De tweede helft van je leven met een blanco blad beginnen?
maandag 31 augustus 2026 om 15:05
Hey
Deze energieke jonge moeder, oma en weduwe van 54
Zit beduusd op de bank
Met het overlijden van mijn partner ben ik niet alleen mijn maatje kwijt maar eigenlijk alles
Werk, auto, sociale contacten, inkomsten en mijn doel het leven
Heb altijd voor iemand gezorgd en nu is alles weg!
Heb eigenlijk geen idee wat of wie ik ben, wat ik wil of blij van wordt
Zit ondertussen mijn dagen en mijn leven te verkwisten met hangen op de bank, steeds meer onverschillig te worden
Ik weet een ding zeker
Voor mij geen menselijke projecten meer, nú ben ik aan de beurt!!
Tja, mmmm
Ben stoer waiffie maar hebben jullie ervaringen, ideeën of suggesties?
Deze energieke jonge moeder, oma en weduwe van 54
Zit beduusd op de bank
Met het overlijden van mijn partner ben ik niet alleen mijn maatje kwijt maar eigenlijk alles
Werk, auto, sociale contacten, inkomsten en mijn doel het leven
Heb altijd voor iemand gezorgd en nu is alles weg!
Heb eigenlijk geen idee wat of wie ik ben, wat ik wil of blij van wordt
Zit ondertussen mijn dagen en mijn leven te verkwisten met hangen op de bank, steeds meer onverschillig te worden
Ik weet een ding zeker
Voor mij geen menselijke projecten meer, nú ben ik aan de beurt!!
Tja, mmmm
Ben stoer waiffie maar hebben jullie ervaringen, ideeën of suggesties?
maandag 31 augustus 2026 om 19:41
kikker22 schreef: ↑31-08-2026 18:47
Dankjewel allemaal
Dit heeft mijn adhd brein totaal in de knoop gebracht
Heeft wel mij geholpen om te zien dat ik nogal chaotisch en lyrisch kan zijn
Voel me verwarmd en getroost door de lieve woorden
Bovendien bevestigd in mijn gedachten gevoelens en normen en waarden die ik ook heb
Echter roept het ook rebellie op
Ik heb zojuist gesolliciteerd bij defensie als reservist
Rebelleren is wel het laatste wat je bij defensie kunt doen.
maandag 31 augustus 2026 om 19:47
Je schrijft allemaal losse zinnen en woorden. Maar die hebben niks met elkaar te maken. Je schrijft in raadsels en cryptische omschrijvingen. Daarom is er weinig van je verhaal te maken.
Is je hoofd zo druk of praat je ook zo? Iets meer tekst en uitleg rondom 1 onderwerp kan wellicht helpen. Zodat wij iig snappen waar je het over hebt.
Is je hoofd zo druk of praat je ook zo? Iets meer tekst en uitleg rondom 1 onderwerp kan wellicht helpen. Zodat wij iig snappen waar je het over hebt.
maandag 31 augustus 2026 om 19:51
Ik denk dat je beter met een chatmachine kunt gaan chatten, want normale mensen kunnen echt geen chocola maken van je berichten. Waar je in bericht 1 beweert dat je alles kwijt bent (incl sociale contacten) en in bericht 5 beweert dat alles prima is qua contacten met familie en vrienden.
Lekker gaan chatten met een chatmachine dus, die kan het vast beter volgen.
Lekker gaan chatten met een chatmachine dus, die kan het vast beter volgen.
maandag 31 augustus 2026 om 19:59
https://weduwen-weduwnaars.nl/
https://www.actiefdoor.nl/over-ons/
Misschien vind je hier meer herkenning.
https://www.actiefdoor.nl/over-ons/
Misschien vind je hier meer herkenning.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 31 augustus 2026 om 20:14
Gelukkig kan je je slecht "aanmelden".Xantileppe schreef: ↑31-08-2026 19:34En verder klink je behoorlijk naïef...als met deze instelling reservist kunt worden, dan vind ik dat beangstigend eerlijk gezegd.
Dan pas start het traject en krijg je diverse online opdrachten. Als je die haalt, volgt een uitgebreid gesprek met een psycholoog en als je dan "goedgekeurd " wordt, volgt een zware lichamelijke test.
Als to net zo warrig overkomt als hier, maakt ze geen enkele kans.
Ts, je schrijft enorm warrig. Ik herken dit van een kennis als ze weer manisch is of teveel gedronken heeft.
Misschien kun je via de huisarts naar de praktijkondersteuner om even wat zaken en doelen op een rijtje te krijgen?
maandag 31 augustus 2026 om 20:47
Dit hele topic roept bij mij associaties op in de richting van psychiatrie. We kunnen echt beter benadrukken dat TO hulp moet zoeken dan suggesties aandragen hoe ze haar leven 180 graden op de kop moet zetten.
In je laatste bericht zeg je dat je een warme omgeving hebt TO, die zou ik nu opzoeken. Dan kun je met hen ook praten over hoe het nu gaat en wat je zou willen. Zij kunnen je daarbij ook ondersteunen.
In je laatste bericht zeg je dat je een warme omgeving hebt TO, die zou ik nu opzoeken. Dan kun je met hen ook praten over hoe het nu gaat en wat je zou willen. Zij kunnen je daarbij ook ondersteunen.
maandag 31 augustus 2026 om 20:48
Nee.Xantileppe schreef: ↑31-08-2026 19:34En verder klink je behoorlijk naïef...als met deze instelling reservist kunt worden, dan vind ik dat beangstigend eerlijk gezegd.
Jankerd
maandag 31 augustus 2026 om 21:49
Kweenie wat er gebeurd is, maar mijn hele bericht is door het forum opgegeten. Geen zin meer om het opnieuw te typen.
Samenvatting: TO had (denk ik) via haar overleden vriend veel extra besteedbaar inkomen, een auto om in te rijden (die van hem waarschijnlijk) en een grotere vriendenkring (ook via hem). Omdat ze ZZP'er was en ze niets vastgelegd hadden, had ze na zijn dood nergens recht op. Die vriendschappen bleken niet voor de slechte tijden te zijn.
Nu zoekt ze een manier om een nieuwe start te maken. Niet zo makkelijk als je langdurige een uitkering hebt gehad en een wisselvallig cv hebt.
Reservist zijn is ook maar een noodsprong, ze hoopt daar wel makkelijk een baan te vinden. Defensie werft nu overal. Ik snap dat het een makkelijke optie lijkt.
Net als de meeste mensen hier, denk ik dat ze gebaat is bij therapie.
Samenvatting: TO had (denk ik) via haar overleden vriend veel extra besteedbaar inkomen, een auto om in te rijden (die van hem waarschijnlijk) en een grotere vriendenkring (ook via hem). Omdat ze ZZP'er was en ze niets vastgelegd hadden, had ze na zijn dood nergens recht op. Die vriendschappen bleken niet voor de slechte tijden te zijn.
Nu zoekt ze een manier om een nieuwe start te maken. Niet zo makkelijk als je langdurige een uitkering hebt gehad en een wisselvallig cv hebt.
Reservist zijn is ook maar een noodsprong, ze hoopt daar wel makkelijk een baan te vinden. Defensie werft nu overal. Ik snap dat het een makkelijke optie lijkt.
Net als de meeste mensen hier, denk ik dat ze gebaat is bij therapie.
kipzonderkop wijzigde dit bericht op 31-08-2026 21:54
88.01% gewijzigd
maandag 31 augustus 2026 om 21:51
To, door de warrigheid denk ik: misschien moet er iemand meekijken met je. Iemand die structuur aanbrengt. Dat heet een ambulant begeleider. Dat is iemand die een (paar) uur per week bij jou komt en je helpt met je leven weer op orde brengen. De weg ernaartoe is via de gemeente. Hier heet het melding zorg, werk en inkomen. Het heet ook WMO, wet maatschappelijke ondersteuning, sociaal team of dergelijke termen. Als je er niet uitkomt, bel je gemeente op. Ik denk echt dat iemand die jou bijstaat nu heel nuttig is.
maandag 31 augustus 2026 om 22:06
Je komt idd manisch over nu en hoopt op lyrische ervaringsverhalen hier. Maar ik zou daar niet al te veel op rekenen.
Snap dat je het moeilijk hebt met het verlies van je partner.
Gecondoleerd.
En het roer helemaal omgooien kan natuurlijk, maar wees realistisch en denk in kleinere stappen. Heb je psychische hulp? Neem tijd om te rouwen en probeer niet te vluchten voor wat er nu is. Leegte? Een nieuwe financiële realiteit?
Wat is je motivatie om bij de reservisten te willen? Roer om? Spanning? Nuttig?
Ik zou bezigheden zoeken die dichter bij huis liggen.
Sterkte iig.
Snap dat je het moeilijk hebt met het verlies van je partner.
Gecondoleerd.
En het roer helemaal omgooien kan natuurlijk, maar wees realistisch en denk in kleinere stappen. Heb je psychische hulp? Neem tijd om te rouwen en probeer niet te vluchten voor wat er nu is. Leegte? Een nieuwe financiële realiteit?
Wat is je motivatie om bij de reservisten te willen? Roer om? Spanning? Nuttig?
Ik zou bezigheden zoeken die dichter bij huis liggen.
Sterkte iig.
maandag 31 augustus 2026 om 22:20
Lieve TO ik heb een nieuwe start gemaakt.
Heel effectief ook. Heb dat over een jaar of 5 gedaan met steeds een kleine stap. Merken wat het effect was, bijsturen en dan nog een kleine stap.
Het spectaculaire grote halen- snel thuis, wat jij lijkt te zoeken, levert chaos op waardoor je het overzicht verliest en in ellende eindigt.
Heel effectief ook. Heb dat over een jaar of 5 gedaan met steeds een kleine stap. Merken wat het effect was, bijsturen en dan nog een kleine stap.
Het spectaculaire grote halen- snel thuis, wat jij lijkt te zoeken, levert chaos op waardoor je het overzicht verliest en in ellende eindigt.
dinsdag 1 september 2026 om 00:22
Ik denk ook dat je meer hebt aan iemand die in het echte leven met je meedenkt. Die kan jou waarschijnlijk ook makkelijker volgen dan dat wij dat hier enkel op basis van geschreven tekst kunnen.Celaena schreef: ↑31-08-2026 21:51To, door de warrigheid denk ik: misschien moet er iemand meekijken met je. Iemand die structuur aanbrengt. Dat heet een ambulant begeleider. Dat is iemand die een (paar) uur per week bij jou komt en je helpt met je leven weer op orde brengen. De weg ernaartoe is via de gemeente. Hier heet het melding zorg, werk en inkomen. Het heet ook WMO, wet maatschappelijke ondersteuning, sociaal team of dergelijke termen. Als je er niet uitkomt, bel je gemeente op. Ik denk echt dat iemand die jou bijstaat nu heel nuttig is.
a.k.a. canis-dinges
dinsdag 1 september 2026 om 07:35
dinsdag 1 september 2026 om 10:17
Hai TO, met hulp zoeken hoef je niet meteen weer in je issues te gaan graven oid. Wellicht bij een buurtteam, waarbij je gewoon deelt waar je nu staat. Zij kunnen je helpen door mee te denken over een nieuwe invulling van je leven. Juist met een AHDH-brein kan het heel fijn zijn als iemand helpt filteren, omdat we zoveel in je hoofd gebeurt.
dinsdag 1 september 2026 om 11:34
Hoezo met een blanco blad beginnen? Je hebt een heel leven achter de rug, die hebben je gemaakt wie je nu bent.
Klinkt ook een beetje dat je hormonen invloed hebben.
Hup van de bank af, ga werken (betaald of onbetaald), studeren, sporten, sluit je aan bij een hobby club, etc. Wacht niet af tot dat iemand je komt ophalen of uitnodigen, maar maak je eigen feestje.
Klinkt ook een beetje dat je hormonen invloed hebben.
Hup van de bank af, ga werken (betaald of onbetaald), studeren, sporten, sluit je aan bij een hobby club, etc. Wacht niet af tot dat iemand je komt ophalen of uitnodigen, maar maak je eigen feestje.
dinsdag 1 september 2026 om 16:17
Allereerst gecondoleerd.
Begin met regelmaat. Op tijd naar bed. Geen alcohol, genoeg en gezond ontbijten. Wandel iedere dag een rondje. Even een dag helemaal geen social media.
Als je familie hebt om je heen, vraag hen om hulp. Heb je echt ook bezigheden nodig overdag, ga dan werken. Lukt dat niet, vrijwilligerswerk.
Twee keer per week gastvrouw bijvoorbeeld of juist bikkelen in een moestuin. Boeken terugzetten in de bieb. Sterkte.
Begin met regelmaat. Op tijd naar bed. Geen alcohol, genoeg en gezond ontbijten. Wandel iedere dag een rondje. Even een dag helemaal geen social media.
Als je familie hebt om je heen, vraag hen om hulp. Heb je echt ook bezigheden nodig overdag, ga dan werken. Lukt dat niet, vrijwilligerswerk.
Twee keer per week gastvrouw bijvoorbeeld of juist bikkelen in een moestuin. Boeken terugzetten in de bieb. Sterkte.
dinsdag 1 september 2026 om 18:53
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in