Burn-out / overspannen; wie praat er mee?

02-08-2019 14:09 747 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Twee weken geleden ben ik flink ingestort. Een stempel 'burn-out' vind ik een beetje lastig, omdat er zoveel verschillende verhalen over bestaan. Vandaar ook dat ik in de titel 'burn-out / overspannen' heb gezet. Want dat ik flink overspannen ben, dat is wel duidelijk.

Ik zou het fijn vinden om met wat mensen in contact te komen die ook in dit proces zitten. Ben jij op dit moment ook overspannen of heb je een burn-out, dan hoop ik dat dit een plek is waarop we met elkaar kunnen communiceren.
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
@Ad-astra:
Allereerst: je bent goed bezig!
Je krijgt meer bewustzijn, ziet veel herkenning, én het belangrijkste; je stelt jezelf de vraag ‘wat voel ik hier nu bij’.

Wat doe je met die antwoorden? Zowel in praktische zin als; schrijf je ze voor jezelf op?

En verder hoop ik dat je snel nog iets meer bewustzijn in je lijf gaat voelen, dat het -waarschijnlijk- nu niet het moment is voor een (nieuwe) cursus of sport. Maar ik ken jouw situatie natuurlijk nog niet zo goed.

Ik ben die eerste week vol enthousiasme elke dag 1 á 1,5 uur buiten gaan wandelen. Ik sloopte mezelf er nog veel meer mee. Op dit moment, in deze toestand, is dat namelijk topsport, en dat kan helemaal niet.

Maar, ik en met mij vele anderen; we waren die eerste weken ook nog een beetje in een soort overgangsfase waarin je de hoop hebt dat het snel over gaat en je nog van alles kunt oppakken.

Hihi, en je laatste zin zegt dus boekdelen, hé :P :D Uit je comfortzone… misschien is de beste stap om uit je vertrouwde zone te komen wel: even NIETS doen (behalve je hondjes uitlaten)

En als je voelt dat het huishouden of koken etc. je energie kost, mag je daar gewoon losser in zijn, hé? Of hulp voor vragen. Als je alleen bent, is het misschien iets lastiger om te organiseren, maar er zijn altijd oplossingen. Als dat nodig is, natuurlijk. Soep uit een zakje hoef je alleen maar op te warmen, kun je twee keer van eten. Gevulde verse pasta van de supermarkt kook je in 5 minuten en kun je eventueel gewoon zo eten, zonder iets erbij. Ook 2 porties.

Maak het jezelf gewoon even gemakkelijk. Dat heb je verdiend. Echt waar. Je noemt ons sterke mensen, maar zo te horen ben jij gewoon een van ons :) :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
@twinkel @fudge
Ik ben het ermee eens dat we allemaal een betere versie van onszelf worden hierdoor. We schenken meer tijd en aandacht aan onszelf en dat is ook hard nodig!

@ad-Astra
Rust-reinheid-regelmaat dit vertel ik mezelf elke keer weer. Ik kijk altijd wel per dag wat ik aankan en probeer zo weinig mogelijk afspraken te maken. Zo kan ik van dag tot dag beslissen wat ik ga doen. Er zijn vaak wel een aantal standaard dingen die ik op een dag doe zoals; ontbijten, rusten, lunchen, vaat doen/boodschappen, rusten, avondeten, rusten. Tijdens rust momenten doe ik nog wel eens ademhalingsoefeningen en ook als ik in bed lig voor het slapen gaan. Wanneer ik iets meer energie heb speel ik een spelletje, ga ik langs vrienden, doe ik een wandeling/fiets of kijk Ik de beledig series. Maar alles met mate. Wel wil ik zeggen dat helemaal niks moet! Wanneer je je klote voelt en nergens puf voor heb dan is dat ook goed! Ik snap dat dit allemaal wel een beetje saai is maar je geest en lichaam kan nu even niet iets anders dan rusten. Het moet opladen en beetje bij beetje kun je iets oppakken wat je leuk vind. Je eigen suggestie met de honden bijv. is een perfecte bezigheid.

Ik zou zelf nu ook zo graag als wat willen sporten. Maar ik ben daar te fanatiek voor en bovendien nog niet klaar voor. Ik weet dit omdat ik mezelf heb getest. Ik ben op 60% gaan hardlopen en dat heeft mij laten beseffen dat ik eerst nog maar mijn rust moet nemen. En geloof me dat is hartstikke moeilijk wanneer je gewend bent om 6x per week te sporten.

@ditbenik88
Verlang inderdaad niet teveel van jezelf. Twee weken is nog heel pril. Probeer jezelf nu juist niet uit te dagen want al de stress die na het autorijden vrijkomt is niet oké. Je hebt rust nodig. Ik ben wel trots dat je het hebt geprobeerd want je wil natuurlijk je grenzen opzoeken.

Mijn werkgever is gelukkig erg meelevend maar dat komt ook voort uit ervaring met andere collega’s. Ik ben erg blij hoe daar mee wordt omgegaan.

@twinkel
Geluk zit niet in geld. Ik vind het erg mooi om te lezen dat jullie nu gelukkig zijn met minder geld. En ben blij voor je dat je nu werkt met liefde!
Alle reacties Link kopieren
Ja het was meer omdat ik niemand had om mn kindje op te halen bij het kdv, dus ik moest wel rijden. Dinsdag moet ik weer rijden, hopelijk lukt het dan ook. Het blijft toch apart hoe je fysiek en mentaal weer op 0 procent moet beginnen. Alle prikkels komen ZO hard binnen.

@gun89 mooi om te lezen hoe jij je dag indeelt. Inderdaad niet teveel plannen, dat is in onze maatschappij zo aan de orde, alles plannen en vooruitdenken. Mooi dat we dat nu (noodgedwongen) moeten loslaten.
Alle reacties Link kopieren
twinkelrainbowstar schreef:
16-08-2019 19:48
@Ad-astra:


Wat doe je met die antwoorden? Zowel in praktische zin als; schrijf je ze voor jezelf op?

Nee dat niet, ga ik eens doen. Ik denk altijd wel alles te onthouden, mja hoe dat uitpakt kun je zelf bedenken haha

En verder hoop ik dat je snel nog iets meer bewustzijn in je lijf gaat voelen, dat het -waarschijnlijk- nu niet het moment is voor een (nieuwe) cursus of sport. Maar ik ken jouw situatie natuurlijk nog niet zo goed.

* Persoonlijk denk ik wel dat totale stilstand achteruitgang is, voor mezelf gesproken dan natuurlijk. Hier schuilt natuurlijk ook wel stiekem het aard van het beestje in. Hondentraining is trouwens vaak maar een uurtje, dan is zelfs de hond uitgeblust ;) . Helemaal stil zitten gaat mij niet helpen ben ik bang, puur omdat ik weet dat mijn eigen gedachten ook mijn grootste vijand kunnen zijn. En ik hoor het je al zeggen: juist die gedachtes moet ik onder ogen durven komen dus rust ga ik zeker inlassen, terug naar de basics. Ik, Mn huisje, boompje, beestje is wat nu belangrijk is . Jullie adviezen dus opvolgen : rust, zelfzorg, regelmaat en ritme. Iedereen doet het op zijn eigen wijze, wat voor ieder goed voelt en waar we tegenaan lopen, die ervaringsverhalen maakt dit topic ook zo waardevol, burn-out is niet zomaar zwart wit ben ik nu achter Maar heel divers die zich op vele manieren uit.
Wandelen is voor jou topsport momenteel, je gaat er wel trouwens vol in met 1,5 uur hoor haha. Ben je nu helemaal gestopt met wandelen of heb je de tijd verkort? Want ook dat is natuurlijk vol gas ;) of misschien een rondje lopen en gewoon ergens gaan zitten, even niks maar dan ben je toch even buiten voor een frisse neus. Ik las overigens dat jij ook nog niet heel lang de “diagnose” hebt.

Hihi, en je laatste zin zegt dus boekdelen, hé :P :D Uit je comfortzone… misschien is de beste stap om uit je vertrouwde zone te komen wel: even NIETS doen (behalve je hondjes uitlaten)

* Dat is nog eens mooi omdenken 😄 ga ik onthouden 😉

En als je voelt dat het huishouden of koken etc. je energie kost, mag je daar gewoon losser in zijn, hé?

*gelukkig is mijn vriend daarin heel behulpzaam

Maak het jezelf gewoon even gemakkelijk. Dat heb je verdiend. Echt waar. Je noemt ons sterke mensen, maar zo te horen ben jij gewoon een van ons :) :)

* aah super lief, dankjewel. 😊
We hebben maar 1 leven, hoe willen we dat leven? daar moeten we zuinig op zijn, en daarin mogen we stil staan en bewust zijn dat we nu, hier op dit moment zijn, wij zijn belangrijk!
Goedemorgen!

Ik heb onbewust toch ook een soort dagritme gecreëerd. Ik sta rond 8 uur op kan nu nog met de schoolvakantie. Ik ga naar beneden en ga dan rustig ontbijten en krant lezen. Doe de afwas en zet vaak de wasmachine aan. Dan ga ik rustig douchen en aankleden. Ik verzorg me net zoals altijd. Make-up op en haren föhnen en heb normale kleding aan. Bedoel dus dat ik het mij hierin niet makkelijk maak, het is voor mijn eigenwaarde belangrijk er verzorgd uit te zien. De eerste 2 maanden lukte dat overigens lang niet altijd!


Na het douchen doe ik even een rondje door de bovenverdieping, bedden opmaken en dat soort dingen.

Dan ga ik koffiedrinken met mijn kinderen, vaak ook hier kijken en typ dat gelijk een stukje.


Dan ga ik meestal op de fiets naar de winkel om boodschapjes te halen. Daarna even rusten, Meestal lees ik wat . En dan doe ik nog een huishoudelijk klusje.


Dan gaan we lunchen.


Dan weer een huishoudelijk klusje en ontspannende dingen.


Rond 15,00 uur loop ik een half uurtje a 45 minuten met onze hond,


Thuis thee drinken en dan ga ik het avondeten voorbereiden.


Avondeten en daarna doe ik alleen maar dingen waar ik zin in heb of niets.


Zo zien mijn dagen er ongeveer uit als ik geen afspraken heb. Uiteraard ondernemen we wel als gezin ook wel eens iets.


Ik haal ontspanning uit tijdschriften lezen, met de hond wandelen, in de tuin, met mijn stekjes van planten, postcrossing.


Gisteren een app geïnstalleerd waarin ik kan zien hoeveel ik op mijn telefoon zit
en daar schrok ik van, die pak ik te vaak vind ik zelf. Want dan sta je toch weer aan. IK had al langere tijd geen facebook, Instagram meer. Maar toch is het nog steeds veel te veel. Ik wil daar echt in veranderen! Ik kijk ook vaak even hier via de telefoon. Maar ook lezen van nieuwsapps, mail en zag dat ik ook regelmatig op de marktplaatsapp zit te speuren. Whatsapp kost ook nog wel veel tijd, krijg toch regelmatig appjes van mensen die vragen hoe het gaat.
Maar ik probeer ook weer nieuwe dingen te doen, over 2 weken ga ik naar een vriendin koffiedrinken. Ik ga bewust naar haar toe onder voorbehoud dat als het niet zo lekker gaat dan komt ze alsnog naar mij. Dat is fijn vriendinnen die je begrijpen en dat je weet als het daar even niet wil je je absoluut niet ongemakkelijk hoeft te voelen. Het is voor mij weer een stapje verder gaan en kijken hoe dat weer gaat en hopelijk wordt de vaargeul weer wat breder!
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt alsof je lekker je ritme hebt Take-a-break!
Bij mij gaat het even iets minder denk omdat mijn menstruatie voor de deur staat.
Baal er wel van want maandag gaan we een midweek weg. Hoop dat ik dan weer een beetje bij ben.
Gisteravond alvast de hond weg gebracht dat geeft alvast wat rust.
Straks nog even een paar boodschappen doen met manlief. Verder doen we maar rustig aan vandaag.

X mip
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, Mip :hug:
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Pffff ja die menstruatie, dat is nog wel een ding hoor, ik lever dan ook altijd in.
Pffff ja die menstruatie, dat is nog wel een ding hoor, ik lever dan ook altijd in.
Zo 2x dat het maar even duidelijk mag zijn ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iets merkwaardigs... maar misschien is het schijn bedriegt... Benieuwd of jullie het ook hebben.

Normaal groeit mijn haar best wel snel, en omdat ik het liefst naar mij Nederlandse kapper ga, zat er laatst 3 maanden tussen mijn knipbeurten (was echt erg, hoor... :facepalm: ) Maar... het lijkt wel of het nu bijna stilstaat...? Over 4 weken kan ik weer naar de kapper (en zit er ook 3 maanden tussen de laatste keer) maar het lijkt wel alsof er vrijwel niets gegroeid is..?? Terwijl ik normaal na 8 weken wel begin te merken dat het weer eens tijd wordt... :confused:
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
En verder vind ik het gewoon heel erg stom dat sommige mensen gewoon uit je leven lijken te verdwijnen... Ik heb al een aantal keer meegemaakt dat mensen waarvan ik dacht dat het goede vrienden waren, opeens niets meer laten horen. Soms verwaterd iets gewoon, maar soms doe je er ook alles aan om contact te houden en krijg je 0 respons.

Heb laatst zo'n 'vriendin' gewoon maar gevraagd hoe het kwam dat er geen contact meer was tussen ons. Kreeg ik doodleuk te horen dat ze geen 'klik' meer voelde... We hadden ooit een gezamenlijke hobby, maar zijn daar beiden mee gestopt. Toch bleven we elkaar geregeld zien, en onze partners konden het ook leuk met elkaar vinden. Onze nieuwe gezamenlijke 'hobby' was houden van koken en lekker eten, en de hele avond met elkaar kletsen en spelletjes doen.

Vlak voor we gingen verhuizen was het nog: oh, we komen jullie echt opzoeken deze zomer, hoor!

Maar vanaf het moment dat we verhuisd waren, werd het doodstil. Helemaal nooit meer iets gehoord, tot ik zelf twee weken geleden maar eens vroeg hoe het met haar ging.

En zo is er nog een vriendin (bij dezelfde hobby leren kennen) die niet reageert. Ik vroeg haar laatst hoe een en ander afgelopen was, daar kreeg ik een reactie op, en een wedervraag hoe het met ons ging. Maar daarop volgde verder een radiostilte. Vraag dan niks...?

En een andere vriendin doet dus min of meer hetzelfde. Die antwoordt ook nergens op en informeert ook totaal niet naar hoe het met me gaat. Terwijl zij ook een burnout gehad heeft, en ik haar om hulp vroeg in het begin. 1 mailtje gekregen met dat wandelen effectief kan zijn, verder niks meer... Terwijl ik haar in het begin juist nog op de hoogte hield uit mezelf over de huisarts, etc.

Sorry hoor, m'n stemming is echt -50 en ik loop al de hele dag te huilen en niks te begrijpen van de mensheid :| :cry:
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
@twinkel
Ik begrijp uit je verhaal dat je wat liefde nodig bent. En dat is hartstikke normaal.

Helaas zijn we in Nederland veel met onszelf bezig. Terwijl we allemaal 2 handen en voeten hebben gekregen om ook je medemens te helpen in geval van nood. In tijden van moeilijkheden merk je natuurlijk wel wie er voor je is en wie niet! Dat klopt. Mooie ervaring toch?

Probeer er ook wel rekening mee te houden dat ook dit een onderdeel is van de burn-out. Twijfelen aan jezelf, aan anderen, gemengde gevoelens, snel ergeren etc... echte vrienden zullen hier rekening mee houden. Begrijpen is een ander verhaal. Zolang men niet zelf heeft ervaren hoe een burn-out is zal het meerendeel het niet snappen. Dit kun je ze ook niet kwalijk nemen.

Ik wou dat ik je op dit moment nu een knuffel kon geven want dat verdien je ook.
mensen komen en gaan in en uit je leven, soms voor heel lang en soms maar voor heel even. Treur niet want alles heeft z’n reden waarom mensen gaan en niet zijn gebleven.....
Alle reacties Link kopieren
Ah Twinkelrainbow :hug:
Ik kreeg deze week voor het eerst sinds 3.5 maand een appje van mijn zus, dat ze nog tijd over had en of ze wat voor mij kon doen....
Nou nee laat maar. Dus het zijn niet alleen vriendinnen.
Je hebt hier nu gelukkig wel nieuwe vrienden waar je je ei kwijt kunt :high5:

Ik weet niet of mijn haar niet hard groeit ik ga nooit graag naar de kapper dus ben gewend aan wild haar ;-) Het valt wel enorm uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja hoor, herkenbaar met vriendschappen. Vooral mensen die alleen over zichzelf praten, nooit eens informeren.
Heb ook 1 vriendin en ze is net gescheiden,heb voor haar klaargestaan maar nu heeft ze allemaal nieuwe vriendinnen omdat ze weer gaat stappen.
Mensen kunnen keihard zijn.

Maar uiteindelijk komen we hier sterker uit en is er idd een reden waarom deze mensen niet meer in je leven horen!
Lieve Twinkle toch....meid ik begrijp wat je voelt. Gelukkig heb ik nu deze ervaring niet maar na mijn scheiding wel. Ik heb geen enkele vriendin over gehouden en mijn ex-man ook niet. Blijkbaar dachten ze misschien dat ze moesten kiezen tussen ons dus dan maar met geen van beide contact. Terwijl ik ze zo hard nodig had...

Heb nu 2 vriendinnen, en een zus, familie en schoonfamilie die er allemaal zijn.

Twinkle het is heel hard maar zo gaat het vaak. Zoals Gun89 zegt ieder voor zich tegenwoordig is heel normaal. Maar gelukkig zijn wij er nog! En ja nu in ons geval komt alles hard aan en als je ook nog voor je menstruatie zit helemaal! Daar heb jij nou maar weer geluk mee Gun89 ;-) .

Haaruitval en niet groeien heb ik (nog) geen last van maar dat hoort wel bij stressklachten. Geen zorgen over maken dat komt wel weer goed!

Hier ern beetje tegek gedaan..met mijn zoon voetbalschoenen gekocht en boodschappen gedaan in de auto. Was een beetje veel denk ik. Mijn hoofd en zicht is nu wat wazig. Lekker op de bank dan maar!

Voor iedereen een dikke knuffel!!!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel :heart:

Het is ook zo, dat het niet voor niets is dat sommige mensen verdwijnen. En van sommigen vind ik het ook niet erg, omdat ik ook merk dat ze niet (meer) bij me passen en/of me teveel energie kosten en nooit energie (meer) geven. En als ik dat nog niet helemaal dacht, dan is het nu ook wel duidelijk.. Maar de timing is gewoon superkut.

@Take-a-break; dat moet wel echt een dubbel nare tijd geweest zijn, zeg... wat vreselijk! Heel gek ook, dat zowel je ex-man als jij hetzelfde probleem hadden. Wat kunnen mensen toch stom zijn, hé.... :(

Maar gelukkig heb ik jullie, ja! :)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
O, en wat ik nog wilde zeggen... ik keek vanmiddag een aflevering terug van 'De verandering', met Bregje Hofstede. Zij heeft ook een burn-out gehad, en een zin is me bijgebleven die ik heel passend vond:

- Meet jezelf op dit moment niet aan de mensen om je heen, want wat voor hen heel normaal of goed is om te doen, is dat voor jou nu absoluut niet.

:)
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Forums , ik en typen matchen niet helemaal samen en het kost me ook behoorlijk wat energie merk ik ( het is best veel :p) dus mocht ik per ongeluk niet reageren op iemand zijn bijdrage, ik waardeer jullie inbreng echt enorm stuk voor stuk dus is niks persoonlijk, en anders gewoon even mij aan de staart trekken 😉 hallo, had je dit gelezen!

@TakeaBreak: Fijn om jouw dagritme te lezen. Uiteindelijk zie je terug dat je eigenlijk toch nog best veel doe op een dag. Ritme is erg belangrijk, knap dat je dan toch de energie hebt om elke dag op tijd op te staan. Hier wil ik een voorbeeld aan volgen. Ga je ook op tijd naar bed? Verder las ik dat je een goede vriendin hebt waar je gewoon je zelf kunt zijn, zulke vrienden zijn zeldzaam en goud waard 💕 ik ben trouwens erg benieuwd naar je hobby postcrossing? Wat houd dat precies in? En tja dat gebruik van social media sluipt er bij in, de telefoon blijft pingelen of om aandacht vragen. En telkens kijk je weer, terwijl het nergens over gaat, zelf ben ik dan al snel weer een half uur of langer verder. Het haalt de concentratie weg van andere dingen. Zullen we een challenge opzetten? Zo min mogelijk telefoon gebruik, het beperken in de avond en smiddags een bepaalde tijd.

@Mippert. Die menstruatie hakt er ook erg in he, emotioneel en lichamelijk gezien. Zou hier een patroon in zitten aangezien ik hier meerdere mensen over hoor? Ik zelf slik de pil altijd door (ongeveer 3 maanden) maar hoe ouder ik word ( nu 32 ) hoe sneller ik merk dat mijn emoties de overhand krijgen, huilbuien en depri maar ook hak ik overal op in waar ik het niet mee eens ben. Kan dan gewoon heeel weinig hebben, en het is al niet zoveel haha. Ervaren jullie dit ook ? Ik denk dat ik de pil maar eens niet meer maanden moet doorslikken en elke maand een stopweek aanhouden. Sorry Gun

Wel lekker zeg om er even tussen uit te gaan ( hopelijk ervaar je dit ook zo ) over 2 dagen ben je vast al een heel stuk verder en kan je lekker gaan genieten. Ik hoop dat je vandaag lekker rustig aan hebt kunnen doen.

@Twinkelrainbowstar
Soms groeit je haar wat sneller dan anders ( vitamine b is hier van invloed op.) De zomer periode is ook altijd erg schadelijk voor je haar, het word droger en beschadigd sneller en daardoor breekt het sneller af. Je zou een maskertje voor je haar kunnen gebruiken als extra verzorging, daarnaast is het gewoon ook wel lekker haha. Ik verf de bovenkant van mijn Haar sinds een jaartje, ik dacht ook dat mijn haar niet meer langer werd, maar ik moet toch elke 4 weken de uitgroei bijwerken haha daar stond ik dus van te kijken hoe snel het groeit.

En vriendinnen... probeer in je achterhoofd te houden dat iedereen last heeft van een druk bestaan, druk en haast en zoveel verplichtingen. Het is niet altijd wat het lijkt en soms heeft het niets met jou te maken, de andere kant is dat we ook zelf veranderen en dit invloed heeft op onze omgeving. Je veranderd van niveau en van denkvermogen... wat ooit belangrijk was of waar er overeenkomsten waren veranderen dingen nou eenmaal. Ik herken je verhaal absoluut en ik heb hier ook veel moeite mee gehad en nog steeds. Mijn bericht gaat te lang worden dus daar wil ik later wel meer over vertellen. Mensen doen je pijn in het leven omdat zij niet hetzelfde hart hebben als jou, maar het is hun gemis als ze jou laten schieten. Uiteindelijk ga je ook anders kijken naar vriendschappen en de mensen die het echt waard zijn. De mensen die nieuw in je leven gaan komen en jou nemen zoals je bent met al je kwaliteiten en je kwalen die jou samen uniek maken, dat zijn er misschien niet veel maar wel de waardevolle. Mijn cirkel is heel klein geworden door eigen toedoen en verraad. maar ik heb hier wel vrede mee leren krijgen. Ook al voelt het soms heel eenzaam, op sommige momenten meer dan de ander helaas... Je bent uniek, de liefde en warmte straalt uit je berichten en dat zegt al een hoop over hoe jij in elkaar zit. verder sluit ik me aan bij de rest.... Je hebt nu ons. Dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken 😘
anoniem_380349 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 23:37
0.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gun89 schreef:
16-08-2019 20:23

@ad-Astra

Ik zou zelf nu ook zo graag als wat willen sporten. Maar ik ben daar te fanatiek voor en bovendien nog niet klaar voor. Ik weet dit omdat ik mezelf heb getest. Ik ben op 60% gaan hardlopen en dat heeft mij laten beseffen dat ik eerst nog maar mijn rust moet nemen. En geloof me dat is hartstikke moeilijk wanneer je gewend bent om 6x per week te sporten.
Mag ik zeggen dat je enorm sterk bent, fanatiek sporten en dat zelfs 6 keer per week vraagt om zoveel discipline, doorzettingsvermogen en wilskracht, het is verschrikkelijk als dit niet meer gaat. Maar daarin tegen, omgedacht ... Voor jezelf zorgen, jezelf moeten remmen als je zo fanatiek bent, is zoveel meer kracht, wilskracht, doorzettingsvermogen en discipline voor nodig. Je bent jezelf zo tegen gekomen, Ik vind het echt heel knap hoe je hier mee om gaat
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzetten lieve en mooie woorden...dank je wel. Ze komen binnen... 😘
Je moet helemaal niks doen, en accepteren dat dat alles is wat je kan doen.
@ad-Astra
Dankjewel. We zijn allemaal super sterk!

Ik kom zojuist terug van een festival waar ik +\- 5 uurtjes ben geweest! Ik heb het zo super naar mijn zin gehad. En alles ging oké. Lekker gedanst, veel gepraat en geen last van de mensen om mij heen of de muziek.

Ik merkte wel dat ik nog veel dorst had. Misschien komt het door de 3 biertjes en wat frisdrank heb gedronken of dat mijn lichaam nu gewend is aan meer water. Want ik drink 2 a 3 liter water weg de laatste tijd. Mijn tong voelt wat ruwer en heb een dorstig gevoel. Ook is mijn tong de laatste tijd wat witter van kleur. Maar goed naast dit was het allemaal super. Ik weet nu wel dat ik zometeen een dag of 2 moet herstellen hiervan maar dat geeft niet! Het was het waard.

Welterusten allen
Alle reacties Link kopieren
@twinkel: je probleem met de haargroei herken ik niet gelukkig, mijn haar groeit nog steeds als kool.
Wat je zegt over je vrienden begrijp ik volkomen.. In de tijd dat je ze eigenlijk als hardste nodig hebt zijn ze er niet voor je en dat doet veel pijn, kan me goed voorstellen dat het vooral op dit moment nog meer een last voor je is. Probeer er niet teveel stil bij te staan, zulke mensen denken alleen aan zichzelf en die mensen kun je beter niet meer in je leven hebben, hoe zwaar het nu ook is. Als jij over een tijdje je leven weer op orde hebt en zij hebben jou nodig zullen ze wel weer aankloppen (teminste dat is mijn eigen ervaring uit het verleden) en dan is het jouw tijd om niks meer te laten horen. Boontje komt om zijn loontje. Moet zeggen dat ik hier uiteindelijk wel beter van ben geworden, ik heb nu alleen nog maar echte vrienden over die er voor me zijn in goede en slechte tijden. Het zijn er dan wel niet veel maar beter dan die paar nepperds die ik er in het verleden wel nog tussen had zitten.

@astra: ik slik de pil eigenlijk ook nooit meer door, de menstruatie is inderdaad supervervelend op dit moment, hakt er echt 10x zo hard in maar ik weet niet hoe het me afgaat als ik zou doorslikken dus dat durf ik nog niet.

@gun: wauw wat super dat het je zo goed is afgegaan! Kan me goed voorstellen dat je dat herstellen de dagen erna nu voor lief neemt na zo'n leuke avond. Jij reageert dus nog gewoon goed op alcohol? Ik heb al maanden geen wijntje meer durven drinken omdat ik niet weet hoe ik hierop ga reageren. Ben wel benieuwd hoe alcohol dan bij jou valt? En ook bij anderen op dit forum trouwens, als jullie ervaringen hebben lees ik het graag :)
Alle reacties Link kopieren
Pff even klagen hoor. Gister zwaar dagje, ik voel me een slechte moeder omdat ik niet eens met mn kindje naar de speeltuin kan lopen...gelukkig wordt ze extra door familie opgevangen maar het voelt als falen!
Daarnaast ben ik zo snel overprikkeld, alles komt ZO hard binnen. De buitenlucht bv. Of als opa en oma er even zijn om mn kindje op te halen, ben ik zo opgelucht als ze weer gaan, ben dan helemaal duizelig en het voelt als een overvloed aan prikkels.

Terwijl dit 3 weken terug allemaal gewoon goed ging. Pfff...even spuien!!

@mippert, de menstruatie is zeker irritant! Jammer dat wij vrouwen dat niet een keer kunnen uitbesteden aan de man hahaha

@Gun fijn dat het zo goed ging op het festival! Even lekker genieten.

Fijne zondag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven