Blijvende hersenschade door psychose

13-10-2020 20:45 190 berichten
Weet iemand of je blijvende schade over kunt houden door een langdurige niet opgemerkte psychose?
Vandaag is mn ex opgenomen ivm een strafbaar feit en een stevige psychose, ze heeft eerder psychoses gehad die ook heftig waren maar niet zo als deze. Vermoeden is ook dat deze psychose niet gisteren is begonnen. Kan ze blijvende schade overhouden aan een psychose? De reden dat ik dit weet is omdat mijn nummer nog steeds op haar crisiskaart staat en daarom hebben ze mij gelukkig gebeld.
En ik had al eerder gezien dat het niet goed ging, maar ik kon buiten kijken niks voor haar doen.
Uiteraard wil ik haar helpen maar ik weet niet hoe. Morgen mag ik als het goed is bij haar.
Iemand enig idee of tips?
Alle reacties Link kopieren
Moet je je niet afvragen hoeveel ze te willen heeft?? Ze wil niet begeleid wonen. Nee ze vindt het wel lekker makkelijk bij jou, waarom ga je daar in mee? Als jullie echt aan haar toekomst en bestendigheid willen werken dan is begeleid wonen de juiste optie. Ze heeft daarin geen keuze. Ik zou als ik jou was voor jezelf en de kids kiezen, en daar past geen labiele vrouw in met de nodige zorg. Wel een moeder die aan een toekomst voor zichzelf en haar kids denkt en dus kleine stapjes in begeleid wonen en de kids kunnen zien werkt.
Het risico is dat jij straks ook bij de instellingen in zicht komt omdat moeders bij jou woont, terwijl jij juist de kids op 1 moet zetten en niet hun moeder. Jij bent nu de stabiele figuur, niet de moeder. Dus kies voor de kids je laat haar begeleid wonen en in behandeling gaan. Dan wordt ze boos op je, ja het is maar zo. Maar echt denk aan je kids!!
LīlyRose schreef:
20-10-2020 12:02
Waarom open je eigenlijk nog topics. In al die jaren heb je nog nooit wat met de adviezen gedaan. Volgens jij vind je het wel prettig dat jij voor haar zorgt, zodat ze afhankelijk is van jou.
Dat heb ik ook nooit afgestreden dat ik dat fijn vind. En als ik niks met de adviezen had gedaan zat ze nu thuis op de bank.
LīlyRose schreef:
20-10-2020 12:02
Waarom open je eigenlijk nog topics. In al die jaren heb je nog nooit wat met de adviezen gedaan. Volgens jij vind je het wel prettig dat jij voor haar zorgt, zodat ze afhankelijk is van jou.

Nou dit. En zelf ook nog een shitload met issues.
Sinned77 schreef:
20-10-2020 13:03
Dat heb ik ook nooit afgestreden dat ik dat fijn vind. En als ik niks met de adviezen had gedaan zat ze nu thuis op de bank.
Dus jouw belang boven haar belang. Siert je.
Alle reacties Link kopieren
Sinned77 schreef:
20-10-2020 13:03
Dat heb ik ook nooit afgestreden dat ik dat fijn vind. En als ik niks met de adviezen had gedaan zat ze nu thuis op de bank.
En als je nu eens alleen zou denken aan wat het beste is voor haar? En niet wat jij zou willen?

Ze heeft hulp nodig. En nee, niet jouw 'ik haal haar daar weg' hulp.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
ik dacht even dat je het begrepen had toen je schreef dat je haar daar had gelaten, maar helaas...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu dat je ook nog een oudere dochter hebt die geen moeder meer heeft. Zit die te wachten op deze vrouw in jullie huis? Lijkt me voor haar ook vervelend zo'n labiele vrouw. Het is voor haar ook veiliger om haar niet in huis te nemen.
Waarom denk je trouwens dat je de wijsheid in pacht hebt om je vrouw de juiste behandeling, aandacht e.d. Te kunnen bieden? Je werkt 5 dagen, dus dan moet ze alles zelf doen. Als ze de juiste begeleiding krijgt is ze dus veel beter af.
Ik kan hier oprecht boos om worden, om die kinderlevens die jij op het spel zit om je ex te redden, terwijl je haar het beste kunt redden door haar door de hulpverlening te laten begeleiden die ze nodig heeft en dat is dus begeleid wonen.
Alle reacties Link kopieren
mariposa2 schreef:
20-10-2020 15:04
Ik zie nu dat je ook nog een oudere dochter hebt die geen moeder meer heeft. Zit die te wachten op deze vrouw in jullie huis? Lijkt me voor haar ook vervelend zo'n labiele vrouw. Het is voor haar ook veiliger om haar niet in huis te nemen.
Waarom denk je trouwens dat je de wijsheid in pacht hebt om je vrouw de juiste behandeling, aandacht e.d. Te kunnen bieden? Je werkt 5 dagen, dus dan moet ze alles zelf doen. Als ze de juiste begeleiding krijgt is ze dus veel beter af.
Ik kan hier oprecht boos om worden, om die kinderlevens die jij op het spel zit om je ex te redden, terwijl je haar het beste kunt redden door haar door de hulpverlening te laten begeleiden die ze nodig heeft en dat is dus begeleid wonen.
Die kleintjes zitten iig nog op kdv als pa er niet is... oudste dochter gaat naar school en heeft dus wisselende uren. Die zit bij thuiskomst dus alleen opgescheept met een vrouw die pa in huis haalt. Een vrouw die instabiel is, psychotisch, suïcidaal en enorm onvoorspelbaar. Lekker in je puberteit. Je weet nooit wat je aan zult treffen...

Wat zegt haar behandelaar? Ik kan me niet voorstellen dat die met alle kennis het een goed plan vindt om haar met ex mee naar huis te laten gaan...

Stop met haar "redder" te zijn. Je helpt iedereen de vernieling in ipv iets positiefs te brengen. Ga voor je kinderen zorgen en de beste zorg voor haar en kinderen is begeleid wonen. En desnoods gaat ze de straat op als ze dat weigert. Laat je niet zo door haar manipuleren en loop je lul niet zo achterna zeg. Straks heb je er nog zo'n onschuldig wezentje bij die jullie verkloten. Ga zelf ook in therapie om te leren nee te zeggen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Als ik het goed begrepen heb uit het verleden woonde de oudste dochter bij opa en oma. Is dat nog steeds zo Sinned? Ik hoop van wel als ik eerlijk ben.
prada schreef:
20-10-2020 22:36
Als ik het goed begrepen heb uit het verleden woonde de oudste dochter bij opa en oma. Is dat nog steeds zo Sinned? Ik hoop van wel als ik eerlijk ben.
Nee, ze eet er wel vaak en logeert er vaak, vorig jaar is mn pa overleden en ons moeder is ook niet helemaal goed meer.
Maar mn plan is van de baan, ze heeft een maatregel en ik heb een onderzoek van de rvk aan mn broek hangen.
Alle reacties Link kopieren
Oh joh
Wat is er gebeurd?
Sinned77 schreef:
24-10-2020 07:34
Nee, ze eet er wel vaak en logeert er vaak, vorig jaar is mn pa overleden en ons moeder is ook niet helemaal goed meer.
Maar mn plan is van de baan, ze heeft een maatregel en ik heb een onderzoek van de rvk aan mn broek hangen.

Daar kon je op wachten natuurlijk..
lilalinda schreef:
24-10-2020 07:44
Oh joh
Wat is er gebeurd?
Standaard procedure als er kinderen zijn en er een maatregel wordt afgegeven blijkbaar. Ik hoefde me nergens zorgen om te maken volgens die mevrouw van rvk. Maar uiteraard doe ik dat wel.
Alle reacties Link kopieren
hoe rot ook, die maatregel is in haar belang en uiteindelijk ook in die van je kinderen. Rottig dat er een onderzoek komt, maar jullie hebben al hulp en ook daar houden ze rekening mee.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het wel verstandig is. Ex zoop als een ketter en TO ging er dan over heen terwijl ze dat eigenlijk niet wilde. 3 maanden oude baby en dan al uit elkaar. Zij trok in bij een andere en hij had ook al iemand gevonden: de ex van zijn broer ofzo....

Echt o_o :-( O_o

Wat een enorm onstabiele situatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven