En daar zijn we weer: de zomer-en zonliefhebbers

maandag 22 juli 2019 om 11:33
Jullie zijn toch geen biologische verwanten, dus hoef je niet bang te zijn voor het erfelijke borstkankergen.hondenmens schreef: ↑21-07-2019 22:52Nee. Ik heb 3 jaar de pil geslikt toen ik een FWB had. Maar ben ermee gestopt omdat ik veel last van steken in de borsten kreeg. Mijn moeder heeft 2 keer borstkanker gehad. Haar oncoloog zegt dat het van de pil komt die haar menstruatie regelde voor de overgang. Ze heeft hem zo'n 5 jaar geslikt. Daarom is mijn moeder geen voorstander van hormonen als je niet veel last van je menstruatie hebt. En het alleen maar een ongunstig moment is. Ik weet niet of er veiligere middelen zijn.
Ik heb ook borstkanker gehad, wellicht mede door de pil, maar ik had er toch niet al die jaren ongesteldheid voor over gehad om dat te vermijden. Had er teveel last van. Ga 'ns naar 'n gyn, wellicht zijn er voor jou ook goeie opties om niet meer ongesteld te worden.

maandag 22 juli 2019 om 11:34
Hormonaal is het idd een puinhoop in de overgang, maar ben zo blij dat ik van die buikpijnen af ben!Blondie456 schreef: ↑22-07-2019 10:57Ik zou graag willen dat ik nog ongesteld werd. Ik heb veel meer last van de overgang dan dat ik ooit van mijn menstruatie gehad heb.
maandag 22 juli 2019 om 11:38
Ik krijg het ook altijd voor elkaar om ongesteld te zijn als ik op vakantie ga. Ik weet nu al dat ik het op de dag dat ik weg ga naar mijn zon-zee-strand-vakantie in september ga worden (ja, ik heb het berekend, geen gokje). Dus gewoon de hele week dat ik er ben feest dus. Maar ik laat mijn vakanties/zwem plezier inmiddels niet meer vernachelen er door. Als ik wil zwemmen, ga ik zwemmen. Maar goed ik ben dan ook in de luxe positie dat ik nog redelijk functioneer als ik mezelf volstop met Naproxen en dat ik wel een uur bij de wc weg kan blijven meestal. Er zijn vrouwen die die mazzel niet hebben dus ik klaag niet.
Maar goed, genoeg TMI. :') Zin in deze week! Het wordt echt super. Sowieso ijsjes eten!
Sterkte Yasmijn, wat breuken en gips betreft kan het maar beter winter zijn.
Maar goed, genoeg TMI. :') Zin in deze week! Het wordt echt super. Sowieso ijsjes eten!
Sterkte Yasmijn, wat breuken en gips betreft kan het maar beter winter zijn.

maandag 22 juli 2019 om 18:12
Nou boven de 30 hoeft voor mij ook niet hoor ben echt wel gek op de zon warm weer enz, maar hier ga ik ook van op apen gapen.
Ben nog aan het werk deze week en ben blij dat de temperatuur daar wel goed geregeld is bij hitte.
In mijn huis is het koel gelukkig maar buiten met de hitte is niet te doen sprak de zonliefhebber.
Merk dat ik er steeds minder goed tegen kan, regen en wind verafschuw ik meer maar een graad of 23/26 vind ik prima.
Ben nog aan het werk deze week en ben blij dat de temperatuur daar wel goed geregeld is bij hitte.
In mijn huis is het koel gelukkig maar buiten met de hitte is niet te doen sprak de zonliefhebber.
Merk dat ik er steeds minder goed tegen kan, regen en wind verafschuw ik meer maar een graad of 23/26 vind ik prima.
dinsdag 23 juli 2019 om 11:15
Het wordt in mijn stad 3 dagen 38, 39 graden.
Das best warm. Bring it on!
Ik slaap al sinds de breuk op de bank in de woonkamer ivm steun in de rug. Dan kan ik niet draaien in mijn slaap. Vannacht heb ik de tuindeuren opengehouden. Ga ik de komende nachten weer doen.
Ik heb gelukkig geen gips meer maar een drukverband met mitella. Scheelt weer. Ik heb de verdoving
van de operatie van gisteren er nog inzitten dus weinig pijn. In de loop van de dag trekt de verdoving eruit en komt.... De Pijn. Keek net in het doosje zwaar geschut pijnstillers wat ik heb meegekregen, het zijn er maar 5. Dat vind ik flauw. Verder moet het met paracetamol.
Als deze tropenhitte voorbij is, volgende week ook prima zalig lekker zomerweer!
Das best warm. Bring it on!
Ik slaap al sinds de breuk op de bank in de woonkamer ivm steun in de rug. Dan kan ik niet draaien in mijn slaap. Vannacht heb ik de tuindeuren opengehouden. Ga ik de komende nachten weer doen.
Ik heb gelukkig geen gips meer maar een drukverband met mitella. Scheelt weer. Ik heb de verdoving
van de operatie van gisteren er nog inzitten dus weinig pijn. In de loop van de dag trekt de verdoving eruit en komt.... De Pijn. Keek net in het doosje zwaar geschut pijnstillers wat ik heb meegekregen, het zijn er maar 5. Dat vind ik flauw. Verder moet het met paracetamol.
Als deze tropenhitte voorbij is, volgende week ook prima zalig lekker zomerweer!
Geen bijzonderheden
dinsdag 23 juli 2019 om 11:46
Ik ook. Moet alleen vandaag en morgen werken, morgen wel tot heel laat. Maar vanaf donderdagmiddag ga ik in de genietstand! Wel baal ik dat mijn kinderen dat hele hete weer niet fijn vinden en ook niet van het strand houden. Dus maar even kijken hoe ik die ga vermaken.Blondie456 schreef: ↑22-07-2019 11:45Ik verheug me echt op komende week. Ik heb honderd keer liever dat het 38 graden is dan regen. Lekker BBQen, sangria drinken en ijsjes eten en met een boekje in mijn zwembad. Mij hoor je niet klagen hoor.
dinsdag 23 juli 2019 om 12:21
Ik mopper niet over deze hitte.maar ik doe weinig tot niks.
Weggaan is nog even geen optie.daar baal ik wel van.dus ik zit op de bank .de airco aan. De oven moet zo aan.want mijn man is n appeltaart aan het bakken
hoe verzint ie het met deze hitte.
Maar als ie klaar is eet ik er wel lekker van.
Kun je verder n beetje uit de voeten yasmijn.? Hoop dat de pijn mee valt.
Je krijgt van dat zware geschut meestal maar n stuk of 5. Als je ze goed kunt verdagen.kun je na overleg met de arts.misschien nog wel n keer 5 krijgen.
Ik kon er niet tegen.paracetamol.helpt bij mij het beste.ik neem er dan twee tegelijk
Hoop niet dat ze dit gaan beschouwen als medisch advies.moeten ze het maar weghalen
Wens je sterkte de komende dagen.
Weggaan is nog even geen optie.daar baal ik wel van.dus ik zit op de bank .de airco aan. De oven moet zo aan.want mijn man is n appeltaart aan het bakken

Maar als ie klaar is eet ik er wel lekker van.
Kun je verder n beetje uit de voeten yasmijn.? Hoop dat de pijn mee valt.
Je krijgt van dat zware geschut meestal maar n stuk of 5. Als je ze goed kunt verdagen.kun je na overleg met de arts.misschien nog wel n keer 5 krijgen.
Ik kon er niet tegen.paracetamol.helpt bij mij het beste.ik neem er dan twee tegelijk
Hoop niet dat ze dit gaan beschouwen als medisch advies.moeten ze het maar weghalen
Wens je sterkte de komende dagen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
dinsdag 23 juli 2019 om 22:31
Heerlijk tot 22 uur buiten gezeten, dat komt bij mij niet vaak voor. Normaal vind ik het altijd snel te koud worden. Ik kijk nu al uit naar onze zomervakantie naar een Zuid-Europees land waar het ‘s avonds laat nog warm is. Dat mis ik hier echt. Morgenavond moet ik tot laat werken, maar dan kan ik daarna gewoon nog buiten zitten, geweldig!
Vandaag ben ik wel veel uit de zon gebleven, maar in de schaduw was het ook heerlijk. Nog een paar van die prachtige dagen te gaan!
Vandaag ben ik wel veel uit de zon gebleven, maar in de schaduw was het ook heerlijk. Nog een paar van die prachtige dagen te gaan!

woensdag 24 juli 2019 om 07:08
Ben nu onderweg naar huis vanuit Toscane. Had verwacht dat het hier s avonds lang warm zou blijven maar het koelde best snel af, helaas.pamelacourson schreef: ↑23-07-2019 22:31Heerlijk tot 22 uur buiten gezeten, dat komt bij mij niet vaak voor. Normaal vind ik het altijd snel te koud worden. Ik kijk nu al uit naar onze zomervakantie naar een Zuid-Europees land waar het ‘s avonds laat nog warm is. Dat mis ik hier echt. Morgenavond moet ik tot laat werken, maar dan kan ik daarna gewoon nog buiten zitten, geweldig!
woensdag 24 juli 2019 om 12:10
Yaasss wat een mooi weer! Ik ga zo lekker buiten een rondje lopen en vanavond na werk op mijn dak terras mijn boek lezen.
Was ook nog lekker in huis, gewoon onder mijn dekbed gelegen.
Ik word hier zo blij van! Gisteravond heel productief geweest weer, komt echt door dat mooie weer. Het is dat ik gister lasagna heb gemaakt voor 2 dagen, anders zou ik ook BBQ stijl eten vanavond (wel binnen want ik heb geen buiten, maar dat mag de pret niet drukken).
Denk dat ik van de week wel een meer/zee ga opzoeken. Krijg helemaal vakantie vibes (ook al is mijn eerstvolgende pas in september, ook zon-zee-strand).

Ik word hier zo blij van! Gisteravond heel productief geweest weer, komt echt door dat mooie weer. Het is dat ik gister lasagna heb gemaakt voor 2 dagen, anders zou ik ook BBQ stijl eten vanavond (wel binnen want ik heb geen buiten, maar dat mag de pret niet drukken).
Denk dat ik van de week wel een meer/zee ga opzoeken. Krijg helemaal vakantie vibes (ook al is mijn eerstvolgende pas in september, ook zon-zee-strand).
woensdag 24 juli 2019 om 16:16
Heel veel doen wil ik met deze temperaturen niet meer hoor

woensdag 24 juli 2019 om 16:31
Nog een dag werken en dan 3,5 week vrij!!!!
Voor nu vind ik het te warm buiten, binnen is het goed te doen.
Ben gewoon een beetje van alles aan het doen, straks als het iets minder benauwd is ga ik lekker in de tuin zitten.
Zo ruk Yas juist nu veel energie en kun je niet veel.
Dat het nog maar even aanhoudt, ben in NL met vakantie en wil lekker veel buiten zijn heb van alles op de ( nog aan te passen hoor ) planning vind het altijd leuk om verschillende uitstapjes dorpjes/steden enz uit te zoeken om te gaan doen/te bezoeken.
Gewoon bij het huisje blijven is ook zeker een optie genoeg te doen op de camping waar we staan en niks zo fijn als met een boek in de zon te luieren.
Want vooral niks moeten is de komende weken het motto.
Ben van het doen dus zal echt wel wat achterstallige klusjes doen ( kasten en lades weer eens ordenen dat soort dingen) maar vooral veel niks doen.
Voor nu vind ik het te warm buiten, binnen is het goed te doen.
Ben gewoon een beetje van alles aan het doen, straks als het iets minder benauwd is ga ik lekker in de tuin zitten.
Zo ruk Yas juist nu veel energie en kun je niet veel.
Dat het nog maar even aanhoudt, ben in NL met vakantie en wil lekker veel buiten zijn heb van alles op de ( nog aan te passen hoor ) planning vind het altijd leuk om verschillende uitstapjes dorpjes/steden enz uit te zoeken om te gaan doen/te bezoeken.
Gewoon bij het huisje blijven is ook zeker een optie genoeg te doen op de camping waar we staan en niks zo fijn als met een boek in de zon te luieren.
Want vooral niks moeten is de komende weken het motto.
Ben van het doen dus zal echt wel wat achterstallige klusjes doen ( kasten en lades weer eens ordenen dat soort dingen) maar vooral veel niks doen.
woensdag 24 juli 2019 om 17:00
donderdag 25 juli 2019 om 07:35
Wat een leuke vergelijking! Zo voelt het inderdaad ja. De hele maatschappij is er een beetje door ontregeld, het moet ook geen weken duren zoiets, maar zo voor een paar dagen vind ik het heerlijkpamelacourson schreef: ↑24-07-2019 12:04Ik vind deze dagen net een soort kerst!Van die speciale dagen waarvan er maar een paar zijn per jaar. En iedereen is al vroeg van alles aan het doen of gaat naar het strand of zwembad. Ik hou ervan!

Nothing happens for a reason
donderdag 25 juli 2019 om 10:00
Vandaag weer lekker meteen met korte mouwen en blote benen naar buiten. Meestal moet ik me halverwege de dag omkleden als het warm wordt, dan is het ‘s ochtends nog zo koud. Maar nu kan het meteen
Ik vind mijn zomerkleding ook zoveel leuker.
Ik hoor wel sommige mensen over airco’s, dat ze zo slecht zijn voor het milieu. Maar wat denk je van 8 maanden per jaar de verwarming aan en houtkachels en open haarden en zo? Daar hoor je ze dan weer niet over
Ik gebruik de airco trouwens alleen ‘s nachts, zodat ik beter slaap. En dat werkt heel goed, tot half 9 geslapen en dat is voor mij echt enorm uitslapen.
Vandaag moet ik eerst werken en daarna lekker in het zwembad. Ik heb een nieuwe bikini, dus extra leuk. Ik lijk wel een klein kind

Ik hoor wel sommige mensen over airco’s, dat ze zo slecht zijn voor het milieu. Maar wat denk je van 8 maanden per jaar de verwarming aan en houtkachels en open haarden en zo? Daar hoor je ze dan weer niet over

Ik gebruik de airco trouwens alleen ‘s nachts, zodat ik beter slaap. En dat werkt heel goed, tot half 9 geslapen en dat is voor mij echt enorm uitslapen.
Vandaag moet ik eerst werken en daarna lekker in het zwembad. Ik heb een nieuwe bikini, dus extra leuk. Ik lijk wel een klein kind

donderdag 25 juli 2019 om 10:06
pamelacourson schreef: ↑25-07-2019 10:00Vandaag weer lekker meteen met korte mouwen en blote benen naar buiten. Meestal moet ik me halverwege de dag omkleden als het warm wordt, dan is het ‘s ochtends nog zo koud. Maar nu kan het meteenIk vind mijn zomerkleding ook zoveel leuker.
Ik hoor wel sommige mensen over airco’s, dat ze zo slecht zijn voor het milieu. Maar wat denk je van 8 maanden per jaar de verwarming aan en houtkachels en open haarden en zo? Daar hoor je ze dan weer niet over![]()
Vandaag moet ik eerst werken en daarna lekker in het zwembad. Ik heb een nieuwe bikini, dus extra leuk. Ik lijk wel een klein kind![]()
Airco's zijn toch ook slecht voor het milieu? Verwarming ook. Maar dit argument is slechts om de cognitieve dissonantie op te vullen en het gebruik van de airco goed te praten. Ik zou zeggen zo min mogelijk airco en zo min mogelijk stoken. Dat is het beste voor het milieu.