtf
Vandaag zei ze dat het kleine pakjes waren voor mijn doen. Ik merk dat ik me al dood irriteer voor ik de deur uit ben en alweer zit te bedenken wat ze nou weer voor opmerking heeft. Daarnaast staat die winkel altijd stampvol dus zeker vijf mensen horen hoeveel ik altijd verstuur, dat het veel cw weinig/groot is en dat ik vast lekker verkoop op marktplaats. Ik vind dat ze hiermee mijn privacy aantast
Er is geen ander postagentschap in de buurt. Mijn vriend vind dat dit onder smalltalk valt maar ik wil vind het ze er irritant en ongepast. Wat vinden jullie? En hoe kan ik zeggen dat ik niet wil dat ze opmerkingen maakt over wat en hoe vaak ik iets verstuur want het is haar eigen winkel volgens mij en zij ziet het als gezellig praatje volgens mij. Hoe moet je nou zoiets zeggen in een volle zaak? Lijkt een kleinigheidje maar ik irriteer me kapot. Ze zet me daar neer als een koopzuchtig type dat ladingen pakketten terugstuurt. ( wat ik ook ben maar dat hoeft niet de hele buurt te weten) Ze heeft wel de baan van haar leven want ze is helemaal geobsedeerd door al die pakketten :lol:
Wat is er mis met gewoon eerlijk zijn? Dan zeg je een volgende keer:Sorry, maar ik heb niet zo’n behoefte aan een kletspraatje.Ik wil gewoon graag alleen even mijn pakketje ophalen/afgeven. Dank je.

Probleem opgelost
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de goede tip! Ik zal voortaan met een te klein snorkelmasker naar Corfu vertrekken zodat ik er pas in een afgelegen grot achter kom dat het water langs mijn voorhoofd naar binnen stroomt en de hele boel vacuüm trekt. En dat alles in een te kleine bikini waarin ik 3d tanning lines krijg omdat de bandjes drie cm in mijn rug staan gekliefd dit alles afgetopt in te grote sleehakken waardoor het bij iedere stap lijkt dat ik rechtsaf wil slaan die ik ook al niet mocht ruilen van je want dat is asociaal 😙 Jij ook een fijne vakantie
sinnombre schreef:
17-07-2018 20:34
Je kunt er ook voor zorgen dat je niet zo asociaal veel bestelt en alles maar als vanzelfsprekend terugstuurt. Bestel eens wat zorgvuldiger, dan hoef je niet altijd alles terug te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Het vervelende is alleen dat ik echt totaal niet hou van praatjes om de praatjes. Dus gewoon wat zeggen om maar te kunnen denken ik heb weer eens lekker een praatje gemaakt. Mijn teennagels klauwen in mijn schoenen als ik dat soort gesprekken alleen al opvang en meestal kijk ik stoïcijns de andere kant op. Ik voldoe helaas niet aan het profiel van lekker spontaan. Dat zou het leven heel wat makkelijker maken. Gewoon lekker wat in het rond kletsen op verjaardagen etc zonder je bewust te zijn van jezelf. En ja ik weet dat ik geen Johan Cruijff ben en de meeste mensen voornamelijk met zichzelf bezig zijn maar toch benauwd het me. Zou willen dat ik zo'n lekker ongecompliceerd lachebekje was en al giechelend converserend met Jan en Alleman over de boerenmarkt in de stad heen liep. Maar nee ik vlieg al een zijsteeg in als een vage bekende zie 🤔
Lenn12345 schreef:
17-07-2018 20:20
Die zin zou me wel op mijn zenuwen werken; ik zou dan ook zeggen goh, interessant. Ga je nu de volgende klant vertellen wat je bij mij hebt afgeleverd?
Ik vind dat ook niet netjes, je maakt toch ook verkeerd bezorgde post niet open, leest het en geeft het dán aan de buren met de woorden: kijk, een herinnering over een onbetaalde nota; betaal maar gauw voor je problemen krijgt :)

Er zijn zoveel onderwerpen waar je een kort praatje over kan maken.
Het nieuws, sport whatever.. voor mijn part hoe druk het op de weg is. Je merkt vanzelf wel of mensen het leuk vinden om een praatje te maken.
Alle reacties Link kopieren
barbarab1001 schreef:
18-07-2018 07:26
Zou willen dat ik zo'n lekker ongecompliceerd lachebekje was en al giechelend converserend met Jan en Alleman over de boerenmarkt in de stad heen liep. Maar nee ik vlieg al een zijsteeg in als een vage bekende zie 🤔
ik ben dat ook niet van nature, maar heb het me aangeleerd. Want het is heel prettig als je het wel kan.
(en er zijn nog steeds mensen waarvoor ik het liefst wegduik).
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad heel erg gemakkelijk als je dat kunt vooral omdat je jezelf dan niet in de weg zit. Op mijn werk heb ik er ook last van omdat ik tijdens zo'n borrel het liefst in de hoek blijf staan. Degene die wel praatjes aanknopen met managers en collega's van andere afdelingen hebben ook meer kans op promotie etc. Ik kan dat gewoon niet. Terwijl ik naar vrienden heel empathisch en verzorgend ben en genoeg heb om het over te hebben. Maar als ik me (nog) niet veilig voel dan voel ik me vreselijk geremd en akward. Gekke is dat ik juist heel zelfverzekerd overkom en meestal van vriendinnen hoor hoe leuk anderen mij vinden omdat ze denken daarmee mijn angst weg te nemen. Maar dat helpt niet. Mss moet ik accepteren dat ik een soort asielkatje blijf waarvan het vertrouwen langzaam gewonnen moet worden. Want je kunt iets wel willen maar het kunnen is weer een ander verhaal.
lilalinda schreef:
18-07-2018 07:50
ik ben dat ook niet van nature, maar heb het me aangeleerd. Want het is heel prettig als je het wel kan.
(en er zijn nog steeds mensen waarvoor ik het liefst wegduik).
Alle reacties Link kopieren
barbarab1001 schreef:
18-07-2018 08:03
. Mss moet ik accepteren dat ik een soort asielkatje blijf waarvan het vertrouwen langzaam gewonnen moet worden. Want je kunt iets wel willen maar het kunnen is weer een ander verhaal.
nope!
je zult het zelf moeten willen&doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook op latere leeftijd gekregen, en het komt voornamelijk omdat ik los heb gelaten dat ik toch niks te vertellen heb, of dat ik iets stoms ging zeggen. Maar hoe je dat doet, ik weet het niet. Ik merk wel dat je er veel voor terug krijgt als je jezelf open stelt naar anderen. Alleen het verhaal met de primera vrouw is wel herkenbaar, het voelt alsof je je moet verantwoorden en daar heb je geen zin in. En dan ga je inderdaad van te voren bedenken dat ze er weer zal staan, dat ze een opmerking gaat maken enz. enz.
Alle reacties Link kopieren
En, heb je haar nog gezien en gesproken?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het ook weten... Hier totaal geen problemen met vriendelijk gebabbel. Ik maak er vaak een lolletje van.
Such fun!1
lilalinda schreef:
18-07-2018 07:50
ik ben dat ook niet van nature, maar heb het me aangeleerd. Want het is heel prettig als je het wel kan.
(en er zijn nog steeds mensen waarvoor ik het liefst wegduik).
Hier idem.

Ik snap dat je het niet leuk vindt om per se small talk te moeten voeren, maar dat probleem over privacy snap ik niet. Tig mensen kunnen in het hele proces zien wat je besteld. Dan moet je gewoon naar de winkel gaan en zien alleen jij en 1 of 2 medewerkers het. Ik zie in je op dus 2 problemen waarvan er 1 sowieso makkelijk is op te lossen.

Ik vind het juist wel grappig als ik ergens een pakketje haal. Laatst had ik 6 flessen champagne besteld voor oud en nieuw. De medewerker ging zowat door zijn rug. Hij zei: zo, ik denk dat ik ook op jouw feestje kom met oud en nieuw. Ik zeg dan gewoon terug: prima, het adres heb je! (het huisadres staat sowieso op de doos). Zie er niets kwaads in. Hoewel ik me nu ook beledigd had kunnen voelen omdat hij me in de winkel wegzet als alcoholist. Maar nee, zo zie ik dat écht niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh-happy-day schreef:
30-07-2018 14:14
En, heb je haar nog gezien en gesproken?
Ja was er toevallig gisteren met een bol.com pakket Ze moest mijn telefoon hebben om de barcode te scannen en was iets te enthousiast met swipen waardoor ze midden in mijn foto album terecht kwam. Toen zei ik dat ik blij was net al mijn naaktfoto's verwijderd te hebben. Ach ik zet me er maar overheen en ga minder bestellen Twee vliegen in 1 klap
Alle reacties Link kopieren
barbarab1001 schreef:
02-08-2018 17:12
Ja was er toevallig gisteren met een bol.com pakket Ze moest mijn telefoon hebben om de barcode te scannen en was iets te enthousiast met swipen waardoor ze midden in mijn foto album terecht kwam. Toen zei ik dat ik blij was net al mijn naaktfoto's verwijderd te hebben. Ach ik zet me er maar overheen en ga minder bestellen Twee vliegen in 1 klap
hahahahahahaha! Goed verhaal, lekker kort.
Alle reacties Link kopieren
Gevat van je, wel zonde om minder te gaan bestellen. En super leuk dat je nog een reactie komt geven! Ik moest denken aan vroeger, toen ik nog de leesmap had, en een bezorger had die elke keer bleef dralen en een praatje wilde maken. Ik zat er elke keer tegenaan te hikken als ie kwam, dus ik herken het wel. Uiteindelijk heb ik gezegd dat hij de map wel door de brievenbus mocht doen omdat ik niet altijd thuis was, haha. (Ik had overigens de houd map.)
barbarab1001 schreef:
18-07-2018 07:26
Het vervelende is alleen dat ik echt totaal niet hou van praatjes om de praatjes. Dus gewoon wat zeggen om maar te kunnen denken ik heb weer eens lekker een praatje gemaakt. Mijn teennagels klauwen in mijn schoenen als ik dat soort gesprekken alleen al opvang en meestal kijk ik stoïcijns de andere kant op. Ik voldoe helaas niet aan het profiel van lekker spontaan. Dat zou het leven heel wat makkelijker maken. Gewoon lekker wat in het rond kletsen op verjaardagen etc zonder je bewust te zijn van jezelf. En ja ik weet dat ik geen Johan Cruijff ben en de meeste mensen voornamelijk met zichzelf bezig zijn maar toch benauwd het me. Zou willen dat ik zo'n lekker ongecompliceerd lachebekje was en al giechelend converserend met Jan en Alleman over de boerenmarkt in de stad heen liep. Maar nee ik vlieg al een zijsteeg in als een vage bekende zie 🤔
Heerlijk, die herkenbaarheid! :yes: :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Oh-happy-day schreef:
02-08-2018 22:49
Gevat van je, wel zonde om minder te gaan bestellen. En super leuk dat je nog een reactie komt geven! Ik moest denken aan vroeger, toen ik nog de leesmap had, en een bezorger had die elke keer bleef dralen en een praatje wilde maken. Ik zat er elke keer tegenaan te hikken als ie kwam, dus ik herken het wel. Uiteindelijk heb ik gezegd dat hij de map wel door de brievenbus mocht doen omdat ik niet altijd thuis was, haha. (Ik had overigens de houd map.)
Ja ik snap natuurlijk dat je vol spanning op het vervolg aan het wachten was en of ze het überhaupt overleefd heeft. Haha de leesmap dat was ik helemaal vergeten. Ik las altijd de mijn geheim met die zogenaamde waargebeurde verhalen die overduidelijk van a tot z verzonnen waren. En de panorama en nieuwe Revu met enge moordverhalen. Op een gegeven moment ging ik als mijn moeder al op bed lag stiekem naar beneden om te checken of de tuindeur wel op slot zat zo sloeg mijn fantasie op hol. Al die vervlogen tijden. Zelfs Nederland drie bestond toen nog niet 😳
Ik heb trouwens ooit eens ontslag genomen bij een superleuke baan omdat de postbode, waarvan ik de post van moest aannemen, iedere dag een praatje met me kwam maken en verliefd om me leek te zijn.
Ik was toen net 18 en het was mijn eerste baan.. nu kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan, maar toentertijd zat er iets anders op voor mij :frusty:
Alle reacties Link kopieren
VivaVivienne schreef:
02-08-2018 22:55
Heerlijk, die herkenbaarheid! :yes: :biggrin:
Lang leve de medestanders 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven