Blijvende hersenschade door psychose

13-10-2020 20:45 190 berichten
Weet iemand of je blijvende schade over kunt houden door een langdurige niet opgemerkte psychose?
Vandaag is mn ex opgenomen ivm een strafbaar feit en een stevige psychose, ze heeft eerder psychoses gehad die ook heftig waren maar niet zo als deze. Vermoeden is ook dat deze psychose niet gisteren is begonnen. Kan ze blijvende schade overhouden aan een psychose? De reden dat ik dit weet is omdat mijn nummer nog steeds op haar crisiskaart staat en daarom hebben ze mij gelukkig gebeld.
En ik had al eerder gezien dat het niet goed ging, maar ik kon buiten kijken niks voor haar doen.
Uiteraard wil ik haar helpen maar ik weet niet hoe. Morgen mag ik als het goed is bij haar.
Iemand enig idee of tips?
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
13-10-2020 22:48
Het klinkt alsof zowel vader als moeder helemaal geen stabiele en veilige basis kunnen bieden. Alleen al de manier van schrijven en de prioriteiten (het gaat nergens In dit topic over de kinderen en stabiliteit en veiligheid voor de kinderen).
Ik hoop echt dat iemand in de omgeving Jeugdzorg hierbij betrekt.
Ik word zo boos dat sommige mensen kinderen op de wereld zetten.
Een kind is blijkbaar zelfs nog een baby. En dan alweer uit elkaar, nieuwe partners/scharrels, whatever....psychische problemen, verslavingen.
En vader komt ook niet bijster stabiel over.

ZOEK HULP VOOR JULLIE KINDEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De kinderen staan al onder toezicht.
Saivash schreef:
13-10-2020 22:52
De kinderen staan al onder toezicht.
Alledrie hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
Zo... Goed bezig... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
13-10-2020 22:48
Het klinkt alsof zowel vader als moeder helemaal geen stabiele en veilige basis kunnen bieden. Alleen al de manier van schrijven en de prioriteiten (het gaat nergens In dit topic over de kinderen en stabiliteit en veiligheid voor de kinderen).
Ik hoop echt dat iemand in de omgeving Jeugdzorg hierbij betrekt.
Ik word zo boos dat sommige mensen kinderen op de wereld zetten.
Een kind is blijkbaar zelfs nog een baby. En dan alweer uit elkaar, nieuwe partners/scharrels, whatever....psychische problemen, verslavingen.
En vader komt ook niet bijster stabiel over.

ZOEK HULP VOOR JULLIE KINDEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik vrees en denk dat je daar gelijk in hebt... helaas. En ik hoop met je mee.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Sinned, luister naar Lily en Kia, dat is het beste wat je voor je ex kunt doen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
13-10-2020 22:53
Alledrie hoop ik.
Volgens mij de twee jongsten.
Ze zullen als dit zo doorgaat echt stappen moeten ondernemen...
Sorry dames, de kinderen zijn aan mij toegewezen en ik ben daar verantwoordelijk voor, maar ik begrijp dat jullie denken dat ik machteloos ben en verder niks kan, ik zal haar helpen waar ze wil en onze kinderen weghouden zal ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
13-10-2020 22:56
Volgens mij de twee jongsten.
Ze zullen als dit zo doorgaat echt stappen moeten ondernemen...
Ik hoop dat de oudste dan meegenomen wordt in die stappen. Daar kan dit ook geen gezonde situatie voor zijn.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
13-10-2020 23:00
Sorry dames, de kinderen zijn aan mij toegewezen en ik ben daar verantwoordelijk voor, maar ik begrijp dat jullie denken dat ik machteloos ben en verder niks kan, ik zal haar helpen waar ze wil en onze kinderen weghouden zal ik niet doen.
Dan moet je het zelf maar weten. Maar niet verbaasd zijn als op een dag de kinderen uit huis worden geplaatst...
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
13-10-2020 23:00
Sorry dames, de kinderen zijn aan mij toegewezen en ik ben daar verantwoordelijk voor, maar ik begrijp dat jullie denken dat ik machteloos ben en verder niks kan, ik zal haar helpen waar ze wil en onze kinderen weghouden zal ik niet doen.
Dat zegt ook niemand... maar je moet je kinderen wél beschermen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Dus de kinderen blijven nu bij jou?
Saivash schreef:
13-10-2020 22:52
De kinderen staan al onder toezicht.
Gelukkig...
Dit klinkt echt niet goed allemaal.
Sinned77 schreef:
13-10-2020 23:00
Sorry dames, de kinderen zijn aan mij toegewezen en ik ben daar verantwoordelijk voor, maar ik begrijp dat jullie denken dat ik machteloos ben en verder niks kan, ik zal haar helpen waar ze wil en onze kinderen weghouden zal ik niet doen.
Gezien de vragen die jij hier stelt over de psychoses van je ex, denk ik zeker dat je machteloos bent. Jij kan haar niet fixen. En ja, je kinderen weten het heus wel dat mama "anders" is, en ja ze hebben er last van. En ja, die OTS zal verlengd gaan worden. En nee, die OTS heb je niet voor de kat z'n kut. En ja, je kinderen kunnen uit huis geplaatst worden.
Plopper schreef:
14-10-2020 01:06
Gezien de vragen die jij hier stelt over de psychoses van je ex, denk ik zeker dat je machteloos bent. Jij kan haar niet fixen. En ja, je kinderen weten het heus wel dat mama "anders" is, en ja ze hebben er last van. En ja, die OTS zal verlengd gaan worden. En nee, die OTS heb je niet voor de kat z'n kut. En ja, je kinderen kunnen uit huis geplaatst worden.
Onze kinderen zijn 2,5 en 10 maanden, zoon deed ook niet moeilijk zondag toen ik zei dat ze niet naar mama gingen omdat ze een beetje ziek was, dus ik denk niet dat het ze opvalt. Verder werk ik wel gewoon netjes mee aan wat jeugdzorg van me wil, elke week heb ik een belafspraak met een mevrouw van kompaan, verder doen ze niks. En uiteraard baal ik hiervan want ik had gehoopt dat ik dit komende jaar onder die ots uit zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Haal de naam van de mevr van jeugdzorg even weg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
14-10-2020 07:37
Onze kinderen zijn 2,5 en 10 maanden, zoon deed ook niet moeilijk zondag toen ik zei dat ze niet naar mama gingen omdat ze een beetje ziek was, dus ik denk niet dat het ze opvalt. Verder werk ik wel gewoon netjes mee aan wat jeugdzorg van me wil, elke week heb ik een belafspraak met een mevrouw van kompaan, verder doen ze niks. En uiteraard baal ik hiervan want ik had gehoopt dat ik dit komende jaar onder die ots uit zou kunnen.
je kinderen hebben (weer) in een onveilige situatie gezeten, ondertussen weten we, dat ook die hele kleintjes daar problemen mee hebben en krijgen
Onveiligheid kan hun hele leven een probleem blijven, als je niet ingrijpt. Help ze
Bel Kompaan, vraag om extra hulp
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
14-10-2020 07:37
Onze kinderen zijn 2,5 en 10 maanden, zoon deed ook niet moeilijk zondag toen ik zei dat ze niet naar mama gingen omdat ze een beetje ziek was, dus ik denk niet dat het ze opvalt. Verder werk ik wel gewoon netjes mee aan wat jeugdzorg van me wil, elke week heb ik een belafspraak met een mevrouw van kompaan, verder doen ze niks. En uiteraard baal ik hiervan want ik had gehoopt dat ik dit komende jaar onder die ots uit zou kunnen.
Net of je kinderen niks meekrijgen, wel dus, die horen, zien en voelen meer dan je denkt. En ipv hopen op goede hulp en ondersteuning voor jou, je ex en de kindjes zit je te zeuren over van een ots af te komen. Prioriteiten stellen is ook te ingewikkeld?

Bel ze, geef zelf deze ontwikkelingen door, ze komen er toch wel achter en vraag om extra ondersteuning.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd denk ik dat het prima is dat er een OTS is. Je ex is instabiel en zelf denk je meer met je genitaliën dan aan je kinderen. Je ex was al überhaupt heel erg instabiel toen ze wat met je kreeg en vrijwel meteen zwanger werd. Je werd hier toen nog gewaarschuwd. En dan niet een maar twee kinderen in deze situatie brengen. Je had toen je met haar wat begon ook al meer oog voor je ex dan voor je bestaande kind. Ik vind het enorm verdrietig voor de kinderen als ik dit zo lees.

En mocht ik een verkeerde voor me hebben, dan spijt me dit, maar ik denk het niet.
Sinned77 schreef:
14-10-2020 07:37
Onze kinderen zijn 2,5 en 10 maanden, zoon deed ook niet moeilijk zondag toen ik zei dat ze niet naar mama gingen omdat ze een beetje ziek was, dus ik denk niet dat het ze opvalt. Verder werk ik wel gewoon netjes mee aan wat jeugdzorg van me wil, elke week heb ik een belafspraak met een mevrouw van kompaan, verder doen ze niks. En uiteraard baal ik hiervan want ik had gehoopt dat ik dit komende jaar onder die ots uit zou kunnen.
Natuurlijk krijgen die kinderen dingen mee. Ook de jongste. Je bent echt te naïef als je denkt dat dat niet zo is.

En ik hoop toch echt niet dat de OTS eraf gaat.
viva-amber schreef:
14-10-2020 07:45
Haal de naam van de mevr van jeugdzorg even weg.
Die mevrouw heet niet van Kompaan he. Of bedoelde je dat niet?
Plopper schreef:
14-10-2020 09:16
Natuurlijk krijgen die kinderen dingen mee. Ook de jongste. Je bent echt te naïef als je denkt dat dat niet zo is.

En ik hoop toch echt niet dat de OTS eraf gaat.
Dit. Zelfs hele jonge kinderen krijgen meer mee dan je denkt.

En ik hoop ook niet dat de OTS eraf gaat. Zij heeft dat nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met haar en heb je haar mee mogen nemen?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Mijn maag draait zich alsmaar meer om naarmate ik dit topic lees. Wat een ellende voor die arme kinderen; twee ouders die beiden blijkbaar niet het verstandelijk vermogen hebben om hun kinderen een veilig thuis te bieden en er een regelrechte puinhoop van maken. Kom op man, denk eens aan je kinderen ipv jezelf of hun moeder! Handel puur in hun belang nu. Heb je niet een verstandig familielid die zich over de kinderen kan ontfermen en ze een veilige en stabiele plek kan bieden? En maak er niet zo'n onnodig liefdesdrama van, daar schiet toch niemand wat mee op? Moeder heeft professionele hulp nodig en laat haar die ook krijgen op de juiste plek.
Sinned77 schreef:
14-10-2020 07:37
Onze kinderen zijn 2,5 en 10 maanden, zoon deed ook niet moeilijk zondag toen ik zei dat ze niet naar mama gingen omdat ze een beetje ziek was, dus ik denk niet dat het ze opvalt. Verder werk ik wel gewoon netjes mee aan wat jeugdzorg van me wil, elke week heb ik een belafspraak met een mevrouw van kompaan, verder doen ze niks. En uiteraard baal ik hiervan want ik had gehoopt dat ik dit komende jaar onder die ots uit zou kunnen.
Je komt niet onder een ots uit als je diezelfde kinderen in diezelfde onveilige situatie zet omdat jij het zielig vindt voor 'ze'.
Terwijl 'ze' niet op je ex zou moeten wijzen maar op je kinderen.

Je kunt ze niet een volgende trauma aandoen en vervolgens verwachten dat het toezicht verdwijnt. Natuurlijk heb je nog gevoel voor hun moeder, dat snap ik nog wel. Maar waarom heb je géén enkel gevoel voor je kinderen???
Je helpt het beste als je de zorg voor je ex over laat aan professionals en jij je 100 procent over je kinderen ontfermt.
Als jouw ex al langer psychotisch is dan hebben de kinderen het zeker gemerkt aan hun moeder ook al zijn ze nog klein. Wees die veilige betrouwbare stabiele en gezonde basis alsjeblieft. Want die hebben ze niet bij hun moeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven