Depressie familielid?

22-09-2017 09:37 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij ernstig zorgen om mijn zus die 30 is en depressief. Zij is al 10 jaar lang niet actief in onze maatschappij. Zij wilt geen hulp en blokkeert heel haar deur. Mijn moeder beschermt haar teveel en ik kan haar niet eens spreken. Ze werkt niet, eet weinig, slaapt weinig, geen sociaal leven, heeft niet eens ooit een jongen gezoend volgens mij (niet dat dat relevant is maar om jullie te melden hoe ze nooit een sociaal leven heeft gehad). Hoe kan ik deze situatie aanpakken. Ik was altijd close met haar totdat familieleden mijn begonnen over te halen om niet meer met haar om te gaan en dat ze de boel gewoon aan het manipuleren is.
Alle reacties Link kopieren
Toe TO, zoek zelf hulp, en focus je niet op anderen
Alweer dit topic?
Wat verwacht je nou?

Vermoeiend echt. Je vraagt maar en vraagt maar. Maar je bent nooit bereid te luisteren of iets te veranderen aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hier al een topic over geopend, en daar antwoorden op gekregen. Dat ze je niet aanstaan betekent niet dat je hem maar de herhaling in moet gooien. Kap hiermee en zoek hulp.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt hier nog steeds de zelfde antwoorden....
Waarom opnieuw vragen...

Het begint behoorlijk vervelend te worden.
Alle reacties Link kopieren
Nicole serieus, bespreek dit met je psycholoog... je bent echt geobsedeerd. Ga werken aan jezelf zodat je niet meer zo bezig hoeft te zijn met anderen.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft nog nooit een jongen gezoend nou en?
Mensen met een depressie kunnen alleen geholpen worden als ze het zelf willen anders heeft het geen nut.
Misschien zelf is een hobby zoeken of zo. Met een bloknoot op straat noteren hoevaak anderen mensen een jongen zoenen.
violetskies wijzigde dit bericht op 22-09-2017 10:34
0.19% gewijzigd
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Sluit me aan bij de vorige schrijvers.

Jouw zus is niet jouw probleem; misschien ben jij wel onderdeel van haar probleem, maar dat is een lullige manier van spreken. Om het begrijpelijker te zeggen: ik denk dat er binnen jullie gezin veel ongezonde patronen zijn gegroeid. Jij bent ook niet stabiel opgegroeid, en zij ook niet. Jouw zus lijdt onder de situatie, en jij ook. Misschien zou jij eindelijk in je gezin steun of erkenning van een ander gezinslid willen. Of aandacht van je moeder als je zus dat niet "allemaal opslurpt" met haar ziekte. En je hebt blijkbaar bedacht dat je zoiets voor elkaar gaat krijgen als jouw zus nou maar eens zou veranderen. Maar jullie kunnen allebei de situatie niet oplossen, en geeft elkaar niet de schuld; het zijn patronen en genen, en je ouders hebben zelf misschien ook wel in zo'n gezin gezeten.

Het enige dat je kan doen om zelf uiteindelijk genoeg groei door te maken om een gelukkiger mens te worden, is afstand nemen van deze familie. Bespreek met je hulpverleners hoe je je eigen leven op de rit krijgt, ook als je NOOIT erkenning van je familie zult krijgen. En kijk alsjeblieft uit met zelf kinderen nemen; dat zal in ieder geval GEEN OPLOSSING geven voor de eenzaamheid die je voelt. Kinderen zijn er niet op problemen van vorige generaties op te lossen. Dat geldt ook voor jou; de puinhoop is niet jouw schuld, en je kan er niets aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
22-09-2017 09:39
Alweer dit topic?
Dit: probeer het los te laten ipv drie keer een topic te openen, want dat is een teken dat het niet betert.
Het siert je dat je zoveel zorgen hebt om je zus, maar jij zelf bent er ook nog!
Liefde is ook loslaten, hoe moeilijk dat ook is. Je zus moet zelf willen. Aan een dood paard kun je niet trekken.
Hopelijk heb je wat positieve dingen in jouw leven waar je energie van krijgt ipv je zus die je veel energie kost.
Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerst de datum gecheckt, ah.... een nieuw topic.
Nicole, wij kunnen je niet helpen. Dat mag nu toch wel duidelijk zijn, hoeveel keren heb je dit hier al besproken en je doet zip zero zilch met de reacties.
Het is ongezond zoals je hiermee omgaat.
If accidentally read, induce vomiting.
Heeey Nicole, alweer joh..

Je heb zelf afstand genomen, toch?
Als je dat niet had gedaan dan had je beter zicht op haar werkelijke situatie gehad.
Ik zou de deur ook niet meer voor iemand open doen die zich door andere om heeft laten praten.

En dat ze nog nooit een jongen (man!) heeft gezoend maakt toch niks uit.
Er zijn wel meer mensen die dat op die leeftijd nog nooit hebben gedaan.
Misschien heeft ze er genees behoefte aan.

en weet je, wat er precies aan de hand is weet ik niet maar ik vind het vaak zo gemeen als iemand depressief is en andere mensen zeggen "ze manipuleert" .
Typisch mensen die niet weten wat een (ernstige depressie) inhoud.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het, je houdt van je zus en je wilt niet dat je haar verliest aan haar depressie. :hug:

Praat er met iemand over die jouw gevoelens respecteert, heel veel sterkte!
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Flower2017 schreef:
22-09-2017 11:06
Heeey Nicole, alweer joh..

Je heb zelf afstand genomen, toch?
Als je dat niet had gedaan dan had je beter zicht op haar werkelijke situatie gehad.
Ik zou de deur ook niet meer voor iemand open doen die zich door andere om heeft laten praten.

En dat ze nog nooit een jongen (man!) heeft gezoend maakt toch niks uit.
Er zijn wel meer mensen die dat op die leeftijd nog nooit hebben gedaan.
Misschien heeft ze er genees behoefte aan.

en weet je, wat er precies aan de hand is weet ik niet maar ik vind het vaak zo gemeen als iemand depressief is en andere mensen zeggen "ze manipuleert" .
Typisch mensen die niet weten wat een (ernstige depressie) inhoud.
ze heeft sociale angst
Alle reacties Link kopieren
mlle schreef:
22-09-2017 11:11
Ik begrijp het, je houdt van je zus en je wilt niet dat je haar verliest aan haar depressie. :hug:

Praat er met iemand over die jouw gevoelens respecteert, heel veel sterkte!
mijn moeder houdt haar express weg bij mij. ik mag haar niet eens vragen of ze hulp nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
"Ik was altijd close met haar totdat familieleden mijn begonnen over te halen om niet meer met haar om te gaan"

Ja, dan je haar niet moeten laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
22-09-2017 12:16
"Ik was altijd close met haar totdat familieleden mijn begonnen over te halen om niet meer met haar om te gaan"

Ja, dan je haar niet moeten laten zitten.
ik had haar niet laten zitten. Mijn broer en mijn zusje zaten mij heel de tijd over te halen hoe zij slecht was en hoe ik haar moest dumpen en niet met haar om moest gaan en dat zij de reden was waarom ik zo depri was en ik schulden had en zo achterliep met school maar achteraf heb ik wel spijt waarom ik zo afstand had genomen en had geluisterd naar anderen. Zoals altijd dacht ik niet na en stootte ik haar af. Maar ja zelf heeft ze ook geen enkel woord tegen mij gezegd in die jaren dat ik nog thuis woonde en elkaar negeerde.
:rofl:
nicole6592 schreef:
22-09-2017 12:26
ik had haar niet laten zitten. Mijn broer en mijn zusje zaten mij heel de tijd over te halen hoe zij slecht was en hoe ik haar moest dumpen en niet met haar om moest gaan en dat zij de reden was waarom ik zo depri was en ik schulden had en zo achterliep met school maar achteraf heb ik wel spijt waarom ik zo afstand had genomen en had geluisterd naar anderen. Zoals altijd dacht ik niet na en stootte ik haar af. Maar ja zelf heeft ze ook geen enkel woord tegen mij gezegd in die jaren dat ik nog thuis woonde en elkaar negeerde.

En ze was je beste vriendin?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
22-09-2017 12:35
En ze was je beste vriendin?
Volgens mij weet Nicole niet zo goed wat een vriendschap precies inhoudt. Gezien al haar topics over sociale aangelegenheden.

Nicole, wat haal jij nu uit deze topics over je zus? Want je krijgt steeds dezelfde dingen te horen van vrijwel dezelfde mensen.

Wat doe je zoal in het dagelijkse leven?
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
-Kia-Ora- schreef:
22-09-2017 12:44
Volgens mij weet Nicole niet zo goed wat een vriendschap precies inhoudt. Gezien al haar topics over sociale aangelegenheden.

Nicole, wat haal jij nu uit deze topics over je zus? Want je krijgt steeds dezelfde dingen te horen van vrijwel dezelfde mensen.

Wat doe je zoal in het dagelijkse leven?
ik studeer aan hbo
Alle reacties Link kopieren
nicole6592 schreef:
22-09-2017 13:26
ik studeer aan hbo
Dat zegt niks........
Alle reacties Link kopieren
Dus je laat je opjutten en hebt geen eigen mening...

Nogmaals Nicole zoek zelf hulp...

Continue topics openen doet je geen goed.
nicole6592 schreef:
22-09-2017 11:44
mijn moeder houdt haar express weg bij mij. ik mag haar niet eens vragen of ze hulp nodig heeft.
Maar jij bent toch "opgestookt".
Ga langs als je moeder niet bij haar is, en blijf net zolang voor de deur staan totdat ze open doet.
Doe een lieve brief door de brievenbus.
Jou moeder heeft helemaal niks te zeggen of jij iets wel of niet mag vragen aan haar.

Edit/ ow lees dat ze nog thuis woont..
Nou ze zal vast wel een e mail adres ofzo hebben waar je contact met haar kan zoeken.
anoniem_348607 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 16:54
12.79% gewijzigd
yourlocalhero schreef:
22-09-2017 14:28


Nogmaals Nicole zoek zelf hulp...

Continue topics openen doet je geen goed.
En dit ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven